Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - CSDD: Lai varētu izmantot Solaris autobusus, uzņēmumam šogad jāpaspēj tos saražot

Žanete Hāka,26.09.2013

Jaunākais izdevums

Eiropas Komisijas regula Nr.595/2009 nosaka, ka pēc šā gada 31.decembra Eiropas valstīs atļauts reģistrēt tikai tādus jaunus autobusus, kuriem ir Euro VI motors, taču normatīvie akti nosaka sērijas beigu transportlīdzekļu izņēmumus un reģistrācijas procedūru, skaidro Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāve Agnese Korbe.

Papildināta ar uzņēmuma Rīgas satiksme komentāru 4. rindkopā.

Ja transportlīdzekļu izgatavotājs vai tā pilnvarotais pārstāvis līdz gada beigām iesniedz attiecīgajā valstī deklarāciju jeb sarakstu ar jau saražotajiem, bet vēl nereģistrētajiem pabeigtajiem transportlīdzekļiem, kuriem ir Euro V, tad tos atļauts reģistrēt vēl 12 mēnešus pēc attiecīgās normas spēkā stāšanās – līdz 2014.gada beigām. Šajā deklarācijā jeb sarakstā jānorāda visaptveroša informācija par transportlīdzekļiem – marka, modelis, tipa apstiprinājuma numurs, transportlīdzekļa identifikācijas numurs, ražošanas datums, iemesls, kāpēc transportlīdzeklis netika realizēts līdz tipa apstiprinājuma derīguma termiņa beigām.

Šobrīd CSDD nav saņēmusi informāciju no ražotāja vai tā pārstāvja, lai nepieciešamības gadījumā varētu veikt sērijas beigu transportlīdzekļu procedūru. Zinot precīzu informāciju no ražotāja vai tā pārstāvja, būtu iespējams konkrētāk izskaidrot situāciju, uzsver A. Korbe.

AS Rīgas satiksme neiegādāsies nesertificētus autobusus, portālam db.lv apstiprināja AS Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis. Viņš skaidro, ka līgumā iekļauts nosacījums - ja Solaris līdz 1. janvārim nepaspēs sertificēt autobusus ar Euro 5 dzinēju, tad tam būs jāpiegādā autobusi ar Euro 6 dzinēju. Gadījumā, ja tiks piegādāti nesertificēti autobusi, Rīgas satiksme ar Solaris līgumu lauzīs, norāda V. Zaķis.

Db.lv jau rakstīja, ka Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saņemtas sūdzības par Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme autobusu piegādes konkursu, liecina informācija IUB mājaslapā.

Pagājušajā nedēļā sūdzību iesniedzis uzņēmums VDL Bus&Coach b.v., savukārt pirmdien sūdzība saņemta no personu apvienības, ko veido SIA Domenikss un AS Swedbank. Plānots, ka IUB abas sūdzības izskatīs 18. oktobrī.

Domenikss sūdzību iesniedzis, jo uzskata, ka pēc šā gada 31. decembra tos nebūs iespējams reģistrēt Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), skaidro Domenikss ģenerāldirektors Viktors Troicins.

Konkursa nolikums paredz autobusu piegādi piecu gadu laikā, un pirmā autobusa piegāde plānota 2014. gada sākumā. Izraudzītais pretendents Solaris Bus & Coach s.a. ir apņēmies piegādāt autobusus ar Euro 5 izmešu normām atbilstošiem dzinējiem, kas saskaņā ar Eiropas Savienības Regulu (Nr. 595/2009) nav izmantojami sākot no 2014. gada, kad stājas spēkā prasība visā Eiropā lietot jaunās paaudzes Euro 6 dzinējus, ar kādiem ir apgādāti konkursā piedāvātie Mercedes-Benz autobusi, norāda Domenikss.

Jaunos autobusus SIA Rīgas satiksme piegādās kompānija Solaris Bus&Coach S.A. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 12.novembrī, 53.autobusu maršrutā savā pirmajā reisā devās pirmie divi jaunie Solaris autobusi, informē Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.

Patlaban Rīgas satiksme jau ir saņēmusi 18 jaunus Solaris autobusus.

V. Zaķis atgādina, ka 2013.gadā noslēdzās autobusu iepirkuma procedūra, kurā par izdevīgāko izvirzītajām prasībām tika atzīts Solaris Bus&Coach S.A. piedāvājums. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 miljoni eiro, atmaksas periods ir 10 gadi. Pirmie 35 autobusi tiks saņemti līdz šī gada beigām, bet pārējie nākamo četru gadu laikā.

60 no jaunajiem autobusiem būs 12 metrus gari, 115 - 18 metrus gari. Visi autobusi būs ar zemajām grīdām. Kalpošanas laiks paredzēts 12 gadi ar nobraukumu līdz 70 000 km gadā, garantija divi gadi vai 150 000 km noskrējiens, tiem būs izbīdāma platforma ar elektromehānisko pievadu (invalīdiem), apsildes, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēma, integrētā borta informācijas sistēma u.tml. Autobusu papildaprīkojums paredz arī iekšējos LCD monitorus informācijas pārraidīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas satiksme saņēmusi pirmo jauno Solaris autobusu, kura prezentācija notika piektdien.

2013. gadā noslēdzās Rīgas satiksmes jauno autobusu iepirkuma procedūra, kurā par izdevīgāko tika atzīts uzņēmuma Solaris Bus&Coach S.A. piedāvājums. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 miljoni eiro. Kompānija Latvijas uzņēmumam piegādās autobusus Solaris Urbino 12 (viena autobusa cena ar iespējamo papildu aprīkojumu ir 283,61 tūkst. eiro) un Solaris Urbino 18 (viena autobusa cena ar iespējamo papildu aprīkojumu ir 359,11 tūkst. eiro).

Pirmos 35 autobusus un arī nākamo gadu piegādes Rīgas satiksme plāno iepirkt ar papildus aprīkojumu. Tajā pašā laikā līgums paredz, ka Rīgas satiksme autobusus var iegādāties bez vai ar daļēju papildu aprīkojumu.Pirmie 35 autobusi tiks piegādāti līdz gada beigām, bet pirmais ielās sāks kursēt jau pēc dažām nedēļām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gada laikā saņemti un patlaban jau Rīgas ielās nonākuši “Rīgas satiksme” 88 jaunākās paaudzes “Solaris Urbino 18” autobusi, kuru iegādei finansējumu piešķīra banka Citadele. Darījuma kopējā summa ir vairāk nekā 31 miljons eiro.

88 autobusi ir 18 metrus gari un aprīkoti ar zemajām grīdām. Katrā autobusā ir 37 sēdvietas un 137 stāvvietas. Iegādātie autobusi nodrošinās to, ka uzņēmuma autobusu parka vidējais vecums no aptuveni 14 gadiem tiks samazināts uz aptuveni 9,5 gadiem. Jau šobrīd visi autobusi ir nodoti ekspluatācijā un nodrošina maršrutu izpildi Rīgas ielās.

“Pakāpeniski notiek sabiedriskā transporta parka atjaunošana. Šobrīd pasažieru pārvadājumos iesaistīti vairāk nekā 400 autobusu un daļa no tiem ir nokalpojuši vismaz divus mūžus. “Rīgas satiksmes” ritošā sastāva atjaunošanas plāni paredz transportlīdzekļu pakāpenisku nomaiņu pret jauniem, kuri atbilst vides prasībām un šī brīža izpratnei par kvalitatīvu pakalpojumu. Šo transportlīdzekļu piegāde mums ir nozīmīga, jo tie nodrošina komfortablāku pārvietošanos, samazinot trokšņu līmeni un vibrāciju salonā. Tāpat jaunie autobusi pasažieru un arī vadītāju ērtībām ir aprīkoti ar izbīdāmu platformu un klimata kontroles iekārtu, tādējādi nodrošinot komfortu braucienu laikā kā vasarā, tā arī ziemā. Autoparka atjaunošana arī palīdzēs samazināt autobusu ekspluatācijas izdevumus un kaitīgo izmešu daudzumu apkārtējā vidē,” komentē “Rīgas satiksmes” valdes loceklis Andris Lubāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Jaunajos Rīgas satiksmes autobusos varēs uzlādēt telefonu

Rūta Lapiņa,17.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums «Rīgas satiksme» ir saņēmis jaunākos «Solaris Urbino» sērijas autobusus, kas aprīkoti ar vairākām elektronisko ierīču uzlādes ligzdām, informē «Rīgas satiksmes» preses sekretārs Viktors Zaķis.

«Salīdzinājumā ar iepriekš piegādātajiem autobusiem, salonos ir izvietotas vairākas elektronisko ierīču uzlādes ligzdas. Šim un autobusiem, kurus saņemsim turpmāk, ir modernizēta virsbūve, kas atspoguļojas transportlīdzekļa dizainā. Ražotājam ir jauns koncepts virsbūves karkasa ražošanā, līdz ar to tas ir kļuvis vieglāks, nekā iepriekš ražotajiem autobusiem. Pateicoties šiem uzlabojumiem, autobuss ir ekonomiskāks, jo samazinās degvielas patēriņš,» skaidro kompānijā.

Plānots, ka līdz šī gada beigām pakāpeniski tiks piegādāti 70 autobusi, tādejādi Rīgā būs tikai zemās grīdas autobusi. Jaunie autobusi ir daļa no 2013.gadā noslēgtā iepirkumu līguma, kas paredz 175 autobusu iegādi. Saņemot šos autobusus, būs piegādāti jau 140, savukārt atlikušie 35 tiks atvesti līdz 2019. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nakts satiksmes autobusus apkalpos Rīgas mikroautobusu satiksme

Lelde Petrāne,26.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 4.aprīļa nakts satiksmes maršrutus apkalpos Rīgas mikroautobusu satiksme, informē Rīgas satiksme.

Pasažieriem nakts maršrutu izmantošanā izmaiņu nebūšot - arī turpmāk nakts satiksme tiks nodrošināta ierastajos maršrutos naktīs no piektdienas uz sestdienu un naktīs no sestdienas uz svētdienu, atiešanas laiki, pieturvietas un brauciena cena būs nemainīga, mainīts tikai maršrutā kursējošais transporta veids - minibusi.

Jaunums būs pasažieriem ar īpašām vajadzībām - tā kā tikai daļa minibusu, kas apkalpos nakts satiksmes maršrutus, ir piemēroti minētās pasažieru grupas pārvadāšanai, pasažieriem ar īpašām vajadzībām būs iespēja iepriekš pieteikt sev piemērotu transporta līdzekli attiecīgajā maršrutā un laikā pa tālruni 28655873.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Rīgā kursēs 180 jauni Mercedes Sprinter mikroautobusi

Nozare.lv,10.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme izvēlējusies jaunos mikroautobusus, kas no 1. maija pakāpeniski sāks veikt pasažieru pārvadājumus mikroautobusu maršrutu tīklā Rīgā. Uzņēmums savu pienākumu izpildei, izvēloties starp Volkswagen vai Mercedes-Benz spēkratiem, nolēmis par aptuveni 7 miljoniem latu pirkt 180 jaunus Mercedes-Benz Sprinter mikroautobusus.

Papildināta ar 2. rindkopu.

Vairākiem mikroautobusiem aizmugurē būs arī velosipēdu turētāji. Komars norādīja, ka tie būs pieejami atsevišķos maršrutos, kur būs pieprasījums, piemēram, reisos uz Vecāķiem.

Rīgas mikroautobusu satiksmes vadītājs Vitālijs Komars pastāstīja, ka uzņēmums veicis cenu aptauju un starp diviem pretendentiem - Volkswagen un Mercedes - izvēlējies iegādāties Mercedes ražotos Sprinter mikroautobusus. Tajos būs 19 sēdvietas un divas stāvvietas, kas paredzētas pasažieru ērtībām, izkāpjot no mikroautobusa. Prasību par stāvvietām izvirzījusi Rīgas satiksme, lai pasažieriem pirms izkāpšanas pie durvīm būtu vieta, kur nostāties un pieturēties, kamēr transportlīdzeklis vēl nav apstājies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Domenikss: Rīgas satiksme pirks autobusus, kuru dzinēji no 2014. gada nebūs lietojami

Žanete Hāka,25.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme ir izvēlējusies Solaris autobusus, kurus pēc šā gada 31. decembra nebūs iespējams reģistrēt Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), skaidro Domenikss ģenerāldirektors Viktors Troicins.

Konkursa nolikums paredz autobusu piegādi piecu gadu laikā, un pirmā autobusa piegāde plānota 2014. gada sākumā. Izraudzītais pretendents Solaris Bus & Coach s.a. ir apņēmies piegādāt autobusus ar Euro 5 izmešu normām atbilstošiem dzinējiem, kas saskaņā ar Eiropas Savienības Regulu (Nr. 595/2009) nav izmantojami sākot no 2014. gada, kad stājas spēkā prasība visā Eiropā lietot jaunās paaudzes Euro 6 dzinējus, ar kādiem ir apgādāti konkursā piedāvātie Mercedes-Benz autobusi, norāda Domenikss.

«Lielākā daļa attīstīto valstu pilsētas izvēlas Mercedes-Benz zīmola autobusus sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībai, taču Latvija izvēlas zemākās kvalitātes autobusus. Zemās grīdas autobusu iegādes konkursā ir izvēlēti autobusi, kuru dzinēji ir novecojuši un nebūs lietojami no 2014. gada, jo neatbilst mūsdienu CO2 izmešu normām. Nederīgi dzinēji, iepirkuma likuma pārkāpumi un nepamatoti lēmumi ir jauno autobusu iepirkuma bilance. Turklāt, iepirkuma izvērtēšanā un rezultātu paziņošanā ir konstatētas vairākas rupjas neatbilstības likumiem,» norāda V. Troicins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pagarina Rīgas satiksmes autobusu iepirkuma sūdzības izskatīšanu

Žanete Hāka,23.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu Uzraudzības birojs (IUB) nolēmis pagarināt lēmuma par AS Rīgas satiksme autobusu iepirkuma konkursa rezultātiem pieņemšanas termiņu līdz 1.novembrim, informēja IUB pārstāvis Arnis Ļeļs.

Septembrī IUB saņēma divas sūdzības saistībā ar AS Rīgas satiksme iepirkumu - no VDL Bus&Coach b.v. un personu apvienības, ko veido SIA Domenikss un AS Swedbank.

Db.lv jau rakstīja, ka jaunos autobusus SIA Rīgas satiksme piegādās kompānija Solaris Bus&Coach S.A. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 milj. eiro.

Saskaņā ar konkursa noteikumiem pasūtītājam ir tiesības līguma darbības laikā palielināt iepirkuma apjomu par 30%, tādēļ iepirkuma līguma kopējā summa būs 75,8 milj. eiro un paredzēs maksimāli 228 autobusu iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 10.aprīļa Rīgas satiksmes (RS) autobusu maršrutos pakāpeniski sāk kursēt jaunie Solaris Urbino sērijas autobusi, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

70 jaunie Solaris Urbino sērijas autobusi ir daļa no 2013.gadā noslēgtā iepirkumu līguma, kas paredz 175 autobusu iegādi. Saņemot šos autobusus, būs piegādāti jau 140, savukārt atlikušie 35 tiks atvesti līdz 2019.gadam.

Pirmie regulārie maršruti, kuros jaunie autobusi apkalpos pasažierus, ir autobusu maršruts nr.21 Imanta – Jugla un nr.1 Abrenes iela – Berģuciems.

Salīdzinājumā ar iepriekš piegādātajiem autobusiem, salonos ir izvietotas vairākas elektronisko ierīču uzlādes ligzdas. Autobusiem ir modernizēta virsbūve un līdz ar ražotāja jauno konceptu virsbūves karkasa ražošanā, tie ir kļuvuši vieglāki, nekā iepriekš ražotie autobusi. Līdz ar to autobuss ir ekonomiskāks, jo samazinās degvielas patēriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā novirzes tilta tehniskā stāvokļa atzinumā, uz nenoteiktu laiku tiks slēgta sabiedriskā transporta pār Brasas tiltu. Līdz ar to 11.tramvaja kustība ir slēgta un tā vietā izveidots 11T autobuss, kurš kursēs pār tiltam līdzās izveidoto pārbrauktuvi, noskaidroja aģentūra LETA.

Uz Brasas tilta jau ilgstoši notiek remontdarbi un pēdējos mēnešus kustību pār to bija atļauta tikai sabiedriskajam transportam un operatīvajiem transportlīdzekļiem.

Tomēr, kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā, veicot tilta tehniskā stāvokļa monitoringu, fiksēti "nobīdījumi tehniskajos mērījumos", un saskaņā ar līgumu tilts tiks slēgts līdz padziļinātas informācijas noskaidrošanai.

11T autobusa maršruts būs "Ausekļa iela - Mežaparks". Izmaiņas noteiktas arī 9.autobusa maršrutā.

11T maršruta autobuss kursēs no tramvaja pieturvietas "Ausekļa iela", tālāk pa Ausekļa ielu, Elizabetes ielu, Kronvalda bulvāri, Krišjāņa Valdemāra ielu, Raiņa bulvāri, Brīvības bulvāri, Brīvības ielu, Cēsu ielu, Tallinas ielu, Miera ielu, Kluso ielu, pāri pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvei pie Brasas dzelzceļa stacijas, Gaujas ielu, Kokneses prospektu, Meža prospektu līdz 9.maršruta autobusa galapunktam "Mežaparks".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdienas rītā vairāku maršrutu autobusi kavējas līdz 35 minūtēm, informē Rīgas satiksme.

13., 48., 50. maršruta autobusi kavējas līdz 35 minūtēm, 3., 23., 24., 26., 49.maršruta autobusi kavē līdz 20 minūtēm, savukārt pārējo maršrutu autobusi kavē līdz 15 minūtēm.

Trolejbusi šorīt kavējas līdz 30 minūtēm, bet tramvajiem nav būtisku kavējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums SIA «Rīgas satiksme» ieķīlājis 15 «Solaris Urbino» autobusus, liecina «Lursoft» informācija.

Komercķīlas ņēmējs ir autobusu ražotājs - Polijas uzņēmums «Solaris Bus&Coach», bet komercķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 67,5 miljoni eiro.

Jaunā komercķīla reģistrēta otrdien, 24.septembrī.

«Rīgas satiksmei» šobrīd ir aktuālas kopumā 25 komercķīlas.

«Lursoft» atzīmē, ka tostarp «Rīgas satiksmei» ir vairākas līdzīgas komercķīlas, ar kurām ieķīlāti «Solaris Urbino» autobusi, un arī to nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 67,5 miljoni eiro. Citām komercķīlām ķīlas ņēmējs ir «Luminor līzings Latvija». Atbilstoši 2014.gada 27.janvāra faktoringa līgumam, kas noslēgts starp «Solaris Bus&Coach» un «Luminor līzings Latvija», «Solaris Bus&Coach» cedē jeb nodod no konkrētiem rēķiniem izrietošus prasījumus par labu «Luminor līzings Latvija».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme, ieķīlājot sešus autobusus, reģistrējusi 67,5 miljonu eiro komercķīlu

Dienas Bizness,07.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības sabiedriskā transporta kompānija SIA «Rīgas satiksme» maija sākumā reģistrējusi jaunu komercķīlu, ar kuri ieķīlāti seši «Solaris Urbino» autobusi, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Komercķīlas ņēmējs ir Polijas sabiedriskā transporta līdzekļu ražotājs «SOLARIS BUS & COACH S.A.». Ar komercķīlu nodrošinātā prasījumu maksimālā summa ir 67,5 miljoni eiro. Jaunā komercķīla reģistrēta 3.maijā.

«Lursoft» izziņa liecina, ka SIA «Rīgas satiksme» šobrīd ir aktuālas 20 komercķīlas.

2017.gada decembrī SIA «Rīgas satiksme» reģistrēja vairākas komercķīlas, saskaņā ar kurām tā ieķīlāja dažādus pamatlīdzekļus, arī tramvaju vagonu sastāvus, tramvaja līnijas, sliežu un trošu ceļus, tehnikas un iekārtu vienības.

SIA «Rīgas satiksme» dibināta 2003.gadā. Uzņēmums sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus Rīgā un nodarbojas ar pašvaldības autostāvvietu apsaimniekošanu. SIA «Rīgas satiksme» pamatkapitāls ir 70 396 628 eiro, un tas pilnībā pieder Rīgas domei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saņemtas sūdzības par Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme autobusu piegādes konkursu, liecina informācija IUB mājaslapā.

Pagājušajā nedēļā sūdzību iesniedzis uzņēmums VDL Bus&Coach b.v., savukārt pirmdien sūdzība saņemta no personu apvienības, ko veido SIA Domenikss un AS Swedbank. Pagaidām nav zināms datums, kad sūdzības tiks izskatītas.

Db.lv jau rakstīja, ka jaunos autobusus SIA Rīgas satiksme piegādās kompānija Solaris Bus&Coach S.A. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 milj. eiro.

Saskaņā ar konkursa noteikumiem pasūtītājam ir tiesības līguma darbības laikā palielināt iepirkuma apjomu par 30%, tādēļ iepirkuma līguma kopējā summa būs 75,8 milj. eiro un paredzēs maksimāli 228 autobusu iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmums SIA «Rīgas satiksme» reģistrējis jaunu komercķīlu, ar kuru ieķīlāti divi «Škoda» trolejbusi, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Komercķīlas ņēmējs ir trolejbusu ražotājs «ŠKODA ELECTRIC a.s.», un komercķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 2,4 miljoni eiro. Komercķīla reģistrēta 11.decembrī.

SIA «Rīgas satiksme» šobrīd ir aktuālas 24 komercķīlas, liecina «Lursoft» izziņa. Uzņēmumam ir vairākas ķīlas, ar kurām ieķīlāti gan sabiedriskā transporta līdzekļi - autobusi, trolejbusi un tramvaji, gan sabiedriskā transporta infrastruktūra, piemēram, tramvaja līnijas, sliežu un trošu ceļi un citas vienības.

SIA «Rīgas satiksme» sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus Rīgā un nodarbojas ar pašvaldības autostāvvietu apsaimniekošanu. SIA «Rīgas satiksme» pilnībā pieder Rīgas domei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka nākotnē Rīgas sabiedriskais transports varētu pilnībā pāriet uz tīru enerģiju, līdzīgas iespējas vērtē arī reģionos

Uzņēmuma Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis norāda, ka pēdējie fosilās degvielas autobusi tiks saņemti 2018. gadā, bet pēc tam plānots iepirkt tikai bezizmešu transporta līdzekļus. Nākotnē trolejbusu un autobusu darbināšanā Rīgas satiksme paredzējusi attīstīt ūdeņraža ģeneratorus.

DB jau vēstīja, ka šī gada jūlijā Rīgas satiksme noslēdza līgumus par finansējuma saņemšanu no Eiropas Investīciju bankas un Ziemeļu Investīciju bankas. Daļa finansējuma paredzēta ar ūdeņradi darbināmu transporta līdzekļu iegādei, kā arī ūdeņraža ražošanas, uzpildes un uzglabāšanas stacijas attīstīšanai, ko ekspluatācijā nodot paredzēts nākamā gada sākumā. «Cerējām staciju pabeigt jau šogad, taču būvniecība ir tik sarežģīta, ka process nedaudz aizkavējies,» atklāj V. Zaķis. Šobrīd Rīgas satiksme iegādājusies 10 ar ūdeņradi darbināmus trolejbusus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts - FOTO: Prezentē autobusus, kurus gatavo nodošanai Rīgas skolu vajadzībām

Lelde Petrāne,15.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz jaunā mācību gada sākumam Rīgas satiksme pilsētas skolu rīcībā nodos 15 autobusus

Līdz jaunā mācību gada sākuma uzņēmums Rīgas satiksme pilsētas skolu vajadzībām nodos 15 midibusus. Patlaban jau sagatavoti pirmie septiņi autobusi. Tie ir krāsoti oranžā krāsā, uz autobusiem izvietotas attiecīgas brīdinājuma zīmes, ka tajos tiek pārvadāti bērni.

Autobusus vispirms saņems mācību iestādes, kurās ir daudz sporta sekciju, koru, deju grupu u.tml. Pagaidām vēl tiek precizētas tās skolas, kuras pirmās saņems minētos transportlīdzekļus. Pašvaldība nodrošinās arī nepieciešamo autobusu vadītāju skaitu.

Uzņēmums Rīgas satiksme kopš 2013. gada katru gadu saņem 35 jaunus lielākas ietilpības autobusus, tādējādi pilsētas maršrutu tīklā samazinās vajadzība pēc šādas ietilpības transporta līdzekļiem. Patlaban 15 midibusi ir noņemti no ekspluatācijas sabiedriskā transporta maršrutos, tāpēc ir iespējams tos nodot Rīgas skolām. Visi autobusi ir labā tehniskā stāvoklī un droši izmantojami mācību iestāžu vajadzībām, apgalvo uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnībā atjaunota 3. un 6. maršruta tramvaja kustība posmā no 45. vidusskolas līdz Juglai, kā arī mainīts abu maršrutu kustības saraksts.

Līdz ar tramvaja kustības atjaunošanu, slēgts 6T. maršruts, taču no 28. maija 1., 14. un 40. maršruta autobusi apstāsies autobusu pieturvietā Meža skola, informē Rīgas Satiksme. Līdz šim šajā pieturvietā apstājās tikai 6T. maršruta autobuss.

Neskatoties uz tramvaju kustības atjaunošanu, rekonstrukcijas darbi turpinās un plānots, ka tie tiks pabeigti septembrī. RS norāda, ka pēc tramvaju līnijas posma Ropažu iela – Jugla rekonstrukcijas tiks nodrošināta zemās grīdas tramvajam atbilstoša infrastruktūra. Tāpat tiks izveidota zemās grīdas tramvajam atbilstoša energoapgāde. Attiecīgajā ceļa posmā ir arī uzlabota pasažieru iekļūšana/izkļūšana no tramvaja salona.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Rīgas satiksme patlaban gatavo 15 Ikarus midibusus Rīgas skolu vajadzībām, informē Rīgas dome.

Paredzēts, ka visi autobusi tiks sagatavoti līdz augusta beigām, kad tos nodos mācību iestāžu rīcībā.

Uzņēmums Rīgas satiksme kopš 2013. gada katru gadu saņem jaunus 35 lielākas ietilpības autobusus, tādējādi pilsētas maršrutu tīklā samazinās vajadzība pēc šādas ietilpības autobusiem. Patlaban 15 Ikarus midibusi ir noņemti no ekspluatācijas sabiedriskā transporta maršrutos, tāpēc tos iespējams nodot Rīgas skolām.

Visi autobusi esot labā tehniskā stāvoklī un droši izmantojami mācību iestāžu vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas satiksme norakstītos autobusus pārdevusi par 820 latiem gabalā

Žanete Hāka,07.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Rīgas satiksme trešdien atklātā, rakstiskā izsolē 30 norakstītus tramvajus, trolejbusus un autobusus pārdevusi par 27,9 tūkstošiem latu, informēja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Izsolē tika piedāvāti desmit norakstīti tramvaji, desmit trolejbusi, desmit autobusi un 11 vieglie transportlīdzekļi.

Tramvaju izsolē piedalījās viens dalībnieks, kas par visiem piedāvātajiem tramvajiem solīja 13,2 tūkstošus latu, savukārt trolejbusu un autobusu izsolē piedalījās divi pretendenti katrā, un trolejbusi pārdoti par 6500 latu, bet autobusi – par 8200 latu.

Izsolē gan neizdevās pārdot nevienu no vieglajiem transportlīdzekļiem, jo pretendenti piedāvājuši zemāku cenu, nekā bija Rīgas satiksmes noteiktā slēptā zemākā cena. Tuvākajā laikā tiks lemts, vai par šiem transportlīdzekļiem rīkot atsevišķu izsoli vai arī tos nodot metāllūžņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

45% no Rīgas satiksmes pārvadātajiem pasažieriem braukuši bez maksas

Žanete Hāka,30.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RPSIA Rīgas satiksme pērn pārvadājusi 150,104 miljonus pasažieru, kas ir par 6% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Lursoft dati.

Uzņēmums norāda, ka no kopējā pārvadāto pasažieru skaita 30% pārvadāti par pilnu samaksu, 25% ar daļējām atlaidēm, bet lielākā daļa jeb 45% - bez maksas.

Kopumā, pārvadājot pasažierus, Rīgas satiksmes transportlīdzekļi 2013.gadā mērojuši 44,333 tūkstošus kilometru.

Salīdzinot ar 2012.gadu, kad Rīgas satiksme apgrozījusi 139,256 miljonus eiro, pērn tās apgrozījums audzis par 1,06%, sasniedzot 141,493 miljonus eiro. Rīgas satiksmes vadības ziņojumā teikts, ka 30,4% no uzņēmuma apgrozījuma pagājušajā gadā veidojuši ieņēmumi no pilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas, 4,4% - autostāvvietu pakalpojumi, bet 65,2% - valsts un Rīgas pašvaldības dotācijas. Tāpat kā iepriekšējos gados, arī 2013.gadā pasažieru pārvadātājs strādājis ar zaudējumiem, tiesa gan, salīdzinājumā ar 2012.gadu pērn tie samazinājušies vairāk nekā 11 reižu, sarūkot līdz 676,815 tūkstošiem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas mikroautobusu satiksme: Problēma ir sistēmā, nevis pārvadātājos

Jānis Goldbergs,02.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mikroautobusu satiksme norāda uz Autotransporta direkcijas nepadarīto darbu.

Valsts Autotransporta direkcija (ATD) publiskajā telpā vērsās pret pilnsabiedrību Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) ar aizdomām par iespējamu krāpniecību aizdomīgi daudz pārvadāto invalīdu skaita dēļ, saņemot vairāk dotāciju. Uzņēmums pārmetumus noliedz un norāda uz ATD nepadarītajiem darbiem.

Dienas Bizness situāciju skaidrot aicināja RMS pārstāvi, SIA B-Bus valdes priekšsēdētāju Vitāliju Komaru. SIA B-Bus uzņēmumu grupā ietilpst struktūrvienības – pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme, SIA Sabiedriskais autobuss, SIA Ekspress-Ādaži, SIA Migar un UAB B-Bus Lietuvā.

Fragments no intervijas

Kāds ir iemesls teikt, ka ATD pārmetumi par pārlieku liela skaita invalīdu pārvadājumiem RMS ir nepamatoti?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" gatavojas pirkt jaunus dīzeļdzinēju un elektroautobusus, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Uzņēmums ir izsludinājusi tirgus izpēti par trīsasu zemās grīdas autobusu piegādes iespējām, "lai izprastu tirgus piedāvājumu, izmaksu apmērus, ražotāju kapacitāti un piegādes nosacījumus". Balstoties uz tirgus izpētes rezultātiem, tiks lemts par iegādājamo transporta līdzekļu skaitu un tiks gatavota dokumentācija iepirkuma izsludināšanai.

Uzņēmums plāno iegādāties divu veidu autobusus - 18 metrus garus zemās grīdas autobusus, kas darbināmi ar dīzeļdegvielu, un 18 metrus garus zemās grīdas autobusus ar uzstādītu atkārtoti uzlādējamu enerģijas akumulēšanas sistēmu.

Iepirkumā tikšot ievērota normatīvajos aktos noteiktā proporcija - 30% no kopējā transporta līdzekļu apjoma iegādāties ar atjaunojamo enerģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākā mēneša laikā Rīgā tiks pilnībā slēgta autotransporta satiksme uz tilta pār dzelzceļu Altonavas ielā, informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļā.

Tas tiks darīts, ņemot vērā pārvada plaisu monitoringa tehniskajā atskaitē iekļautās rekomendācijas.

Pārvada slēgšana radīs neērtības satiksmē, tomēr drošības riski, nodrošinot pārvada uzturēšanas darbus ziemā, ir pārāk augsti, norāda pašvaldībā.

Veicot satiksmes pārvada tehniskā stāvokļa novērtēšanu, secināts, ka pārvada velves bojājumu apmērs ir palielinājies. Plaši bojājumi ir brauktuves hidroizolācijā, tādēļ mitruma un sala radītu bojājumu dēļ betons ap plaisām izdrūp, kā arī ir konstatēti svaigi betona izdrupumi velves vidusdaļā un pie ietvju konsolēm.

Betona izdrupumi veidojas arī transportlīdzekļu radītās slodzes dēļ. Pašlaik izdrupumi no pārvada, krītot uz dzelzceļa sliežu zonu, rada apdraudējumu arī vilcienu satiksmei.

Komentāri

Pievienot komentāru