Jaunākais izdevums

Par ātrās ēdināšanas bistro zīmola Subway franšīzi interesi sākuši izrādīt Latvijas reģionu uzņēmēji, Swedbank Business Network biznesa kontaktu rītā par aktualitātēm franšīzes jomā stāstīja zīmola Subway pārstāvis Latvijā Nauris Liberts.

Tiesa, viņš nevarēja pateikt, kuru reģionu un pilsētu uzņēmēji interesi ir izrādījuši, kā arī to, kad varētu parādīties pirmie Subway bistro ārpus Rīgas, bet piebilda, ka ārpus galvaspilsētas Subway noteikti tiks atvērti, jo šī zīmola īpašnieki ASV ir pārliecināti par Subway veiksmīgo potenciālu un attīstību Latvijā.

Liberts norādīja, ka Latvijā patlaban ir sešas Subway bistro vietas, bet 111 valstīs visā pasaulē ir vairāk nekā 44 000 Subway bistro. ASV īpašnieku mērķi ir līdz 2017.gadam sasniegt 50 000 lokācijas vietu.

Lai kļūtu par Subway franšīzēs ņēmēju, uzņēmējiem jārēķinās, ka kopējās investīcijas bistro izveidē var būt no 75 000 līdz 220 000 eiro, kas ir atkarīgs no vietas izvēles, telpu platības un citiem faktoriem.

Vienreizējā licences maksa ir 7500 eiro, bet periodiskais maksājums, kas jāveic katru mēnesi, ir 8% no bistro apgrozījuma.

Zīmola Subway franšīzes ņēmējs var rēķināties, ka franšīzes devējs no savas puses nodrošinās apmācības, kas pieejamas Kembridžā, Anglijā, kā arī Milfordā un Konektikutā, ASV. Tāpat franšīzes devējs nodrošinās konsultācijas, iekārtu pasūtīšanu, dokumentu sakārtošanu, darbinieku atlasi.

Kādu laiku pēc jauna bistro atvēršanas Subway franšīzes devējs palīdzēs pareizi veikt iknedēļas inventarizāciju un atlikumu uzskaiti.

Taču franšīzes ņēmējam noteikti ir jāievēro un jānodrošina Subway franšīzes sistēmas standartā noteiktās kvalitātes prasības klientu apkalpošanā, vadībā, ikdienas darbā un higiēnā.

Latvijā patlaban ir trīs zīmola Subway franšīzes partneri: Submarine Latvia, kas pārvalda trīs vietas, SIA SUB Latvia, kas pārvalda divas, un SIA PLG Group, kas pārvalda vienu Subway bistro.

Pirmo ātrās ēdināšanas ķēdes Subway bistro Latvijā, Rīgā, 2014.gada 27.jūnijā oficiāli atklāja viens no trīs Subway franšīzes dalībniekiem Latvijā - Submarine Latvia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Investējot līdz 100 000 eiro, iepirkšanās centrā Rīga Plaza atvērs Subway bistro

LETA,02.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot līdz 100 000 eiro, modes un izklaides centrā Rīga Plaza tiks izveidots Subway bistro, informē vienas no trīs Subway franšīzes turētājām Latvijā SIA Submarine Latvia valdes priekšsēdētājs Aigars Kaugars.

Precīzu atvēršanas laiku viņš nosaukt vēl nevar, taču atzīmē, ka tas varētu notikt nedēļas laikā.

Attiecībā uz ieguldītajām investīcijām Kaugars skaidro, ka Subway projekts ir ilgtermiņa un atpelnīt ieguldīto ir iespējams vien ilgtermiņā. «Tie nav ne trīs, ne pieci gadi. Sybway jaunu vietu atvēršana ir daļa no mūsu biznesa stratēģijas.»

Jaunais Subway būs izvietots ēdināšanas zonā ar kopēju ēdamzāli visiem ēdinātājiem, bet Subway virtuve un gatavošanas zona būs izvietoti nepilnu 50 kvadrātmetru platībā. Šajā Subway bistro strādās vidēji divi līdz trīs darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu tīkls Subway ir uzsācis zīmola atsvaidzināšanas procesu, lai vēl vairāk uzsvērtu savu orientēšanos uz svaigu un veselīgu pārtiku, kā arī ieviestu klientu apkalpošanā dažādus moderno tehnoloģiju risinājumus.

Nākamgad Latvijā tiks atvērti vēl vairāki Subway restorāni. Kopumā pasaulē jau darbojas vairāk nekā 44 000 Subway ēdināšanas vietas. Jaunajos restorānos būs muzikālais noformējums, bezvadu internets, ērtas un ergonomiskas sēdvietas, kā arī USB uzlādes porti, plānus ieskicē Subway Centrālās un Austrumeiropas reģiona direktors Martin Princ.

Tāpat jaunajos restorānos būs ekonomisks LED apgaismojuma risinājums un iekārtas ūdens taupīšanai. Celtniecības procesā restorānos ASV jau tiek izmantotas krāsas uz ūdens bāzes un dažādi apstrādes materiāli, kuru ražošanā izmantotas otrreizējas pārstrādes izejvielas.

Restorānos ASV jau darbojas kioski, kur klienti var pasūtīt ēdienu bez apkalpojošā personāla iesaistīšanās no digitālās ēdienkartes, saņemt iepriekš pasūtītās sviestmaizes, samaksāt ar Apple un Samsung Pay, kā arī ēdiena piegādi noformēt ar Facebook Messenger čatbota starpniecību. Drīz visas šīs iespējas tiek solītas arī Subway restorānos Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ātrās ēdināšanas kompānijas "Subway" restorānu franšīzes turētājs Igaunijā "Subtastic" plāno līdz gada beigām slēgt visus "Subway" restorānus Igaunijā.

"Subtastic" izpilddirektors Ats Raigla portālam "Delfi" teicis, ka kompānijas apgrozījums un rentabilitāte pēdējo gadu laikā ir uzlabojusies, tomēr franšīzes devējs nolēmis restorānus Igaunijā slēgt.

Viņaprāt, vietējiem partneriem pēc iespējas efektīvāk būtu jānodrošina franšīzes devēja intereses un dzīvotspējīgs biznesa modelis, taču šajā gadījumā viņi sāka to ierobežot un kavēt mērķu sasniegšanu.

Šobrīd Igaunijā slēgts ir tikai "Subway" Tallinas pievārtē esošajā Vīmsi, pārējie restorāni, visticamāk, tiks slēgti līdz novembra beigām.

Igaunijā ir 11 "Subway" restorāni.

Pirmais "Subway" restorāns Igaunijā tika atvērts 2013.gadā. Pirms tam "Subway" bija paziņojis, ka Igaunijā nākamo septiņu gadu laikā plāno atvērt aptuveni 20-25 restorānus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ātrās ēdināšanas uzņēmums "Subway" ir tuvu darījumam, lai tas tiktu pārdots par vairāk nekā deviņiem miljardiem dolāru, otrdien paziņoja kāds šo situāciju labi pārzinošs informācijas avots.

Uzņēmums saņēmis iegādes piedāvājumus no investīciju kompānijas "Roark Capital" un konsorcija, kas ietver investīciju uzņēmumus TDR un "Sycamore".

Sagaidāms, ka "Subway" iegādāsies uzņēmums ar lielāko piedāvājumu, un par šo darījumu varētu tikt paziņots jau trešdien, norāda informācijas avots.

"Subway" jau februārī paziņoja, ka noalgojis banku "JPMorgan Chase", lai tā konsultētu par iespējamu uzņēmuma pārdošanu.

"Subway" dibināts 1965.gadā, un šobrīd uzņēmumam vairāk nekā 100 valstīs ir 37 000 restorānu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ātrās ēdināšanas uzņēmums "Subway" ceturtdien paziņoja, ka panācis vienošanos, lai tas tiktu pārdots investīciju kompānijai "Roark Capital", kas aktīvi darbojas restorānu un gatavo ēdienu nozarēs.

"Subway" skaidro, ka ar šo darījumu tiks apvienota uzņēmuma globālā klātbūtne un zīmola atpazīstamība ar "Roark Capital" zināšanām restorānu un franšīzes biznesa modeļos.

Darījuma summa netiek atklāta, taču iepriekš šīm sarunām pietuvināts informācijas avots vēstīja, ka tā varētu pārsniegt deviņus miljardus dolāru.

Arī izdevums "Wall Street Journal" rakstīja, ka "Roark Capital" piedāvājis 9,6 miljardus dolāru. Tādējādi šis būtu trešais lielākais iegādes darījums ASV restorānu nozarē, lielākajam esot 11,4 miljardu dolāru vērtajam darījumam, ar kuru 2014.gadā ASV ātrās apkalpošanas restorānu tīkls "Burger King" iegādājās Kanādas uzņēmumu "Tim Hortons".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās kompānijas Subway sabiedrisko attiecību krīze un nespēja tikt līdzi tirgus tendencēm ir tikai aisberga redzamā daļa kompānijas problēmām, raksta Business Insider.

Franšīzes ņēmēji norāda, ka kompānijas vadība ir pārāk lēni inovāciju ieviešanā un ir pieņēmuši lēmumus, kas nogalina biznesu. Trīs franšīzes ņēmēji Business Insider norādījuši, ka uzskata, ka uzņēmumam jānomaina augstākā vadība, tajā skaitā, vadītāja Sjūzena Greko, kas ir tīkla līdzdibinātāja Freda Delukas jaunākā māsa.

Vairāki uzņēmumam tuvu stāvoši cilvēki norādījuši, ka kompānijas pārdošanas apjomi un citi rādītāji pērn ir pasliktinājušies, tādējādi Subway pārdošanas apjomi sarūk jau ceturto gadu. Kompānijas veikalu skaits ASV sarucis par 909, zaudējot gandrīz trīsreiz tirdzniecības vietu nekā gadu iepriekš, un kāds franšīzes ņēmējs lēš, ka aptuveni trešdaļa Subway tirdzniecības vietu varētu būt zaudējumus nesošas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Picas arhitektūra ēdāja ziņā

Kristīne Stepiņa,05.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš vasaras Z. A. Meierovica bulvārī, Rīgā, mājo picērija Mozzo Pizza, kura piedāvā atšķirīgu apkalpošanas koncepciju; par franšīzes iegādi interesējas Dienvidkorejā.

Picērijā katrs apmeklētājs var ļauties iedvesmai un meistarot picu pats, eksperimentējot ar dažādām sastāvdaļām, turklāt pie kārotās maltītes tikt var ātri, jo picas cepšanas laiks ir īsāks nekā citās ēstuvēs.

Mozzo Pizza īpašnieks Edijs Masaļskis ēdināšanas biznesā nav iesācējs, trīs gadus viņš ir vadījis picēriju Bandito Pizza Tukumā, bet četrus gadus pārvaldījis trīs ātrās ēdināšanas restorānus Subway Rīgā. «Tukumā tirgus bija salīdzinoši neliels, turklāt arvien vairāk tukumnieku pārcēlās strādāt uz Rīgu un pilsēta pārvērtās par sava veida guļamvagonu, tāpēc picērijas attīstībai neredzēju potenciālu. Arī pašam kļuva neinteresanti strādāt vietā, kurai nesaskatīju izaugsmes iespējas,» savu pirmo uzņēmējdarbības pieredzi raksturo E. Masaļskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strādājot godīgi, uzturēt rentablu ēdināšanas biznesu vidēji lielās un mazās Latvijas pilsētās šobrīd praktiski nav iespējams, uzskata Ernando Gamarra, kafejnīcu tīkla Ezītis miglā līdzīpašnieks.

Lai gan pēdējos gados zīmola Ezītis miglā kafejnīcas atvērtas arī ārpus Rīgas, tajā skaitā Ogrē, Jelgavā, Daugavpilī un Siguldā, Ezītis miglā īpašnieki uzskata, ka attīstības potenciāls reģiona pilsētās Latvijā ir ierobežots. Pēc mūsu aprēķiniem, strādāt pa nullēm kafejnīca var tikai tad, ja vienā maiņā ir divi darbinieki, bet ietirgojums veido aptuveni 1000 eiro dienā, norāda E.Gammara.

Diemžēl Latvijā nav daudz tādu pilsētu, kur pieprasījums būtu tik liels, lai neliela kafejnīca vidēji mēnesī ietirgotu 30 tūkstošus eiro, secina E.Gamarra, uzsverot, ka tik lieli ienākumi nepieciešami augsto nodokļu dēļ. Latvijā, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju, nodokļi ir daudz augstāki, esam aprēķinājuši - ja mūsu tīkls būtu izveidots Lietuvā, pērn uz nodokļu rēķina vien mēs būtu ietaupījuši aptuveni 500 tūkstošus eiro. Tas rada lielu kārdinājumu izmēģināt savu veiksmi arī citās valstīs, taču mēs esam patrioti, atzīmē Ezītis miglā līdzīpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu tirdzniecības centru atvēršana var veicināt jaunu franšīzes kompāniju ienākšanu, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Nākotnē Latvijā varēsim sagaidīt jaunu, pasaulē zināmu franšīzes kompāniju ienākšanu, taču nevar teikt, ka Baltija lielajiem starptautiskajiem spēlētājiem būtu sevišķi pievilcīgs reģions.

Latvijā turpina ienākt starptautiski franšīzes zīmoli un īpaši izteikti tas vērojams sabiedriskajā ēdināšanā, novērojumos dalās franšīžu konsultāciju kompānijas Francorp Baltic direktors Artūrs Beiers. Pēdējo gadu laikā Latvijā sagaidījām vairākus pasaulē zināmus zīmolus (Southern Fried Chicken, Subway, KFC, un Pizza Hut), un viņš skaidro, ka viens no iemesliem, kādēļ kompānijas izvēlas šo tirgu, ir jau franšīžu uzņēmumu stabilā darbība, piemēram, McDonalds, – šādu uzņēmumu nav daudz, tomēr pierāda, ka franšīze Latvijā var darboties ilgi un stabili.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrais ēdinātājs KFC izmēģinās «vistas nagetus», kas gatavoti uz augu bāzes. Uzņēmums cenšas sekot arvien augošajai tendencei pārtikai izvēlēties gaļas aizvietotājus, ziņo BBC.

KFC apvienojis spēkus ar vegānu pārtikas ražotāju Beyond Meat, lai klientiem piedāvātu «nagetus» un «spārniņus» bez gaļas. Šis gan pagaidām būs izmēģinājuma solis - produktu testēšana tiks veikta ierobežotā apjomā un tikai ASV.

KFC ir viena no daudzajām ātrās ēdināšanas ķēdēm, kas eksperimentē ar bezgaļas pārtiku. Tā, piemēram, Burger King šogad pavēstīja, ka ievieš burgerus ar gaļas aizstājēju, bet Subway testēs uz augu bāzes darinātas kotletes.

KFC produkts Beyond Fried Chicken (tulkojumā - Vairāk nekā cepts cālis) tiks piedāvāta vienā restorānā Atlantā 27. augustā.

KFC izskatīs klientu atsauksmes, lai izlemtu, vai šo piedāvājumu vērst plašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gūtu panākumus, nepieciešama profesionāla un saliedēta komanda, kas ar degošām acīm raugās vienā virzienā, uzskata Pauls Siliņš, Riga TechGirls valdes loceklis.

Ticība vīzijai un pat vistrakākajām idejām ir viena no galvenajām veiksmes atslēgām, kas palīdz sasniegt jebkurus uzstādītos mērķus, domā P.Siliņš. Vadītāja galvenais uzdevums šajā gadījumā ir iemiesot sevī šo ideju un nodot to tālāk savai komandai - līderim ir jāspēj cilvēku acīs iedegt to uguntiņu un rosināt vēlmi vienmēr darīt vairāk. Tāpat liela loma veiksmes stāstā ir arī vēlmei augt un attīstīties, atzīmē P.Siliņš. Mūsdienās apkārtējā vide mainās ļoti strauji, tāpēc mums ir jāmāk saglabāt sava aktualitāte un jāmainās līdzi laikam, domā Riga TechGirls valdes loceklis.

Sāk no nulles

Bērnībā es sapņoju kļūt par arheologu, jo mani vienmēr fascinējusi senā vēsture, stāsta P.Siliņš. “Atceros, ka ar aizrautību skatījos Indiana Džonsa (Indiana Jones) filmas, sekojot līdzi viņa piedzīvojumiem dārgumu meklējumos. Vienmēr esmu uzskatījis, ka mums jāzina sava vēsture, tāpēc arī arheoloģija bija viena no jomām, kas mani tiešām interesēja. Pusaudžu gados mani savukārt aizrāva datorspēļu industrija, taču tolaik Latvijā profesionāli apgūt, piemēram, datorspēļu izstrādi, nebija iespējams. Ārzemēs tas izmaksāja dārgi, tāpēc no šī sapņa diezgan ātri atteicos. Ja godīgi, vidusskolas laikos man īsti nebija pārliecības, kas es vēlos būt, tāpēc studiju izvēle nebija vienkārša. Atminos, ka apjucis staigāju pa izstādi Skola, pētot augstskolu piedāvājumus, un nejauši uzdūros Ekonomikas un kultūras augstskolas stendam. Interesanta šķita izklaides un atpūtas industrijas vadība. Tā nebija mana sapņu profesija, taču es zināju - ja nekur neiestāšos, pastāv risks, ka studijas neuzsākšu vispār, tāpēc nolēmu mēģināt,” stāsta P.Siliņš, kurš aktīvi iesaistījās arī studentu pašpārvaldes darbā un pievērsās profesionālajai karjerai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīga Plaza paplašināšanai iegādājas blakus esošās teritorijas

Žanete Hāka,31.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes un izklaides centra Rīga Plaza īpašnieki SIA Dīksna noslēgusi darījumu par centram piegulošo teritoriju iegādi, informē uzņēmums.

Kopā papildu SIA Dīksna īpašumā nonākuši 24,2 tūkstoši kvadrātmetru zemes, uz kuras patlaban atrodas noliktavu angāri un citas ēkas.

Iegādātās zemes plānots izmantot modes un izklaides centra Rīga Plaza turpmākai attīstībai. Šī gada pirmajā pusgadā apmeklētāju plūsma ir augusi par 5% un apgrozījums - par 16%, salīdzinot ar 2014.gadu.

Šogad „Rīga Plaza telpās veikti rekonstrukcijas darbi veikalos Eiropas Apavi, Milani, atvērts KidzOne un Toy’s Planet, septembrī darbu uzsāks Drogas un Subway, no mazāk Latvijā pazīstamiem zīmoliem centrā 2015.gada pavasarī tika atvērti divi itāļu apakšveļas veikali Intimissimi un Calzedonia, savukārt 14.augustā durvis vēra Baltijā pirmais Adidas jaunā Homecourt koncepta veikals.

Komentāri

Pievienot komentāru