Tērbatas ielas pārveide par gājēju ielu palielinās tai paralēlo ielu satiksmes intensitāti par 10 – 15 %, projektu varētu sākt jau šovasar, ziņo Dienas bizness.
To, kā Tērbatas ielas pārveidošana par gājēju ielu ietekmēs gājēju, velotransportu un transportlīdzekļu satiksmes plūsmu un autonovietnes, izpētījis SIA E. Daniševska birojs. Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma, tas izstrādājis izpētes projektu gājēju ielas izveidošanai Rīgas centrā. Tas gan neietver finansiālos aprēķinus, jo šobrīd tiek vērtēts, vai vispār šāda ideja būtu realizējama. Par gājēju ielas izveidi galvaspilsētas centrā 25. martā spriedīs arī Rīgas Arhitektu kolēģija.
Elmārs Daniševskis domā, ka, lai šo ielu pārvērstu par gājēju ielu, pirmkārt, vajadzētu tikai uzstādīt regulējošās ceļazīmes, kas ļautu pāris mēnešus izmēģināt – kā šāds projekts izskatās realitātē. Savukārt uzņēmēji pa to laiku varētu iesniegt pilsētas domei savas idejas, kā tālāk attīstīt šo teritoriju. «Tieši šādā veidā šis projekts jāsāk kaut vai šovasar, citādi varam pētīt gadiem un galu galā nenonākt pie pārliecinoša rezultāta,» uzskata E. Daniševskis.
Rīgas domes Satiksmes departaments teic, ka šogad vēl nav plānojis «palaist» gājēju ielu, jo tas prasot lielu sagatavošanos. Taču, ja tāds būs domes norādījums, tad izmēģinājumā kārtā nelielam ielas posmam, izvietojot pagaidu ceļa zīmes, tas būtu izdarāms.