Latvijā nebanku kreditēšanas tirgū konkurence ir ļoti liela, intervijā atzina nebanku kreditētāja «4finance» grupas vadītājs Latvijā Gvido Endlers.
«Konkurence Latvijā ir ļoti liela. Mēs konkurējam arī ar bankām un dažādiem «FinTech» uzņēmumiem. Tādēļ mums visu laiku ir jāpilnveido un jāuzlabo sava darbība. Tas nenozīmē, ka mums nepārtraukti ir jāievieš jauni produkti, bet esošie ir visu laiku jāuzlabo,» teica Endlers.
Tāpat viņš norādīja, ka konkurencē ar bankām nebanku kreditētāju priekšrocība ir spējā nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu ļoti īsā termiņā. «Pēdējā laikā kopumā ir nojauktas robežas starp bankām un nebankām. Mēs piedāvājam gandrīz identiskus pakalpojumus. Tieši tādēļ starp bankām un nebankām pēdējā laikā ir ļoti asa konkurence. (..) Viss ir atkarīgs no pakalpojuma ērtuma, ātruma un drošuma, ko spēj piedāvāt bankas un nebanku kreditētāji. Lēmumu, kuru pakalpojumus izmantot, pieņems klients. Ja klients izvēlēsies banku pakalpojumus, tad tā būs indikācija, ka ar mūsu produktiem kaut kas nav kārtībā un iemesls tos uzlabot,» pauda Endlers.
Viņš arī atzina, ka kompānija turpmākajā attīstībā lielas cerības saista ar kredītlīnijas produktu. «Es uzskatu, ka tā ir nākotne,» teica Endlers.
Tāpat «4finance» grupas vadītājs Latvijā piebilda, ka viens no nākotnes attīstības produktiem, par kuriem kompānija varētu domāt, ir uzņēmumu kreditēšana. «Pieprasījums tiešām ir, bet piedāvājums ir diezgan niecīgs. Šis tirgus segments pagaidām ir diezgan tukšs. Tādēļ mēs nopietni šo iespēju apsveram,» teica Endlers, piebilstot, ka uzņēmumu kreditēšanā runa varētu būt par aizdevumiem, kas rakstāmi ar četru un piecu ciparu skaitļiem.
Tajā pašā laikā Endlers norādīja, ka savstarpējo aizdevumu platformu biznesā kompānija neplāno iesaistīties. «Šajā tirgus segmentā mēs nedarbojamies un šādu iespēju neizskatām arī nākotnei,» viņš teica.
«4finance» akcionārs ir Luksemburgā reģistrēta sabiedrība «4finance Holding», savukārt patiesā labuma guvēji, pēc «Firmas.lv» datiem, ir Edgars Dupats, Uldis Arnicāns un Krievijas pilsone Vera Boiko.