Visa gada ritējumā sarkanā krāsa dažādās izpausmēs sniedz vitālo enerģiju, vairo optimismu, mīlestību un prieku. Taču ar īpašu eksploziju maģiskais sarkanais staro Ziemassvētku egles dekorācijās un žilbina gadu mijas salūtā.
Sarkanā sezona ir klāt! Svētku un greznības krāsa gada nogalē iekrāso teju katru privāto vai publisko telpu – gan ar svētku rotājumiem, gan galda klājumiem, gan karstvīnu un Ziemassvētku vecīti.
Sarkanā ir spēcīgu emociju krāsa: cilvēks sarkst, kad kļūst nikns, kad nokaunas, kad redz kādu, pret kuru nav vienaldzīgs. Ar sarkano saistās intensīvas sajūtas – pozitīvas un negatīvas – gan mīlestība un drosme, gan dusmas un agresivitāte. Sarkanā krāsa var būt intriģējoša un kaitinoša, to lieto rīcības stimulēšanai, piemēram, produktu noieta aktivizēšanā, tostarp izpārdošanās, kā arī sporta, enerģijas dzērienu un pārtikas, auto, seksa, spēļu u.c. industrijās. Produkts sarkanā krāsā saka: ņem mani, es esmu tavu vēlmju objekts! Sarkanās krāsas kults pastāv teju visās kultūrās un reliģijās, tostarp kristietībā, kur tā ir svētā gara krāsa, austrumu kultūrās, kur sarkanā ir simbols veiksmei un bagātībai.
Sarkanā definē savas robežas daudz stiprāk nekā citas krāsas, līdz ar to dizaina un arhitektūras vidē tā bieži tiek vērtēta kā pretrunīga un pretencioza krāsa. Sarkaniem priekšmetiem jābūt perfektiem. Jo sarkanais ar savu spēcīgo vibrāciju akcentē formu, līniju, kontūru, materiālu, līdz ar to uzsverot gan veiksmīgās, gan neveiksmīgās apjoma puses. Ierasts, ka interjera dizainā sarkano lieto kā akcentu krāsu. Tas ir kā pieskāriens. Ar pietāti un respektu. Vienlaikus ikviens, kas saistīts ar dizainu, zina kādu nerakstītu likumu: sarkanie dizaina priekšmeti un mēbeles uzrunā un piesaista cilvēku uzmanību, bet, kad jāizvēlas priekšmets savam mājoklim vai birojam, sarkanais visbiežāk paliek veikala plauktā, jo lietotāji piekrišanu dod neitrālu toņu produktiem.
Visu rakstu Sarkanā sezona dizainā lasiet 23. decembra laikrakstā Dienas Bizness.