Šā gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājās par 0,7%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie sezonāli izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 0,6%, bet nepārtikas preču apgrozījums pieauga par 1,6%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, martā, salīdzinot ar februāri, palielinājās par 13,6%. Gadu iepriekš – 2014. gada martā salīdzinājumā ar februāri – apgrozījums pieauga par 14,4%.
Šā gada martā, salīdzinot ar 2014. gada martu, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 6,5%. Pārtikas preču grupā tas pieauga par 1,4%. Nepārtikas preču tirdzniecības apjoms palielinājās par 10,1%, tai skaitā autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums – par 20,4%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, ir pieaudzis par 4,1%.
Šā gada 1. ceturksnī salīdzinājumā ar 2014. gada 4. ceturksni pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 2,6%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,3%, savukārt nepārtikas preču mazumtirdzniecība – par 2,8%.
Šā gada 1. ceturksnī, salīdzinot ar pagājušā gada 1. ceturksni, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem apgrozījums pieauga par 7,5%. Par 4% palielinājās pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, bet mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm pieauga par 9,8%.