Šā gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,1 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie dati. Salīdzinot ar 2015. gada februāri, apgrozījums audzis par 2,3 %.
2016. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,1%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,5%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms samazinājās par 1%.
Salīdzinot ar janvāri, vislielākais mazumtirdzniecības apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,5%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,1%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, februārī salīdzinājumā ar janvāri samazinājās par 3,5%. Gadu iepriekš – 2015. gada februārī salīdzinājumā ar janvāri – apgrozījums saruka par 3,7%.
2016. gada februārī, salīdzinot ar 2015. gada februāri, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 2,3%. Pārtikas preču grupā apgrozījums pieauga par 3,7%, bet nepārtikas preču tirdzniecības apjoms palielinājās par 1,4%.
2016. gada februārī salīdzinājumā ar 2015. gada februāri lielākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 22,5%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 16,4%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 11,1%) kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,5%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, ir pieaudzis par 0,9%.