Transports un loģistika

Vēlas noskaidrot, kur radušās bedres; remontēs maģistrālās ielas

Ingrīda Drazdovska,14.03.2011

Jaunākais izdevums

Rīgas domes Satiksmes departaments sācis akciju «Iedzīvotāj, informē par bedrēm Rīgas ielās!», aicinot informēt par bedrēm uz Rīgas ielām un tiltiem.

Informāciju par to, kur radušās bedres, var sniegt pa bezmaksas tālruni 80003600 vai mājas lapā www.rdsd.lv, norādot konkrētu vietu un adresi. Speciālisti informāciju par norādītajām bedrēm pārbaudīs un atbilstoši to atrašanās vietas nozīmīgumam un bīstamībai veiks remontdarbus, informē departaments.

Ielu un tiltu bedru remonts notiek visu gadu, taču ziemā labotas tiek tikai tā dēvētās avārijas bedres jeb bedres, kas apdraud satiksmes drošību. Intensīvāki bedru remonti sākas pavasarī – marta beigās, aprīļa sākumā.

Paaugstinoties gaisa temperatūrai, jau drīzumā bedres veidosies daudz straujāk, un remonts būs nepieciešams daudz lielākā apmērā. Visstraujāk bedres veidojas tajās ielās, kur novecojis asfaltbetona segums un ir augsta satiksmes intensitāte.

Satiksmes departaments norāda, ka ierobežotā finansējuma apstākļos bedrīšu remontu šogad prioritāri ir iespējams nodrošināt pilsētas maģistrālajās ielās un uz tiltiem. Savukārt rajona nozīmes ielās veiks lielāko bedru remontu, lai novērstu avārijas situācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu infrastruktūras stāvoklis Latvijā ir spogulis tam, kādus lēmumus un kādu finansējumu ir atvēlējuši pie varas esošie politiskie spēki. Vienlaikus nereti, ko vieni politiskie spēki uzskatījuši par labu, to nākamie pametuši novārtā, situācijas maiņai nepieciešama ilgtermiņa attīstības stratēģija ar atbilstošu finansējumu.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ceļu būves SIA Binders projektu(Ķekavas apvedceļa, Saulkrastu apvedceļa būvniecības, Liepājas un Lielvārdes lidlauku rekonstrukcijas darbu) vadītājs ar gandrīz 30 gadu darba pieredzi Aldis Vigulis.

Viņš atzīst, ka pēdējo gadu laikā ir pieaugušas ceļu būvniecības un remonta izmaksas, vienlaikus ir samazinājies atvēlētais valsts finansējums, kā rezultātā arvien mazāk ceļu kilometru piedzīvos remontus.

Kāda ir situācija ar ceļiem un ielām Latvijā?

Atbildi uz šo jautājumu var iegūt kardināli atšķirīgu, atkarībā no tā, kādus ceļus un ielas konkrētais autovadītājs izmanto. Kopumā vienmēr var secināt, ka ceļu un ielu infrastruktūra varētu būt labāka. Tomēr būtiskākais arguments ir pašreizējā stāvokļa salīdzināšana ar to, kāds tas bija pirms 15–20 gadiem konkrētā ceļu un ielu segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

70 metrus garajā Laipu ielā iegriežas vien retais, lai gan šīs ieliņas burvība un varētu pat teikt, franču šarms neesot pienācīgi novērtēts.

Par spīti faktam, ka Laipu iela nebūt neatrodas Vecrīgas nostūrī, bet starp Līvu laukumu un Šķūņu ielu, kur par cilvēku plūsmu sūdzēties nevarētu, šo mazo, kluso ieliņu pamanot vien retais. Vasarās skatu aizsedzot kafejnīcu terases, bet tagad vērība vairāk tiekot pievērsta Ziemassvētku tirdziņam, kas jau iekārtots Līvu laukumā. Pirms vairākiem gadiem uz Laipu ielas esot bijusi lielāka rosība un vairums uz šīs ielas esošo uzņēmumu bijuši radošo profesiju pārstāvji – amatnieki un mākslinieki. Pirmskrīzes gados pat notikuši Laipu ielas svētki, kad cilvēki aicināti piedalīties dažādās radošajās darbnīcās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Siguldas novada satiksmes infrastruktūras attīstībā investē gandrīz 5 miljonus eiro

Rūta Cinīte,26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldas novada pašvaldība šogad novada ielu un ceļu uzturēšanā un pārbūvē jau investējusi turpat piecus miljonus eiro. Darbi šajā būvniecības sezonā tuvojas noslēgumam – lielākā daļa ielu, ceļu, kā arī gājēju ietvju jau nodotas iedzīvotāju lietošanā, savukārt daļā objektu turpinās nepieciešamās dokumentācijas sakārtošana, lai tos nodotu ekspluatācijā. Dažviet novadā infrastruktūras darbi turpināsies līdz gada beigām, informē pašvaldībā.

Šajā gadā vērienīgi pārbūves darbi 1,7 kilometrus garā posmā no Vidzemes šosejas līdz autoceļam P8 Inciems–Sigulda–Ķe­gums veikti Zinātnes ielā. Ar Eiropas Savienības atbalstu tur rekonstruēts brauktuves segums, izbūvēti lietus ūdens kanalizācijas tīkli un veikta ūdensvada rekonstrukcija, kā arī krustojumu un no­brauktuvju uz privātīpašumiem pārbūve. Zinātnes ielas krustojumā ar Institūta ielu izveidota izgaismota gājēju pāreja, savu­kārt pirms krustojuma izbūvēta jauna sa­biedriskā transporta pietura. Ielas rekons­trukcija neskāra jau izbūvēto apgaismoto gājēju ietvi gar Zinātnes ielu posmā no šo­sejas līdz Helmaņa ielai, savukārt jauna apgaismota gājēju ietve Zinātnes ielā izbūvēta posmā no krustojuma ar Helmaņa ielu līdz darbnīcām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauju laika apstākļu izmaiņu dēļ Rīgā uz ielām un tiltiem pastiprināti veidojas bedres. Rīgas domes Satiksmes vadības centrā no 25.decembra līdz šim brīdim saņemtas 26 iedzīvotāju sūdzības par bedrēm un ceļu uzturētāji jau sākuši avārijas bedru remontu, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Departamenta speciālisti skaidro, ka pēc ziemas sezonas un laikā, kad strauji paaugstinās vai arī būtiski svārstās brauktuves temperatūra, bedres asfaltbetona segumā var veidoties ļoti strauji - pat dažu stundu laikā. Bīstamas bedres īpaši strauji veidojas uz nolietotām ielu un tiltu brauktuvēm, tostarp arī uz Salu tilta.

Līdz remontdarbu veikšanai un to laikā atsevišķos ielu posmos un uz satiksmes pārvadiem vai tiltiem vairākās vietās ierobežots maksimālais braukšanas ātrums.

Satiksmes departamentā aģentūru LETA informēja, ka ielu un tiltu bedru remonts tiek nodrošināts visu gadu, taču bedru likvidēšanai ielās nepieciešama gaisa temperatūra, kas nav zemāka par plus 5 grādiem, līdz ar to ziemas periodā nekavējoties tiek remontētas tās bedres, kas apdraud satiksmes drošību, prioritāri maģistrālajās ielās un uz tiltiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā «burtiski nākamnedēļ» sāksies Brīvības ielas remonts starp Bruņinieku ielu un VEF tiltu, līdz ar to iedzīvotājiem jārēķinās ar krietni lēnāku satiksmi, šorīt Latvijas Radio pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.

Kā citus lielākos šovasar plānotos remontdarbus Jakrins nosauca darbus Merķeļa ielā, Kalpaka bulvārī un Salu tilta rekonstrukcijas otro kārtu.

Jakrins uzsvēra, ka remontdarbi tiks organizēti tā, lai maksimāli nodrošinātu kustību sabiedriskajam transportam, bet arī privātā transporta lietotājiem ielas būšot izbraucamas.

Ierēdnis cer, ka darbi tiks paveikti kvalitatīvi un noteiktajos termiņos, turklāt būvnieki arī spēs nodrošināt jēdzīgu darbu organizāciju. Konkursi par darbu veikšanu ir noslēgušies, «cipari ir fiksēti» un sadārdzinājumiem nevajadzētu būt, piebilda Jakrins.

Tikmēr opozīcijā esošās Vienotības Rīgas domes frakcijas priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis ir vērsies pie Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja Vadima Baraņņika ar prasību nekavējoties sasaukt ārkārtas sēdi par apjomīgajiem ielu remontdarbiem Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes plānotie ielu remontdarbi šovasar būs vēl lielāki nekā pērn, tāpēc Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) iedzīvotājus brīdina, ka vasarā galvaspilsētā būs jārēķinās ar krietni lielākiem sastrēgumiem.

Šorīt intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» Ušakovs sacīja, ka pagājušajā gadā pašvaldība guvusi labu mācību un Barona ielas remonts ir bijis kā paraugs, kā veidot attiecības ar būvniekiem.

Tāpēc Ušakovs brīdināja, ka šovasar sastrēgumi ielu remontu dēļ būs lielāki nekā pērn un prognozēja, ka nākamajos gados būšot vēl sliktāk.

Šogad par lielāko izaicinājumu Rīgai un rīdziniekiem varētu kļūt Krasta ielas remonts, jo tiks remontēts gan ielas segums, gan apmales.

Dome publiskojusi vairākas remontdarbu ieceres - līdztekus Krasta ielas remontdarbiem plānots savienot Spīķeru un Ķengaraga promenādes. Tāpat tuvākajos divos gados tiek plānots pārbūvēt Čaka ielu un daļēji arī Bruņinieku ielu, kur divvirzienu veloceliņš stiepšoties visas ielas garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināta - Sakarā ar internetā ievietoto video atlaiž Ceļu pārvaldes darbiniekus

Gunta Kursiša,03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc internetā ievietotā videomateriāla, kurā redzams, kā strādnieki neefektīvi labo ceļu bedrītes, abi video redzamie Ceļu pārvaldes darbinieki tikuši atlaisti, tāpat tiks vērtēta arī uzņēmuma priekšnieka Jāņa Zauera-Zaula atbilstība amatam, savā Twitter kontā paudis Rīgas mērs Nils Ušakovs.

Papildināts viss teksts.

«Vērtēsim Ceļu pārvaldes priekšnieka atbilstību amatam. Bet abi video varoņi jau ir atlaisti,» Twitter norādījis N. Ušakovs. Tāpat pilsētas mērs medijiem pauda, ka paviršā ceļu labošanas prake varētu būt sistēmiska rakstura pārkāpums: «Izskatās, ka viņiem ir pieredze strādāt tieši tā. Kā mēs varam prasīt atbildību no privātajām ielu uzturētāju firmām, ja uzņēmums, kurā 88,7% akciju pieder Rīgas domei, strādā šādā veidā?»

Šis paziņojums nācis klajā pēc tam, kad a/s Ceļu pārvalde sniedza Rīgas pilsētas pašvaldībai paskaidrojumus par nekvalitatīvi veiktiem bedrīšu likvidēšanas darbiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Bedrēs atkal pazūd miljoni

Elīna Pankovska, Vēsma Lēvalde, 
Žanete Hāka, Uldis Andersons,29.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī ziema bija īsa, tātad ceļu uzturēšanai vajadzēja mazāk līdzekļu, bedrēm šopavar Rīgā ticis vēl mazāk naudas nekā pērn. Kopējais budžets bedru remontam šogad ir tikai 310 tūkst. Ls (ieskaitot PVN), bet pērn šiem darbiem bija paredzēti 350 tūkst. Ls.

Ierobežotā finansējuma dēļ Rīgā bedru remontu prioritāri esot iespējams nodrošināt pilsētas maģistrālajās ielās un uz tiltiem, savukārt rajona nozīmes ielās tiek veikts lielāko bedru remonts, lai novērstu avārijas situācijas, DB pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere. Departaments norāda, ka viskritiskākais stāvoklis esot tajās ielās, kur ir novecojis asfaltbetona segums un augsta satiksmes intensitāte. Bedru remonts esot pagaidu risinājums līdz brīdim, kad ielai iespējams veikt pilnīgu seguma atjaunošanu vai rekonstrukciju.

Visbiežāk tiek saņemtas sūdzības par bedrēm namu iekškvartālos, taču ziņo arī par lielām bedrēm uz maģistrālajām ielām. Informāciju par bedrēm iekškvartālos Satiksmes departaments nodod tālāk rīcībai attiecīgās teritorijas izpilddirekcijai. Rīgā ielu teritorijā bedrīšu remontu veic PS CP Serviss, SIA Roadex un a/s Ceļu pārvalde, bet uz tiltiem bedrīšu remontu veic tiltu uzturēšanas uzņēmums SIA Rīgas tilti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pirmo atkusni atsācies arī bedrīšu remonts Pagājušajās brīvdienās Rīgā ir uzskati asfaltbetona seguma bedrīšu remonti, taču galvaspilsētas ielu brauktuves šobrīd esot apmierinošā stāvoklī, DB pastāstīja Rīgas Domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Ķēdže.

Viņa arī piebilda, ka bedrītes intensīvi veidojoties mainīgos laika apstākļos, kad brīžiem piesalst un atkal atkūst.

Uz jautājumu vai šobrīd laika apstākļi ir labvēlīgi bedrīšu «lāpīšanai» Satiksmes departaments arī norāda, ka satiksmei bīstamas bedrītes jānovērš jebkuros laika apstākļos. Tādēļ līdz ar atkušņa iestāšanos tika veikts asfaltbetona seguma bedrīšu remonts, uzlabojot situāciju uz brauktuvēm. Šogad Rīgas ielu un tiltu bedrīšu lāpīšanai pašvaldības budžetā ieplānoti 253 tūkst. Ls bez PVN.

DB jau rakstīja, ka no Rīgas pašvaldības budžeta šogad ielu un tiltu bedrīšu remontam bija plānots finansējums 415,48 tūkst. Ls, kas ir divas reizes mazāk nekā 2009. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaņepes Kultūras centra solidaritātes kampaņas ietvaros, kas norisinājās no 28.aprīļa līdz 28.maijam, ēkas remontam tika saziedoti teju 95 000 eiro. Pateicoties finansiālajam atbalstam, 28.jūnijā tika uzsākts ēkas renovācijas pirmais posms - demontāža ēkas piebūvei, kas kopš Kaņepes Kultūras centra pirmssākumiem nav tikusi publiski izmantota.

Plānots, ka remonts ilgs līdz 2021.gada 1.novembrim, bet otrā un trešā stāva iekšdarbu pabeigšana prasīs vēl mazliet ilgāku laiku.

Lielāko daļu šī gada vasaras Kaņepes Kultūras centra terase būs atvērta apmeklētājiem, izņemot nedēļu no 19. līdz 25.jūlijam, jo šajā laikā tiks noņemts un mainīts ēkas mūra daļas jumts, un šajā remonta posmā atrasties uz terases nedrīkstēs.

FOTO: Kaņepes Kultūras centru uzfrišina par 300 tūkstošiem eiro 

Uzsākta Kaņepes Kultūras centra (KKC) ēkas fasādes rekonstrukcija, kas ir pirmais no...

Remontdarbu ietvaros Kaņepes Kultūras centra ekspluatējamā telpa palielināsies par 40%, tā nodrošinot vairāk vietas apmeklētājiem. Ēkas mūra daļā līdz augusta vidum tiks mainīts un siltināts jumta segums; ēkas koka daļā tas tiks veikts līdz septembra beigām. Ēkas koka daļā ir jāveic arī remonts sakarā ar nesošo siju stiprināšanu un maiņu. Līdz septembra beigām tiks atjaunota ēkas fasāde, kas vērsta uz Skolas ielu, savukārt pagalma fasāde tiks atjaunota līdz oktobra sākumam. Koka konstrukciju remontu un ēkas pagalma piebūves rekonstrukciju tiek plānots veikt līdz oktobra sākumam, tāpat augusta beigās ir plānots atjaunot vai mainīt ēkas koka logus.

Septembrī tiks izbūvēts vides pieejamības lifts, lai cilvēki ar kustību traucējumiem un bērniem ratiņos varētu ērti piekļūt ēkas otrajam un trešajam stāvam. No septembra līdz novembrim tiks izbūvēti ēkas bēniņi, kur nākotnē plānots ierīkot skaņas studiju un kopstrādes telpu, otrajā stāvā tiks ierīkots vēl viens bārs, kā arī tiks izbūvēti divi balkoni - viens ārpus kinozāles un pavisam jauns iekšpagalmā.

Kaņepes kultūras centrs iezīmējis savu vietu Rīgas kultūras dzīvē 

Pirms pieciem gadiem Dāvis Kaņepe ar domubiedriem Rīgas centrā izveidoja nelielu kafejnīcu,...

Būvprojekta arhitekts ir Renārs Putniņš no SIA "MALUS Architects", savukārt par būvkonstrukcijām atbildēs Andis Vecvērdiņš no SIA "Arberg". Būvuzraugs ir Kalvis Gruntmanis, būvkompānija - SIA "REVOHAUS", būvdarbu vadītājs ir Dainis Projums. Kaņepes Kultūras centra ēkas būvprojekts apstiprināts Rīgas pilsētas būvvaldē 2020.gada 10.martā, būvatļauja iegūta 2021.gada 21.jūnijā.

Kā jau iepriekš minēts, 2021.gada 28.aprīlī Kaņepes Kultūras centrs uzsāka solidaritātes kampaņu "Dari kā Klāra" ēkas remontam. Ja remonts netiktu veikts nomas līguma noteiktajā laikā, Kaņepes Kultūras centram nāktos izbeigt savu darbību. Pateicoties atbalstītājiem un partneriem, kampaņā izdevās savākt teju 95 tūkstošus eiro, kā arī atrast citus finansēšanas atbalsta rīkus, lai plānotie remonta darbi varētu notikt un Kaņepes Kultūras centrs varētu turpinātu savu darbību. Kopumā kampaņā Kaņepes Kultūras centru atbalstīja vairāk nekā 1500 cilvēku un organizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

DB viedoklis: Pastaiga pa svaigi salaboto un pamatīgi apdrupušo ielu

Dienas Bizness,23.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plašu rezonansi guvis gadījums, kad Tukuma pusē kādai svaigi saremontētai ielai sākušas brukt apmales, vēl pirms tās nodošanas ekspluatācijā. Gadījums, protams, ir kliedzošs un liecina par klaju nodokļu maksātāju naudas izšķiešanu, taču fatālākais ir tas, ka būtu teju vai labi, ja šāda situācija būtu tikai Tukumā un tikai ar vienu ielu.

Bieži ir dzirdētas negatīvas atsauksmes par to, kāda ir kvalitāte svaigi remontētiem valsts nozīmes ceļiem, taču, kā atzīst nozares eksperti, tur notiekošais vēl ir nieks, salīdzinot ar daudzās pašvaldībās īstenoto praksi. Proti...

Nereti shēma, kā tiek organizēts ielu remonts, ir visai parasta. Pašvaldības vadība konstatē, ka bez X ielas remonta vairs nekādi iztikt nevar, jo pretējā gadījumā nākamajās vēlēšanās iedzīvotāji parūpēsies, lai domes koalīciju veidotu pavisam citi politiskie spēki. Tālāk seko iepirkums, kurā naudas taupīšanas nolūkos priekšroka tiek dota lētākajam piedāvājumam. Turklāt nav izslēgts, ka uzvarēt var uzņēmums, kuram ceļu būvniecība ir, teiksim tā, viens no darbības veidiem, bet noteikti ne galvenais. Savukārt, kad darbs ir pabeigts, tas mēdz tikt pieņemts, īsti neiedziļinoties kvalitātē – galvenokārt tāpēc, ka attiecīgajai pašvaldībai nav speciālistu, kas varētu kompetenti novērtēt padarīto, bet algot neatkarīgu ekspertu negribas. Vēl, protams, jautājums ir par to, cik kvalitatīvi vispār ir notikusi attiecīgās ielas remontdarbu projektēšana. Minētajā Tukuma gadījumā darba kvalitatātes trūkums ir, kā mēdz teikt, ar neapbruņotu aci redzams. Tomēr nereti darba pieņēmēji ierauga glīti uzlietu asfalta virskārtu, pat nenojaušot, kas «lācītim vēderā». Protams, automātiski rodas jautājums par to, kas un kā būtu jādara, lai šāda nodokļu naudas šķiešana vairs nenotiktu, un principā jāatzīst, ka pietiktu ar trīs punktu ievērošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Būvniecības produkcijas apjoms audzis par 8,1%

Žanete Hāka,13.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gadā, salīdzinot ar 2013. gadu, būvniecības produkcijas apjoms pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 8,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

2014. gadā būvniecības produkcijas apjoms faktiskajās cenās bija 1,8 miljardi eiro, no tiem 4. ceturksnī – 547,3 miljoni eiro.

Ēku būvniecības apjoms palielinājās par 33,7%, tai skaitā viesnīcu un tām līdzīgu lietojuma ēku būvniecība – par 98,5%, izglītības iestāžu būvniecība un remonts – par 87,8% un dzīvojamo ēku būvniecība – par 31,1%. Tajā pašā laikā inženierbūvju būvniecība samazinājās par 9,3%. To ietekmēja būvniecības apjoma kritums šoseju, ielu, ceļu, lidlauku, skrejceļu, dzelzceļa līniju būvniecībā par 2,4% un maģistrālo cauruļvadu, spēka un komunikācijas līniju būvniecībā – par 22,0%. Savukārt vietējo cauruļvadu un kabeļu būvniecības apjoms pagājušajā gadā pieauga par 25,3%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sniega nav, bet miljons Rīgā jau iztērēts

Lelde Petrāne,12.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sniega trūkuma dēļ decembrī Rīgas dome nav iztērējusi divus miljonus latu kā 2010. gada beigās, tomēr viens miljons ir izlietots, kā tas bijis plānots, vēsta laikraksts Diena.

Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere skaidrojusi, ka veikti dažādi uzturēšanas darbi, kādus parasti veic vasaras periodā, līdz ar to nevarot runāt par īpašu ietaupījumu.

Kopējā summa, ko transportbūvju uzturēšanai dome atvēlēja 2011. gada sākumā, bija 8,8 miljoni latu, bet pēc grozījumu veikšanas pavasarī summa pieauga līdz 12,7 miljoniem. Šāgada budžetā ieplānoti 9,36 miljoni latu.

Oktobrī ielu un tiltu uzturēšanai izlietoja 603 tūkstošus latu, novembrī - 679 tūkstošus. Līdzekļu izlietojums decembrī liecina, ka Satiksmes departaments acīmredzot nav centies taupīt uz neuzsnigušā sniega rēķina, bet izlietojis ieplānoto miljonu latu citiem mērķiem, norāda laikraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ziedoņdārzu plānots sakārtot līdz nākamā gada jūnijam

Lelde Petrāne,04.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziedoņdārzā sākta vērienīga rekonstrukcija, informēja Rīgas domē.

Ziedoņdārzs ir 6,37 hektārus liels jaukta tipa ainavu un regulāra stila parks ar zālieniem, alejām, cirptiem dzīvžogiem, strūklaku, bērnu rotaļu laukumiem un ielu basketbola laukumiem, ko ietver A. Čaka, Matīsa, Sparģeļu un Artilērijas ielas. Ziedoņdārzu ierīkoja pilsētas pārvalde pēc dārzu arhitekta A.Zeidaka projekta 1939.gadā. Parkā uzstādīts piemineklis dzejniekam Aleksandram Čakam.

Gadu gaitā Ziedoņdārzs kļuvis nepievilcīgs - bradājamais baseins sen nedarbojas, celiņu iesegums ir nolietots un saplaisājis, dārznieka māja ir sliktā stāvoklī, stādījumi pārauguši.

Augusta beigās Ziedoņdārzā sākta rekonstrukcija. Darbu gaitā notiks gājēju celiņu seguma atjaunošana, vides pieejamības nodrošināšana cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, bradājamā ūdens baseina atjaunošana, bērnu atpūtas laukuma atjaunošana un vēl viena jauna bērnu laukuma izveide, vingrošanas laukuma izveide, jaunu soliņu uzstādīšana un esošo soliņu remonts, apgaismojuma izbūve, dārznieka mājas atjaunošana, sabiedriskās tualetes izbūve , videonovērošanas sistēmas izbūve līdz pieslēguma vietai Sparģeļu ielā, suņu pastaigu laukuma izveide, teritorijas apzaļumošana un zāliena atjaunošana, kā arī tūrisma norāžu, arhitektūras mazo formu uzstādīšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kā energoresursu krīzes apstākļos saglabāt Ziemassvētku dekoratīvo apgaismojumu?

Sadarbības materiāls,24.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nikolā Tesla intervijā žurnālistiem 1889.gadā esot teicis - viss ir Gaisma un viņš vēlas izgaismot visu planētu Zeme, tam šeit esot pietiekami daudz elektrības. Ir pagājuši nedaudz vairāk kā 130 gadi un šobrīd gluži negaidīti esam nonākuši situācijā, kad visā Eiropā tiek apsvērta gan energoražotāju veida maiņa, gan visdažādākie taupības pasākumi patēriņa un izmaksu mazināšanai. Kā privātpersonas, tā uzņēmumi un valsts iestādes nopietni izvērtē iespējas samazināt elektroenerģijas lietošanu, tai skaitā arī ēku un ielu apgaismošanai… Loģiski, rodas jautājums - laikā, kad tik strauji un neparedzami aug energoresursu izmaksas, vai ierastais mākslīgais apgaismojums kļūs par luksuspreci jeb tomēr varēsim arī turpmāk atļauties kvalitatīvu gaismu mājokļos un darbavietās, svētku rotājumus, ielu un fasāžu izgaismošanu?

Vilnis Burtnieks, Adam Decolight Latvia izpilddirektors, uzskata, ka apgaismojumam tiks piešķirta vēl lielāka nozīme un tas iegūs jaunu vērtību, jo, kas bijis pašsaprotams, ne vienmēr ticis pietiekami novērtēts. Pirmkārt, apgaismojums ir praktiska nepieciešamība ekonomikā – nav iespējama daudzu nozaru pastāvēšana bez kvalitatīvas gaismas, otrkārt, augs sabiedrības izpratne par gaismas sniegto drošības un komforta sajūtu. Līdz ar to tiks meklēti energoefektīvāki, individualizētāki risinājumi un tas notiek jau tagad. Vairākas Latvijas pašvaldības paziņojušas, ka pāriet uz ekonomiskajiem LED gaismekļiem, nomainot iepriekšējos, un to dara arī uzņēmumi. Tā ir pozitīva tendence, un tas nozīmē, ka gaisma būs. Jā, būsim taupīgāki, izmantosim modernākas, energoefektīvākas tehnoloģijas, bet gaismu saglabāsim. Jo gaisma – tās nav tikai dekorācijas un skaistāka vide, tā ir drošība un veselība, labsajūta un pozitīvas emocijas. Labs piemērs ir Tallinas pašvaldības tālredzīgais lēmums - pandēmijas laikā pilsēta apzināti investēja daudz vairāk līdzekļu dažādos gaismas objektos un dekoros, veicinot cilvēkus vairāk pavadīt laiku ārā arī gada tumšākajos mēnešos, kamēr Latvijā “baudījām” komandantstundas mājas režīmā… Un sabiedrība arvien vairāk novērtē dekoratīvā apgaismojuma efektus un to pozitīvo ietekmi uz cilvēku noskaņojumu. Gaisma rada prieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv,11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Eiropas kultūras gada aktivitātēm uzmanību sev atkal pievērš drūmas pagātnes apdvestais Stūra nams, kurš jau gadiem stāv bez pielietojuma

Valsts drošības komitejas ēka jeb Stūra māja Brīvības un Stabu ielas krustojumā Rīgā no 1. maija uz nepilnu pusgadu atdzīvosies – tajā tiks īstenots Eiropas kultūras galvaspilsētas projekts Stūra māja.

Lieta Nr. 1914/2014, kuras ietvaros būs skatāma pamatekspozīcija Izstaigā Stūra māju, notiks ekskursija, kā arī piecās izstādēs no dažādiem skatpunktiem tiks traktētas cilvēka un varas attiecības, informē nodibinājums Rīga 2014.

Neredzamais remonts

Ēka stāvējusi tukša kopš 2008. gada, kad to pameta Valsts policija. «Daudzu vēsturisku faktu dēļ ēka nav bijusi pievilcīga lietotājam. Sarunās par nama tālāko likteni esam izjutuši atturīgu attieksmi no valsts iestāžu vadītājiem un līdz ar to nevēlēšanos iesaistīties sīkākās diskusijās par atrašanos Stūra mājā,» atzīst ēkas saimnieka valsts a/s Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) sabiedrisko attiecību speciāliste Daiga Laukšteina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ieguldot 5 miljonus, Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca cer mainīt biznesa virzienu

Signe Knipše,11.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 5 miljonus eiro jaunās iekārtās, Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu (DLRR) cer pārvirzīt biznesu no dīzeļlokomotīvju remonta uz detaļu ražošanu.

Līdz ar produkcijas veida maiņu DLRR vēlas pārslēgties arī no bijušās Padomju savienības valstu tirgiem uz Eiropu. Pašlaik uzņēmuma galvenais bizness ir lokomotīvju remonts, tas veido ap 80 % ieņēmumu. Atlikušos 20% ieņēmumu aptuveni vienlīdzīgās daļās ienes lokomotīvju rezerves daļu ražošana un pakalpojumi. Akciju sabiedrības galvenais noieta tirgus ir Krievija – uz to vērsts aptuveni 80% biznesa. Uzņēmums sadarbojas arī ar citām NVS valstīm – Ukrainu, Kazahstānu, Uzbekistānu. «Vēlamies diversificēt uzņēmuma darbību – ražot produkciju, kas nav saistīta ar dīzeļlokomotīvēm, sniegt pakalpojumus, kas nav saistīti ar lokomotīvju remontu,» saka a/s Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca valdes priekšsēdētāja Natālija Petrova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Operatīvajā sanāksmē, kas tika sasaukta Rīgas domē par kritisko situāciju un izveidojušajām bedrēm uz Salu tilta un citām Rīgas ielām, pieņemts lēmums pavasarī uzsākt vairākus remontdarbus.

Savukārt šobrīd, lai novērstu satiksmes drošības apdraudējumus, tiltu un ielu uzturētāji strādā diennakts avārijas režīmā un visas bedres aizlāpa. Līdz pavasarim tas ir vienīgais iespējamais risinājums. «Ja darbi netiks pienācīgi veikti, tad «ripos galvas»,» pēc sanāksmes uzsvēra Rīgas vicemērs Andris Ameriks.

Viskritiskākā situācija izveidojusies uz Salu tiltam blakus esošā Bieķensalas viadukta. Mazākas problēmas ir arī Deglava tilta un Zemitānu tilta sabiedriskā transporta joslās. Tāpēc pavasarī tiks mainīts asfalta segums uz Bieķensalas viadukta un Zemitānu tilta, sāksies Deglava tilta remonts un tiks rekonstruēts Kārļa Ulmaņa gatves satiksmes pārvads pār dzelzceļu. Jāmin gan, ka lēmums par Ulmaņa gatves pārvada remontu pieņemts jau iepriekš. Naudu seguma nomaiņai plānots piešķirt pavasara budžeta grozījumu ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā būvdarbu sezonā Rīgā plānots asfaltēt 120 000 kvadrātmetru brauktuvju par vairāk nekā četriem miljoniem eiro, informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.

Pašvaldība norāda, ka Rīgā turpinās pēdējos gados lielākie brauktuvju seguma remontdarbi, palielinot satiksmes drošību un ērtību vairāk nekā uz desmit tiltiem un pārvadiem, kā arī 30 ielu posmos.

Ielu seguma atjaunošana jau ir pabeigta Vienības gatvē no Rītausmas ielas līdz pilsētas robežai, Maskavas ielā pie pilsētas robežas, uz tilta pār Sarkandaugavu Kundziņsalā, Vanšu tilta labā krasta estakādē, Jaunciema gatvē pie Mežvidu ielas, uz satiksmes pārvada pār dzelzceļu Jūrmalas gatvē, Duntes ielā no dzelzceļa viadukta atsevišķās vietās un Salu tilta uzbrauktuvē no Krasta ielas.

Darbi turpinās 13. janvāra ielā, 11.novembra krastmalā, Jāņogu ielas posmā no Taisnās ielas līdz Dārziņu 30.līnijai un Rātsupītes ielas posmā, bet drīzumā tiks sākti Ķīpsalas posmā pie Vanšu tilta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Absolūti neefektīva ielu bedrīšu remonta dēļ Ušakovs uz pārrunām izsauc Ceļu pārvaldes vadību

LETA,02.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz internetā ievietotā aculiecinieka videomateriālu, kurā redzams, kā strādnieki bez specializētas tehnikas remontē ielu bedrītes, vienkārši tās aizberot un piemīdot, Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) rīt uz pārrunām izsaucis akciju sabiedrības Ceļu pārvalde vadību, informē Ušakova preses sekretāre Anna Kononova.

Ušakovs savā Twitter kontā ievietojis aculiecinieka nofilmētu videomateriālu, kurā redzams, kā strādnieki Ziepniekkalnā bedrītes ar asfaltu «aizlāpa», vienkārši piemīdot ar kājām, nevis izmantojot specializētu tehniku.

«Ja kāds ir kļuvis par liecinieku līdzīgai situācijai, lūdzu, filmējiet šos «varoņdarbus» un sūtiet video man,» raksta Ušakovs.

Viens no Ceļu pārvaldes uzdevumiem ir Rīgas pilsētas ielu remonts un uzturēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ameriks: nebijām gatavi ielu remontam, Brīvības iela pilnībā gatava būs maijā

Dienas Bizness,08.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mūsu mērķis ir uz ilgu laiku ielas neaiztikt, līdz ar to maina visu, kas ir apakšā. Mums teorētiski visi tie plāni rādīja, ka siltumtīklam ir jābūt kārtībā, jo viņš ir ielikts kaut kad 70ajos gados, Padomju laikā. Tajā brīdī, kad viņu atraka vaļā, ieraudzīja to, ko neviens nebija gaidījis,» Rīgas vicemērs Andris Ameriks (Gods kalpot Rīgai) apgalvoja RīgaTV 24 raidījumā Preses klubs, atbildot uz jautājumu, kāpēc Rīgas ielu remonts ir ieildzis.

Ameriks raidījumā atzina, ka tik plašiem remontdarbiem neviens nebija gatavs. «Būtu ļoti viegli pasūkstīties un teikt: «Mēs te trīs ielas izremontējām, pārējās, kad dos Dievs, tad izremontēsim». Jā, mēs ļoti daudz darām, un mēs apzināti gājām uz to, uz ko nebijām gatavi. Es to atklāti saku,» raidījumā sacīja Rīgas vicemērs.

Ameriks norādīja, ka remontdarbu mērķis bija ne tikai pārfrēzēt asfaltu, bet arī nomainīt visu, kas ir zem ielām – siltumtīklu, kanalizāciju, ūdensvadu, Latvenergo kabeļus. Viņš atklāja, ka problēmas radās tāpēc, ka esošo siltumvadu stāvoklis pārsteidza būvniekus nesagatavotus: «Mums teorētiski visi tie plāni rādīja, ka siltumtīklam ir jābūt kārtībā, jo viņš ir ielikts kaut kad 70ajos gados, Padomju laikā. Tajā brīdī, kad viņu atraka vaļā, ieraudzīja to, ko neviens nebija gaidījis.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

VIDEO: Miljons eiro koksnes produktu vērtības paaugstināšanai

Māris Ķirsons,21.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot teju vienu miljonu eiro, SIA Jaunzeltiņi uzstādījuši zāģmateriālu ēvelēšanas līniju, kura jau kļuvusi par būtisku kokmateriālu apstrādes — impregnēšanas – papildinājumu; tas ļauj cerīgi raudzīties nākotnē situācijā, kad teju vai visos lielākajos noieta tirgos ir recesijas pazīmes.

„Kokmateriālu apstrāde — žāvēšana, ēvelēšana, impregnēšana, profilēšana - ir papildu pievienotās vērtības pakalpojums, ko izmanto klienti, lai savu kravu transportēšanas laikā pievienotu tai vērtību,” skaidro SIA Jaunzeltiņi valdes priekšsēdētājs Artūrs Veispāls. Viņš norāda, ka zāģmateriālu ēvelēšana ir vienas no uzņēmuma jaunākajām investīcijām pievienotās vērtības pakalpojumos. „Ēvelēšanas līnijas izveide tika pabeigta 2023. gada sākumā, un pašlaik, strādājot vienā maiņā, varam apstrādāt 1500 m3 mēnesī. Taču pie sasniegtā neapstājamies, turpinām investēt un uzlabot ēvelēšanas un šķirošanas pakalpojumu, kā rezultātā jau 2024. gadā plānojam palielināt šīs iekārtas jaudu vēl par 30%,” izaugsmes ieceres atklāj A. Veispāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas ielu un tiltu uzturēšanai šogad atvēlēti 15 miljoni eiro

Baiba Zālīte, speciāli db.lv,04.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvārī Rīgā salabotas avārijas bedres vairāk nekā 2740 kvadrātmetru platībā, ieguldot 56 tūkstošus eiro. Kopumā šogad ielu un tiltu uzturēšanai piešķirtais finansējums ir 15 miljoni eiro, kur lielākā daļa finansējuma paredzēti uzturēšanas darbiem ziemā, tai skaitā avārijas bedru labošanai, ziņo Rīgas domes Satiksmes departaments.

Visvairāk bedres labotas Zemgales un Vidzemes priekšpilsētās, tur remontdarbi veikti 1439 kvadrātmetru platībā. Vismazāk - uz tiltiem - 91 kvadrātmetrs.

Pašvaldība informē, ka ielu un tiltu bedru remonts tiek veikts visu gadu, taču ziemā labo tikai avārijas bedres. Ievērojama bedru veidošanās notiek tieši pie straujas gaisa temperatūras maiņas, kad strauji paaugstinās vai arī būtiski svārstās brauktuves temperatūra. Līdz ar to bedres asfaltbetona segumā veidojas ļoti strauji.

Lai veiktu kvalitatīvu bedru remontu, nepieciešama gaisa temperatūra, kas nav zemāka par + 5 grādiem, līdz ar to ziemas periodā nekavējoties tiek remontētas tās bedres, kas apdraud satiksmes drošību, prioritāri maģistrālajās ielās un uz tiltiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Rīgas Satiksme atjaunos ceļa marķējumus autostāvvietās par 120 tūkstošiem

Gunta Kursiša,21.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības SIA Rīgas Satiksme (RS) plāno uzklāt ceļu horizontālos apzīmējumus maksas autostāvvietās, ko apkalpo Rīgas pašvaldība, par aptuveni 120 tūkstošiem latu bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), Db.lv stāstīja RS preses sekretārs Viktors Zaķis.

Prognozējamā iepirkumu summa par ceļu horizontālo apzīmējumu uzklāšanu ir paredzēta uz trīs gadiem. Šobrīd RS apkalpo 4860 maksas autostāvvietas, stāstīja V. Zaķis.

Finansējumā par būvdarbu veikšanu nav paredzēts piesaistīt Eiropas Kopienas fondu līdzekļus.

Kopš šī gada maija sākuma Iepirkumu biroja uzraudzības (IUB) oficiālajā mājas lapā ir publicēta informācija par vēl sešu pilsētu pašvaldību slēgtiem līgumiem par horizontālu apzīmējumu ierīkošanu un atjaunošanu.

Ielu marķējumus izveidot paredzējusi Krāslavas novada dome, kas par 19 635 latu ir noslēgusi līgumu par horizontālo apzīmējumu izveidošanu pilsētas ielās ar Daugavpilī reģistrēto SIA CKD D, Cēsu novada pašvaldība, kas slēgusi līgumu ar ceļu un maģistrāļu būvnieci SIA Remonts KP par 4 445 latiem, Līvānu novada dome, kurai horizontālos marķējumus atjaunos SIA CKD D par 4 120 latiem. Ventspils pilsētas pašvaldības iestāde Komunālā pārvalde ielu horizontālo apzīmējumu uzklāšanai Ventspils pilsētā tērēs 18 240 latus – būvdarbus veiks Daugavpilī reģistrētā SIA Latteps. Savukārt Jelgavas pašvaldība maijā slēgusi līgumu ar SIA Saava-LV par ceļu horizontālo apzīmējumu uzturēšanu Jelgavas pilsētas ielām par 67 962 latiem, bet Preiļu novada dome – ar SIA Latteps par 3 405 latiem.

Komentāri

Pievienot komentāru