Mazais bizness

Mana pieredze: Picas arhitektūra ēdāja ziņā

Kristīne Stepiņa,05.12.2018

Jaunākais izdevums

Kopš vasaras Z. A. Meierovica bulvārī, Rīgā, mājo picērija Mozzo Pizza, kura piedāvā atšķirīgu apkalpošanas koncepciju; par franšīzes iegādi interesējas Dienvidkorejā.

Picērijā katrs apmeklētājs var ļauties iedvesmai un meistarot picu pats, eksperimentējot ar dažādām sastāvdaļām, turklāt pie kārotās maltītes tikt var ātri, jo picas cepšanas laiks ir īsāks nekā citās ēstuvēs.

Mozzo Pizza īpašnieks Edijs Masaļskis ēdināšanas biznesā nav iesācējs, trīs gadus viņš ir vadījis picēriju Bandito Pizza Tukumā, bet četrus gadus pārvaldījis trīs ātrās ēdināšanas restorānus Subway Rīgā. «Tukumā tirgus bija salīdzinoši neliels, turklāt arvien vairāk tukumnieku pārcēlās strādāt uz Rīgu un pilsēta pārvērtās par sava veida guļamvagonu, tāpēc picērijas attīstībai neredzēju potenciālu. Arī pašam kļuva neinteresanti strādāt vietā, kurai nesaskatīju izaugsmes iespējas,» savu pirmo uzņēmējdarbības pieredzi raksturo E. Masaļskis.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Pēc Tukuma picērijas aizvēršanas, viņš vadījis Subway ēdināšanas iestādes tirdzniecības centros Olimpia un Riga Plaza, kā arī Z. A. Meierovica bulvārī, kur pēc tās aizvēršanas, kas notika šī gada pavasarī, nolēma izveidot savu picēriju, kurā tiktu īstenota Latvijā maz izplatīta koncepcija, kas ļauj klientam pašam uzmeistarot ēdienu pēc savām vēlmēm, liekot lietā izdomu un picērijas arsenālā visnotaļ plašo gaļas, sieru, dārzeņu un mērču klāstu. «Nav noteikta limita, cik daudz sastāvdaļu var izmantot, veidojot savu maltīti, uz picas var likt visu pēc kārtas, tā var būt pat ar kaudzi, tikai tā, lai to ir iespējams ielikt krāsnī,» smej E. Masaļskis. Savukārt neizlēmīgajiem vai tādiem, kuriem ir jāsteidzas, picērijā tiek piedāvāti 14 dažādi picu veidi, kuras tiek ceptas pēc jau izstrādātas receptūras. Individuālais meistardarbs būs nedaudz dārgāks. E. Masaļskis stāsta, ka vēl šogad picērija mainīs izcenojumu pašu klientu kombinētajām picām, maksu nosakot katrai konkrētajai sastāvdaļai atsevišķi, kas picu cenas padarīšot klientiem draudzīgākas. Šobrīd aptuveni 70% klientu izvēlas picas meistarot paši, īpaši to ir iecienījuši ārvalstu tūristi – teju visi izvēlas eksperimentēt ar sastāvdaļām, vadoties pēc personisko garšas kārpiņu noskaņojuma. Tāpat tiek plānots papildināt dzērienu klāstu un veikt izmaiņas picērijas interjerā.

Kad tika aizvērts Subway ātrās ēdināšanas restorāns, E. Masaļskim dzima doma par sava biznesa sākšanu un viņš meklēja iespēju, kā piesaistīt nepieciešamo finansējumu. «Šī man bija zināma vieta, skaidras ar to saistītās izmaksas, un es spēju prognozēt ar sezonalitāti saistīto risku. Ja šīs pieredzes man nebūtu, rudenī, kad pazūd lielākā daļa tūristu, man būtu sākusies panika,» atzīst uzņēmējs. Tā kā viņam jau bija pieredze ar līdzekļu piesaisti no finanšu institūcijas Altum programmas, atverot picēriju Tukumā, arī Mozzo Pizza no šīs iestādes izdevās piesaistīt starta kapitālu 10 tūkstošu eiro apjomā, kas tika piešķirti uz četriem gadiem ar 6,5% likmi gadā.

Visu rakstu Picas arhitektūra ēdāja ziņā lasiet trešdienas, 5.decembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Mozzo Pizza" radījusi jaunu zīmolu "Cepampicas", kas ir atbilde šobrīd esošajai krīzei, kura būtiski iespaidojusi arī picērijas apgrozījumu, pēdējā mēnesī samazinoties par vismaz 30%.

"Lai izdzīvotu, mums ir jāpielāgojas. Šobrīd strādājam faktiski tikai uz piegādes pasūtījumiem, izmantojot "Wolt" un "Bolt" piegādes servisa pakalpojumus, tomēr ar to ir par maz, jo klientu uz vietas praktiski vairs nav. Jau kādu laiciņu domājām realizēt šādu ideju – sagatavot picu picērijā no tām pašām izejvielām, bet cepšanu atstāt klienta rokās - klients picu pabeidz cept mājās. Lēmumu par "Cepampicu" radīšanu pasteidzināja Covid-19 krīzes iestāšanās," stāsta SIA "Mozzo Pizza" valdes loceklis Edijs Masaļskis.

Viņš teic, ka, klientam izvēloties "Cepampicas", ir vairāki ieguvumi: pica būs vienmēr karsta, cena būs draudzīgāka un pastāv iespēja picu pašam papildināt ar mājās esošajiem produktiem, lai tie neaizietu bojā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas laikā Edijam Masaļskim izdevies attīstīt saldējumu biznesu un radīt zīmolu "Molberts".

Ideja par premium kvalitātes saldējumu ražošanu E.Masaļskim radās jau pirms vairākiem gadiem, tomēr līdz šim visa enerģija tika veltīta pamatbiznesa attīstībai - picērijai Vecrīgā. Saldējumu ražošanai viņš pievērsās Covid-19 krīzes iespaidā, kas ļoti skāra pamatbiznesu un nācās meklēt papildus iespējas, kā palielināt apgrozījumu. Telpas bija, atlika iegādāties iekārtas un sākt gatavot.

Saldējums "Molberts" top Rīgas centrā, picērijas "Mozzo pizza" telpās, kur iekārtota neliela ražošanas telpa. E.Masaļskis pastāsta, ka saldējuma gatavošana ir roku darbs, jo paši gatavo visu no "nulles", sākot ar saldējuma bāzi, kam tiek izmantots saldais krējums, piens, olas, cukurs, līdz beidzot ar dažādām piedevām, ko pievieno gatavajam saldējumam - pašu ceptiem šokolādes braunijiem, cepumiem, sāļo karameli, Latvijas ābolu un ķirbju biezeņiem u.c. Ražotājs nav aizmirsis arī par vegāniem un gatavo vegāniskos saldējumus no pašu gatavota Indijas riekstu piena un citām augu valsts izejvielām.

Komentāri

Pievienot komentāru