Jaunākais izdevums

Uzlabotais Mazda CX-5 ir izaudzis par spēcīgu un iekārojamu auto; atsevišķās disciplīnās tas jau rāda premium klases cienīgu sniegumu

Savelkot kopā visus plusus un mīnusus, var teikt, ka CX-5 šobrīd ir viens no saturīgākajiem savas klases modeļiem, kas no Latvijas pircēju puses līdz šim nav izpelnījies to uzmanību, kādu tas būtu pelnījis. Pilnīgi iespējams, ka pie vainas ir cena. Priekšpiedziņas Mazda CX-5 bāzes modelis maksās, sākot no 22750 eiro, savukārt ar pilnpiedziņu, – sākot no 29900 eiro. Loģiski, ka šie skaitļi nespēj konkurēt ar Latvijas dižpārdokļa Nissan Qashqai cipariem, taču potenciālajiem pircējiem ir jāliek aiz auss, ka Mazda CX-5 salīdzinājumā ar Qashqai ir krietni augstākas raudzes produkts, un citējot klasiķa teikto: lietas pasaulē maksā tik, cik viņas maksā, un agrāk vai vēlāk investīcijas lielums atmaksāsies. Jebkurā gadījumā Mazda CX-5 ir auto, kas nezinātājiem un šādas klases auto tīkotājiem varētu būt patīkams atklājums.

Jāatgādina, ka, izstrādājot CX-5 virsbūves un šasijas stingrību, par paraugu tika ņemts slavenais Mazda MX-5 rodsters. CX-5 virsbūves konstrukcijā ir izmantoti augstas izturības un vieglāki metāli, kas automātiski nodrošina labāku vadāmību un stabilitāti uz ceļa. Atzīšos godīgi, ka braukt ar Mazda CX-5 krosoveru ir īsta bauda. Ko tur slēpt, pēc braukšanas izjūtām to noteikti var likt blakus VW Tiguan vai Ford Kuga. Vienīgais lieliskajai šasijai un precīzajam stūres pievadam līdzi «nevilks» vecais labais Skyactiv-G sērijas160 ZS jaudīgais benzīnmotors un sešpakāpju automāts. Motors ir gaužām kūtrs un arī pārnesumkārba tikpat miegaina un slinka. Uz priekšu auto brauc, taču uz dinamisku paātrinājumu, piemēram, apdzīšanas brīdī neceriet.

Visu auto apskatu Izbauda brieduma gadus lasiet 18. augusta laikrakstā Dienas Bizness.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Mini Countryman: Izgaršojot «kartingkrosovera» priekus

Porsche Panamera: Sportot kopā ar ģimeni

Volkswagen Tiguan zibenīgi nonācis deficīta braucamo sarakstā

Hyundai Tucson: Ar veco izkārtni un gardāku saturu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc modernizācijas Mazda 6 modelis beidzot ir sasniedzis tādu akustisko komfortu, lai to atzītu pat Mazda 6 kaislīgākie noliedzēji

Nedz no grīdas, nedz no aizmugurējām arkām salonā nav dzirdami tie trokšņi, kas bija raksturīgi iepriekšējai Mazda 6. Nav brīnums, kāpēc Mazda 6 ir kļuvusi par 100 kilogramiem smagāka, jo liekais svars apzināti «uzaudzēts», lai uzlabotu automašīnas skaņas izolāciju.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Automašīnas akustiskais komforts ir ļoti svarīgs elements, kas atšķir labu no ļoti laba auto. Pieliekot klāt Mazda 6 aprīkojumam dubultos sānu stiklus, automašīnas omulīgā gaita un klusums salonā nedarītu kaunu premium klases automobilim. Tieši tas ir uzlabotās Mazda 6 lielākais sasniegums. Nosvērtība un pārliecība par saviem spēkiem ir jaušama it visā – pārdomāts un ergonomisks salona noformējums ar nomierinošu animēto vadības paneli, standartkomplektācijai piederošu head-up displeju ar informācijas projekciju uz priekšējā vējstikla. Multifunkcionāla ādas stūre, moderns klimata regulēšanas pogu bloks arī ir lietas, par ko nebūs jāpiemaksā. Jaunākās paaudzes LED diodes priekšējos lukturos nodrošinās plašu darba apjomu, ieskaitot arī miglas lukturu funkciju, jo atsevišķu miglas lukturu sekciju jaunajai Mazda 6 nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Volkswagen papildinājis savu modeļu piedāvājumu ar sportisku jaunpienācēju pilsētas krosoveru kategorijā – T-Roc.

T-Roc ir būvēts uz MQB platformas un Volkswagen modeļu klāstā tiek pozicionēts segmentu zemāk nekā Tiguan. T-Roc ir 4,234 mm garš (par 252 mm īsāks nekā Tiguan) un tā riteņu garenbāze ir 2,603 mm. Pateicoties garākai riteņu bāzei, automašīna ir viena no lielākajām savā klasē – salonā ērti jutīsies pieci pasažieri, savukārt bagāžnieka ietilpība ir no 445 līdz 1,290 litriem (ar nolaistiem sēdekļiem).

Šis modelis ir pirmais Volkswagen krosovers, kuru ir iespējams brīvi konfigurēt ar atšķirīgām jumta un virsbūves krāsu variācijām. Pēc vēlēšanās arī salona interjera apdares paneļus var izvēlēties kontrastējošās krāsās, kas sader ar sēdekļu apdari. Automašīnu iespējams pasūtīt ar jaunās paaudzes pilnībā digitālo mērinstrumentu paneli Active Info Display, kā arī 8.0 collu lielu informācijas un izklaides sistēmu. Pēc izvēles T-Roc var papildināt arī ar augstas kvalitātes 300 vatu Beats skaņas sistēmu un savā klasē lielāko (870 mm x 1,364 mm) panorāmas lūku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Prezentēts auto ceļotājiem - Volkswagen California XXL ar augsto jumtu, virtuvi un vannasistabu

Lelde Petrāne,17.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas pilsētā Hannoverē prezentēts Volkswagen California XXL dzīvojamo automobiļu prototips. Modelis, kam par pamatu ņemta Crafter riteņu garenbāze un fiksēts jumta pamats, ir aprīkots ar augsto jumtu, virtuvi un vannasistabu, un tas sniedz ieskatu Crafter dzīvojamo automobiļu nākotnē.

Automobiļa virsbūve un salona izkārtojums piedāvā daudz vietas California XXL iekšpusē, tostarp ērtu gultu, kas ir aptuveni 2 metrus gara. Papildus tam plaša, atdalīta dzīvojamā telpa piedāvā kustības brīvību. Daudz vietas nodrošina arī aizmugurējais sēdeklis un priekšējie sēdekļi, kurus var pagriezt par 180 grādiem. California piedāvā virtuvi, kurā ir plīts ar diviem riņķiem, ledusskapis, izlietne un izvelkama galda virsma. Pateicoties spēkrata lielajiem izmēriem, komfortu uzlabo pārdomāti veidota vannasistaba ar dušu un labierīcībām.

Plašāka informācija par jauno California XXL konceptautomobili būs pieejama tā pasaules pirmizrādes ietvaros: tā atklāšana paredzēta Caravan Salon izstādē Diseldorfā, kas norisināsies no 26. augusta līdz 3. septembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Kona ir tikpat jauns un svaigs mazizmēra pilsētas krosovers kā tā salātzaļais virsbūves krāsojums

Jāatgādina, ka Kona ir korejiešu Hyundai&KIA alianses jauns globāls produkts ar milzu ambīcijām iepatikties ne tikai Eiropā, bet arī citviet pasaulē. Jautrs eksterjera un interjera dizains, kas papildināts ar iespēju salikt dažādus virsbūves krāsojumus, kā arī pielāgot tiem attiecīgus vizuālus akcentus interjerā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pamanāma personība ar spilgtu ārieni. Vieniem patiks, citiem ne, bet tas, ka Kona būs pamanāms auto, turklāt vēl tik «lecīgā» salātzaļā krāsojumā, nu gan ir tiesa. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze – 2600 mm, attiecīgi auto demonstrēs pietiekami saturīgas un vienlaikus komfortablas gaitas īpašības. Tomēr jāpatur prātā, ka Kona ir mazs auto un aizmugurējos krēslos pieaugušajiem vietas diemžēl nepietiks. Arī bagāžas nodalījums būs mikroskopisks 361 litrs, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salīdzinājumam var minēt, ka viens no Kona šā brīža aktuālajiem konkurentiem Seat Arona astes galā varēs piedāvāt 400 litru lielu telpu. Toties Kona būs nobruņots ar modernākajiem aktīvās un pasīvās drošības palīgiem, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēmu, aklās zonas detektēšanas sistēmu, joslu maiņas uzraugu utt. Nepažēlojot 775 eiro, kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim astoņu collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Visbeidzot, Hyundai Kona draudzēsies ar otrpus okeānam labi pazīstamo high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem. Neatsverama jaunā Hyundai mazizmēra krosovera priekšrocība ir spēja piesolīt ne tikai priekšpiedziņas, bet arī pilnpiedziņas versijas. Lētākajā izpildījumā ar priekšējiem velkošajiem riteņiem Hyundai Kona maksās, sākot no 16 990 eiro, savukārt pilnpiedziņas Kona ar 177 ZS jaudīgu benzīnmotoru un septiņpakāpju DCT robotizēto mehāniku, sākot no 21 990 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

KIA Stinger cenas Latvijā no Vācijas atšķirsies par 6 līdz 8 tūkstošiem eiro

Aldis Zelmenis,13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Stinger ir negaidīti atraktīvs auto. Tas eleganti izskatās, tam ir jaudīgi motori, pilnpiedziņa un vajadzīgās manieres, lai kļūtu ne tikai par KIA «imidžmeikeru», bet lai atļautos pabojāt nervus premium klases modeļiem

Jau pats nosaukums ir intriģējošs un liek noprast, ka šim KIA aiz ādas ir kaut kas vairāk nekā ikdienišķajiem KIA modeļiem. Tā tas arī ir. Sāksim ar to, ka Baltijā KIA Stinger tiks pasniegti tikai lepnākajos GT Line un GT izpildījumos, tikai komplektā ar AWD pilnpiedziņu un tikai ar «dusmīgākajiem» motoriem. Stinger tehniskajā arsenālā ir arī klasiskās piedziņas modifikācijas, bet tās Latvijā nebūs prioritāte, taču autoentiuzistiem, kas ļoti vēlēsies tieši šādu Stinger, pašmāju KIA tirgotāji neatteikšot.

Vizuāli viens no pievilcīgākajiem un atraktīvākajiem Gran Tourismo modeļiem par saprātīgu cenu. Ērts un funkcionāls vadības panelis ar lielām un parocīgām pogām – tāds, lai pat tuklākie pirksti trāpītu precīzi mērķī. Starp citu, pogu izkārtojums uz viduskonsoles centrālās daļas attālināti atgādina BMW un Audi modeļu salonos redzēto noformējumu, bet trīs centrālās ventilācijas lūkas signalizē par Mercedes dizaina stilu un arī izpildījumu. Sportiska multifunkcionāla stūre, ērti krēsli īpaši GT versijai. Salonā viss ir pa rokai, nekas nekaitina. No Stinger modifikāciju piedāvājuma, sākot jau no šī gada novembra pie mums tiks tirgots 2,2 CRD 200 ZS jaudīgs dīzelis. Pasniegts GT Line aprīkojumā, tā cena Latvijā būs 45 900 eiro. Savukārt GT modifikācija ar Brembo bremzēm, sportiskākiem un arī ērtākiem krēsliem un vēl daudziem citiem labumiem maksās 49900 eiro. GT modeļa saldākā sastāvdaļa būs 370 ZS jaudīgs V6 benzīnmotors, toties gan dīzeļmotora, gan benzīnmotora zirgsspēku ganāmpulka savaldīšanai darbs tiks uzticēts astoņpakāpju automātam. Būtiski ir piebilst, ka šīs Stinger cenas būs aptuveni par 6 līdz 8 tūkst. eiro zemākas, nekā par Stinger tiek prasīts, piemēram, Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kāpēc būtu jāpērk VW Tiguan Allspace?

Aldis Zelmenis,23.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņvietīgajam VW Tiguan Allspace varbūt nav tik svarīga trešā sēdekļu rinda, cik iespēja bagāžniekā sastūķēt vairāk mantu, nenolaupot karaliskas ērtības otrajā sēdekļu rindā sēdošajiem

Izmēram ir nozīme. Tiguan Allspace gadījumā virsbūve pret parasto Tiguan ir par 21 centimetru garāka. Tas ir daudz. Būtiski piebilst, ka, stiprinot automašīnas gaitas un stabilitātes īpašības, Tiguan Allspace riteņbāze ir pastiepta par 109 milimetriem garāka. Palielinātie izmēri būtiski vairo plašumus salonā, ļaujot Allspace piecvietīgajā izpildījumā piedāvāt 760 litru lielu bagāžas telpu, savukārt, nolokot otro sēdekļu rindu, Allspace bagāžnieku varēs palielināt līdz komerctransportam cienīgiem 1920 litriem. Šie ir ļoti vērtīgi «cipari», pat, ja ģimenē bērnu nav daudz, toties ir daudz aktīvās atpūtas ekipējuma sastāvdaļu, ko salikt bagāžniekā. Atsevišķos gadījumos ar Allspace bagāžnieku būs pilnībā pietiekami, lai izvairītos no liekiem papildizdevumiem, piemēram, pērkot jumta bagāžnieku. Komforta un palīgasistentu klāsts ir vairāk nekā iespaidīgs, tādēļ nākamajiem Tiguan Allspace tīkotājiem atliek neapjukt vai nevajadzīgi nepārspīlēt ar papildekstru pasūtināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Fiesta ir izaudzis izmēros, nobriedis raksturā, bet galvenais – ar savu daudzpusīgo attīstību ir pamatojis savu līdera statusu

Mazās klases etalons un Eiropā populārākais jaunais auto modelis komentārus neprasa. Tas ir lielisks dažādos griezumos. Teicamas gaitas īpašības, precīzi izraudzīta motoru gamma un milzum daudz dažādu modernu atbalsta sistēmu, par ko var sapņot ikvienas klases modelis. Turklāt viena litra turbomotori, kas vairākus gadus pēc kārtas iegūst Engine of the Year titulu, pagaidām nav sagaidījuši sev līdzīgus pretiniekus. Jaunākās paaudzes Ford Fiesta nule kā ir piezemējusies Latvijas tirgū, un tā bāzes trīs durvju modeļa cena būs, sākot no 11 300 eiro, bet piecdurvju – sākot no 12 200 eiro.

Tiem, kas nesirgst ar izmēru māniju un kuriem ir vēlēšanās tikt pie žiperīga un labi braucoša mazauto, Ford Fiesta būs ideāla izvēle. Ar nožēlu var prognozēt, ka tāda ažiotāža, ar kādu Fiestu sagaida Rietumeiropā, pie mums noteikti nedraud. No otras puses, nav jau arī tā, ka mazus auto pie mums neievēro vispār. Tomēr tie ir aptuveni 9% no kopējā tirgus, un salīdzinājumā ar 2016. gada pirmo pusgadu šogad tiem ir neliels pieaugums. Protams, lauvas tiesu sagādā firmu un uzņēmumu pirkumi, taču jāņem vērā, ka Ford Fiesta rīcībā ir daudz dažādu ekstru, lai iekārdinātu arī privātos pircējus. Atliek minēt kaut vai faktu, ka jaunā Fiesta piedāvās 15 vadītāja palīgsistēmu tehnoloģijas, tostarp adaptīvo kruīza kontroli, aklās zonas informācijas sistēmu, perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēmu, distances norādi, vadītāja modrības kontroles sistēmu, joslas saglabāšanas palīgsistēmu, joslas saglabāšanas brīdinājuma sistēmu un frontālās sadursmes brīdinājuma sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai i20 Active Cross ir tas pats mazauto i 20, tikai nedaudz augstāks, nedaudz drosmīgāks, turklāt atsvaidzinātajam modelim mazie turbomotori ir sapāroti ar 7DCT moderno divsajūgu automātu

Pseidokrosoveri, proti, paaugstinātas virsbūves auto ar priekšējiem velkošajiem riteņiem ir šobrīd modes prece Eiropā, un nekas neliecina, ka paredzamā nākotnē tie zaudētu savu aktualitāti.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Kāpēc i20 Active Cross pirkt, ja jau ir klasiskais i20 hečbeks? i20 Active Cross ar plastmasas moldingiem un plastmasas uzlikām ir brašāks un «firmīgāks» auto. Tas nav tik parasts kā i20, ko pēdējos gados plaši izmanto dienesta vāģiem. Līdz ar to i20 Active Cross vairāk mērķēts uz privātpersonām, ko apliecina arī pašmāju Hyundai tirdzniecības pārstāvju novērojumi. Par lielāku koķētēšanu ar privātpersonām norāda arī tas, ka i20 Active jau standartā būs ar Comfort aprīkojumu, kas i20 ir jau otrais aiz bāzes versijas. Aprīkojuma listē ir vēl vairāki noderīgi komforta elementi, tostarp sēdekļu un stūres apsilde, dažādi elektroniskie asistenti un citi komforta sajūtas veidotāji. Par papildu samaksu var iegūt pat ādas salonu, nošūtu sarkaniem diegiem. Cits jautājums, vai tādu mazajam auto vispār vajag, bet, ja nu atradīsies feinšmekeri, tad ziniet – tādu var dabūt. Tas tiesa, ka plastmasas moldingi un plastmasas uzlikas zibenīgi izmaina i20 izskatu. Tas kļūst vizuāli pievilcīgāks un vīrišķīgāks. Savukārt par diviem centimetriem palielinātais klīrenss izmaina automašīnas gaitu, kas kļūst komfortablāka un imūnāka pret ceļa nelīdzenumiem vai ceļa apmalēm. Tas ir arī galvenais palielinātā klīrensa mērķis, jo neceriet, ka ar šo priekšpiedziņas mazauto un 16 centimetru lielo klīrensu varēsiet iekulties un pēcāk arī izkulties no dziļākiem bezceļiem. Tam auto nav paredzēts! i20 Active Cross ir tipisks pilsētas auto, tikai ar daudzveidīgāku aprīkojumu pilsētām, kur ielas vai pagalmi ir tādi, kādi tie ir, piemēram, Rīgā. Kompakti izmēri, lieliskas manevrēšanas spējas ir kā radītas šādam uzdevumam, turklāt tā izmantošanu neietekmēs gadalaiku maiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānijas Toyota Motor Corp. un Mazda piektdien paziņoja, ka vienojušās par kapitāla apvienošanu, lai koncentrētos uz kopīgu elektrisko automašīnu izstrādi.

Tāpat abi autoražotāji nolēmuši ASV kopīgi uzbūvēt ražotni, radot līdz 4000 darbvietu.

2015.gadā Toyota un Mazda parakstīja saprašanās memorandu, lai izvērtētu sadarbības iespējas. Piektdien abi uzņēmumi norādīja, ka apvienos spēkus attiecībā uz nozīmīgu nākamās paaudzes tehnoloģiju attīstību.

Kompānijas investēs 1,6 miljardus ASV dolāru (1,3 miljardus eiro), lai ASV uzbūvētu rūpnīcu, kurā no 2021.gada tiks ražoti krosovera modeļi un Toyota Corolla automašīnas. Rūpnīca spēs saražot aptuveni 300 000 automobiļu gadā un radīt līdz 4000 darbvietu.

Paplašinot sadarbību, Toyota iegūs aptuveni 5% Mazda akciju daļu, bet Mazda investēs Toyota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Apsteidzot konkurentus, Mazda rada efektīvāku benzīna dzinēju

Lelde Petrāne,09.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Mazda izstrādājis efektīvāku benzīna dzinēju laikā, kad nozare virzās pretī elektriskajiem transportlīdzekļiem, ziņo BBC.

Saskaņā ar autoražotāja sniegto informāciju kompresijas aizdedzes dzinējs ir par 30% efektīvāks attiecībā uz degvielas patēriņu nekā pašreizējie dzinēji.

Automašīnas ar jaunajiem dzinējiem Mazda sāks pārdot no 2019. gada.

Pagājušajā nedēļā Mazda paziņoja, ka sadarbosies ar Toyota, lai izstrādātu elektrisko transportlīdzekļu tehnoloģiju. ASV tiks būvēta 1,6 miljardus ASV dolāru vērta rūpnīca.

Mazda informējusi, ka Skyactiv-X būs pasaulē pirmais komerciālais benzīna dzinējs, kas izmantos kompresijas aizdedzi. Tas izvirza autoražotāju priekšā konkurentiem, tostarp Daimler un General Motors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais rumāņu mazcenas krosovers Dacia Duster ir multifunkcionāls darba instruments, kas tagad padarīts vēl parocīgāks

Pēc šo rindu autora domām, viens no lielākajiem jaunā Duster ieguvumiem ir priekšējie krēsli, kas ir galvastiesu pārāki par tiem, kas bija iepriekšējā Duster. Jau kopš iznākšanas brīža kompaktais visurgājējs ar vienkāršo, bet uzticamo tehniku un pieejamo cenu ir kļuvis par pieprasītu preci daudzās Eiropas valstīs. Arī pie mums Dacia Duster ir cienīts auto, jo īpaši mežizstrādes uzņēmumu, zemnieku saimniecību, kā arī apsardzes firmu vidū. Būtiski piebilst, ka arvien vairāk par šo auto interesējas privātpersonas ne tikai lauku reģionos, bet arī galvaspilsētā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Dacia Duster joprojām ir vienkāršs darba zirgs smagiem un brīžiem ļoti netīriem darbiem. Svarīgi, ka auto no tiem nebaidās, drīzāk uzņems tos kā izaicinājumu ar mērķi par katru cenu arī izpildīt. Ja ir vēlēšanās tikt pie lēta krosovera, kurš ar lielāko prieku un azartu mīlēs braukt pa grants seguma ceļiem, tad pretinieku rumānim nav. Uzlabojot jaunākās paaudzes modeli, konceptuāli nav sabojāts Duster džipiskais un robustais izskats. Jauna gaismas tehnika un dekoratīvās uzlikas apkārt automobilim ir tieši tas, kas ir vajadzīgs. Salonā izmaiņu ir gana daudz. Auto ir jūtami apaudzis ar visādām ekstrām - modernu vadības paneli un multifunkcionālu stūri, un dārgākajā izpildījumā ar Media NAV multimediju sistēmu, kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota un Mazda izveidos kopuzņēmumu elektrisko automašīnu izstrādei

LETA,28.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota Motor Corp. ceturtdien paziņoja, ka ar Mazda un rezerves daļu ražotāju Denso tiks izveidots jauns kopuzņēmums, lai kopīgi izstrādātu elektriskās automašīnas.

Šādas ziņas izplatītas laikā, kad Toyota paplašina pūliņus attīstīt videi draudzīgas tehnoloģijas, tostarp elektriskos un hibrīdautomobiļus.

Kopīga izpēte, apvienojot izdevumus, inženierus un zināšanas, ir nepieciešama, lai ievērotu aizvien bargākus un vienlaikus mainīgus vides aizsardzības standartus visā pasaulē, norāda visi trīs uzņēmumi."Toyota" jaunajā kopuzņēmumā, kas tiks izveidots oktobrī, iegūs 90% akciju.

Kā vēstīts, Toyota un Mazda jau augustā vienojās par kapitāla apvienošanu, lai koncentrētos uz kopīgu elektrisko automašīnu izstrādi.

2015.gadā Toyota un Mazda parakstīja saprašanās memorandu, lai izvērtētu sadarbības iespējas. Augustā abi uzņēmumi norādīja, ka apvienos spēkus attiecībā uz nozīmīgu nākamās paaudzes tehnoloģiju attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #26

DB,07.07.2020

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi izvērtē un pēc iespējas samazina dabas resursu izmantošanu, lai mazinātu piesārņojošo vielu emisijas apkārtējā vidē. To prasa Eiropas Savienības valstu politiskie mērķi.

Daļai sabiedrības politiskais mērķis pārvēršas par ideoloģisku cīņu, bet daļa saprot, ka dabas resursu izmantošana un radīto pārstrādes atkritumu apjomi ir sasnieguši robežu, kas liek meklēt nebijušus, racionālus risinājumus.

Sociālā atbildība pret vidi ir kļuvusi par biznesu, kas turpinās savu uzvaras gājienu. Arī Latvijas valdībai ir priekšlikumu vezums dabas resursu nodokļa likmju paaugstināšanai, lai ievērotu Eiropas Savienības direktīvās izvirzītos mērķus atkritumu apsaimniekošanas jomā.

Lasi žurnāla #DienasBizness 7. jūlija numurā:

  • viedokļi - klimata pārmaiņa
  • aktuāli - finanšu un kapitāla tirgus komisijas 2019. gada rezultāti
  • numura tēma - dabas resursu nodoklis
  • tendences - plastmasas kalni neatkāpjas
  • intervija - pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš par Rīgu
  • investīcijas - akciju tirgus apskats
  • ideju mežs - digitālie risinājumi mēbeļu ražošanas uzņēmumā SIA Bolderāja serviss
  • bizness reģionos - Liepājas ekonomiskā ekosistēma un Liepājas speciālā Ekonomiskā Zona
  • dzīvesstils - Dr. Tereško tējas dabas resursos saskata biznesa potenciālu
  • mazais biness - svaigās pastas ražotājs ColorPasta
  • auto - VW T-Roc R
  • brīvdienu ceļvedis - Viktors Troicins, Maxima valdes loceklis un uzņēmuma vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotāji Toyota un Mazda paziņojuši par kopīgiem plāniem Alabamas štatā ASV būvēt jaunu rūpnīcu, investējot 1,6 miljardus dolāru, vēsta ārvalstu mediji.

Rūpnīcā Huntsvilā plānots pieņemt darbā aptuveni 4000 cilvēkus. Ražošanu plānots sākt 2021.gadā. Iecerēts, ka jaunā rūpnīca spēs saražot 300 000 automašīnu gadā. Abi uzņēmumi līdzvērtīgi ražos Toyota Corolla un Mazda jauno krosovera modeli.

Abas kompānijas plāno arī kopīgi izstrādāt tehnoloģijas elektriskajiem automobiļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota investīcijas ASV piecos gados palielinās līdz 13 miljardiem dolāru

LETA,15.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» ceturtdien paziņoja, ka piecu gadu laikā plānotās investīcijas ASV palielinās līdz 13 miljardiem dolāru (11,5 miljardiem eiro), lai vairākos štatos paaugstinātu ražošanu.

Uzņēmums norāda, ka investīcijas tiks palielinātas par trīs miljardiem dolāru.

Ceturtdien prezentētais plāns paredz, ka «Toyota» Džordžtaunas rūpnīcā sāks arī hibrīdu «Toyota RAV4 Hybrid» un «Lexus ES 300h» ražošanu.

Savukārt Hantsvilas rūpnīcā iecerēts paplašināt dzinēju ražošanas iespējas.

«Toyota» ASV pieder desmit ražotnes, bet pērn uzņēmums paziņoja par kopuzņēmuma izveidi ar «Mazda", lai uzbūvētu rūpnīcu arī Hantsvilā, kurā tiks nodarbināti 4000 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītā gada pēdējais mēnesis auto tirdzniecībā izrādījies labāks, par šo pašu mēnesi gadu iepriekš, uzrādot 3% pieaugumu (1141 pret 1110), liecina Auto asociācijas apkopotie dati. Tiesa, tas neliecina, ka situācija auto nozarē būtiski uzlabojusies.

Pieaugums drīzāk skaidrojams ar īpaši zemo aktivitāti 2020. gada decembrī, kad liela daļa uzņēmumu nestrādāja un sabiedrība atradās pirmssvētku mājsēdē. Tiesa, kopumā gads ir bijis par 8% veiksmīgāks kā iepriekšējais. Ir pārdoti par 6% vairāk vieglo pasažieru auto un 19% vairāk vieglā komerctransporta. 2021. gadā ir pārdoti 14343 vieglie pasažieru auto (2020 – 13522) un 2530 vieglā komerctransporta vienības (2020 – 2120).

Jaunu auto deficīts būs skarba realitāte 

Divu gadu laikā auto industrija paspējusi izdzīvoties pa diviem grāvjiem: vispirms –...

Decembris nav nesis izmaiņas arī marku topā. Aizvadīto gadu kā līderi noslēdz Toyota, kura ar 2804 automašīnām aizņem 16,6% tirgus. Spraigā cīņā, ar 1908 auto un 11,3%, otro vietu saglabājis Volkswagen, no kura par nieka 26 auto un 0,1% tirgus daļā atpaliek trešās vietas ieguvēja Škoda. Tālāk seko Peugeot ar 1137 auto un 6,7%, un Renault ar 939 auto un 5,6%, KIA ar 785 auto un 4,7%. Pie gada veiksminiekiem var atzīmēt Hyundai, kurš ar 729 auto un 4,3% pakāpies par divām vietām Top 10. Topu noslēdz Nissan, BMW un Dacia ar attiecīgi 683 (4,0%), 582 (3,4%) un 568 (3,4%).

Elektroauto segmentā decembra topā līderis ir Hyudai ar 12 vienībām, tam seko VW ar 7, Peugeot ar 6 un Mazda ar 5 auto. Kopumā decembrī pārdoti 48 elektroauto, kas ir cienījami 4,2% no visiem decembrī pārdotajiem jaunajiem auto.

2021. gads Latvijas auto parku ir piepildījis ar 438 jauniem elektroauto, kas ir 3% no visiem vieglajiem pasažieru auto. Tikmēr būtiski sabremzējies lietoto elektroauto imports. Iespējams, tas ir klusums pirms valsts atbalsta izraisītās importa vērtas. Decembrī importēti vien 35 lietoti elektroauto kas ir 0,8% no visa lietoto auto importa. Līderi ir Tesla un BMW ar 7 auto, kam seko 6 Hyundai un 5 Nissan. Kopumā 2021. gadā importēti 544 lietoti elektroauto.

Arī lietoto auto imports sekmīgi turpina aizpildīt jauno auto deficīta vakuumu. Decembrī importēts par 19% vairāk lietoto auto, kā šajā mēnesī gadu iepriekš (4269 pret 3602). Arī kopējais gada pieaugums pret 2020. gadu ir 20% Vieglo auto problēmas nonākušas arī līdz smagā komerctransporta segmentam. Lai arī 2021. gads tam bijis ļoti veiksmīgs (93% pieaugums) decembris uzrāda 15% kritumu, kas ir satraucošs signāls pēc 13 mēnešu nepārtraukta kāpuma.

“2021. gads bijis izaicinājums pilns gan ražotājiem, gan tirgotājiem, gan pircējiem. Visiem nācās pielāgoties “jaunajam normālajam” gan tajā kas saistās ar auto piegādēm, gan klimata izaicinājumiem un domāju, ka tas izdevās salīdzinoši veiksmīgi. Šis gads solās būt elektroauto izrāviena gads, kas daudziem ražotājiem piedāvā arī “restarta” iespējas. Jau šobrīd var novērot, ka šajā segmentā būtisku izrāvienu demonstrē atsevišķi ražotāji, kuri nebūt nebija pēdējo gadu favorīti iekšdedzes laikmetā. Tas tikai palielinās konkurenci un padarīs jaunās tehnoloģijas pieejamākas lielākai sabiedrības daļai. Tā pat, ir būtiski turpināt un paplašināt VARAM uzsākto zaļo auto atbalsta programmu, kas nebūt ne vienmēr nozīmē naudas došanu. Ir pietiekami daudz instrumentu, kuri var veicināt mūsu autoparka zaļināšanu, kā piemēram nodokļu regulējums kas Eiropā sevi ir pierādījis, kā viens no efektīvākajiem instrumentiem klimata mērķu sasniegšanā,” komentē Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sveicam jaunu auto līderi

Uldis Andersons, Dienas Bizness,09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne – Audi. Līdzšinējais balsojuma līderis BMW, kurš slavas virsotnē noturējās piecus gadus pēc kārtas, nu ir nonācis uz sudraba pakāpiena.

TOP 5 skatāms raksta galerijā, bet viss saraksts lasāms jaunākajā Dienas Bizness žurnālā Auto 2019.

Balsojuma līderu trijniekā šogad nekas nav pa vecam. Jauna pirmā, jauna otrā, un arī jauna trešā vieta, kuru godpilni ieņem Volvo (pērn tas palika ceturtais).

Topa augšgals mazliet plašākā un vispārīgākā griezumā gan joprojām ir garlaicīgi paredzams – te ir lielais vācu četrinieks (Audi, BMW, Volkswagen un Mercedes), te ir vienmēr klātesošais Volvo, un nekur tālu nav jāmeklē arī Toyota, Škoda un vēl dažs labs zīmols, kas visi satilpst viena skatiena robežās jebkurā Rīgas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts,25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slava šim kraupjainajam dīvainim nenācās viegli un prasīja miljonus un daudzus gadus

Tur nav daudz, kam patikt. Avokado nav kartupelis vai tomāts, pat ne cukurzirnis. Taču tā slava pārsniedz jebkura cita dārzeņa (kaut avokado tehniski ir auglis) slavu. Nemaz tik ļoti nebūtu pārspīlēts, ja mēs teiktu – visu dārzeņu kopā ņemtu. Tā gan nav bijis vienmēr, kaut šķiet, ka avokado apsēstībai nav gala un malas.

Krokodilbumbieris

Vai vēl atceries sava mūža pirmo avokado? Cilvēces pirmais avokado ēsts kaut kad pirms 10 tūkstošiem gadu. Nu, tās vismaz ir pirmās mums pieejamās liecības, un liecība šajā gadījumā bija avokado kauliņš kādā Meksikas alā. Ļoti, ļoti ilgus gadus tas tā arī palika tikai kā šim reģionam raksturīgs produkts, un, kā Scientific American atceras viens Peru izcelsmes žurnālists, avokado viņa dzimtenē tika ēsts ar visu un visur, un viņam tas galīgi, galīgi negaršoja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visiem labi zināma patiesība – tas, kas nes labumu ilgtermiņā ir tas, kur ir vērts ieguldīt līdzekļus. Bet tas, vai elektroauto cena patreizējā tirgus situācijā ir pārāk augsta vidusmēra iedzīvotājam, ir atkarīgs no katra cilvēka vajadzībām. Ja tiek braukts tikai laukos vai pa meža ceļiem, tad var arī iztikt ar vecu dīzelīti, atceroties vecos laikus. Bet, ja ir nepieciešams pārvietoties Rīgā vai citās Latvijas pilsētās, tad atbilde uz jautājumu – patiesība vai mīts, ka elektroauto ir pieejams tikai turīgajiem iedzīvotājiem –ir “mīts”.

Kompanjons, kas nepievils

Ikvienam atmiņā ir palikuši tie laiki, kad vērām vaļā mašīnas logus ar rokturi, ir jāatzīst, ka mūsdienās ir daudz modernāki transportlīdzekļi, kas kalpo mums kā uzticami pārinieki. Ja ir jāizvēlas starp sākotnēji lētu auto no auto plača vai elektroauto, tad tos var salīdzināt ar apaviem. Kur tiek domātās tos valkāt – ātri aiziet uz piemājas veikalu vai doties pārgājienā? Elektroauto ir tie uzticamie ādas zābaki, kas neatstās ar slapjām zeķēm.

Bet vai viss ir tik labi? Salīdzināsim!

Vidējais latvietis auto iegādājas uz 5 gadiem, nobraucot šajā periodā aptuveni 100 000 km, bet, skatoties uz patreizējām degvielas cenām, no maciņa pazūd ap 12500 eiro. Tai pat laikā, elektroenerģijas cena svārstās sākoties no aptuveni 0,21 eiro par kilovatstundu. Ņemot vērā, ka tirgū ir pieejami elektroauto modeļi, kas patērē 15 kilovatstundas uz 100 nobrauktiem kilometriem, tad būs jātērē aptuveni 3150 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #10

DB,21.01.2020

Dalies ar šo rakstu

Pēc Finanšu ministrijas datiem, valsts fondos šogad nonāks 340 miljoni eiro, kas ir 3,4% no valsts budžeta.

Valsts kontrole vairākkārt ir norādījusi uz nepieciešamību pēc vienotiem fondu darbības pamatprincipiem, taču vairāk nekā desmit gadu laikā Latvijā vienota izpratne nav izveidojusies.

21. janvāra numurā:

Numura tēma - valsts fondu nekārtības un Eiropas fondu labais piemērs

Transports un tranzīts - sankciju sekas Ventspils, Rīgas un Liepājas ostās

Intervijā - ar bijušo finanšu ministru Edmundu Krastiņu skaidrojam, kāpēc Latvija var zaudēt konkurētspēju

Aktuāli - īstais karš ir digitālajā vidē

Ekonomika – par sekām, kas iestājas, kļūdaini norādot patieso labuma guvēju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds izsniedza aizdevumu, kāds iegādājās auto, kāds nopelnīja ar īpašuma izīrēšanu - lūkojam, kādi pērn bijuši 14.Saeimas deputātu tēriņi, ienākumi un pirkumi, raksta žurnāls "Kas Jauns".

Daigas Mieriņas alga – 85 tūkstoši

Saeimas priekšsēdētāja Daiga Mieriņa (55) par savu darbu pagājušajā gadā saņēmusi 85,4 tūkstošus eiro lielu algu.

Nekādu ievērojamu uzkrājumu Mieriņai nav, arī aizdevumus viņa nav izsniegusi, vien lūkojams, ka parādsaistību ailītē gozējas ierakstīti 35 tūkstoši eiro. Transportlīdzekļu politiķei nav, viņas īpašumā ir zeme Aronas pagastā, lietošanā – zeme un ēkas Carnikavas pagastā.

Krištopanam 50 tūkstošu eiro pensija

Vilis Krištopans (69) aizvadītajā gadā veicis pārdevumu par 41,4 tūkstošiem eiro, algā Saeimā saņēmis 63 tūkstošus eiro, kā arī ticis pie 50,2 tūkstošu eiro lielas pensijas.

41 400 eiro ienākumu Krištopans saņēmis no SIA "Stiga RM Mežs", kas pieder meža nozares uzņēmēja Andra Ramoliņa sievai Annai. Politiķis deklarācijā arī norādījis, ka skaidrā naudā glabā 9380 eiro, "Swedbank" kontā ir gandrīz 13 tūkstoši eiro, parādu nav, bet veikti vairāki aizdevumi – kopumā vairāk nekā 170 tūkstošu eiro apmērā. Tāpat viņam valdījumā ir 2017. gada izlaiduma automašīna "Toyota C-HR", īpašumā – pērn iegādāta piekabe "Tiki SP500-R/Promo25", zemes gabals Garkalnes pagastā, kapitāla daļas SIA "Berģu tūjas" un SIA "Upes-Plostiņi". SIA "Berģu tūjas", kas nodarbojas ar nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu, aizpērn strādāja bez apgrozījuma un uzrādīja 180 tūkstošu eiro lielus zaudējumus, pērn dota arī 1,95 miljonu eiro liela komercķīla Igaunijas uzņēmumam "Estateguru tagatisagent OÜ". Vilim Krištopanam šajā uzņēmumā pieder 50,8 procenti daļu, pārējās ir viņa sievai Aijai. Tiesa, visas SIA "Berģu tūjas" daļas ir ieķīlātas "Rietumu bankā".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inchcape Motors Latvia uzsāk jaunā un lielākā Jaguar Land Rover autosalona Baltijā būvniecību.

Paredzēts, ka jaunā autosalona būvniecība tiks pabeigta 2019. gada pirmajā pusē un tas savas durvis vērs 2019. gada maijā.

Jaunais autosalons tiks būvēts saskaņā ar Jaguar Land Rover korporatīvā koncepta «Arch» dizainu, kas tiek pakāpeniski ieviests visur pasaulē. Koncepts izstrādāts tā, lai pēc iespējas interesantākā veidā parādītu mūsdienu arhitektūras inovāciju iespējas. Ēkas dizainu raksturo moderna pelēka fasāde, tīras un vienkāršas līnijas. Jaunā autosalona iekštelpu dizainā tiks izmantoti stikla, riekstkoka un modernā apgaismojuma elementi, kas sniegs telpai svaiguma un greznības sajūtu. Jauno dizainu visos Jaguar Land Rover autosalonos plānots ieviest līdz 2019. gada beigām un šis būs trešais «Arch» koncepta autosalons Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Koplietošanas auto piedāvājums sekmējis elektroauto tirgus izrāvienu

Zane Atlāce-Bistere,14.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroauto tirgus 2020. gadā piedzīvojis izrāvienu. Lai arī absolūtos skaitļos tas joprojām ir niecīgs, taču % pieaugums liecina par ar vien pieaugošo elektroauto popularitāti, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.

Kopā pārdoti 323 jauni elektroauto, pretstatā 90 vienībām 2019. gadā. Lielā mērā šo izrāvienu sekmējuši koplietošanas auto pakalpojuma sniedzēji.

Pandēmijas gadā auto tirgū kritums un līderu maiņa  

Jauno auto tirgus, kā arī lietoto auto imports aizvadītā gada nogalē saglabājis...

Absolūtais līderis ir Renault ar 108 auto, tam seko VW ar 63 auto un TOP3 noslēdz Nissan ar 33 auto. Tālāk seko Hyundai – 29, Porche – 16, Audi – 14, BMW – 13, Mazda – 12, Peugeot – 11, Jaguar – 8, Tesla – 6.

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū 

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto...

Turklāt 2020. gadā importēti arī 245 lietoti elektroauto, kas ir 58% pieaugums pret 2019. gadu (143 auto).

Līdz 2030.gadam plānots ieviest elektroauto lieljaudas uzlādes punktus 

Līdz 2030.gadam Latvijā plānots ieviest elektroauto lieljaudas uzlādes punktus, kas padarītu cilvēkiem...

Elektroauto būtiski ietekmējis arī vidējo izmešu rādītājus jaunajiem auto. CO2 vidējais rādītājs jaunajiem auto nokrities līdz 129 g/km no 136 g/km 2019. gadā.

"2020. gada dati pierāda, ka pat nelielais elektroauto daudzums būtiski samazina vidējos CO2 izmešu rādītājus. Ar atbalsta pasākumiem bezizmešu un zememisijas auto segmentam šo samazinājumu būtu iespējams vairākkārtīgi paātrināt. Tai pat laikā jaunās transporta ekspluotācijas nodokļa izmaiņas ir vairākkārtīgi palielinājušas nodokļu slogu videi draudzīgām automašīnām. Tāpēc mudinam nekavējoties sākt darbu pie transportlīdzekļu nodokļu politikas pārveides un atbalsta mehānisma izstrādes, kas veicinātu sabiedrības un uzņēmumu izvēli par labu videi draudzīgiem automobīļiem,” secina Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Latvijā straujākais elektroauto skaita pieaugums ES 

Šogad trīs ceturkšņos Latvijā reģistrēto elektroauto skaits, salīdzinot ar attiecīgo periodu...

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Plašumā vēršas Japānas Kobe Steel produktu kvalitātes datu falsificēšanas skandāls

LETA,11.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie Japānas autobūves uzņēmumi trešdien paziņoja, ka steidz novērtēt viņu ražoto automobiļu kvalitāti, kuros izmantoti produkti no Japānas kompānijas Kobe Steel, kas atzinusi kvalitātes datu falsificēšanu.

Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi Motor, Subaru un Mazda pievienojušies aviācijas kompānijām un bruņojumu ražošanas darbuzņēmējiem Mitsubishi Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries un IHI, kas izmantojuši Kobe Steel produktus.

Arī ātrvilcieni Shinkansen izmantojuši Kobe Steel alumīniju, tāpat kā ātrgaitas vilcieni Lielbritānijā, vēsta Japānas tehnoloģiju kompānija Hitachi.

«Produkti, kas izmantoti gan Japānas, gan Lielbritānijas vilcienos atbilduši drošības standartiem. Taču viņi neatbilst specifikācijai, par kuru tika panākta vienošanās starp mums un Kobe Steel,» skaidro Hitachi preses pārstāvis.

Tikmēr Honda preses pārstāvis norāda, ka «šobrīd mēs nesaskatām kritisku problēmu, jo mums ir savas drošības pārbaudes attiecībā uz mūsu izmantotajiem materiāliem. Taču mēs joprojām veicam izmeklēšanu un pāragri teikt, vai būs nepieciešami automobiļu atsaukumi.»

Komentāri

Pievienot komentāru