Māsas Inese Freidenfelde un Dace Skuča pandēmijas laikā uzsākušas biznesu un radījušas "pikniKarbu".
Jau kādu laiku iepriekš I.Freidenfeldei bijusi doma uzsākt savu biznesu, bet neviena no idejām nebija tik ļoti pārliecinoša, lai ar to startētu. "Tomēr šā gada maijā uzgāju sociālajos tīklos informāciju par piknikgroziem ASV. Ideja likās tik interesanta, jo pašas bieži saskārāmies ar problēmu, ka nav pārdošanā kārbas, kur vienuviet ir foršas uzkodas, ko ņemt līdzi uz dārza ballīti, vai izbraucienā ar kuģīti, vai atpūtai pie jūras, nav tādu piedāvājumu, lai garšas kārpiņas varētu baudīt un tas viss būtu vienuviet," stāsta I.Freidenfelde.
Veicot tirgus izpēti, viņa sapratusi, ka Latvijā nav nekas līdzīgs, tāpēc uzrunājusi māsu Daci kopīga biznesa uzsākšanai.
"Tā arī ar nākamo dienu sākām domāt un meklēt produktus, kas varētu būt mūsu "pikniKarbā". Līdz jūlija sākumā tapa mūsu pirmā "Gardēžu pikniKarba", kuras sastāvā ir 12 dažādi produktu veidi un, kura ļoti ātri iekaroja klientu sirdis, kā rezultātā sapratām, ideja ir super, klientiem tas ir interesenti, strādājam tālāk. Pēc nedēļas tapa otra "pikniKarba Veģetārā", vēl pēc nedēļas "Saldā". Uz Tēva dienu "Kungu pikniKarba". Šobrīd aktuāla ir vienas porcijas "pikniKarba". Ņemot vērā šī brīža ierobežojumus un distances ievērošanas nosacījumus, šis produkts ir ieinteresējis mūsu klientus," stāsta I.Freidenfelde.
Viņa norāda, ka "pikniKarbas" saturu cenšas veidot no Latvijas ražotāju produkcijas, piemēram, šobrīd "Saldā pikniKarba" sastāvā ir tikai Latvijas ražotāju veselīgu saldumu produkcija. Plānots, ka šādu konceptu ar laiku varētu ieviest visās "pikniKarbas".
"Protams, sākotnējā ideja bija saistīta ar pikniku, šodien "pikniKarba" 80% ir dāvana/pārsteigums, kam klāt arī pievienojam klienta novēlējumu," atklāj I.Freidenfelde.
Idejas ieviešanai pietika ar saviem līdzekļiem, kas bija nepieciešami iepakojumam – kastes, lentes, uzlīmes, produktu iepirkšanai, PVD atbilstību ieviešanai – licence, medicīniskā grāmatiņa, apmācības (higiēnas prasības), saimniecisko palīglīdzekļu iepirkšanai – cimdi, priekšauti, galva segas, naži, dēlīši, u.c, reklāmām – "Facebook" un "Instagram", kā arī telpai, kur sagatavo "pikniKarbas" – īpašumā esošas telpas. Kopumā sākotnēji tika investēti aptuveni 600 eiro. Jaunās uzņēmējas domā par attīstību, jauniem produktiem un pārdošanas platformām, bet šobrīd tiek galā ar pašu spēkiem.
"pikniKarbas" klienti ir pārsvarā no Rīgas un Jelgavas, bet ir arī pastāvīgi klienti no Bauskas un Dobeles pilsētām, kā arī daži juridiskie klienti. Šobrīd visbiežāk klientes ir dāmas, kas ar "pikniKarbu" un novēlējumu pārsteidz savus kungus. Tuvojas Ziemassvētki un daudzi ārzemēs dzīvojošie ar "pikniKarba palīdzību nosūta sveicienu saviem tuviniekiem Latvijā. Tāpat bieži pasūta "pikniKarbu", kad jāuzcienā kolēģi darbā, vai ir kāds romantisks vakars mājās. Pamatā tā ir dāvana, pārsteigums, tādēļ jaunās uzņēmējas nopietni domā par noformējumu.
"Strādājam piekto mēnesi, pieprasījums pieaug katru mēnesi. Sadarbojamies ar influenceriem, kas ļoti palielina mūsu pieprasījumu, esam ļoti aktīvas sociālajos tīklos, ar mērķi katru mēnesi palielināt pieprasījumu. Priecājamies par katru jaunu klientu, katru jaunu pasūtījumu," pauž I.Freidenfelde.
Arī konkurence lēnām sāk parādīties. "Tas ir labi, jo neļauj atslābināties, bet domāt plašāk, efektīvāk, domāt par jauniem produktiem, jauniem sadarbības partneriem un jaunām iespējām. Tas ir jauks izaicinājums, kam mēs esam gatavas," komentē I.Freidenfelde.