Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) Hidrogrāfijas grupas darbinieki atjauno Liepājas ostas krasta un peldošās navigācijas zīmes. Tās nepieciešamas, līdzīgi kā ceļa zīmes, drošai kuģošanai. Kopumā Liepājas ostā šobrīd atrodas 62 navigācijas zīmes, kas ir aprīkotas ar gaismas zibšņa aparātiem, lai būtu redzamas arī diennakts tumšajā laikā.
Liepājas ostā ir 29 krasta navigācijas zīmes, kas izvietotas gan ostas vārtos, gan Karostas kanālā, gan Brīvostā, gan tirdzniecības kanālā. Lielākā daļa no krasta navigācijas zīmēm ir aprīkotas ar saules baterijām, kas ļauj nodrošināt neatkarību no elektrības padeves. Liepājas osta bija pirmā no Latvijas ostām, kas ieviesa šādu jauninājumu. Pirmās saules baterijas uz krasta navigācijas zīmēm uzstādītas jau 1997. gadā – ostas vārtos. 2004. gadā ar saules baterijām aprīkotas visas krasta navigācijas zīmes Karostas kanālā, bet 2011. gadā saules baterijas uzstādītas uz navigācijas zīmēm pie ieejas brīvostā.
Uzstādītās saules baterijas spēj nodrošināt nepieciešamo enerģiju, jo uzlādējas ne tikai no saules, bet arī no gaismas un ūdens atspulga. Vasarā ir pretēja darbība. Katram akumulatoram ir noteikta maksimālā pieļaujamā jauda un tiklīdz tā tiek sasniegta saules baterijas automātiski atslēdzas un nedarbojas, bet savu darbību atsāk, kad nepieciešama jauna enerģija.
Liepājas ostā ir uzstādītas arī 33 peldošās navigācijas zīmes jeb bojas. Tās ir dažādas – gan lielākas (2,9 tonnas), gan mazākas (1,9 tonnas). Pēdējā gada laikā, līdz ar ostas padziļināšanu un lielāku kuģu ienākšanu, peldošo navigācijas zīmju skaits ir palielinājies, informē LSEZ. Visas peldošās zīmes atkarībā no tās raksturojuma ar noteiktu regularitāti pārbauda, izceļ, sakārto – nomaina barošanas bloku, pārkrāso, pārbauda enkurķēdes stiprību un arī pašu enkuru.
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas Hidrogrāfijas grupa apseko arī kuģu ceļus un to dziļumu, kā arī apkalpo Papes, Bernātu un Liepājas bākas.