Jaunākais izdevums

Nesen parakstītais sapratnes memorands starp Ekonomikas ministriju, Uber un Taxify liek domāt, ka drīzumā tiks sakārtots kopbraukšanas tiesiskais regulējums un tā tiks iekļauta Latvijas transporta pakalpojumu tirgus piedāvājumā

Uber pērnā gada decembrī izpildīja savu miljardo braucienu platformā. Šobrīd vidēji dienā notiek vairāk nekā pieci miljoni Uber braucienu. 20% no tiem tiek veikti uberPOOL ietvaros – cilvēkiem kopīgi dodoties uz darbu un daloties izmaksās par ceļu. Katru mēnesi platformai pievienojas simtiem tūkstoši vadītāju un šobrīd kopumā ir vairāk nekā miljons aktīvo vadītāju. Vairāk par Uber pieredzi un plāniem Latvijā stāsta tā vadītājs Baltijā Enns Metsars (Enn Metsar).

Fragments no intervijas:

Jūs parakstījāt sapratnes memorandu starp Ekonomikas ministriju, Uber un Taxify. Ko tas nozīmē – kādi ir Uber mērķi Latvijā?

Mūsu mērķis ir būt arī Latvijā – šī ir lielākā pilsēta Baltijā. Katru nedēļu mēs analizējam lejupielādes visā pasaulē un katru nedēļu ir simtiem lejupielāžu Latvijā, lai gan mēs šeit nesniedzam pakalpojumus. Šis ir pirmais konkrētais solis. Ministrija ir ieinteresēta inovācijā un gatava palīdzēt dalīšanās ekonomikai; kopbraukšana ir tikai viena daļa no tā. Mēs ticam, ka kopā varam strādāt pie noteikumu rāmja izstrādes, lai šāda veida platformas un uzņēmumi Rīgā var veiksmīgi strādāt.

Kad Uber varētu sākt darbu šeit?

Ja mēs varētu, mēs šeit jau būtu. Redzēsim – konkrētu solījumu pašlaik nevaru dot.

Ja Latvijā vienīgais iemesls, kas jūs attur, ir likumiskais ietvars, kā tas ir bijis citās valstīs – vai tur noteikumi bija vispirms un tikai tad Uber uzsāka darbu?

Patiesībā nē, ne obligāti. Piemēram, Igaunijā kopbraukšanas likumprojekts ir iesniegts parlamentā un rudenī tas varētu tikt pieņemts otrajā vai trešajā lasījumā, bet pakalpojums tur jau ir vairāk nekā gadu. Lietuvā pilsētas mērs pats nāca pie mums un jautāja, ko var darīt, lai Uber tur būtu. Mēs parakstījām memorandu ar Viļņas domi un kopš novembra esam un veiksmīgi strādājam – tas ir bijis viens no labākajiem iesākumiem Eiropā. Mēs vēlamies būt partneris, Baltijā mums ir šāda pieeja un tā ir bijusi veiksmīga.

Mēs runājam ar ministrijām, politiķiem, pilsētas vadītājiem, tirdzniecības kamerām utt.

Visu interviju Uber sper soli tuvāk Rīgai lasiet 6. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas aplikācija Taxify izsludinājusi Latvijas vadītāja vakanci, meklējot izcilu profesionāli, kurš pārņemtu līdzšinējā vadītāja pienākumus un turpinātu veicināt uzņēmuma straujo izaugsmi valsts mērogā, informē kompānijas sabiedrisko attiecību konsultante.

Jaunā komandas līdera galvenie pienākumi ietvers Taxify biznesa tālāku attīstīšanu un jaunu mērķu sasniegšanu, pozitīvu uzņēmuma tēla veidošanu, inovatīvu ideju, iniciatīvu un kampaņu izstrādi un ieviešanu praksē, vietējās komandas vadīšanu, kā arī jaunu auto vadītāju piesaisti Taxify platformā.

«Līdzšinējais Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš, kurš sekmīgi veicinājis Taxify straujo attīstību pēdējo trīs gadu laikā kopš uzņēmuma ienākšanas Latvijas tirgū, savukārt, turpinās darbu kompānijas galvenajā mītnē Tallinā kā globālās ekspansijas vadītājs. Krūmiņš turpmāk būs atbildīgs par Taxify izaugsmi un attīstību ne tikai Baltijas valstīs, bet arī Austrijā, Ungārijā, Maltā, Gruzijā, Saūda Arābijā un Irākā,» teikts uzņēmuma paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Uber, līdzīgi kā Taxify, ir korporatīvās identitātes krīze

BalticTAXI vārdā Jānis Naglis, LDDK padomes loceklis, BalticTAXI nozares konsultants,26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu Uber šogad skāruši vairāki publiskās komunikācijas skandāli, ko acīmredzami izraisījusi savdabīga izpratne par uzņēmuma piedāvāto pakalpojumu un atbildību, kas ar to saistīta. Reputācijas problēmas publiski atzinis arī Uber kompānijas šī brīža vadītājs Dara Khosrowshahi. Medijos lasīts, ka Londona nav pirmā pilsēta, kurā Uber saskaras ar līdzīgām problēmām – nepienācīga pakalpojuma drošība, tehnoloģiju izmantošana, lai bloķētu uzraugošo institūciju pilnīgu pieeju aplikācijai, kas ir pakalpojuma organizēšanas pamatā – diskusija par šiem jautājumiem arvien nonāk Eiropas mediju dienaskārtībā.

Kopbraucēji veicina papildu nesakārtotību jau tā problemātiskā nozarē

Publiskā informācija par kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem atgādina kaut ko jau pieredzētu un ļoti pazīstamu – nesakārtotu taksometru pakalpojumu Rīgas pilsētā, kurā paralēli taksometriem identisku pakalpojumu sniedz Taxify, kas savā mājaslapā aicina katru interesentu ar privāto automašīnu «pelnīt labu naudu ar savu auto».

Šķiet, ka Uber, Taxify un līdzīgiem kopbraukšanas organizētājiem ir vēlme izmantot visas iespējas, ko dod pasažieru pārvadāšanas pakalpojums, bet ignorēt ar to saistīto atbildību pret pasažieriem, nodokļu nomaksu un pakalpojuma drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saūda Arābijas Valsts investīciju fonds ieguldījis 3,5 miljardus ASV dolāru (3,1 miljardu eiro) Savienotajās Valstīs bāzētajā starptautiskā savstarpējo pārvadājumu kompānijā Uber, veicinot tās globālās paplašināšanās plānus, paziņojusi Uber.

Līdz ar to Uber vērtība sasniegusi 62,5 miljardus ASV dolāru (56 miljardus eiro), liecina Uber sniegtā informācija.

Darījums noticis laikā, kad Saūda Arābija mēģina dažādot savu ekonomiku, lai tai nebūtu jāpaļaujas galvenokārt tikai uz naftas ieguvi.

Jaunais finansējums palīdzēs veicināt Uber globālo paplašināšanos, tostarp Tuvajos Austrumos un Ziemeļāfrikā, kuru kompānija uzskata par vienu no straujāk augošajiem tirgiem.

Šīs investīcijas palielinās Uber rīcībā esošo līdzekļu uzkrājumu līdz vairāk nekā 11 miljardiem ASV dolāru (9,9 miljardiem eiro).

Darījums paredz, ka Saūda Arābijas fonda vadītājs Jasirs al Rumajans kļūs par Uber padomes locekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiski izskanējusi neoficiāla informācija, ka Krievijas tiešsaistes pakalpojumu operators Yandex.Taxi, iespējams, jau pavisam drīz varētu uzsākt savu darbību Rīgā. Taksometru nozares pārstāvji gan atzīmē, ka Yandex.Taxi jau pāris gadus taisās darboties Latvijā, bet tā arī tas nav noticis.

Taksometru izsaukšanas platformas Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš uz jautājumu, kā vērtē jauna spēlētāja ienākšanu, DB norāda, ka visu laiku kāds baumo par ārzemju aplikāciju ienākšanu Latvijā. Arī Uber jau 2014. gadā plānoja sākt darbību Latvijas tirgū, tomēr to vēl nav izdarījuši.

«Konkurentu ienākšanu nozarē vērtējam pozitīvi, jo konkurence uzlabo pakalpojuma kvalitāti iedzīvotājiem. Tirgus ir pietiekami liels vairākiem spēlētājiem. 98% braucienu notiek ar privāto transportlīdzekli vai sabiedrisko transportu, tāpēc ir kur augt. Turklāt liela daļa iedzīvotāju joprojām izmanto dispečeru pakalpojumus, lai izsauktu taksometru. Tas viss nākamo gadu laikā mainīsies. Taxify tirgū ir nostiprinājis savu pozīciju un strādā pie citiem inovatīviem risinājumiem, lai uzlabotu konkurētspēju,» piebilst J. Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu uzņēmums Volvo Cars un taksometru pakalpojumu firma Uber prezentējusi kopīgi izstrādātu ražošanas automobili, kas spēj braukt patstāvīgi.

Uber un Volvo Cars 2016. gadā noslēdza inženiertehnoloģiju sadarbības līgumu un kopš tā laika izstrādājuši vairākus prototipus ar mērķi paātrināt uzņēmuma autonomo automobiļu izstrādi. Volvo XC90 SUV ir pirmais ražošanas automobilis, kas apvienojumā ar Uber autonomās braukšanas sistēmu spēj braukt pilnīgi patstāvīgi.

XC90 bāzes automobilis ir aprīkots ar galvenajām drošības funkcijām, kas ļauj Uber instalēt savu autonomās braukšanas sistēmu, kas, iespējams, ļaus nākotnē izmantot pašbraucošos automobiļus Uber tīklā kā autonomas koplietošanas pakalpojumu.

Volvo Cars autonomajai braukšanai gatavā ražošanas automobiļa svarīgākās īpašības ir vairākas rezerves sistēmas stūrēšanas un bremzēšanas funkcijām, kā arī akumulatora rezerves jauda. Ja kāda no primārajām sistēmām kāda iemesla dēļ nespēj darboties, rezerves sistēmas ir ieprogrammētas nekavējoties apturēt automobili.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Graujoši inovatīvajai un skandālu apvītajai Uber jāliekas mierā ar pasaules iekarošanu

Tehnoloģiju jaunuzņēmums un taksometru pasūtījumu kompānija Uber kopš tās sākumiem 2009. gadā ir viena no dalīšanās ekonomikas pionierēm un graujošu jauninājumu strauja ieviesēja.

Līdzīgi kā decentralizētā naktsmītņu izīrēšanas vietne Airbnb apgrieza ar kājām gaisā viesnīcu industrijas loģiku, tā Uber ap to pašu laiku ir izdarījusi ar taksometru pakalpojumiem. Saprotams, ka tradicionālā industrija ir ar to nemierā un līdzi tai arī nacionālie tirgus regulatori, likumdevēji, pašvaldības, darba tiesību aktīvisti un kas tik vēl ne. Kritiķu Uber netrūkst, kas acīmredzot ir viens no iemesliem kompānijas tradicionālajam kurlumam pret kliedzējiem un brīdinātājiem, lai sava vadītāja Trevisa Kalanika vadībā turpinātu reizē graujošā un progresīvā biznesa modeļa ekspansiju pasaulē. Acīmredzamā problēma, kas nu jau ir skaidra arī pašai kompānijai, ir tas, ka šādai stūrgalvības kultūrai līdztekus Uber ir attīstījusies arogances jeb nepamatotu, uzpūtīgu ambīciju kultūra un visatļautības kults.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jaungada naktī Taxify plāno celt tarifus četras līdz septiņas reizes; RD brīdina par sodiem

LETA,27.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecgada vakarā un Jaungada naktī Taxify mobilajā platformā plānots palielināt tarifus četras līdz septiņas reizes, pārsniedzot Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktos maksimālos tarifus, noskaidroja aģentūra LETA.

Platformas pārstāvji informēja aģentūru LETA, ka Taxify lietotnē Vecgada vakarā un Jaungada naktī piemēros augstākus tarifus, ņemot vērā vēsturiski augsto klientu pieprasījumu. Tarifu mērķis ir arī motivēt vadītājus, lai visiem klientiem, kuri to vēlas, būtu pieejami taksometri. Par tarifiem gan vadītāji, gan klienti būs informēti iepriekš e-pastos, kā arī katra taksometra tarifs vienmēr ir redzams Taxify lietotnē pirms taksometra izsaukšanas.

«Vecgada vakarā taksometru klientu pieprasījums ir ievērojami lielāks nekā ikdienā. Vienlaikus vadītājiem tā ir nakts, kuru viņi pavada darbā, nevis tuvinieku lokā. Tāpēc augstāks tarifs ir pamatots solis, kas ir pieņemams abām iesaistītajām pusēm. Vienlaikus mūs ļoti satrauc satrauc starp citiem taksometru vadītājiem, kuri nepaaugstina tarifus, pastāvošā prakse Jaungada naktī mudināt pasažierus vienoties par brauciena maksu neoficiāli un braukt, izslēdzot skaitītāju. Tā kā mums rūp mūsu klientu drošība un maksājumu caurspīdība, mēs šādu praksi nepieļaujam un tieši tāpēc esam noteikuši oficiālu paaugstināto tarifu lietotnē, lai reģistrēti tiktu visi braucieni,» skaidroja Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas un pārtikas piegādes pakalpojumu kompānijas "Uber" informācijas tehnoloģiju uzņēmums "Uber Lithuania Software and Development", kas maksā vienas no lielākajām algām Lietuvā, plāno slēgt programmēšanas biroju Viļņā, kompānija apstiprinājusi ziņu portālam "15min.lt".

Tas neietekmēs kompānijas kopbraukšanas pakalpojumu sniegšanu, uzsvērts uzņēmumā.

Lēmumu nav ietekmējusi ekonomiskā situācija vai karš Ukrainā, norādīja "Uber", piebilstot, ka kompānija apņēmusies visiem darbiniekiem, kurus skar šis lēmums, piedāvāt "citas iespējas kompānijā".

"Lēmuma mērķis ir konsolidēt mūsu inženierijas resursus," pamatoja "Uber".

"Uber" nepaskaidroja iemeslus, kādēļ tiek slēgts programmēšanas birojs Viļņā.

Emuāra "The Pragmatic Engineer" autors Džerdžliks Orošs, kurš pirmais ziņoja par "Uber" programmēšanas biroja slēgšanu Viļņā, apgalvo, ka tas darbu turpinās līdz 2023.gada jūnijam.

"Uber Lithuania Software and Development" maksā vienas no lielākajām algām Lietuvā. Jūlijā tās maksātās algas bija otras lielākās valstī/

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas un pārtikas piegādes pakalpojumu kompānijas "Uber" informācijas tehnoloģiju uzņēmums Lietuvā "Uber Lithuania Software and Development" slēdz savu informācijas tehnoloģiju centru Viļņā, informēja uzņēmumā.

Paziņojumu par atlaišanu saņēmuši 39 darbinieki. Kompānija par plāniem informējusi arī Nodarbinātības dienestu.

Nodarbinātības dienestā apliecināja, ka kolektīvās atlaišanas iemesls ir kompānijas darbības izbeigšana un uzņēmuma likvidācija pēc vienīgā īpašnieka lēmuma. Darbu cita starpā zaudēs 16 inženieri un 12 vecākie programmētāji.

Pašlaik "Uber Lithuania Software and Development" ir 49 darbinieki, liecina Lietuvas sociālās apdrošināšanas fonda "SoDra" dati.

Par plāniem slēgt programmēšanas biroju Viļņā "Uber" paziņoja septembrī, uzsverot, ka tas neietekmēs kompānijas kopbraukšanas pakalpojumu sniegšanu.

Lēmumu nav ietekmējusi ekonomiskā situācija vai karš Ukrainā, norādīja "Uber", piebilstot, ka uzņēmums apņēmies visiem darbiniekiem, kurus skar šis lēmums, piedāvāt "citas iespējas kompānijā".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija «Uber» otrdien paziņoja, ka hakeri nozaguši 57 miljonu šīs kompānijas klientu un šoferu personīgos datus, bet šis hakeru uzbrukums vienu gadu ticis slēpts.

«Nekam no tā nevajadzēja notikt, un es tam nemeklēšu attaisnojumus,» paziņojumā sacīja «Uber» vadītājs Dara Hosrovšahi, kas augustā pārņēma šo kompāniju.

Divi no «Uber» informācijas drošības komandas locekļiem, kuru reakcija uz šo hakeru uzbrukumu ietvēra lietotāju neinformēšanu par hakeru ielaušanos viņu datos, kopš otrdienas ir atlaisti, pavēstīja Hosrovšahi.

«Uber» vadītājs sacīja, ka tikai nesen uzzinājis par to, ka nepiederošas personas ielauzušās mākonī bāzētā serverī, ko izmantoja šī kompānija, un lejuplādējušas «ievērojamu» informācijas apjomu.

Nozagtajās datnēs bija «Uber» lietotāju vārdi, e-pasta adreses un mobilo tālruņu numuri, kā arī apmēram 600 000 šoferu vārdi un autovadītāja tiesību informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas Kasācijas tiesa ir nolēmusi, ka attiecības starp ASV kopbraukšanas pakalpojuma kompāniju "Uber" un autovadītāju jāklasificē kā darba līgums.

Pieslēdzoties "Uber" digitālajai platformai, starp vadītāju un uzņēmumu tiek nodibinātas subordinācijas attiecības. Tādējādi autovadītājs nesniedz pakalpojumus kā pašnodarbināta persona, bet gan kā darbinieks, secinājusi tiesa.

"Uber", izmantojot digitālo platformu, savieno autovadītājus un klientus. Pēc tam, kad "Uber" slēdza vadītāja kontu, autovadītājs pieprasīja pārklasificēt līgumattiecības ar šo uzņēmumu kā darba līgumu.

Kasācijas tiesa secinājusi, ka pašnodarbinātības kritēriji ietver iespēju veidot savu klientu loku, brīvību noteikt savu izcenojumu un brīvību noteikt pakalpojuma sniegšanas nosacījumus. Un otrādi - darba līgums balstīts uz darba devēja pilnvarām dot norādījumus, pārraudzīt to izpildi un noteikt sankcijas par doto norādījumu neievērošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru lietotne Taxify paplašina savu darbību, piedāvājot inovatīvu biznesa pārvadājumu pakalpojumu Baltijā, informē uzņēmumā.

Atverot biznesa kontu, uzņēmumiem būs iespēja izmantot taksometru pakalpojumus vairāk kā desmit valstīs, kur šobrīd darbojas Taxify, un apmaksāt braucienu izmaksas ar vienu rēķinu. Šis pakalpojums ļaus uzņēmumiem būtiski ietaupīt naudu un laiku, atsakoties no čeku grāmatvedības un skaidras naudas norēķiniem. Biznesa pārvadājumu pakalpojuma klientu vidū jau ir tādi Baltijas uzņēmumi kā Transferwise, Telia, Swedbank, SEB un Statoil.

Pakalpojums ir izstrādāts, sadarbojoties ar Baltijas valstu uzņēmumiem, kuru darbinieki izmanto taksometrus darba vajadzībām, piemēram, lai satiktos ar klientiem, dotos uz lidostu, kā arī komandējumos. Latvijā šobrīd biznesa līgumus piedāvājot tikai atsevišķas firmas, kuru cenas ir aptuveni divas reizes augstākas par Taxify, un tās darbojas tikai Latvijas robežās. Taxify norāda, ka jau šobrīd piedāvā braucienus tādās valstīs kā Latvija, Lietuva, Igaunija, Čehija, Gruzija, Serbija, Nīderlande, Baltkrievija, Somija un Meksika. Darbinieks var vienlīdz ērti izsaukt taksometru ar aplikācijas palīdzību gan Rīgā, gan jebkurā citā pilsētā, kur darbojas Taxify, izvēloties piemērotāko cenu līmeni un apmaksājot visus braucienus ar vienu rēķinu. 2016. gadā Taxify plāno turpināt izvērst darbību citās valstīs, to skaitā Polijā, Zviedrijā un Dānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Taxify pēta risinājumus, lai kontrolpirkumā atklātā situācija neatkārtotos

Anda Asere,20.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šādu situāciju, kad kontrolpirkuma laikā pieķerts autovadītājs, kurš, izmantojot mobilo lietotni Taxify, nodarbojies ar komercdarbību bez atbilstošas licences, kompānija saskaras pirmo reizi

«Runājot par vakar medijos izskanējušo gadījumu, ka policija apturējusi vadītāju, kurš izmanto Taxify platformu bez autovadītāja tiesībām - uzņēmums ar šādu situāciju saskaras pirmo reizi savā darbības vēsturē. Šāda rīcība ir ne tikai nelikumīga, bet arī nopietni apdraud pasažierus. Šobrīd uzņēmums aktīvi pēta iespējamos risinājumus, lai nodrošinātu, ka šāda situācija nekad neatkārtotos. Viens no risinājumiem būtu platformas datubāzes sasaiste ar CSDD, lai aktuālā informācija par sodiem un vadītāja tiesību liegumu būtu pieejama uzreiz,» norāda Juris Krūmiņš, Taxify vadītājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV bāzētā starptautiskā savstarpējo pārvadājumu tīkla kompānija Uber, kas pērn rudenī sāka darbību Lietuvā, trešdien Viļņā atklāja inženierijas un savstarpējo pārvadājumu pakalpojumu atbalsta centru.

Kompānija neatklāj centrā investēto līdzekļu apmēru.

«Pēc sešus mēnešus ilgas darbības Lietuvā mēs šodien atklājam jaunu biroju, kurā atradīsies atbalsta nodaļa un 20 inženieru, kas sniegs pakalpojumus Uber visā pasaulē. Mums ir ambiciozs plāns līdz gada beigām dubultot darbinieku skaitu,» preses konferencē Viļņā teica Uber darbības un loģistikas vadītājs Vītauts Čerņausks.

Lietuvas birojā tiks radītas, izstrādātas un atbalstītas digitālās tehnoloģijas, kas nodrošina Uber lietojumprogramnu, kuru izmanto 70 valstīs un vairāk nekā 400 pilsētās visā pasaulē.

Uber centrs Viļņā ir otrais tāda veida centrs Eiropā. Pirmais tika atvērts Dānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Varšavā 2000 taksometru vadītāju protestē pret Uber un līdzīgiem pakalpojumiem

LETA,05.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi tūkstoši taksometru vadītāju Varšavā pirmdien radīja satiksmes haosu, braucot ļoti lēni, lai tādā veidā protestētu pret konkurentiem, tostarp no kopbraukšanas pakalpojuma Uber.

Tradicionālo taksometru operatori uzstāj, ka ASV bāzētās kompānijas lietotne rada negodīgu konkurenci, jo Uber autovadītāji var neievērot noteikumus un ierobežojumus, kas attiecas uz profesionālu taksometru vadītāju darbību.

Ar skaņas signāliem un nelieliem Polijas karogiem taksometri virzījās pa galvaspilsētu ar ātrumu ap desmit kilometriem stundā, bloķējot satiksmi pilsētas centrā un lielākajās maģistrālēs.

Protesta akcijas organizatori paziņoja, ka tajā piedalās ap 2000 taksometru vadītāju Varšavā, kā arī simtiem citu ir pievienojušies akcijai citās Polijas pilsētās.

«Mēs vēlamies valdības reakciju uz dažu [pakalpojumu sniedzēju] nelikumīgo darbību transporta sektorā,» paziņoja Varšavas taksometru vadītāju savienības pārstāvis Jaroslavs Iglikovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija Uber trešdien apstiprināja, ka tās ģenerāldirektors un viens no dibinātājiem Treviss Kalaniks ir atkāpies no amata.

Kalaniks jau bija devies atvaļinājumā ar mērķi atjaunot uzticību vairākos skandālos ierautajai kompānijai, bet otrdien viņš ir aizgājis no kompānijas pēc tam, kad to pieprasīja pieci no lielākajiem Uber investoriem, pirms oficiāla paziņojuma izplatīšanas vēstīja laikraksts The New York Times.

«Varu apstiprināt, ka Treviss ir atkāpies,» ziņu aģentūru AFP informēja kompānijā.

Kompānijas preses pārstāvis norādīja, ka padomes paziņojumā ir uzsvērts, ka «Trevisam Uber vienmēr ir bijis pirmajā vietā.»

«Tas ir drosmīgs lēmums un viņa ziedošanās kompānijai un mīlestības pret Uber apliecinājums,» norādīja kompānijā.

Uber pēdējā laikā izjūt arvien lielāku spiedienu mainīt vadības stilu un darbavietas kultūru, kā rezultātā ir iesniegtas sūdzības par seksuālu aizskaršanu un diskrimināciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Izstrādātie noteikumi privāto vadītāju darbību nevis atvieglo, bet apzināti nosaka ievērojami sarežģītākas prasības nekā taksometriem, uzskata uzņēmums.

Pretēji sākotnējai iecerei nodrošināt iespēju pasažieru pārvadājumu pakalpojumus veikt arī privātpersonām, pašreiz Satiksmes ministrijas piedāvātie noteikumi, kas to regulētu, ir pretrunā ar Saeimas pieņemto Autopārvadājumu likumu. Taksometru izsaukšanas platforma Taxify paredz iespēju pamest Latvijas tirgu, ja plānotais regulējums stāsies spēkā bez izmaiņām.

«Jaunais noteikumu projekts paredz, ka, lai brīvajā laikā īstenotu šādu darbības veidu, ir jāreģistrē uzņēmums, jāsaņem uzņēmuma un automašīnas licence, kā arī jāmaksā sociālais nodoklis, lai vispār šādu licenci saņemtu, un tas viss sastāda ievērojamas izmaksas. Šajā gadījumā vairs nav atšķirības starp taksometru un individuālo automašīnas vadītāju pakalpojumu, un līdz ar to pilnībā zūd pieņemtā likuma jēga,» komentē Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš. Viņš arī uzsver, ka privāto vadītāju regulējums ir būtisks, lai kopumā sakārtotu pasažieru pārvadājumu nozari Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas uzņēmums Taxify ir kļuvis par pasažieru pārvadājumu platformu, kurā turpmāk kā pārvietošanās līdzeklis būs pieejami arī elektriskie skūteri. Kopš septembra sākuma Taxify saviem klientiem Parīzē piedāvās elektrisko skūteru nomas pakalpojumus, un jau tuvākajos mēnešos tos plānots ieviest arī citās Eiropas lielākajās pilsētās, informē uzņēmums.

Līdz ar elektrisko skūteru izvēlnes pievienošanu, Taxify aplikācijā ievieš arī jaunu divriteņu transportlīdzekļu apakšzīmolu Bolt, kas palīdzēs turpināt uzņēmuma aizsākto mērķi piedāvāt visērtāko pārvietošanās veidu lielpilsētās, radot ērti lietojamu pakalpojumu platformu dažādiem attālumiem, cenu kategorijām un klientu vajadzībām.

«Šobrīd Taxify ir izaudzis par platformu, kas apkalpo jau vairāk nekā 15 miljonus iedzīvotāju visā pasaulē, un lielu lomu uzņēmuma izaugsmē spēlē arī transportlīdzekļu lokalizācija, kam pievēršam īpašu uzmanību. Lai efektīvi apmierinātu iedzīvotāju vajadzības, ir jāiejūtas viņu ādā, apzinot esošo situāciju lielākās un mazākās pilsētas ielās. Tas palīdz iepazīt iedzīvotāju pārvietošanās paradumus un saprast, kā tos maksimāli atvieglot un padarīt vēl ātrākus un patīkamākus,» komentē Markuss Villigs, Taxify līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Tiesa trešdien pieņēmusi lēmumu, ka Uber ir parasta transporta kompānija, nevis lietotne, tāpēc tai piemērojams attiecīgs regulējums.

Tādējādi šis ir kārtējais trieciens ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānijai Uber, kas jau saņēmusi vietējo taksometru vadītāju un amatpersonu kritiku par vietējo noteikumu pārkāpšanu.

«Uber nodrošinātais pakalpojums, kas savieno privātpersonas ar neprofesionāliem autovadītājiem, aptver pakalpojumus transporta nozarē,» norāda Eiropas Tiesa. «Tādējādi dalībvalstis var noregulēt nosacījumus šī pakalpojuma sniegšanai.»

Uber apgalvo, ka tas ir tikai pakalpojuma sniedzējs, savienojot patērētājus ar autovadītājiem vairāk nekā 600 pilsētās. Taču taksometru uzņēmumi un citi konkurenti pauduši ievērojamus iebildumus, uzsverot, ka šī situācija ļauj kompānijai izvairīties no noteikumu ievērošanas, tostarp autovadītāju apmācības un licencēšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas taksometru uzņēmums Didi Chuxing pārņem Uber China

LETA,01.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas taksometru pakalpojumu gigants Didi Chuxing pārņems ASV konkurenta Uber Ķīnas biznesu, tādējādi izbeidzot cīņu par tirgus daļu, kas abām kompānijām izmaksājusi miljardus.

Apmaiņā pret Uber China aktīviem "Uber" un tā Ķīnas partneri saņems 20% Didi Chuxing akciju daļu.

Apvienotā Ķīnas uzņēmuma tirgus vērtība veidos 35 miljardus dolāru (31,5 miljardus eiro), ziņo Bloomberg.

Kopš Uber Ķīnā uzsāka darbību pirms mazāk nekā diviem gadiem abi uzņēmumi Ķīnā iztērējuši miljardiem dolāru subsīdijās autovadītājiem un pasažieriem, kā arī regulāri apmainījušies ar dzēlīgām apsūdzībām, tiem cīnoties par dominanci potenciāli ienesīgajā tirgū.

Taču tagad šo kompāniju dibinātāji publiskus apvainojumus nomainīs pret sēdvietām to valdēs, Uber vadītājam Trevisam Kalanikam pievienojoties Didi Chuxing direktoru valdei un Didi Chuxing dibinātājam Čeņam Vei iegūstot vietu Uber valdē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas pakalpojumu kompānijas Uber pasažieri ASV ievietojuši sūdzības vietnē Twitter, jo kādas kļūmes dēļ viņu rēķini bijuši simts reizes lielāki nekā reklamētās cenas, ziņo BBC.

Tā, piemēram, viens brauciens, kuram vajadzēja izmaksāt 96,72 ASV dolārus, maksājis 9672 ASV dolārus, bet daži maksājumi bijuši tik lieli, ka izsaukuši brīdinājumus par krāpšanu.

Šī maksājumu problēma, iespējams, skārusi braucējus Sandjego un Vašingtonā.

Uber informē, ka šis problēmjautājums esot ātri atrisināts, bet atsakās izpaust informāciju, cik daudz pasažierus tas skāris.

Kāda Uber lietotāja vēsta, ka 1905 ASV dolāru rēķins 19.05 ASV dolāru vietā novedis pie tā, ka viņas vīrs palicis bez naudas līdzekļiem savā dzimšanas dienā. Turklāt klienti sūdzējušies, ka nav bijis tieša veida, kā paziņot par šo problēmu Uber.

Uber atzinis, ka saprot, cik šokējoša šī kļūme bijusi pasažieriem, bet pēc tās novēršanas visiem ir piemērotas reklamētās cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uber nākamgad ieplānotajā IPO cer sasniegt 100 miljardu dolāru tirgus vērtību

LETA,17.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija «Uber» nākamgad plānotajā debijā fondu biržā plāno sasniegt tirgus vērtību virs 100 miljardiem dolāru (86 miljardus eiro), un šis varētu kļūt par visu laiku lielāko tehnoloģiju sektora akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), otrdien paziņoja uzņēmumam pietuvināti informācijas avoti.

Tie norāda, ka «Uber» apsver iespēju paātrināt IPO plānus un fondu biržā debitēt 2019.gada pirmajā pusgadā, nevis otrajā pusgadā, kā paredzēts.

Tikmēr laikraksts «Wall Street Journal» vēsta, ka uzņēmuma tirgus vērtība varētu sasniegt pat 120 miljardus dolāru.

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» augustā pavēstīja, ka investēs aptuveni 500 miljonus dolāru «Uber», lai sadarbotos autonomās vadības automobiļu masveida ražošanā. Pēc šo investīciju veikšanas «Uber» novērtēts 72 miljardu dolāru apmērā.

Ja «Uber» tirgus vērtība sasniegs 100 miljardus dolāru, tad uzņēmums būs vērtīgāks par trīs autoražotāju «General Motors», «Ford» un «Fiat Chrysler Automobiles» kopīgo tirgus vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Igaunijas Veriff: Strādājam, lai tuvākajā laikā būtu arī Latvijā un Lietuvā

Anda Asere,26.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas drošības tehnoloģiju jaunuzņēmums Veriff cīnās ar krāpniekiem un nodrošina identitātes pārbaudes risinājumu, kas palīdz attālināti pārbaudīt cilvēka personību

Par to, ka ir svarīgi spēt pārbaudīt personas identitāti, Veriff vadītājs Kārels Kotkass (Kaarel Kotkas) sāka domāt, strādājot TransferWise. Intervijā laikrakstam Dienas Bizness viņš atklāj, ka norisinās darbs, lai tuvākajā laikā būtu arī Latvijā un Lietuvā.

Fragments no intervijas:

Vai ideja par Veriff radās, strādājot TransferWise?

Es mācījos 12. klasē un saņēmu zvanu no TransferWise, un viņi piedāvāja satikties un atrast veidu, kā sadarboties. Tad es pamanīju, ka šeit ir biznesa iespēja, bet ir ļoti dārgi izveidot tādu sistēmu, kas cīnās ar krāpniekiem vienas kompānijas iekšienē. Tāpēc es meklēju investorus, lai izveidotu specializētu kompāniju, kas var piedāvāt šo pakalpojumu dažādiem uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu braucienus vairāk cilvēkiem un dotu iespēju vadītājiem nopelnīt mazliet vairāk, kopbraukšanas pakalpojumu platforma Taxify Vecgada vakarā un Jaungada rītā visiem braucieniem piemēros augstāku tarifu, liecina uzņēmuma paziņojums klientiem.

«Jaungada naktī tūkstošiem cilvēku vēlas izsaukt taksometru vienlaicīgi, un pieprasījums šajā naktī var būt pat 14 reižu lielāks nekā ikdienā. Tāpēc Vecgada vakarā un Jaungada rītā visiem braucieniem tiks piemērots jauns tarifs: 2.13€ iekāpšana, 0.71€ kilometrs, 0.14€ minūte,» teikts paziņojumā.

Ikdienā Taxify tarifs ir krietni mazāks: iekāpšana 0,71 eiro, 0,36 eiro/km plus 0,13 eiro minūtē.

Uzņēmums norāda, ka Jaungada naktī Taxify pieslēgsies vairāk vadītāju, līdz ar to tarifu celšana ļaus nodrošināt braucienus vairāk cilvēkiem.

Kopumā 2017. gads igauņu radītajai transporta platformai Taxify bijis īpaši veiksmīgs. Latvijā platfromas lietotāju skaits pieaudzis gandrīz 4 reizes, turpretī juridisko klientu skaits trīskāršojies. Visā pasaulē Taxify šobrīd izmanto gandrīz 5 miljonu lietotāju. Četru gadu laikā kopš tā dibināšanas Igaunijas uzņēmums ir piedzīvojis strauju attīstību, kļūstot par vadošo kopbraukšanas platformu Eiropā; šobrīd aplikāciju izmanto jau 120 000 taksometru vadītāji 21 pasaules valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taxify pārstāvis: Gada laikā esam nobloķējuši aptuveni 1000 vadītājus

Lelde Petrāne,13.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas aplikācija Taxify 2015. gadā sasniegusi 500 000 lietotāju. 2013. gadā Igaunijā dibinātais tehnoloģiju iesācējuzņēmums šobrīd darbojas 8 Eiropas valstīs un to izmanto vairāk nekā 10 000 taksometru vadītāji, nodrošinot 3 miljonus braucienu.

Latvijā taksometru izsaukšanas aplikācija Taxify darbojas kopš 2014. gada septembra, un mazliet vairāk kā gada laikā to lejupielādējuši 70 000 individuālo lietotāju. Vairāk nekā 20 000 cilvēku Latvijā izmanto Taxify vismaz vienu reizi mēnesī.

Trīs populārākie galamērķi 2015. gadā bija lidosta, autoosta un Vecrīga. Gada laikā Taxify vadītāji atraduši un atgriezuši 1387 taksometros atstātas personīgās lietas. Galvenokārt klienti aizmirsuši telefonus, makus un atslēgas, bet gadījies atgriezt īpašniekam arī kaķi, akustisko ģitāru un lielu torti.

Taksometru vadītāju vidū Latvijā aplikāciju izmanto aptuveni 500 šoferu, bet diennaktī pieejami izsaukumiem ir vidēji 100 vadītāju, kuru vidējais ierašanās laiks Rīgā svārstās no 4-6 minūtēm. Rīgā 88,48% braucienu novērtēti ar augstāko reitingu, un decembrī klienti savus vadītājus Taxify novērtēja ar vidēji 4,8 zvaigznēm.

Komentāri

Pievienot komentāru