Divi no svarīgākajiem faktoriem sporta klubu apmeklētāju skaita pieaugumam gada sākumā, ir Jaunā gada apņemšanās, ko cilvēki cenšas īstenot, un dāvanu kartes, kas tiek saņemtas Ziemassvētkos, norāda sporta klubu pārstāvji. Aktīvi sportot arī pēc tam visi gan neturpina.
Viena no jogas studijas Urban Yoga dibinātājām Liene Krauze-Luste atzīst, ka apmeklētāju skaita un intereses pieaugums gada sākumā ir novērojams pilnīgi noteikti. Viņa norāda, ka pēc janvāra ir arī apmēram 30% apmeklētāju skaita samazinājums, tomēr tas ne vienmēr skaidrojams tikai ar motivācijas trūkumu pildīt Jaunā gada apņemšanās. «Uz Ziemassvētkiem un Jauno gadu tiek saņemtas dāvanas dažādu abonementu, dāvanu karšu veidā un tās tiek aktīvi izmantotas janvārī,» saka L. Krauze-Luste.
Aktivitāti janvārī viņa skaidro arī ar mierīgāku periodu darba vietās: «Periodā, kad nenotiek ļoti lielas aktivitātes darbā, cilvēkiem ir iespēja veltīt vairāk laika sev. Pēc tam jau atkal sākas diezgan aktīvs un noslogots periods uzņēmumos.»
Līdzīgās domās ir sporta kluba Centrs direktors Jānis Miķelsons: «Pēc Jaunā gada tās noteikti ir Jaunā gada apņemšanās, kas cilvēkiem ir aktuālas, bet citiem ir dāvināti sporta kluba abonementi.» Viņš atzīst, ka regulāri sportot turpina četri no pieciem jaunajiem sporta kluba abonentiem.
«Janvārī bija jūtams klientu pieaugums, bet februārī tas nedaudz mazinājās, jo laika apstākļi kļūst labvēlīgāki, lai sāktu sportot ārā. Janvārī nostrādāja arī dažādas apņemšanās, toties arvien vairāk cilvēku sākuši sportot personāltreneru uzraudzībā,» informē fitnesa kluba Veselības fabrika direktore Kristīne Turlā. Viņa norāda, ka regulāru sportošanu pēc janvāra pārtrauc apmēram 10-15% jauno abonentu.
Laikapstākļu lomu sporta ieradumos novērojusi arī L. Krauze-Luste: «Februārī pamazām sāk samazināties interese pēc aktivitātēm, savukārt martā, kad sāk spīdēt saule, ir labāks laiks, cilvēkiem rodas interese vairāk laika pavadīt ārā. Tad apmeklējums jau ir diezgan manāmi mazāks.»
«Mūsu novērojums – iestājoties siltākam laikam, cilvēki iekštelpu nodarbības nomaina pret sporta aktivitātēm dabā. Skriešana, braukšana ar velosipēdu, nūjošana,» saka Olimpiskā sporta centra (OSC) sabiedrisko attiecību vadītājs Gatis Olte.
Savukārt jaunu apmeklētāju skaita intereses pieaugumu un interesi pavasarī novērojis J. Miķelsons: «Otrais vilnis ir februārī, martā, kad cilvēki jūt, ka klāt ir pavasaris, nāk vasara un vajadzētu savus liekos apaļumus dzīt nost un gatavoties vasarai. Ir arī tādi, kas paliek no ziemas līdz pašai vasarai.»
Runājot par pieprasītākajiem pakalpojumiem, J. Miķelsons norāda, ka tās ir grupu nodarbības ar augstu enerģijas un spēka patēriņu: «Cilvēks var izlādēties un zaudēt svaru. Augstas intensitātes grupu nodarbībās tiek iesaistīts praktiski viss ķermenis. Tas nozīmē, ka nav atsevišķi jāiet uz trenažieru zāli vai vēl kaut kas jādara.»
OSC pieprasītākais pakalpojums ir peldbaseins, bet Veselības fabrikā - Fat Burner, Body Condition, pilates un joga kā arī nodarbības ar svaru stieņiem.
«Mūsu jogas telpā pieprasītākas nodarbības ir nevis pēc veida, bet pēc laika. Latvieši ir paslinki uz rīta nodarbībām. Mums vislielākais apmeklējumu skaits ir vakara nodarbībās,» informē L. Krauze-Luste.
Runājot par klientu piesaisti, G. Olte norāda: «Kvalitāte, labs un profesionāls serviss, atrašanās vieta un moderns inventārs - tie ir tie galvenie ieroči, ar kuriem var piesaistīt vairāk klientu.» Savukārt K. Turlā uzsver, ka svarīgākais ir saturs un izpildītāji.
«Kvalitatīvi un zinoši treneri, labas nodarbības, sporta kluba vide, atvērtība un pakalpojuma kvalitāte,» kā galvenās sporta kluba kvalitātes min J. Miķelsons.
L. Krauze-Luste norāda, ka būtiskākie faktori ir atrašanās vieta un nodarbību laiks. Tāpat viņa uzskata, ka svarīga loma ir pasniedzējam vai trenerim: «Šeit pat svarīgāka ir pasniedzēja personība, kas uzrunā, patīk un daudzi citi faktori, kas nāk ar šo pasniedzēju kopā. Sākot jau ar to, kā viņš komunicē un beidzot ar tehniskām prasmēm,,».