Divi tūkstoši taksometru vadītāju Varšavā pirmdien radīja satiksmes haosu, braucot ļoti lēni, lai tādā veidā protestētu pret konkurentiem, tostarp no kopbraukšanas pakalpojuma Uber.
Tradicionālo taksometru operatori uzstāj, ka ASV bāzētās kompānijas lietotne rada negodīgu konkurenci, jo Uber autovadītāji var neievērot noteikumus un ierobežojumus, kas attiecas uz profesionālu taksometru vadītāju darbību.
Ar skaņas signāliem un nelieliem Polijas karogiem taksometri virzījās pa galvaspilsētu ar ātrumu ap desmit kilometriem stundā, bloķējot satiksmi pilsētas centrā un lielākajās maģistrālēs.
Protesta akcijas organizatori paziņoja, ka tajā piedalās ap 2000 taksometru vadītāju Varšavā, kā arī simtiem citu ir pievienojušies akcijai citās Polijas pilsētās.
«Mēs vēlamies valdības reakciju uz dažu [pakalpojumu sniedzēju] nelikumīgo darbību transporta sektorā,» paziņoja Varšavas taksometru vadītāju savienības pārstāvis Jaroslavs Iglikovskis.
Viņš uzstāja, ka Uber un citi netradicionālo taksometru pārvadājumu pakalpojumu sniedzēji pārkāpj likumu, kas paredz, ka taksometros jāizmanto kases aparāti, kā arī licences saņemšanai taksometra vadītājam ir jāveic psiholoģiskās pārbaudes.
Polijas konkurences uzraugs UOKiK pagājušajā mēnesī paziņoja, ka nav atrasts pamatojums vērsties pret Uber un citiem operatoriem aizdomās par konkurences noteikumu vai patērētāju tiesību pārkāpumiem.
Savu darbību Uber Polijā sāka 2014.gadā.
Uber ir kļuvis par vienu no Silīcija ielejas lielākajiem riska kapitāla finansētiem jaunuzņēmumiem. Lietotnes pakalpojumi pieejami vairākos desmitos valstu.
Kompānijai nav savu taksometru vai to vadītāju, bet tā izmanto privātus pakalpojumu sniedzējus ar savām automašīnām, kas paši veido savu biznesu.
Lietotne tiek pozicionēta kā pakalpojuma sniedzējs, kas tiešā un lētā veidā savieno pasažierus un ārštata autovadītājus.
Tomēr tādas darbības kritiķi un konkurenti visā pasaulē uzstāj, ka tādā veidā tiek apiets regulējums, kas taksometru darbības licences saņemšanu padara dārgu, taksometru vadītājiem izvirza dažādas prasības, tostarp simtiem stundu ilgas apmācības.
Pagājušajā nedēļā tūkstošiem taksometru vadītāju rīkoja streiku Madridē un Barselonā, lai protestētu pret "Uber" un tās līdzinieces "Cabify" darbību.
Līdzīgas protesta akcijas visā pasaulē notiek jau vairākus gadus.