72% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka bizness ir negodīgs, kā arī neuzticas publiskajā telpā izskanējušajai informācijai par Latvijā strādājošajiem uzņēmumiem.
31% aptaujāto norādījuši, ka viņuprāt, bizness Latvijā ir «negodīgs», 41% aptaujāto uzskata, ka bizness Latvijā ir «vairāk negodīgs nekā godīgs», 17% - ka bizness Latvijā ir «vairāk godīgs nekā negodīgs», bet tikai 1% aptaujāto pārliecināti, ka bizness Latvijā ir «godīgs», liecina komunikācijas aģentūras Baltic Communication Partners augustā veiktais pētījums. Savukārt 10% aptaujāto ir grūti pateikt.
Visvairāk par negodīgu uzņēmējdarbību ir pārliecināti Zemgales iedzīvotāji (83% zemgalnieku uzskata, ka bizness Latvijā ir vai nu negodīgs vai arī vairāk negodīgs nekā godīgs). Savukārt visaugstākajās domās ir Kurzemes iedzīvotāji (29% Kurzemes iedzīvotāju uzskata, ka bizness ir vai nu godīgs vai vairāk godīgs nekā negodīgs).
Par biznesa negodīgumu visvairāk ir pārliecināti cilvēki ar salīdzinoši zemiem ienākumiem.
Visvairāk Latvijas iedzīvotāji uzticas farmācijas uzņēmumiem (9%) un mazumtirdzniecības ķēdēm un veikaliem (9%), bet vismazāk būvniecības un nekustamā īpašuma uzņēmumiem (2%), savukārt 27% neuzticas nevienai uzņēmumu grupai.
Publiskajā telpā pieejamajai informācijai par Latvijā strādājošajiem uzņēmumiem uzticas tikai 3% Latvijas iedzīvotāju, bet 33% vairāk uzticas nekā neuzticas. Publiskajā telpā pieejamajai informācijai par uzņēmumiem pilnībā neuzticas 14%, bet vairāk neuzticas nekā uzticas 39% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju.
Pētījumā atklāts arī kā Latvijas iedzīvotāji reaģē uz ziņām par notiekošo saistībā ar noteiktu uzņēmumu.
Tā, piemēram, 33% aptaujāto uzinot, ka uzņēmums pārbauda savu produkciju uz dzīvniekiem pārstātu pirkt šī uzņēmuma produktus, savukārt 16% to pat ieteiktu nedarīt saviem draugiem (kolēģiem, ģimenes locekļiem). Savukārt uzzinot, ka uzņēmums izmanto videi draudzīgas tehnoloģijas 17% aptaujāto uzņēmuma produkciju ieteiktu saviem draugiem.