Prezentācijas kvalitāte var samazināt uzņēmēju ieguvumu no dalības strarptautiskās izstādēs, konferencēs un semināros.
Lielākas problēmas vērojamas uzņēmējiem, kuri darbojas transporta un loģistikas, enerģētikas, metālapstrādes un mašīnbūves nozarē. Labāks sniegums ir tajās nozarēs, kurās ir augsta konkurence, piemēram, finanšu sektorā un telekomunikāciju biznesā, kā arī jaunuzņēmumiem, kuriem nākas savas idejas prezentēt investoriem.
Pēdējos gados uzņēmēju prezentāciju līmenis ir uzlabojies, taču tas nav tik ļoti jūtams, jo klausītājs ir kļuvis prasīgāks, ieguvis pieredzi dažādos pasākumos gan klātienē, gan neklātienē, uzskata uzņēmuma Win Partners vadītājs, biznesa konsultants Valters Gražulis. «Latvijā joprojām notiek daudz eksperimentu, tostarp arī uz skatuves, kopējot stilu no skandināviem, slāviem vai amerikāņiem, un bieži vien šāds stils nav atbilstošs mūsu klausītājam,» viņš pauž. Lielā mērā atbildība par uzņēmēju uzstāšanos semināros un konferencēs, viņu prezentāciju atbilstību auditorijas velmēm ir jāuzņemas to organizatoriem.
Prezentāciju prasmēm uzņēmēji sāk pievērst vairāk uzmanības, taču lielas problēmas sagādā tieši prezentāciju saturs, savukārt uzskata prezentāciju aģentūras Nimega radošais direktors Kristaps Pētersons. Tā gan nav tikai unikāla Latvijas uzņēmēju problēma, ar to bieži vien saskaras arī ārzemju runātāji dažādās starptautiska līmeņa konferencēs un semināros.
Visu rakstu Ierobežo pārdošanas potenciālu lasiet trešdienas, 22.augusta laikrakstā Dienas Bizness!