Kredītu menedžmenta pakalpojumu sniegšanas uzņēmuma «Intrum» apkopotie dati «European Payment Report 2018» pētījuma ietvaros liecina, ka 27% Eiropas uzņēmumu nav informēti par Vispārīgo datu aizsardzības regulu (GDPR). Salīdzinot ar pārējām Eiropas Savienības valstīm, 23% Latvijas uzņēmumu apgalvo, ka vispār nezina, kas ir GDPR, bet Lietuva ierindojas starp valstīm, kurām ir visvājākās zināšanas - 49%. Igaunijas uzņēmumi ir visinformētākie Baltijā - tikai 21% uzņēmumu nav dzirdējuši par GDPR.
««European Payment Report 2018» pētījums aktualizē uzņēmumu vājās zināšanas par gaidāmajām pārmaiņām - viens no četriem Eiropas uzņēmumiem nav informēts par GDPR. Arī uzņēmumi Baltijā nav gatavi jaunajām regulas prasībām - trūkst izpratnes, kā pārmaiņas ietekmēs uzņēmējdarbību un cik izmaksās pielāgošanās regulai,» informē Ilva Valeika, «Intrum» vadītāja Baltijas valstīs.
Pētījuma dati atklāj informāciju arī par citām Eiropas Savienības dalībvalstīm - uzņēmumi ar visvājākajām zināšanām par GDPR atrodas 69% Grieķijā, 67% Bosnijā un Hercegovinā, 62%Slovēnijā, 51% Norvēģijā un 49% Lietuvā. Tai pat laikā, tikai 2% Dānijas, 6% Čehijas, 9% Zviedrijas, 11% Portugāles un 12% Austrijas uzņēmumu apgalvo, ka nezina, kas ir GDPR. Katra astotā jeb 12% no lielajām korporācijām, kas nodarbina 250 vai vairāk darbinieku, apgalvo, ka nekad neesot pat dzirdējuši par GDPR.
Vidējās izmaksas, lai ieviestu obligātās GDPR prasības mazo un vidējo uzņēmumu segmentā ir 8 tūkstoši eiro, bet lielajām korporācijām jārēķinās līdz pat 65 tūkstošiem eiro lielām investīcijām (1). Kopsummā tas veido 198 miljardus eiro no 26 miljoniem Eiropas Savienības uzņēmumu (2).
Eiropas Savienība (ES) ir izstrādājusi un pieņēmusi Vispārīgo datu aizsardzības regulu, kuras uzstādījumiem līdz 2018. gada 25. maijam ir obligāti jāpiemērojas visiem uzņēmumiem un organizācijām, kas apstrādā datus par ES pilsoņiem. GDPR nosaka vienādus nosacījumus visām Eiropas Savienības dalībvalstīm un to neievērošanai būs tālejoša ietekme. Informācija par GDPR šeit.
(1) European Payment Report 2018 dati, kas aprēķināti, balstoties uz apkopoto informāciju no 3 717 uzņēmumiem, kas piedalījās aptaujā un identificēja, cik tiem izmaksātu GDPR ieviešana.
(2) Eurostat dati.
Tev varētu interesēt arī:
Spēkā stājas ES regula: tagad personīgie dati – tas ir jūsu īpašums
Pēc mazāk nekā desmit dienām spēkā stājas GDPR – ko vēl var pagūt?
Tikai 10% Latvijas uzņēmumi ir pilnībā gatavi Vispārīgās datu aizsardzības regulas ieviešanai
Zakerbergs Eiropas Parlamenta deputātiem sola izmaiņas Facebook