Jaunākais izdevums

ASV ātrās ēdināšanas kompānijas "Subway" restorānu franšīzes turētājs Igaunijā "Subtastic" plāno līdz gada beigām slēgt visus "Subway" restorānus Igaunijā.

"Subtastic" izpilddirektors Ats Raigla portālam "Delfi" teicis, ka kompānijas apgrozījums un rentabilitāte pēdējo gadu laikā ir uzlabojusies, tomēr franšīzes devējs nolēmis restorānus Igaunijā slēgt.

Viņaprāt, vietējiem partneriem pēc iespējas efektīvāk būtu jānodrošina franšīzes devēja intereses un dzīvotspējīgs biznesa modelis, taču šajā gadījumā viņi sāka to ierobežot un kavēt mērķu sasniegšanu.

Šobrīd Igaunijā slēgts ir tikai "Subway" Tallinas pievārtē esošajā Vīmsi, pārējie restorāni, visticamāk, tiks slēgti līdz novembra beigām.

Igaunijā ir 11 "Subway" restorāni.

Pirmais "Subway" restorāns Igaunijā tika atvērts 2013.gadā. Pirms tam "Subway" bija paziņojis, ka Igaunijā nākamo septiņu gadu laikā plāno atvērt aptuveni 20-25 restorānus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ātrās ēdināšanas uzņēmums "Subway" ir tuvu darījumam, lai tas tiktu pārdots par vairāk nekā deviņiem miljardiem dolāru, otrdien paziņoja kāds šo situāciju labi pārzinošs informācijas avots.

Uzņēmums saņēmis iegādes piedāvājumus no investīciju kompānijas "Roark Capital" un konsorcija, kas ietver investīciju uzņēmumus TDR un "Sycamore".

Sagaidāms, ka "Subway" iegādāsies uzņēmums ar lielāko piedāvājumu, un par šo darījumu varētu tikt paziņots jau trešdien, norāda informācijas avots.

"Subway" jau februārī paziņoja, ka noalgojis banku "JPMorgan Chase", lai tā konsultētu par iespējamu uzņēmuma pārdošanu.

"Subway" dibināts 1965.gadā, un šobrīd uzņēmumam vairāk nekā 100 valstīs ir 37 000 restorānu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ātrās ēdināšanas uzņēmums "Subway" ceturtdien paziņoja, ka panācis vienošanos, lai tas tiktu pārdots investīciju kompānijai "Roark Capital", kas aktīvi darbojas restorānu un gatavo ēdienu nozarēs.

"Subway" skaidro, ka ar šo darījumu tiks apvienota uzņēmuma globālā klātbūtne un zīmola atpazīstamība ar "Roark Capital" zināšanām restorānu un franšīzes biznesa modeļos.

Darījuma summa netiek atklāta, taču iepriekš šīm sarunām pietuvināts informācijas avots vēstīja, ka tā varētu pārsniegt deviņus miljardus dolāru.

Arī izdevums "Wall Street Journal" rakstīja, ka "Roark Capital" piedāvājis 9,6 miljardus dolāru. Tādējādi šis būtu trešais lielākais iegādes darījums ASV restorānu nozarē, lielākajam esot 11,4 miljardu dolāru vērtajam darījumam, ar kuru 2014.gadā ASV ātrās apkalpošanas restorānu tīkls "Burger King" iegādājās Kanādas uzņēmumu "Tim Hortons".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strādājot godīgi, uzturēt rentablu ēdināšanas biznesu vidēji lielās un mazās Latvijas pilsētās šobrīd praktiski nav iespējams, uzskata Ernando Gamarra, kafejnīcu tīkla Ezītis miglā līdzīpašnieks.

Lai gan pēdējos gados zīmola Ezītis miglā kafejnīcas atvērtas arī ārpus Rīgas, tajā skaitā Ogrē, Jelgavā, Daugavpilī un Siguldā, Ezītis miglā īpašnieki uzskata, ka attīstības potenciāls reģiona pilsētās Latvijā ir ierobežots. Pēc mūsu aprēķiniem, strādāt pa nullēm kafejnīca var tikai tad, ja vienā maiņā ir divi darbinieki, bet ietirgojums veido aptuveni 1000 eiro dienā, norāda E.Gammara.

Diemžēl Latvijā nav daudz tādu pilsētu, kur pieprasījums būtu tik liels, lai neliela kafejnīca vidēji mēnesī ietirgotu 30 tūkstošus eiro, secina E.Gamarra, uzsverot, ka tik lieli ienākumi nepieciešami augsto nodokļu dēļ. Latvijā, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju, nodokļi ir daudz augstāki, esam aprēķinājuši - ja mūsu tīkls būtu izveidots Lietuvā, pērn uz nodokļu rēķina vien mēs būtu ietaupījuši aptuveni 500 tūkstošus eiro. Tas rada lielu kārdinājumu izmēģināt savu veiksmi arī citās valstīs, taču mēs esam patrioti, atzīmē Ezītis miglā līdzīpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gūtu panākumus, nepieciešama profesionāla un saliedēta komanda, kas ar degošām acīm raugās vienā virzienā, uzskata Pauls Siliņš, Riga TechGirls valdes loceklis.

Ticība vīzijai un pat vistrakākajām idejām ir viena no galvenajām veiksmes atslēgām, kas palīdz sasniegt jebkurus uzstādītos mērķus, domā P.Siliņš. Vadītāja galvenais uzdevums šajā gadījumā ir iemiesot sevī šo ideju un nodot to tālāk savai komandai - līderim ir jāspēj cilvēku acīs iedegt to uguntiņu un rosināt vēlmi vienmēr darīt vairāk. Tāpat liela loma veiksmes stāstā ir arī vēlmei augt un attīstīties, atzīmē P.Siliņš. Mūsdienās apkārtējā vide mainās ļoti strauji, tāpēc mums ir jāmāk saglabāt sava aktualitāte un jāmainās līdzi laikam, domā Riga TechGirls valdes loceklis.

Sāk no nulles

Bērnībā es sapņoju kļūt par arheologu, jo mani vienmēr fascinējusi senā vēsture, stāsta P.Siliņš. “Atceros, ka ar aizrautību skatījos Indiana Džonsa (Indiana Jones) filmas, sekojot līdzi viņa piedzīvojumiem dārgumu meklējumos. Vienmēr esmu uzskatījis, ka mums jāzina sava vēsture, tāpēc arī arheoloģija bija viena no jomām, kas mani tiešām interesēja. Pusaudžu gados mani savukārt aizrāva datorspēļu industrija, taču tolaik Latvijā profesionāli apgūt, piemēram, datorspēļu izstrādi, nebija iespējams. Ārzemēs tas izmaksāja dārgi, tāpēc no šī sapņa diezgan ātri atteicos. Ja godīgi, vidusskolas laikos man īsti nebija pārliecības, kas es vēlos būt, tāpēc studiju izvēle nebija vienkārša. Atminos, ka apjucis staigāju pa izstādi Skola, pētot augstskolu piedāvājumus, un nejauši uzdūros Ekonomikas un kultūras augstskolas stendam. Interesanta šķita izklaides un atpūtas industrijas vadība. Tā nebija mana sapņu profesija, taču es zināju - ja nekur neiestāšos, pastāv risks, ka studijas neuzsākšu vispār, tāpēc nolēmu mēģināt,” stāsta P.Siliņš, kurš aktīvi iesaistījās arī studentu pašpārvaldes darbā un pievērsās profesionālajai karjerai.

Komentāri

Pievienot komentāru