Samērīgi patēriņa kreditēšanas reklāmas ierobežojumi būtu nepieciešami, taču ir nepieciešama nopietnāka situācijas analīze un vienkārši akli skriet pakaļ igauņiem nav pareizais piegājiens, uzskata Bino.lv vadītājs Toms Jurjevs.
«Runājot par vecuma ierobežojumu, es noteikti atbalstu ierobežojumu, kas ierobežotu personām līdz 20 gadu vecumam saņemt dažāda veida aizdevumus. Taču domāju, ka šis jautājums būtu jāskata plašāk un vajadzētu arī ierobežot jauniešu iespējas izmantot banku kredītkartes un saņemt patēriņa kredītus. Jo tieši banku aizdevumi pārsvarā ir par ievērojami lielākām summām kā nebanku, tādēļ, ja mērķis ir pasargāt jauniešus no pārlieku lielām saistībām, tad tieši aizņemšanos bankās būtu īpaši jāierobežo, līdztekus ierobežojumiem aizņemties nebankās.» uzskata T. Jurjevs.
Latvijas Finanšu pakalpojumu asociācijas (LAFPA) biedri jau vairākus gadus ir vienojušies neizsniegt aizdevumus personām jaunākām par 20 gadiem, viņš skaidro.
Savukārt, runājot par reklāmu ierobežojumiem, T. Jurjevs uzskata, ka samērīgi reklāmas ierobežojumi būtu nepieciešami, taču atkal - domāju, ka te ir nepieciešama nopietnāka situācijas analīze un vienkārši akli skriet pakaļ Igauņiem nav pareizais piegājiens. Vai tiešām mēs dzīvojam valstī, kur likumdevēja galvenais arguments ir - igauņiem ir tā, tad mums arī tā vajag!?
«Vienmēr esmu uzsvēris, ka ir jābūt samērīgam un pārdomātam regulējumam jebkurā nozarē, tai skaitā nebanku kreditēšanas nozarē. Un tādēļ nodarboties ar priekšvēlēšanu populismu un steigā pieņemt kaut kādus nepārdomātus ierobežojumus tikai lai paspētu to izdarīt vēl pirms vēlēšanām – ir muļķīgi,» uzskata T. Jurjevs.
Db.lv jau rakstīja, ka Saeimas deputāts Imants Parādnieks Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai iesniedzis priekšlikumus grozījumiem Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, rosinot aizliegt reklamēt patērētāju kreditēšanas pakalpojumus radio, televīzijā, presē, internetā un citviet, liecina komisijas saņemtie priekšlikumi.
Aizliegums neattiektos tikai uz patērētāju kreditēšanas pakalpojumu zīmola reklāmu.
Priekšlikumu viņš pamato ar vēlmi sekot Igaunijas un citu valstu praksei.
Tajā pašā laikā viņš atzīst, ka jau spēkā esošie MK noteikumi paredz reklamēšanas ierobežojumus, taču jaunais priekšlikums noteiktu stingrāku kreditēšanas pakalpojumu reklamēšanas ierobežojumu.
Tāpat grozījumos tiek rosināts papildināt likumu ar nosacījumu aizliegt izsniegt patēriņa kredītus personām, kuras nav sasniegušas 20 gadu vecumu.
Lasi Vēl:
Jaunais nebanku sektora regulējums var kaitēt aizņēmējiem
Pārmērīga nebanku aizdevēju nozares ierobežošana var kaitēt ekonomikai