Zīmola "Littleberry" dizaina auduma autiņbiksītes un aksesuāri tiek ražoti Latvijā, taču vairums no produktiem aizceļo ārpus mūsu valsts robežām.
"Littleberry" stāsts aizsākās pirms aptuveni trīs gadiem. "Drīzumā bija jādzimst mūsu jaunākajai meitiņai. Jau agrāk praksē bija izmēģināti auduma autiņi un modernās auduma autiņbiksītes vecākajām meitām, un tas šķita samērā vienkārši un daudz skaistāk nekā vienreizlietojamās autiņbiksītes. Turklāt tas, ko uzreiz ievērojām ģimenē - lietojot auduma autiņbiksītes, izdevās ievērojami samazināt arī ikdienā izveidoto atkritumu daudzumu," idejas rašanos atceras "Littleberry" izveidotāja Elīna Neiberga.
Viņa stāsta, ka 2017.gadā, kad dzima jaunākā meita, domāja par to, ka labprāt ieviestu moderno auduma autiņbiksīšu lietošanu ikdienā, pavisam iztiekot bez vienreizlietojamajām, turklāt, lai dizains būtu tieši tāds, kādu gribas un lai būtu droši par izmantoto materiālu izcelsmi un kvalitāti, ražošanu varētu uzsākt paši.
Papildu motivācija bija arī tas, ka E.Neibergai ar vīru ir uzņēmējdarbības pieredze, līdz ar to biznesa uzsākšana nešķita nekas biedējošs. Pāris mēnešus vēlāk abi ķērās pie idejas realizēšanas - sāka izejmateriālu meklēšanu, atlasīšanu, prototipu izstrādi un testēšanu. Paralēli E.Neiberga studēja maģistratūrā un izvēlējās rakstīt savu diplomdarbu par zīmola "Littleberry" mārketinga stratēģiju - tas bija labs grūdiens šo teoriju sākt realizēt praksē.
Uzņēmējdarbības uzsākšanā tika investēti 500 eiro, iepērkot izejmateriālus un apmaksājot šuvējas darbu. Visu pārējo vīrs un sieva darīja un joprojām turpina darīt pašu spēkiem, jo pagaidām darbiniekus algot vēl nevar atļauties. Aizņēmumu uzņēmumam nav, bet šobrīd uzņēmums jau var pastāvēt, investējot tos ienākumus, kas rodas no tirdzniecības.
Uzņēmuma pamatprodukts ir autiņbiksītes un tām ir trīs dažādu veidu iekšpuses, piedāvājumā ir arī uzvelkamās biksītes podiņmācības periodam. Papildu šiem viņi piedāvā aksesuārus, kas saistīti ar mazuļa apkopi - mitrumnecaurlaidīgos paladziņus pārtīšanai, mitrumnecaurlaidīgas somiņas slapja apģērba un netīro autiņbiksīšu uzglabāšanai, auduma salvetes, kā arī "Littleberry" jaunumu - lacītes greznām ēdienreizēm.
"Littleberry" dizaina auduma autiņbiksītes un aksesuāri tiek ražoti Latvijā - daļa tiek radīta Rīgā, daļa Liepājā, un drīzumā uzņēmēji uzsāks papildspēku meklēšanu Latvijas ietvaros.
"Vēlamies dot darbavietas, neatkarīgi no attāluma līdz mūsu birojam, kā arī nopietni apsveram sociālās uzņēmējdarbības uzsākšanu, nodarbinot īpašas iedzīvotāju grupas, kam darbavietas atrast ir grūtāk un sarežģītāk nekā pārējiem. Savukārt visi audumi, ko izmantojam, ir ražoti Eiropā un ir saņēmuši atbilstošu sertifikāciju par piemērotību bērniem līdz 3 gadu vecumam, turklāt merino vilna un zīds ir organiskas izcelsmes, savukārt kokvilnai ir GOTS sertifikāts," stāsta E.Neiberga.
Autiņbiksīšu sastāvi atšķiras dažādu kolekciju ietvaros, kā arī pēc izmantošanas funkcionalitātes. "Littleberry" piedāvātā ir trīs vienā autiņbiksīšu sistēma, kas nozīmē, ka pilnu komplektu veido virsbikses un mitrumnecaurlaidīga "laiviņa", kā arī uzsūcošs ieliktnis.
"Littleberry" piedāvātās autiņbiksītes veido divi materiāli - ārpuses materiāls skaistumam un iekšpuses materiāls funkcionalitātei. Ārpuses materiāliem ražotāji izvēlējušies kokvilnas velvetu, mazgātu linu un tagad jaunajā kolekcijā - kokvilnas samtu. Savukārt iekšpuses materiāla izvēle atkarīga no tā, kādu komplektu vēlas klients - ir iespēja izvēlēties starp kokvilnas velūru īpaši labai gaisa cirkulācijai, bambusa frotē ar PUL slāni iekšpusē mitruma absorbēšanai vai merino vilnu, ko apstrādāt ar lanolīnu, lai autiņbiksītes aizturētu mitrumu.
Latvijā ražoto auduma autiņbiksīšu un aksesuāru galvenie klienti ir Vācijas, Austrijas, Šveices, Francijas un Dānijas jaunie vecāki, kuri jau iepazinuši modernās auduma autiņbiksītes un vēlas savam mazulim kaut ko atšķirīgu no tirgū piedāvātā, pēdējā gada laikā arvien vairāk pieaug arī Latvijas klientu interese un līdz ar to arī produktu iegāde. Latvijas tirgum šis produkts ir jauns, tādēļ jāveic vēl daudz skaidrojošā un izglītojošā darba.
Produkti galvenokārt tiek eksportēti - "Littleberry" ir gan tiešie klienti, gan sadarbības partneri, kuri tālāk tirgo "Littleberry" produkciju savos tiešsaistes veikalos, kas specializējas auduma autiņbiksīšu tirdzniecībā. Eksports šobrīd veido 80-90% uzņēmuma apgrozījuma.
Tāpat ir iespēja "Littleberry" produktus iznomāt. Nomas ideja uzņēmējiem radās brīdī, kad vairākas reizes paziņas apjautājās, vai varētu aizņemties produktus fotosesijai. "Tad izlēmām, ka mūsu produktu lietošanai tikai skaistām bildēm noteikti varam dot uz nomu, jo klienti tādējādi var ietaupīt naudu, bet mēs - palielināt savu klientu loku," stāsta E.Neiberga. Pagaidām šis vēl ir jauns un neierasts pakalpojums, ko plaši uzņēmēji nav reklamējuši, tādēļ nav bijusi liela interese, bet vien daži reāli nomas klienti.
Vaicāta, kāda ir konkurence starp autiņbiksīšu ražotājiem E. Neiberga atbild: "Pasaules mērogā konkurence nu jau ir ļoti liela, piemēram, Vācijā pēdējā gada laikā vien ir radušies vismaz 20 jauni zīmoli. Tikmēr Latvijā konkurence ir pavisam neliela, jo esam vēl sākumposmā, iepazīstot šo produktu. Uzskatu, ka, pieaugot produkta atpazīstamībai un popularitātei Latvijas tirgū, noteikti parādīsies arī vairāk uzņēmēju, kas vēlēsies paši radīt vai veidot veikalus auduma autiņbiksīšu tirdzniecībai."
Uzņēmuma nākotnes plāni saistās ar Eiropas tirgu iekarošanu ne tikai autiņbiksīšu segmentā, bet arī modes aksesuāru segmentā, jo uzņēmēji uzskata, ka "Littleberry" produkts ir kas vairāk par higiēnas preci. To var lietot arī kā apģērba sastāvdaļu, turklāt ne tikai ikdienā, bet arī visos ģimenei svarīgajos svētkos.
Plānots izstrādāt arī jaunus produktus.
Lasi arī: