Eiropas Komisijas regula Nr.595/2009 nosaka, ka pēc šā gada 31.decembra Eiropas valstīs atļauts reģistrēt tikai tādus jaunus autobusus, kuriem ir Euro VI motors, taču normatīvie akti nosaka sērijas beigu transportlīdzekļu izņēmumus un reģistrācijas procedūru, skaidro Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāve Agnese Korbe.
Papildināta ar uzņēmuma Rīgas satiksme komentāru 4. rindkopā.
Ja transportlīdzekļu izgatavotājs vai tā pilnvarotais pārstāvis līdz gada beigām iesniedz attiecīgajā valstī deklarāciju jeb sarakstu ar jau saražotajiem, bet vēl nereģistrētajiem pabeigtajiem transportlīdzekļiem, kuriem ir Euro V, tad tos atļauts reģistrēt vēl 12 mēnešus pēc attiecīgās normas spēkā stāšanās – līdz 2014.gada beigām. Šajā deklarācijā jeb sarakstā jānorāda visaptveroša informācija par transportlīdzekļiem – marka, modelis, tipa apstiprinājuma numurs, transportlīdzekļa identifikācijas numurs, ražošanas datums, iemesls, kāpēc transportlīdzeklis netika realizēts līdz tipa apstiprinājuma derīguma termiņa beigām.
Šobrīd CSDD nav saņēmusi informāciju no ražotāja vai tā pārstāvja, lai nepieciešamības gadījumā varētu veikt sērijas beigu transportlīdzekļu procedūru. Zinot precīzu informāciju no ražotāja vai tā pārstāvja, būtu iespējams konkrētāk izskaidrot situāciju, uzsver A. Korbe.
AS Rīgas satiksme neiegādāsies nesertificētus autobusus, portālam db.lv apstiprināja AS Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis. Viņš skaidro, ka līgumā iekļauts nosacījums - ja Solaris līdz 1. janvārim nepaspēs sertificēt autobusus ar Euro 5 dzinēju, tad tam būs jāpiegādā autobusi ar Euro 6 dzinēju. Gadījumā, ja tiks piegādāti nesertificēti autobusi, Rīgas satiksme ar Solaris līgumu lauzīs, norāda V. Zaķis.
Db.lv jau rakstīja, ka Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saņemtas sūdzības par Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme autobusu piegādes konkursu, liecina informācija IUB mājaslapā.
Pagājušajā nedēļā sūdzību iesniedzis uzņēmums VDL Bus&Coach b.v., savukārt pirmdien sūdzība saņemta no personu apvienības, ko veido SIA Domenikss un AS Swedbank. Plānots, ka IUB abas sūdzības izskatīs 18. oktobrī.
Domenikss sūdzību iesniedzis, jo uzskata, ka pēc šā gada 31. decembra tos nebūs iespējams reģistrēt Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), skaidro Domenikss ģenerāldirektors Viktors Troicins.
Konkursa nolikums paredz autobusu piegādi piecu gadu laikā, un pirmā autobusa piegāde plānota 2014. gada sākumā. Izraudzītais pretendents Solaris Bus & Coach s.a. ir apņēmies piegādāt autobusus ar Euro 5 izmešu normām atbilstošiem dzinējiem, kas saskaņā ar Eiropas Savienības Regulu (Nr. 595/2009) nav izmantojami sākot no 2014. gada, kad stājas spēkā prasība visā Eiropā lietot jaunās paaudzes Euro 6 dzinējus, ar kādiem ir apgādāti konkursā piedāvātie Mercedes-Benz autobusi, norāda Domenikss.
Jaunos autobusus SIA Rīgas satiksme piegādās kompānija Solaris Bus&Coach S.A. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 milj. eiro.