"AG Vibez" komanda strādā pie produkta mūzikas uztveršanai ar vibrāciju horeogrāfiju vājdzirdīgiem un nedzirdīgiem cilvēkiem.
"Vibrāciju horeogrāfija ir salīdzinoši jauns veids, kā uztvert mūziku," biznesa portālam db.lv teic Agne Ellere, SIA "AG Vibez" dibinātāja.
Skaidrojot, kā tas izpaužas, viņa teic, ka šādai mūzikas pieredzei uzņēmums veido apģērbu, kurā ir iestrādāti aktuatori, kuru efekts līdzinās telefona vibrēšanai dažādās frekvencēs. Pirmais prototips apstiprina, ka aktuatori veiksmīgi strādā. "Izveidojām pirmo vibrācijas horeogrāfiju, par pamatu ņemot ļoti skaistu Tomasa Ņūmena dziesmu "Any Other Name"," stāsta A. Ellere. Ar programmatūras palīdzību mūzika tiek pārveidota vibrācijās, kas pagaidām tiek darīts manuāli.
Šobrīd uzņēmums ir aktīvā attīstības un pētniecības stadijā un strādā pie otrā prototipa, kuru, kā teic pati A. Ellere, nebūtu kauns rādīt tautai. Vēl jāveic pētījumi, eksperimenti un testi ar daudzu cilvēku iesaisti. Tiem, kuri vēlas izbaudīt šo pieredzi un īpaši tos, kuriem ikdienas grūtības sagādā dzirdes problēmas, viņa aicina pieteikties izbaudīt mūzikas vibrācijas horeogrāfijas pieredzi ([email protected]).
A. Ellere stāsta, ka "AG Vibez" iekļaujas haptiskajā jeb kinestētiskas saziņas tirgū. Šajā gadījumā kinestētisko saziņu rada apģērbā iestrādāti aktuatori, kuri rada vibrāciju, lai sniegtu lietotājam pieskāriena pieredzi. "Šis ir vēsturisks moments pasaulē, kurā Covid-19 ir ietekmējis tirgu neiedomājamos apmēros. "Global Industry Analasys" informācija liecina, ka Covid 19 dēļ kinestētiskās saziņas tirgus ikgadējais pieaugums tiek prognozēts 22,2% apmērā. Pirms pandēmijas tā izaugsme tika lēsta 18,7% apmērā," teic A. Ellere.
Uzņēmuma nākotnes ambīcija ir radīt automatizētu vibrācijas horeogrāfiju, lai cilvēki ar dzirdes problēmām varētu atskaņot dažādus skaņdarbus un izbaudīt dažādās vibrācijas horeogrāfijas. "Mēs veiksim testus ar mediķu palīdzību, lai varētu novērtēt vibrācijas ietekmi arī uz dopamīna jeb laimes hormona līmeni. Lēšam, ka, ja tas pozitīvi ietekmē dopamīna līmeni, tad šis tērps varētu būt lietderīgs cilvēkiem ar, piemēram, depresiju. Ja ar šo mums izdosies pozitīvi ietekmēt dzīves kvalitāti, tad mūsu galvenā misija ir izpildīta. Taču līdz tam vēl tāls ceļš ejams. Tas jau ir tas interesantākais – būt radīšanas procesā," saka A. Ellere.
SIA "AG Vibez" darbojas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Radošo industriju inkubatorā. "Inkubators veiksmīgi palīdz uzsākt uzņēmējdarbību, ja nav bijušas iepriekšējas zināšanas par to. Latvijā ir atbalsta instrumenti, kuri palīdz uzsākt uzņēmējdarbību daudz vieglāk, nekā jebkad agrāk. Ir spēcīgs atbalsts no LIAA, dažādiem inkubatoriem un akseleratoriem," viņa saka.
"Šī ideja radās vilciena maršrutā Sigulda – Rīga. Klausījos mūziku austiņās un pēkšņi vilciena vibrācija gāja roku rokā ar mūzikas ritmu. Tā bija pavisam jauna sajūta, kuru nekur iepriekš vēl nebiju sajutusi! Tas bija lielais "Ahā!" atklāsmes moments, kuru vēlos nodot tālāk. Vienīgais jautājums bija – kam šis būtu nepieciešams visvairāk? Pēc laba laika pārdomām nonācu pie pieņēmuma, ka tas noder vājdzirdīgiem un nedzirdīgiem cilvēkiem," saka A. Ellere. Viņa uzsver, ka komanda vēlas radīt produktu, lai tas kalpotu cilvēku vajadzībām un radītu jaunas pieredzes, nevis "produktu produkta pēc".