Darbu sākusi mobilo sakaru operatora "BITE" Latvijā esošā datu centra paplašinātā daļa, kuras ietilpība, izmantojot jaunākos infrastruktūras risinājumus, palielinājusies trīs reizes.
Darbību uzsācis arī jauns uzņēmuma datu centrs Lietuvā. Projekta rezultātā uzstādītas jaunākās sakaru infrastruktūras ierīces, palielinot tīkla caurlaides spēju 10 reizes, kā arī stiprināta "BITE One IT" koncepta klientiem nepieciešamo informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) pakalpojumu pieejamība, nepārtrauktība un drošība. Tas ir īpaši svarīgi pandēmijas radītās krīzes laikā, kad liela daļa uzņēmumu paļaujas uz tehnoloģiju risinājumiem biznesa darbības nodrošināšanai vai pārprofilēšanai, norāda uzņēmumā.
Ņemot vērā dažādu nozaru uzņēmumu augošo pieprasījumu un interesi par "BITE One IT" koncepta pakalpojumiem, šogad "BITES" Latvijā esošā datu centra kapacitāte pieaugusi līdz maksimumam, un uzsākta tā paplašināšana. Savukārt palielinoties datu uzglabāšanas drošības prasībām, tika uzsākta otra datu centra izbūve Lietuvā. Projektam noslēdzoties, infrastruktūras modernizēšanā, uzstādot jaunākās "NOKIA" sakaru infrastruktūras ierīces, jauna datu centra izveidē un esošā paplašināšanā kopsummā ieguldīti 500 000 eiro.
"Attīstot "BITE One IT" pakalpojumu koncepta infrastruktūru, esam palielinājuši tās spēju pielāgoties dažādām vajadzībām, tostarp mākoņpakalpojumiem, virtuālajam privātajam tīkla, video straumēšanai, interneta un datu pārraidei un citiem pakalpojumiem. Vienlaikus atzīmēšu, ka viena no digitālā laikmeta vērtīgākajām valūtām ir informācija jeb dati, tādēļ uzņēmējiem jautājumi par to, kā un kur droši tos uzglabāt, kļūst aizvien aktuālāki.
Jaunais datu centrs Lietuvā nodrošinās dubultu datu drošību gadījumos, ja Latvijā esošo datu centru skars traucējumi. Tāpat bieži vien drošības nolūkos uzņēmumiem, piemēram, finanšu un banku sektorā strādājošajiem, ir noteikumi, ka datu rezerves kopijām ir jāglabājas noteiktā attālumā no primārā datu centra ģeogrāfiskās lokācijas, tādēļ datu centra izveide Lietuvā vienlaikus ir atbilde arī uz šo klientu nepieciešamību," saka "BITES" vadītājs Kaspars Buls.
K. Buls papildina, ka nereti uzņēmumu datu serveri glabājas nedrošās vietās un neatbilstošos ekspluatācijas apstākļos, kur tos skar putekļi un mitrums, līdz ar to tie kalpo īsāku laiku. Savukārt pašreizējā veselības krīze atspoguļo to, ka strauja pāreja uz attālinātu darbu nav iespējama, ja darbiniekiem no mājām nav nodrošināta piekļuve serverim, kurā glabājas dati.
"Lai gan sākoties pandēmijai "BITE One IT" datu centra klientu skaits palielinājās vidēji par 5%, absolūtajos skaitļos tie ir vairāki simti klientu, kuriem pēkšņi bija nepieciešami dažādi IKT risinājumi. Pirmās pandēmijas nedēļas mūsu komanda daudz strādāja pie tā, lai jauno klientu serverus pārnestu uz datu centru, tā nodrošinot šo uzņēmumu darbības turpināšanos. Prognozēju, ka klientu skaits tikai palielināsies, jo datu centra pakalpojumi ir īpaši piemēroti uzņēmumiem, kam jāuzglabā sensitīva informācija, tie nodrošina izdevumu optimizāciju, kā arī ērtu pāreju no fiziska servera uz virtuālu datu glabāšanu," piebilst K. Buls.
Datu uzglabāšanas infrastruktūras modernizācijas projekts tagad sniedz iespēju piepildīt klientu šī brīža prasības, bet nākotnē tas ļaus piedāvāt pakalpojumus, kas saistīti ar lietu internetu, mašīnu tipa komunikāciju u.tml.