Jaunākais izdevums

AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) ir iesniegusi sūdzību par VAS Pasažieru vilciens (PV), kuras rīcībā esot skaidri saskatāmas intereses par to, lai konkursā uzvarētu Stadler.

Sūdzībā RVR norāda uz PV diskriminējošo attieksmi pret RVR un vairākām nelikumībām PV darbībā un lēmumos. Ievērojot to visu, RVR lūdz IUB apturēt iepirkuma procedūru un aizliegt PV slēgt iepirkuma līgumu, kā arī uzdot PV novērst pārkāpumus kandidātu atlasē, atceļot tās prettiesiskos lēmumus, kas pārkāpj gan Latvijas Republikas likuma Par iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām, gan Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2004/17EK normas.

Sūdzībā RVR norāda, ka PV izvirza papildu prasības tikai vienam no iespējamajiem piegādātājiem, t.i., RVR, pieprasot tā apakšuzņēmējiem uzņemties 100% atbildību par visu līgumu. Citu pretendentu apakšuzņēmējiem šādi nosacījumi netiek izvirzīti.

Otrkārt, kvalifikācijas noteikumos ir tāds prasību komplekss, kas visiem pretendentiem, piedāvājot vislabāk atbilstošus esošos prototipus, noteica nepieciešamību veikt papildus projektēšanas darbus, lai pielāgotu esošos modeļus šī konkursa dažādām prasībām. Tie ir gan vagonu un sliežu platums, gan vienota platforma elektro un dīzeļvilcieniem, gan citas prasības. Visi pretendenti ar savu parakstu ir apliecinājuši apņemšanos šo prasību kopumu izpildīt.

Tomēr vēlāk noteikumi tika mainīti un pēc būtības vienotās platformas prasības tika atceltas. Tas ir dot iespēju vienam pretendentam izmantot jau esošos modeļus un izvairīties no apjomīgiem projektēšanas darbiem.

Savukārt, šādi RVR tika diskriminēts, jo pēc pašu PV amatpersonu teikta š.g. 25. oktobra preses konferencē – RVR ir vienīgais, kas piedāvāja atbilstošu vienotās platformas prasībām prototipu.

Visbeidzot, IUB iesniegtajā Stadler sūdzībā precīzi, t.i. burts burtā, ir citēti formulējumi, kas atrodami tikai RVR konkursam iesniegtos konfidenciālos dokumentos, kuri nav publiski pieejami. Tas, iespējams, vēlreiz apliecina, ka PV rīkojas prettiesiski, nododot RVR komercnoslēpumus citam konkursa pretendentam.

Sūdzībā teikts, ka RVR uzskata: minētajās PV darbībās ir skaidri redzama ieinteresētība viena pretendenta uzvarā konkursā. Šāda PV rīcība, kas pārkāpj gan Latvijas Republikas likumu Par iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām, gan Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2004/17/EK, izslēdz iespēju, ka konkurss varētu notikt godīgi un tajā uzvarētu labākais piedāvājums atbilstoši cenas un kvalitātes kritērijiem. DB jau vēstīja, ka 144 miljonus latu vērtā pasažieru vilcienu piegādes konkursā izšķirošajai otrajai kārtai kvalificējušies visi trīs pirmās kārtas pretendenti – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons,25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Rīgas vagonbūves rūpnīcā izstrādās jaunu vilcienu un zemās grīdas tramvaju

Māris Ķirsons,03.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) sāksies jauna ēra – tuvāko gadu laikā tiks izstrādāts un tirgū piedāvāts piepilsētas pasažieru vilciens, kā arī zemās grīdas tramvajs.

To intervijā Dienas Biznesam atklāj RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes loceklis Eduards Boze. Viņa vadītais uzņēmums izsolē no likvidējamās a/s Latvijas krājbanka par 4,5 milj. eiro iegādājās ne tikai šajā bankā ieķīlātās a/s RVR 100% akcijas, bet arī prasījuma tiesības vairāk nekā 13,7 milj. eiro apmērā. Jaunais īpašnieks iecerējis RVR izveidot mašīnbūves un metālapstrādes klasteri, cenšoties reanimēt ne tikai pasažieru vilcienu ražošanu, bet arī to projektēšanu. Pašlaik svarīgākais būs ar metālapstrādes pasūtījumiem nodrošināt darbu vairākiem RVR iecirkņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis,22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izanalizējot izveidojušos situāciju saistībā martā izsludināto vilcienu iepirkumu konkursu, tā dalībnieks Stadler Bussnang AG nolēmis vērsties Latvijas varas iestādēs un apstrīdēt konkursa 1. kārtas rezultātus, jo Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) nosacītā pirmskvalifikācija esot pretrunā ar iepirkuma noteikumiem un līdz ar to šī kompānija konkursā ir diskvalificējama.

Db.lv jau vēstīja, ka 144 miljonus latu vērtā pasažieru vilcienu piegādes konkursā izšķirošajai otrajai kārtai kvalificējušies visi trīs pirmās kārtas pretendenti – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).

RVR uzaicināts piedalīties konkursa otrajā kārtā, nosakot, ka līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un Bombardier kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, Bombardier uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpilda RVR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savu neapmierinātību ar martā izsludinātā vilcienu iepirkumu konkursa 1. kārtas rezultātiem izrādījis tā dalībnieks Stadler Bussnang AG, šā gada 11. oktobrī iesniedzot sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB). Zināms, ka Stadler uzskata, ka izsludinātajā konkursā Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) nosacītā pirmskvalifikācija esot pretrunā ar iepirkuma noteikumiem un līdz ar to šī kompānija konkursā ir diskvalificējama.

Db.lv jau vēstīja, ka 144 miljonus latu vērtā pasažieru vilcienu piegādes konkursā izšķirošajai otrajai kārtai kvalificējušies visi trīs pirmās kārtas pretendenti – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).

RVR uzaicināts piedalīties konkursa otrajā kārtā, nosakot, ka līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un Bombardier kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, Bombardier uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpilda RVR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

RVR nākotnē plāno ražot vilcienus un piedāvās tos arī Pasažieru vilcienam

NOZARE.LV,21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) plānos pēc īpašnieku maiņas ir vilcienu ražošana Rīgā. Tas būtu tikai loģiski, ka RVR Rīgā ražotos vilcienus piedāvātu iegādāties arī AS Pasažieru vilciens (PV), sacīja RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

«RVR veiksmīgi nomainījies īpašnieks, esam šķīrušies no Latvijas Krājbankas, un tagad rūpnīca plāno attīstīties - šajos plānos ir arī pasažieru vilcienu ražošana. Būtu dīvaini, ja mēs PV nepiedāvātu iegādāties vietējo produkciju,» skaidroja Kamarūts.

Viņš norādīja, ka RVR bija iesaistīts iepriekšējos PV vilcienu iepirkumos - no viena uzņēmums tika izslēgts, otrā uzvarēja kopā ar Spānijas ražotāju Construcciones Auxiliares de Ferrocariles (CAF), taču šis līgums netika noslēgts.

«Arī trešais iepirkums beidzās bez rezultāta, jo līgums ar Šveices ražotāju Stadler netika noslēgts. Tagad PV paziņoja, ka risinās sarunas ar visiem iepirkumu dalībniekiem, lai rastu risinājumu vilcienu iegādei, tāpēc arī RVR piedāvās savus vilcienus,» sacīja Kamarūts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

RVR un Stadler sūdzību par 144 milj. Ls vērto vilcienu konkursu atzīst par nepamatotu

Guna Gleizde,20.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) par nepamatotu atzinis a/s Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) sūdzību par VAS Pasažieru vilciens rīkoto vilcienu iegādes konkursu.

Tas ļauj turpināt konkursu, kurā ir trīs pretendenti – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).

Tāpat IUB noraidījis arī Stadler sūdzību, kas apstrīdēja RVR uzaicināšanu piedalīties konkursa otrajā kārtā. Stadler norāda, ka RVR neatbilst konkursa nosacījumiem, bet Pasažieru vilciens skaidro, ka neatbilstību var novērst, nosakot RVR apakšuzņēmēja Bombardier atbildību par līguma izpildi tā noslēgšanas gadījumā.

Kā ziņots, sūdzībā RVR norādīja, ka Pasažieru vilciens izvirza papildu prasības tikai vienam no iespējamajiem piegādātājiem, t.i., RVR, pieprasot tā apakšuzņēmējiem uzņemties 100% atbildību par visu līgumu. Citu pretendentu apakšuzņēmējiem šādi nosacījumi netiek izvirzīti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludināta maksātnespējīgās AS «Rīgas vagonbūves rūpnīca» (RVR) mantas izsole, savukārt divus uzņēmumam piederošus zemesgabalus pārdos bez izsoles, liecina paziņojumi oficiālajā izdevumā «Latvijas Vēstnesis».

RVR maksātnespējas procesa administratore Maija Stumbre izsludinājusi RVR piederošās kustamās mantas (pamatlīdzekļu un krājumu) pirmo izsoli ar augšupejošu soli. Kustamās mantas kopības novērtējums un izsoles sākumcena ir 1 368 500 eiro. Izsoles cena ir apliekama ar pievienotās vērtības nodokli 21% apmērā.

Izsole notiks šogad 26.martā plkst.15 Stumbres prakses vietā Blaumaņa ielā 36-4, Rīgā.

Tāpat kompānijas administratore bez izsoles piedāvā pretendentam ar augstāko finanšu piedāvājumu iegādāties RVR piederošo nekustamo īpašumu kopumu, kas sastāv no 937/1000 domājamajām daļām no nekustamā īpašuma - zemesgabala un apbūves, Rīgā, Brīvības gatvē 201, un nekustamā īpašuma - zemesgabala un apbūves, Rīgā, Brīvības gatvē 201. Pretendenti piedāvājumus aicināti iesniegt līdz 16.aprīlim plkst.12.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kamarūts: RVR nav atteikusies no jaunu vilcienu ražošanas

Nozare.lv,28.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašreiz kā galvenais darbības virziens AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) ir izvēlēta sliežu transporta modernizācija vai specializētā sliežu transporta ražošana, taču RVR nav atteicies no jaunu pasažieru vilcienu ražošanas, un noteikti to darīs, sacīja jaunieceltais RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

«Arī patlaban tiek ražots jauns ritošais sastāvs Krievijas un Baltkrievijas dzelzceļiem, tās gan ir motrises, nevis vilcieni. Pēdējo četru vagonu motrisi Krievijas dzelzceļam nodevām jau šogad. Šis projekts nav beidzies, un tiks ražotas arī citas jaunas motrises. Šī brīža situācija tirgū prasa spēju zibenīgi pārorientēties un izmantot iespējas, kuras ir tirgū, un pēckrīzes periodā ir salīdzinoši liels pieprasījums vilcienu modernizācijai un remontam, ko arī plānojam sākt tuvākajā laikā,» sacīja Kamarūts.

Jautāts, ja Spānijas vilcienu ražotājs Construcciones y Auxiliares de Ferrocarile (CAF) tomēr nepiegādā vilcienus Latvijai, vai šī pasūtījuma neesamība var radīt problēmas RVR, Kamarūts sacīja, ka problēmas tas neradīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja AS Pasažieru vilciens noslēgs līgumu ar Spānijas kompāniju Construcciones y Auxiliar de Ferrocariles (CAF), CAF vienošanās ar apakšuzņēmēju AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) paredz, ka pēc Latvijai nepieciešamā vilcienu skaita saražošanas eksportam uz Austrumiem varētu ražot 20 jaunus vilcienus gadā, norāda RVR valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis un valdes loceklis Lazars Raizbergs.

«Pirmais mērķis būtu sasniegt eksporta apjomu ap 100 miljoniem eiro (70 miljoni latu) gadā. Tas nozīmētu saražot un eksportēt 20 vilcienus gadā, pēc tam kad tiks izgatavots Latvijas vilcienu iepirkumā paredzētais 41 vilciens,» sacīja Igaunis.

Viņš skaidroja, ka pēc CAF aprēķiniem, RVR jauda varētu būt 40 jauni vilcieni gadā, taču spāņi pirmo mērķi izvirzījuši nedaudz piezemētāku.

Raizbergs piebilda, ka Pasažieru vilciena pasūtījuma izpildei un vilcienu ražošanai eksportam RVR varētu tikt radītas aptuveni 500 jaunas darba vietas.

«Ap šo projektu un RVR var izveidoties vēl vesela Latvijas apakšuzņēmēju ķēde, jo pēc Eiropas standartiem viens mašīnbūvē nodarbinātais nodrošina vēl septiņas līdz astoņas darbavietas saistītajās nozarēs,» sacīja Igaunis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februārī plānots sākt Rīgas Vagonbūves rūpnīcas (RVR) mantas izsoli pa daļām, ziņoja telekompānija LNT.

RVR, ieķīlājot mantu, no šobrīd likvidējamās a/s Latvijas Krājbanka aizņēmās vairāk nekā 10 miljonus eiro. Oktobrī plānotā Latvijas Krājbankas prasījuma tiesību pret RVR izsole nenotika, jo interesenti nebija iemaksājuši noteikto nodrošinājumu, tādēļ nolemts pa daļām sākt pārdot RVR mantu.

Pirmā izsole paredzēta 17. februārī, kad iecerēts pārdot 49% vagonu remonta centra Zasulauks akciju. Šajā centrā tika remontēti pasažieru vilcieni.

Administratori uzskata, ka Zasulauks nav tieši saistīts ar RVR darbību un šo akciju pārdošana neietekmēs pašu ražošanas uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca varētu nodarboties ar jauno pasažieru vilcienu izgatvošanu, uzņēmums investēs 13 milj. eiro, bet CAF – 4 milj. eiro.

«Starta šāviens – līguma parakstīšana starp konkursa uzvarētāju Spānijas kompāniju CAF (kura apakšuzņemējs ir RVR) un a/s Pasažieru vilciens notika 2. aprīlī, un tagad jāīsteno zināšanu pārņemšana, speciālistu apmācība, dažu tehnoloģiju pārnese un ražotnes sakārtošana atbilstoši prasībām,» tuvākā laika uzdevumus min a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) valdes priekšēdētājs Valērijs Igaunis. Viņš norāda, ka jau tuvākajā laikā uz Spānijā esošo CAF ražoni mācīties tiks nosūtīta speciālistu grupa no RVR.

RVR dažādu jomu 30 speciālisti trīs mēnešus stažēsies CAF rūpnīcā. «Mūsu speciālisti ne tikai mācīsies un stažēsies, bet arī piedalīsies šo sešu vilcienu ražošanā. Pēc atgriešanās no Spānijas šie cilvēki kļūs par sava veida kodolu – zinošiem atbildīgajiem par konkrēto jomu,» skaidro RVR ģenerāldirektors Lazars Raizbergs. Spāņi uz Latviju atsūtīts kvalitātes uzraudzīgas speciālistus, kas vienlaikus būs arī mentori Latvijas darbiniekiem. «Šo speciālistu darbu apmaksās CAF. CAF nodrošina apmācību, vilcienu tehniskās dokumentācijas nodošanu RVR, komplektējošo materiālu piegādi, speciālās tehnikas un aprīkojuma piegādes aptuveni 4 milj. eiro vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vilcienu konkursam problēmas, iespējams, rada tas, ka lielākais RVR īpašnieks varētu būt Antonovs

Dienas Bizness,22.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iemesls, kādēļ valdība otrdien aiz slēgtām durvīm lems, vai neatlikt līguma parakstīšanu ar AS Pasažieru vilciens 140 miljonu latu vērtā vilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju Spānijas kompāniju Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.(CAF), saistīts ar Latvijas Krājbankas krahu, vēsta portāls Pietiek.com, atsaucoties uz informētiem avotiem valdībā.

CAF kā savu apakšuzņēmēju vilcienu piegādes līguma izpildei norādījis AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR), bet tās manta pilnībā ieķīlāta Latvijas Krājbankā. Neoficiāli izskan bažas, ka RVR nespēs izpildīt savas saistības, kas plānotas 63% apmērā no visa līguma.

Izskan minējumi, ka aiz Kipras ofšora Mysea Enterprises Limited, kas, pēc Lursoft datiem, 2009. gada beigās kļuvis par RVR 67% akciju īpašnieku, slēpjas finanšu grūtībās nonākušās Lietuvas bankas Snoras un Latvijas Krājbankas īpašnieks, Krievijas miljardieris Vladimirs Antonovs. Šā gada maija RVR Latvijas Krājbankā ieķīlājusi visu savu mantu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Portāls: Iespējamais Štokenberga uzdevums vilcienu sāgā - «izshēmot» RVR pārņemšanu

Dienas Bizness,23.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādreizējais premjera Kalvīša ekonomikas padomnieks un nesenais tieslietu ministrs Aigars Štokenbergs kā a/s Pasažieru vilciens valdes loceklis izraudzīts, lai «izshēmotu» veidu, kā Vienotība varētu «ielekt aizejošā vagonā» un iegūt ietekmi pār simtiem miljonu vērto jauno pasažieru vilcienu iepirkumu, raksta portāls Pietiek.com.

Pēc procesam tuvu stāvošu avotu sniegtās informācijas, šajā shēmā iespējama vilcienu iepirkumā kā apakšuzņēmēja iesaistītās Rīgas Vagonbūves rūpnīcas (RVR) pārņemšana līdzīgi kā tas notika ar airBaltic, par ko liecina pēdējo nedēļu pavērsiens uzņēmuma sarunās ar Latvijas Krājbankas administratoru.

Pirmdienas vakarā Vienotības valdes sēdē atsevišķi tās biedri uzdevuši kritiskus jautājumus par veidu, kā bezpartejiskais Ronis, par kura darbību Vienotība kopā ar «Olšteina sešinieku» uzņēmusies politisko atbildību, izraudzījies a/s Pasažieru vilciens valdes locekļus, liecina Pietiek rīcībā esošā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

RVR prasa svītrot vairākas vilcienu iepirkuma konkursa nolikuma prasības

Māris Ķirsons,11.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iebilst pret jaunajiem grozījumiem, kas izdarīti konkursa nolikumā. Tā norādīs uzņēmuma publicētajā informācijā.

Proti, 2011. gada 11. februārī RVR Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) iesniedza sūdzību, kurā norāda uz daudzajiem Latvijas likumu, ES normu un godīgas konkurences principu pārkāpumiem, kas pieļauti a/s Pasažieru vilciens rīkotā elektro- un dīzeļvilcienu iepirkuma konkursa otrā posma noteikumos.

Kopumā sūdzībā uzrādīti deviņos pantos apkopoti trūkumi, kurus RVR lūdz novērst, kā arī apturēt iepirkuma procedūru un aizliegt PV slēgt iepirkuma līgumu.

Tomēr 1.martā, negaidot IUB lēmumu par RVR sūdzību, 30 dienas pirms konkursa 2.posma dokumentu iesniegšanas sākuma termiņa a/s Pasažieru vilciens ir veikusi nolikumā kārtējos grozījumus, kuri vienam pretendentam piešķir vēl lielākas priekšrocības, praktiski izslēdzot citu pretendentu uzvaras iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas vagonbūves rūpnīca no bijušā valdes priekšsēdētāja grib piedzīt 137 327 eiro

Db.lv/ LETA,03.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesniegusi tiesā prasību pret bijušo valdes priekšsēdētāju Gati Kamarūtu, informē RVR.

Pēc akcionāru lēmuma šī gada 26. jūnijā Rīgas rajona tiesā iesniegta prasība pret bijušo kompānijas valdes priekšsēdētāju Gati Kamarūtu par zaudējumu piedziņu 137 327 eiro apmērā. «Prasība balstīta uz Sabiedrībai nodarīto kaitējumu un zaudējumiem lielā apmērā, kas tieši saistīti ar bijušā valdes priekšsēdetaja G.Kamarūta darbībām laika periodā no 2014.gada 9.jūnija līdz 2016.gada 10.novembrim,» teikts uzņēmuma paziņojumā.

G. Kamarūts uzskata, ka RVR prasība tiesā ir uzņēmuma Krievijas akcionāra izvēlētā taktika - «labākā aizsardzība ir uzbrukums». Kamarūts aģentūrai LETA sacīja, ka pagaidām nav informēts par RVR iesniegto prasību par zaudējuma piedziņu, tāpēc nevarot to sīkāk komentēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) līdzīpašnieki 2009. gada nogalē ielaidās darījumā, kurā ar caurkritušā uzņēmēja Vladimira Antonova akceptu Latvijas Krājbanka izsniedza lielāku aizdevumu nekā atļāva likums.

Par to liecina RVR līdzīpašnieka un vadītāja Valērija Igauņa izteikumi, RVR un Latvijas Krājbankas gada pārskati.

«RVR bija vajadzīga papildu kredītlīnija, Latvijas Krājbanka pēc nosacījumiem nevarēja palielināt RVR kredīta apmēru, tāpēc arī četri minētie RVR līdzīpašnieki reģistrēja kompāniju Kiprā - Mysea Enterprises Limited, kuras īpašumā bija 67% RVR akciju, kas tad arī tika izmantotas kā sava veida ķīla (0,7 milj. Ls), kura pēc tam arī bija jāatmaksā tiem pašiem akcionāriem,» DB iepriekš stāstīja V. Igaunis.

Par to, kādu cenu vai arī ko piesolīja samaksāt RVR līdzīpašnieki Krājbankai, kurā šāda veida kredīti, kā liecina Db.lv rīcībā esošā informācija, tika tieši kontrolēti no V. Antonova puses,V. Igaunis neatklāja. Tikmēr Krājbankas 2010. gada pārskats atklāj, ka, iespējams, šāda kredīta izsniegšana, kas var draudēt bankai ar licences anulēšnu, tomēr paredzēja kādu atlīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

RVR Ēģiptē cer tikt pie vairāku simtu miljonu eiro līguma par vagonu piegādi

LETA,01.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) ar sadarbības partneri Ēģiptē cer tikt pie vairāku simtu miljonu eiro līguma konkursā par 700 vagonu piegādi Ēģiptes dzelzceļa uzņēmuma vajadzībām, aģentūrai LETA pastāstīja RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Viņš norādīja, ka RVR sadarbībā ar partneri Ēģiptē, kas darbojas Militārās rūpniecības ministrijas paspārnē, vasaras sākumā iesniedza piedāvājumu attiecīgajā konkursā. Konkrētais projekts esot RVR vairāku gadu darbs, tāpēc uzņēmumam ir ļoti liela interese par šo konkursu. Piedāvājums paredz, ka daļu vagonu ražotu sadarbības partneris Ēģiptē, daļu RVR, bet atlikušo - abi uzņēmumi sadarbojoties.

RVR vadītājs piebilda, ka Latvijā varētu tikt ražoti aptuveni 300 vagonu. Potenciālā līguma darbības laiks būtu vairāk nekā trīs gadi, kas tostarp ietvertu projektēšanas darbus.

Pēc Kamarūta paustā, RVR viesojušies pārstāvji no Ēģiptes dzelzceļa uzņēmuma un Transporta ministrijas, kas atzinīgi novērtējuši uzņēmumu. Patlaban Ēģiptē tiek izvērtēti konkursā iesniegtie piedāvājumi. Lai gan konkrētu laiku, kad varētu tikt pieņemts lēmums par uzvarētāju konkursā, RVR vadītājs nevēlējās prognozēt, viņš pauda, ka Ēģiptes puse ir ieinteresēta procesu noslēgt pēc iespējas ātrāk, jo ritošais sastāvs ilgstoši nav atjaunots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Izsolīs Rīgas Vagonbūves rūpnīca finanšu saistības; uzņēmums turpinās darbu

Žanete Hāka,11.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sarunas ar bankrotējušās komercbankas Latvijas Krājbanka (LKB) administratoru KPMG Baltics (KPMG) par RVR izsniegtā kredīta pārfinansēšanu pagaidām nav devušas rezultātus, informē uzņēmuma pārstāvji.

KPMG uzsverot, ka administratoram nav tiesību pildīt bankas funkcijas, tāpēc prasījuma tiesības pret RVR nodos izsolē citām finanšu institūcijām. Pašlaik ir panākta abpusēja vienošanās, ka augstākā iespējamā uzņēmuma RVR vērtība ir gadījumā, kad uzņēmums strādā un pilda pasūtījumus, kas ļauj nodrošināt pozitīvus uzņēmuma rezultātus nākotnē.

«Mēs jau divus gadus esam bankrotējušās LKB debitori, kur šajā laikā esam maksimāli centušies no savas puses pildīt uzņemtās saistības, taču pilnvērtīga finanšu partnera trūkums visu šo laiku ir traucējis piesaistīt līdzekļus uzņēmuma turpmākai attīstībai. KPMG nespēja vienoties ar tām bankām, kas piedāvāja pārņemt RVR saistības pret LKB, jo vienīgā šādu prasījumu tiesību pārņemšana pēc KPMG atļautās procedūras iespējama izsoles ceļā. Mūsuprāt, patlaban esam uz pareizā ceļa kopā ar saviem potenciālajiem partneriem, un tiks organizēta saistību cesija izsoles veidā. Tāpēc mēs pozitīvi vērtējam KPMG solījumu izsolīt prasījuma tiesības kā vienu veselumu, ļaujot uzņēmumam turpināt darbu, » uzsver RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

RVR: izgāžot vilcienu iepirkumu, lielie vilcienu ražotāji Latvijai piedāvājumus vairs neizteiks

Nozare.lv,22.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tiks izgāzts jauno vilcienu iepirkuma konkurss un AS Pasažieru vilciens nenoslēgs līgumu ar konkursa uzvarētāju Spānijas kompāniju Construcciones Auxiliares y Ferrocariles (CAF), tad citi lielie vilcienu ražotāji Latvijai savus piedāvājumus, visticamāk, vairs neizteiks, norāda AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis un valdes loceklis Lazars Raizbergs.

«Bombardier te jau bija, CAF bija. Nezinu, vai vēl kāds uz šejieni nāks, jo tas jau būtu kā nākt uz kapsētu. Ja divi projekti jau te tiek apglabāti... Kam ir interese nākt uz kapsētu?» sacīja Raizbergs.

Igaunis piebilda, ka Bombardier un CAF savu piedāvājumu vēlreiz Latvijai neizteiktu. «Kāds cits ražotājs, piemēram, Francijas Alstom, redzējis visu to cirku, kas šeit notika - vai nāks un karos par šo niecīgo tirgu? Nē, jo tirgus ir maziņš, 40 vilcieni šādam ražotājam nav interesants apjoms,» skaidroja Igaunis.

Raizbergs piebilda, ka citās Austrumeiropas valstīs vilcienu ražotājus sagaida ar atplestām rokām, piemēram, Stadler izveidoja rūpnīcu Polijā, Bombardier - Čehijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens: Līgumu par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc valdības lēmuma par finansējumu

LETA,03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» 241,889 miljoni eiro vērto līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda») par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc tam, kad valdība apstiprinās iepirkuma finansējumu, pastāstīja «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kā ziņots, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar «Škoda».

«Mēs protams esam ļoti gandarīti. Un visa iesaistītā komanda ir saņēmusi atzinību, ka darbs ir veikt kvalitatīvi,» teica Grigulis.

Jautāts, kad «Pasažieru vilciens» slēgs līgumu ar «Škoda», Grigulis teica, ka svarīgi ir saprast, kurā brīdī «Pasažieru vilciens» varēs saņemt finansējumu līguma tālākai virzībai. Šis jautājums jāskata Ministru kabinetā un ir Satiksmes ministrijas un Finanšu ministrijas kompetencē, pauda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ar tiesas lēmumu sākts Rīgas vagonbūves rūpnīcas maksātnespējas process

LETA,15.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģijas vakar pieņemto lēmumu ir sākts AS «Rīgas vagonbūves rūpnīca» (RVR) maksātnespējas process.

Par procesa administratori iecelta Maija Stumbre.

RVR maksātnespējas process tika sākts jau šī gada aprīlī, taču RVR to apstrīdēja un augustā Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa lēma pārtraukt maksātnespējas procesu, jo RVR bija sedzis parādsaistības pret tās bijušo valdes priekšsēdētāju Gati Kamarūtu.

Kamarūts šo tiesas lēmumu pārsūdzēja Rīgas apgabaltiesā, kas savā spriedumā norādīja, ka pirmās instances tiesa nepilnīgi bija interpretējusi Maksātnespējas likumu, jo, lai gan Kamarūts bija saņēmis neizmaksāto darba algu, par viņu nebija veiktas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas.

Tiesa savā lēmumā arī uzsvēra, ka fakts, ka sākotnējās parādsaistības pret Kamarūtu sedza trešā persona - SIA «Felzer», kura ietilpst vienā koncernā ar RVR, liecina par to, ka uzņēmums ir praktiski maksātnespējīgs, jo pats nespēj segt savas parādsaistības. Tāpat tiesa atsaucās uz pirmās instances 16.augusta tiesas sēdi, kurā RVR pārstāvis tiesai norādīja, ka uzņēmumam ir vairāk nekā miljonu eiro liels nodokļu parāds Valsts ieņēmumu dienestam, kā arī to, ka RVR saņēmis vairākas kreditoru pretenzijas un brīdinājumus. Apgabaltiesas ieskatā, šie fakti liecināja, ka uzņēmumam ir ilgstošas maksātspējas grūtības un acīmredzami trūkst apgrozāmo līdzekļu kreditoru prasījumu segšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau tika gaidīts, a/s Pasažieru vilciens konkursā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā vienīgais pieteikuma iesniedzējs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) ir atzīts par uzvarētāju.

Nākmnedēļ 23.augustā no rīta sāksies sarunas ar CAF par līguma slēgšanu. Līgumu paredzēts parakstīt mēneša laikā. Pirmie jaunie vilcieni Latvijā varētu sākt kursēt jau 2013.gadā.

Nākmnedēļ 23.augustā no rīta sāksies sarunas ar CAF par līguma slēgšanu. Līgumu paredzēts parakstīt mēneša laikā.

Visi vilcieni jāpiegādā līdz 2015. gadam. A/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds uzsvēra, ka CAF piedāvājums atzīts par atbilstošu un kā konkursa uzvarētājai šai kompānijai 30 gadus būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Jauno pasažieru vilcienu kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 milj. Ls, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs nepilni 100 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

RVR: Vilcienu iepirkumā atbildība jāuzņemas Pasažieru vilciena bijušajām un esošajai valdei

Nozare.lv,12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas mašīnbūves uzņēmuma Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) apakšuzņēmējs AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) uzskata, ka AS Pasažieru vilciens (PV) bijušajām un esošajai valdei jāuzņemas atbildība par vērienīgā vilcienu iepirkuma novilcināšanu, šodien žurnālistiem sacīja RVR līdzīpašnieks Aivars Ločmelis.

Pēc viņa sacītā, atbildība par nekvalitatīva līguma izstrādāšanu jāuzņemas bijušajiem PV vadītājiem Andulim Židkovam un Nilam Freivaldam, kā arī esošajam vadītājam Artim Birkmanim un Satiksmes ministrijai kā PV kapitāldaļu turētājai.

«Tā kā RVR ir apakšuzņēmējs, mums noslēgtā līguma saturs nav zināms. Tomēr, pēc visiem pieejamās informācijas spriežot, līgumā ir vairāki strīdīgi punkti. Piemēram, kāpēc konkursa nolikumā ir apvienoti vilciena ražošanas un apkalpošanas līgumi?» retoriski vaicāja Ločmelis.

Tāpat viņš atzina, ka piegādes un uzturēšanas līgumā paredzēti pienākumi izpildītājam nodrošināt remonta centru. «Šī prasība nav izpildāma, jo remonta centrs nepieder piegādātājam, bet gan VAS Latvijas dzelzceļš (LDz). Tādējādi izpildītājs nevar nodot PV īpašumā to, kas izpildītājam nepieder. Tas ir neloģiski. Neviens šādu līgumu neparakstīs,» uzsvēra RVR līdzīpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda»), liecina IUB publicētais Iesnieguma izskatīšanas komitejas lēmums.

IUB vadītāja Dace Gaile norādīja, ka «Talgo» vairs šajā iepirkumā «uz tā paša pamata» sūdzību iesniegt nevar.

«Es vairs nevaru iedomāties, ko viņi [«Talgo»] vēl varētu izdomāt,» teica Gaile, piebilstot, ka, protams, šo lēmumu vēl var pārsūdzēt tiesā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aģentūrai LETA pauda gandarījumu par to, ka «esam pavirzījušies soli tuvāk jaunu elektrovilcienu iegūšanai».

Arī viņš atzina, ka vēl ir iespējams pārsūdzības tiesā, «bet šis ir labs solis uz priekšu, lai mēs šos vilcienus iegūtu».

Lēmumā teikts, ka «Talgo» iesniegums par «Pasažieru vilciena» rīkotās sarunu procedūras rezultātiem ir nepamatots, tāpēc nav pamata atcelt šo lēmumu. IUB atļāvis «Pasažieru vilcienam» slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» izraudzīto uzvarētāju «Škoda» un atstājis spēkā iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru