Kopš vasaras Z. A. Meierovica bulvārī, Rīgā, mājo picērija Mozzo Pizza, kura piedāvā atšķirīgu apkalpošanas koncepciju; par franšīzes iegādi interesējas Dienvidkorejā.
Picērijā katrs apmeklētājs var ļauties iedvesmai un meistarot picu pats, eksperimentējot ar dažādām sastāvdaļām, turklāt pie kārotās maltītes tikt var ātri, jo picas cepšanas laiks ir īsāks nekā citās ēstuvēs.
Mozzo Pizza īpašnieks Edijs Masaļskis ēdināšanas biznesā nav iesācējs, trīs gadus viņš ir vadījis picēriju Bandito Pizza Tukumā, bet četrus gadus pārvaldījis trīs ātrās ēdināšanas restorānus Subway Rīgā. «Tukumā tirgus bija salīdzinoši neliels, turklāt arvien vairāk tukumnieku pārcēlās strādāt uz Rīgu un pilsēta pārvērtās par sava veida guļamvagonu, tāpēc picērijas attīstībai neredzēju potenciālu. Arī pašam kļuva neinteresanti strādāt vietā, kurai nesaskatīju izaugsmes iespējas,» savu pirmo uzņēmējdarbības pieredzi raksturo E. Masaļskis.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Pēc Tukuma picērijas aizvēršanas, viņš vadījis Subway ēdināšanas iestādes tirdzniecības centros Olimpia un Riga Plaza, kā arī Z. A. Meierovica bulvārī, kur pēc tās aizvēršanas, kas notika šī gada pavasarī, nolēma izveidot savu picēriju, kurā tiktu īstenota Latvijā maz izplatīta koncepcija, kas ļauj klientam pašam uzmeistarot ēdienu pēc savām vēlmēm, liekot lietā izdomu un picērijas arsenālā visnotaļ plašo gaļas, sieru, dārzeņu un mērču klāstu. «Nav noteikta limita, cik daudz sastāvdaļu var izmantot, veidojot savu maltīti, uz picas var likt visu pēc kārtas, tā var būt pat ar kaudzi, tikai tā, lai to ir iespējams ielikt krāsnī,» smej E. Masaļskis. Savukārt neizlēmīgajiem vai tādiem, kuriem ir jāsteidzas, picērijā tiek piedāvāti 14 dažādi picu veidi, kuras tiek ceptas pēc jau izstrādātas receptūras. Individuālais meistardarbs būs nedaudz dārgāks. E. Masaļskis stāsta, ka vēl šogad picērija mainīs izcenojumu pašu klientu kombinētajām picām, maksu nosakot katrai konkrētajai sastāvdaļai atsevišķi, kas picu cenas padarīšot klientiem draudzīgākas. Šobrīd aptuveni 70% klientu izvēlas picas meistarot paši, īpaši to ir iecienījuši ārvalstu tūristi – teju visi izvēlas eksperimentēt ar sastāvdaļām, vadoties pēc personisko garšas kārpiņu noskaņojuma. Tāpat tiek plānots papildināt dzērienu klāstu un veikt izmaiņas picērijas interjerā.
Kad tika aizvērts Subway ātrās ēdināšanas restorāns, E. Masaļskim dzima doma par sava biznesa sākšanu un viņš meklēja iespēju, kā piesaistīt nepieciešamo finansējumu. «Šī man bija zināma vieta, skaidras ar to saistītās izmaksas, un es spēju prognozēt ar sezonalitāti saistīto risku. Ja šīs pieredzes man nebūtu, rudenī, kad pazūd lielākā daļa tūristu, man būtu sākusies panika,» atzīst uzņēmējs. Tā kā viņam jau bija pieredze ar līdzekļu piesaisti no finanšu institūcijas Altum programmas, atverot picēriju Tukumā, arī Mozzo Pizza no šīs iestādes izdevās piesaistīt starta kapitālu 10 tūkstošu eiro apjomā, kas tika piešķirti uz četriem gadiem ar 6,5% likmi gadā.
Visu rakstu Picas arhitektūra ēdāja ziņā lasiet trešdienas, 5.decembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!