Vienīgā no DB aptaujātajām institūcijām, kas savus auto aprīkojusi ar GPS kontroles ierīcēm, ir Ārlietu ministrija
Vienai no ĀM 14 automašīnām testa režīmā ir uzstādīta izsekošanas ierīce, atklāja ministrijas pārstāvis Ivars Lasis. Tajā pašā laikā plašākais no valsts resoru autoparkiem – Saeimas autobāze – nepamatotu autotransporta izmantošanu kontrolē pa vecam – ar ceļazīmju palīdzību.
Cieņā ceļazīmes
IZM skaidro, ka dienesta autotransports tiek piešķirts uz pieteikuma pamata, kurā norāda brauciena maršrutu un pamatojumu. Autovadītājs aizpilda ceļazīmi, veicot ierakstu pēc katra brauciena, bet GPS ierīces kontrolei netiek izmantotas. Līdzīga situācija ir citās institūcijās. Tāpat TM, FM, ZM, KM, EM un citviet GPS ierīces neizmanto, automobiļu vadītāji vien aizpilda ceļazīmes par veiktajiem braucieniem. Lai kontrolētu braucienus, EM Administratīvā nodaļa veic degvielas patēriņa uzskaiti, analizē ceļazīmju, maksājuma attaisnojuma dokumentu par degvielas uzpildi un automašīnu spidometra rādījumu atbilstību. Darba dienas beigās automašīnas jānovieto pastāvīgajā stāvēšanas vietā atbilstoši ministrijas iekšējiem noteikumiem.
AM darbinieki dienesta transportlīdzekļa izmantošanu saskaņo ar tiešo vadītāju, pieprasījumu apstiprina valsts sekretāra vietnieks un darbinieks pēc transportlīdzekļa izmantošanas paraksta autovadītāja aizpildīto ceļazīmi. Savukārt LM dienesta transportlīdzekļa pieteikums tiek fiksēts transportlīdzekļa izmantošanas žurnālā, GPS ierīču tai nav. Tāpat VK neizmanto kontroles ierīces, norādot, ka to ieviešana ir saistīta ar papildu izdevumiem un uzraudzību. Autotransporta kontrole notiek ar ceļazīmju palīdzību – tajās tiek norādīts nobraukto kilometru skaits, precīzs maršruts un brauciena mērķis. Tāpat VPK lietošanā nodotajās automašīnās GPS ierīces nav uzstādītas – par braucieniem tiek aizpildītas maršrutu lapas.
Visu rakstu Priekšroka papīra atskaitēm lasiet 7. maija laikrakstā Dienas Bizness.