ASV franšīzes ķēde Subway plāno paātrināt izaugsmes tempu Eiropā, nākamgad atverot 1000 jaunus veikalus.
Sviestmaižu tirgotājam patlaban pieder 4018 veikali Eiropā, kur tas turpinājis augt arī recesijas un ekonomikas lēnās atveseļošanās laikā, aģentūrai Bloomberg sacījis uzņēmuma pārstāvis Maiks Karests. Pēdējo pāris gadu laikā Eiropā Subway atvēris vidēji 500 veikalus gadā, un nākamgad varētu atvērt vēl 800-1000.
«Eiropa ir spēcīgākais, straujāk augošais starptautiskais tirgus Subway, ārpus Ziemeļamerikas, un tāda paliks,» skaidrojis uzņēmuma pārstāvis.
Subway izaugsmes līderu ziņā Eiropā topa pirmajā vietā ierindojas Lielbritānija, kurā līdz 2015. gadam plānots kopumā atvērt 2000 veikalu. Šajā gadā Lielbritānijā ir atvērti 63 Subway veikali, un kopējais to skaits sasniedzis 1544. Tāpat straujāk uzņēmums varētu ieiet Nīderlandē, Somijā un Zviedrijā, kur tuvākā gada laikā tiks atvērti vismaz 20 veikali katrā.
Līdz šā gada beigām Subway plāno ienākt arī Latvijā, Lietuvā, Gruzijā un Ukrainā. Ukrainai ir līdzīgs izaugsmes potenciāls kā Rumānijai, kurā patlaban ir 16 veikali, kopš 2012. gada aprīlī tika atvērts pirmais Subway.
Pagājušajā gadā Subway ienākumi Eiropā palielinājās par 18% līdz 1,57 miljardiem ASV dolāru, savukārt kopējie pārdošanas apjomi pasaulē auga par 9% līdz 18,1 miljardam dolāru.
Kompānijas attīstība Eiropā ir daļa no uzņēmuma vadītāja un līdzdibinātāja Freda Deluka mērķa līdz 2017. gadam atvērt 50 tūkstošus Subway veikalu pasaulē. Patlaban uzņēmums atrodas 40 tūkstošos vietu.
Subway dibināts 1965. gadā.