Jau šonedēļ startēs skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) programmas pasākumu cikls reģionos, kura ietvaros sešās Latvijas pilsētās notiks izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” kopā ar Fonds AUGT organizētie skolēnu tirgošanās pasākumi “Cits Bazārs”.
Tajos skolu jaunieši apmeklētājiem prezentēs un pārdos pašu radītus produktus, tādā veidā gūstot reālu uzņēmējdarbības pieredzi.
Starp skolēnu radītajiem oriģinālajiem izstrādājumiem pircēji varēs iegādāties suvenīrus, rotaslietas, izglītojošas spēles un rotaļlietas, preces mājsaimniecībai un skaistumam, kā arī veselīgus našķus un vēl citas daudzveidīgas un interesantas preces. “Cits Bazārs” sniedz jauniešiem iespēju mācīties, attīstīt savas idejas un sagatavoties nākotnes darba tirgum vai sava uzņēmuma izveidei.
Pirmais reģionālais “Cits bazārs” notiks jau 13. februārī Gulbenē, kam sekos pasākumi: 01. martā – Talsos, 15. martā – Jūrmalā, 22. martā – Siguldā, 29. martā – Viļānos un 12. aprīlī – Bauskā.“
Ar katru gadu SMU programmas dalībnieku skaits pieaug, un 2024. gadā sasniegts jauns rekords – 1700 skolēnu mācību uzņēmumi. Lai nodrošinātu katram jaunietim praktisku tirdzniecības pieredzi, ar diviem nacionālā mēroga pasākumiem Rīgā nepietiek. Pateicoties Fonds Augt atbalstam, “Cits Bazārs” pasākumus aktivizējam Latvijas reģionos, dodot iespēju jauniešiem pilnveidot savas uzņēmējspējas un iegūt reālu pieredzi tirdzniecībā,” uzsver Jānis Krievāns, “Junior Achievement Latvia” vadītājs.
Skolēni aicināti aktīvi piedalīties un izmantot šo iespēju, lai attīstītu savas prezentēšanas un pārdošanas prasmes, iepazītos ar konkurentu veikumu un veidotu jaunus sadarbības kontaktus. Savukārt pilsētu iedzīvotāji tiek aicināti nākt un atbalstīt jaunos uzņēmējus, gan iegādājoties viņu radītos produktus, gan sniedzot vērtīgu atgriezenisko saiti.
“Mācoties no reālām situācijām un darbojoties praktiski, jaunieši iegūst jaunas prasmes un attīsta uzņēmējspējas. Atbalstot skolēnu mācību uzņēmumu programmu, šogad aicinājām “Junior Achievement Latvia” paplašināt “Cits Bazārs” tirdziņu norisi, organizējot tos vietās, kur tie vēl nav notikuši. Šādi vēlamies dot iespēju vairāk reģionu skolēniem iesaistīties, pilnveidot savas idejas un iegūt vērtīgu pieredzi, kas palīdzēs veiksmīgāk sagatavoties nākotnes izaicinājumiem un reālai uzņēmējdarbības videi,” skaidro Guna Joma, Fonds AUGT vadītāja.
Papildus tradicionālajām “Cits Bazārs” aktivitātēm šajā ciklā tiek aizsākts jauns SMU programmas virziens – pārtikas un lauksaimniecības nozares inovāciju veicināšana. Šī iniciatīva tiks atbalstīta ar jaunu nomināciju – “AgriFood” balvu, ko nodrošina uzņēmums LIVLANDE.
“Cits Bazārs” pasākumu ietvaros notiks jauno uzņēmumu izvērtēšana un apbalvošana vairākās nominācijās, kā piemēram, “Ilgtspējīga SMU prece/pakalpojums”, “Labākā SMU pārdošanas komanda”, “SMU biznesa potenciāls”, “Sociāli atbildīgs SMU”, “Tehnoloģiskās inovācijas prece/pakalpojums”, “Uz zināšanām balstīts SMU prece/pakalpojums”, “AgriFood balva” un “Business Pitch” konkurss.
Reģionālo “Cits Bazārs” pasākumu norisi atbalsta Fonds Augt un ilggadējais SMU programmas partneris Swedbank. Pasākumu rīkošanā nozīmīgu atbalstu sniedz arī pašvaldības.