Citas ziņas

Labdarības jomā nav novērojama smagā piezemēšanās

,01.10.2008

Jaunākais izdevums

Labdarības jomā nav novērojama smagā piezemēšanās, ziedojuma apjomi arī šajā ekonomiski sarežģītajā situācijā turpina pieaugt. Salīdzinot ar 2007. gada pirmajiem 8 mēnešiem, kad labdarības portālā Ziedot.lv tika saziedoti 177 814 lati, 2008. gada astoņos mēnešos ziedojumu apjoms sasniedzis 499 287 latus.

Trešdien, 1. oktobrī, tika prezentēts Ziedot.lv pētījums par labdarības attīstības tendencēm. Pētījuma autores Rūta Dimanta un Inese Danga ir veikušas pēdējo gadu ziedojumu analīzi un salīdzinājuši pagājušā un šī gada pirmo astoņu mēnešu ziedojumu finanšu rādījumus.

Ziedošana pēdējo gadu laikā ir būtiski attīstījusies un iedzīvotāji un uzņēmumi aktīvi piedalījušies dažādās labdarības akcijās un atbalstījuši tās ar saviem ziedojumiem, Db.lv informē Rūta Dimanta, Ziedot.lv vadītāja.

Pozitīva tendence vērojama privātpersonu ziedojumu apjoma pieaugumā, kas tiek skaidrots gan ar iedzīvotāju materiālās labklājības pieaugumu, gan ar mediju, īpaši televīziju iesaistīšanos labdarībā un tās veicināšanā. Kopš 2006. gada vērojams būtisks pieaugums ziedojumiem ziedojumu kastītēs, interneta vidē un mērķtiecīgu labdarības kampaņu laikā. Pasaules prakse rāda, ka ekonomiskās situācijas krīzes apstākļos sabiedrībai ir raksturīgāka labāka izpratne par sociāli nenodrošinātām sabiedrības grupām, kas, savukārt, ir veicinošs faktors ziedošanai.

Uzņēmumu ziedojumu lielākais apjoms joprojām tiek sporta nozarei, sociālajai un labdarības jomai ziedojumi nāk salīdzinoši vairāk no vidējiem un maziem uzņēmumiem, kā arī no privātpersonām.

Pēdējo divu gadu laikā novērojama tendence lielajiem uzņēmumiem definēt labdarības virzienus un darboties mērķtiecīgi un ilgtermiņā, labdarību īstenojot saistībā ar uzņēmuma vērtībām un mērķiem.

Ar katru gadu pozitīvas tendences novērojamas labdarības attīstībai reģionos, īpaši vietējo labdarības organizāciju darba rezultātā. Pateicoties kopienu fondiem, Latvijas novados uzņēmumiem un iedzīvotājiem tiek dota iespēja piedalīties un atbalstīt vietējās labdarības programmas.

Labdarības attīstībai gan uzņēmumu, gan iedzīvotāju vidū liela loma ir tam, ka redzamas labdarības aktivitātes veic uzņēmumi, kuri ir reputācijas līderi. Turklāt vairums iedzīvotāju atzīst, ka labprātāk izvēlētos tādu uzņēmumu pakalpojumus, kuri izrāda rūpes par sabiedrības un atsevišķu tās grupu labklājību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pelnu pats un neaizmirstu par citiem

Anda Asere,20.03.2013

Kopš 2005. gada nogales visos Rimi un vēlāk arī Supernetto veikalos ir ziedojumu kastītes, kurās tiek vākti ziedojumi dažādām labdarības iniciatīvām, kas saistītas ar bērnu labklājības vai veselības uzlabošanu. Arī šobrīd pircēji ir aicināti piedalīties Saulaino dienu labdarības akcijā, ziedojot līdzekļus Hematoonkoloģijas nodaļas telpu remontam ziedojumu kastītēs, stāsta Valdis Turlais, SIA Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs.

Foto: Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās uzņēmumu konkurētspēja un ilgtspēja vairs nav iespējama bez iesaistīšanās sociālos procesos un to problēmu risināšanā.

Korporatīvā sociālā atbildība ir apzināta uzņēmuma stratēģija būt sociāli atbildīgam, iesaistīties sociālos procesos un piedalīties to problēmu risināšanā. Tā to definē Ilze Ošāne, Ziedot.lv Komunikācijas vadītāja.

Viņa arī norāda, ka ikvienam uzņēmumam, kurš ievēro korporatīvo sociālo atbildību, būtu jārada līdzsvars starp biznesa un sabiedrības interesēm. Mūsdienās uzņēmumu konkurētspēja un ilgtspēja vairs nav iespējama bez iesaistīšanās sociālos procesos.

Pēdējos desmit gados korporatīvās sociālās atbildības jēdziens nostiprinās uzņēmumu ilgtermiņa plānos. I. Ošāne teic, ka tas ir, pateicoties starptautiskiem uzņēmumiem, kuru mātes zemēs korporatīvā sociālā atbildība ir pašsaprotama lieta. Tāpat šodien uzņēmumi daudz vairāk uzticas labdarības organizāciju ieteiktām labdarības programmām, nevis paļaujas uz saviem priekšstatiem. Svarīgi, ka pati uzņēmuma vadība un darbinieki tic uzņēmuma noteiktajai korporatīvajai sociālajai atbildībai un vēlas tajā līdzdarboties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikā šobrīd ir tikai situācijas pasliktināšanās un nav nekādu pazīmju, ka kaut kas varētu uzlaboties, intervijā laikarsktam Neatkarīgā Rīta Avīze (NRA) saka ekonomists Uldis Osis.

"Būs liela veiksme, ja līdz gada beigām būs jūtama stabilizācija. Valdībai ir ticība, ka starptautisko finanšu institūciju nauda uzlabos stāvokli un stabilizēs to. Manuprāt, tik vienkārši tas nebūs. Ja runājam terminos, ko lietojām pērn, par to, vai būs cietā vai mīkstā piezemēšanās, tad šodien ir skaidrs, ka ir cietā piezemēšanās, un daudz cietāka nekā domāts, turklāt piezemēšanās vēl ir tikai sākuma stadijā. Tā ies dziļumā, plašumā un turpināsies visu šo gadu," saka ekonomists.

Situācija gan Latvijas iekšējā tirgū, gan starptautiskajos tirgos neko labu nesola, uzskata Osis. Eiropā ir brīva preču kustība, un pēc Polijas zlota devalvācijas citu valstu preces nevar konkurēt cenas jomā ar Polijas ražojumiem. Vissmagāk tas skar Lietuvu, bet lēnām sasniedzot arī Latviju. Zviedrijas, Krievijas Lielbritānijas valūtu devalvācija radot pilnīgu bezcerību eksportam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Labdarības biedrība noliedz krāpšanos ar Kūkotavas preci; Cherry.lv atvaira uz sevi vērstos pārmetumus

Gunta Kursiša,03.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labdarības biedrība Dzīves kvalitātes iniciatīva, kuras vārds pagājušajā nedēļā izskanējis negatīvā gaismā saistībā ar labdarībai paredzētu Kūkotavas ceptu cepumu nonākšanu mazumtirdzniecībā, gatavi atspēkot radušos viedokli par sevi kā krāpniekiem un apsver iespēju vērsties arī tiesā, Db.lv norādīja labdarības biedrības «Dzīves kvalitātes iniciatīva» valdes loceklis Valters Ezeriņš. Neprecīzajā preces aprakstā, kas izraisīja PVD dusmas, V. Ezeriņš vaino portālu Cherry.lv, kura pārstāvji apvainojumus kategoriski noliedz.

Papildināta 3. un 4. rindkopā ar Cherry.lv komentāru.

Db.lv jau rakstīja, ka kafejnīcas Kūkotava saimniece Liene Tomsone piedzīvojusi negatīvu pārsteigumu, jo viņas labdarībai paredzētie cepumi, kas nodoti biedrībai «Dzīves kvalitātes iniciatīva», nonākuši mazumtirdzniecībā portālā Cherry.lv, turklāt kāds tos maldīgi nodēvējis par eko cepumiem, izraisot Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) dusmas. Kā norāda L. Tomsone, viņai sagādājis pārsteigumu tas, ka cepumi nonākuši mazumtirdzniecībā, jo līgumā šāds punkts netika pieminēts, un tajā tika norādīts, ka cepumi tiks izmantoti labdarības nolūkos, neprecizējot, kādā veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Meklē labdarības organizāciju Rynair puskailo stjuaršu kalendāra gūto ieņēmumu tērēšanai

Gunta Kursiša,25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair trešdien izsludinājusi aicinājumu piedalīties labdarības pasākumā un gūt līdz pat 100 tūkst. eiro ienākumus, kas tiks saņemti no Ryanair gaisa kuģu stjuartu labdarības kalendāra un ko cerēts izmantot cildeniem mērķiem.

Ryanair 2013. gada gaisu kuģu stjuartu labdarības kalendārā būs redzamas vismaz 12 Ryanair pievilcīgākās stjuartes. Šī kalendāra pārdošanas rezultāti sešu gadu laikā būs pārsnieguši 600 tūkst. eiro.

«Ryanair apburošās stjuartes atkal novilks formas tērpus, lai piesaistītu ļoti nepieciešamos līdzekļus labdarībai,» stāsta Ryanair komunikāciju vadītājs Stīvens Maknamara (Stephen McNamara).

Kopš pirmā labdarības kalendāra iznākšanas 2008. gadā Ryanair guvusi vairāk nekā 500 tūkst. eiro. Nauda novirzīta tādu labdarības organizāciju labā kā Angels Quest, Dublin Simon Community, KIDS, De Tafel un Debra Ireland.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finansējums

Pievieno papildus vērtību

Rūta Kesnere,23.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziedošana ir stratēģiski svarīga korporatīvās kultūras sastāvdaļa

To DB un holdinga Repharm rīkotajā apaļā galda diskusijā apstiprina visas runātājas – SIA Microsoft Latvia vadītāja Renāte Strazdiņa, Swedbank korporatīvo attiecību vadītāja Adriana Kauliņa, ABLV Bankas Labdarības fonda valdes priekšsēdētāja Zanda Zilgalve un holdinga Repharm komunikācijas direktore Līga Ribkinska.

Cik svarīga uzņēmuma korporatīvās kultūras sastāvdaļa ir ziedošana, un kādēļ uzņēmumi ar to vispār nodarbojas?

R. Strazdiņa: Mūsu uzņēmuma attīstības stratēģijā mecenātisms ir viens no pamata virzieniem. Microsoft Latvia mērķtiecīgi un regulāri daļu no savas peļņas iegulda dažādos projektos, kas pārsvarā gan ir saistīti ar mūsu darbības jomu, proti, tā ir digitālo prasmju attīstīšana, pieeja jaunākajām tehnoloģijām. Mums ir atsevišķa globāla struktūrvienība Microsoft Philantropies, kuras moto ir – tehnoloģiskā nākotne ikvienam, kas nodarbojas ar mecenātisma stratēģijas izstrādni un ieviešanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Tiesa Ņujorkā liek Trampam maksāt divus miljonus dolāru par labdarības organizācijām nodarītiem zaudējumiem

LETA/AFP,08.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiesnese Ņujorkā likusi ASV prezidentam Donaldam Trampam samaksāt divus miljonus ASV dolāru (1,8 miljonus eiro) par viņa bijušās labdarības organizācijas izmantošanu saviem politiskajiem un biznesa mērķiem.

Ņujorkas Augstākās tiesas tiesnese Salienna Skarpulla paziņoja, ka Trampam ir jāsamaksā zaudējumi vairākām bezpeļņas organizācijām, lai panāktu izlīgumu civilprasībā, ko iesniedza štata ģenerālprokurore Letīcija Džeimsa, kas ir demokrāte.

Džeimsa prasību pret fondu «Trump Foundation» iesniedza pērn jūnijā, apsūdzot to par «nemitīgi nelikumīgu rīcību», kas ietvēra neatbilstošu koordināciju labdarības organizāciju un Trampa priekšvēlēšanu kampaņas komandu laikā, kad viņš gatavojās 2016.gada ASV prezidenta vēlēšanām.

Decembrī Tramps piekrita slēgt savu personīgo labdarības fondu, bet prasība tiesā tāpat tika izskatīta, prokuratūrai vēloties panākt miljoniem dolāru vērtus atlīdzinājumus un sodus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sīkmaksājumu lietotne Mobilly laiž klajā risinājumu, kas ikvienam aplikācijas lietotājam ļaus ziedot izvēlētajam labdarības mērķim, informē uzņēmumā.

Platformas izveide ir Mobilly ieguldījums sabiedrībai, ne peļņas projekts. «Pēdējo pāris gadu laikā mūsu ikdienas paradumi ir piedzīvojuši ievērojamas izmaiņas. Ja šodien ierasta lieta ir maksājumu veikšana ar vienu pieskārienu vai kartes pīkstienu, tad kāpēc, lai ziedošana nebūtu tikpat vienkārša?» teic «Mobilly» izpilddirektors Ģirts Slaviņš.

«Līdz šim ikvienam, kurš vēlējās atbalstīt kādu labdarības projektu, bija tikai dažas, lietošanas ziņā nedaudz novecojušas izvēles – iemest naudu ziedojuma kastītē, zvanīt uz kādu maksas numuru, nosūtīt maksas īsziņu, vai pārskaitīt ziedojumu uz konkrētās organizācijas kontu. Mēs, Mobilly, vienmēr esam par vienkāršām idejām un lietotājam ērtām tehnoloģijām, tāpēc uzdevām sev jautājumu – kāpēc mūsdienās ar vienu pieskārienu var veikt stāvvietas apmaksu vai nopirkt vilciena biļeti, bet nevar noziedot sev tīkamam mērķim? Mums arī vienmēr ir rūpējuši sociālie jautājumi, tāpēc, izmantojot savas stiprās puses, kas ir mūsdienīgu un lietotājam draudzīgu tehnoloģiju attīstība, realizējām ideju par jaunas ziedojumu platformas izveidi jau esošajā Mobilly aplikācijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu ķēde «Maxima Latvija» vēlas izmaiņas normatīvajos aktos, lai pašiem tirgotājiem bez labdarības organizācijām kā starpniekiem ļautu sausos un fasētos pārtikas produktus ar beigušos derīguma termiņa marķējumu «ieteicams līdz» atdot cilvēkiem bez maksas turpat uz vietas veikalos, vēstīja LNT Ziņas.

Šādus produktus tad varētu saņemt ne tikai trūcīgie, bet jebkurš iedzīvotājs, piemēram, zaļi domājošie aktīvisti, kuriem rūp pārtikas atkritumu samazināšana.

«Mums ir jādod iespēja cilvēkiem, kas dzīvo veikalu tuvumā, saņemt pa tiešo pārtikas produktu ziedojumus. Tie, kas gribētu atnākt un bez maksas saņemt pārtiku ar beigušos derīguma termiņu, varētu to darīt pa tiešo pie veikala vai veikalā, kā to jau dara daudzās Rietumeiropas valstīs,» ieceri raidījumam klāstīja «Maxima Latvija» valdes loceklis Jānis Vanags.

Grozījumi Ministru kabineta noteikumos būtu jāvirza Zemkopības ministrijai. «Maxima Latvija» plāno tos rosināt caur attiecīgajām nozares asociācijām. Par pārtikas drošumu atbildīgais Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) LNT Ziņām solīja nelikt šķēršļus iecerei ļaut produktus ar beigušos derīguma termiņu atdot uzreiz veikalā, negaidot labdarības organizāciju iesaisti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Labdarības veikalu tīklam Otrā Elpa jauna vadītāja

Zane Atlāce - Bistere,11.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada marta labdarības veikalu tīklu "Otrā Elpa" vadīs Liene Reine - Miteva, kuras uzdevums būs veicināt un izkopt ziedošanas un dalīšanās kultūru Latvijā, kā arī veidot sadarbību ar citiem uzņēmumiem, organizācijām un inciatīvām ar līdzīgiem mērķiem un vērtībām.

"Esmu pagodināta pievienoties uz vērtībām balstītā, stiprā komandā, kurā katrs no darbiniekiem apzinās savu lomu lielajā kopbildē. Komanda ir enerģiska un aizrautīga, mans uzdevums ir šo uzturēt šo garu, stiprinot uzņēmuma vērtības. Vēlos būt par paraugu citiem uzņēmējiem un vienlaicīgi būt gan būt labs darba devējs, nodrošināt pelnošu uzņēmumu un arī darīt labu, īstenojot savus sociālos mērķus ar pārliecību, ka var savienot biznesu ar pozitīvu pārmaiņu radīšanu un sociālo problēmu risināšanu. Aicinājums uzņemties labdarības veikalu tīkla vadību ir lieliska iespēja pierādīt sevi jaunā un aizraujošā amatā," atzīst L.Reine - Miteva.

Iepriekš viņa strādājusi Eiropas Komisijā, finanšu institūcijā "Altum" un bijusi Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas vadītāja. Galvenā pieredze iegūta darbojoties komunikācijas, vadības, un mārketinga jomā, pēdējos pāris gadus saistīta ar sociālo uzņēmējdarbību Latvijā. Jaunajai vadītājai ir Nansī Lorēnas Universitātes (Francija) maģistra grāds jurisprudencē. "Daudzu gadu pieredze uzņēmējdarbības sektorā un ilgstoša darbošanās mārketingā noderēs labdarības veikalu tīkla "Otrā Elpa" vadībā," uzskata jaunā vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Labdarības aizsegā ar Cherry.lv starpniecību no Kūkotavas, iespējams, izkrāpta prece

Gunta Kursiša,30.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcas Kūkotava saimniece Liene Tomsone piekritusi ziedot 80 kilogramus cepumu ar insultu slimajiem, tomēr labdarības biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» iepriekš uzņēmēju neinformēja, ka ziedotie cepumi tiks nodoti tālāk tirdzniecībā, kā arī maldīgi tiks nodēvēti par eko ražojumu, izraisot Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) neizpratni.

«Labdarības biedrība «Dzīves kvalitātes iniciatīva» vērsās pie manis ar aicinājumu palīdzēt ar insultu slimajiem cilvēkiem. Tika izveidots grafiks, kad nodosim cepumus un kopā sacepām 80 kilogramus,» stāsta L. Tomsone, kura par to, ka cepumi vēlāk nonākuši tirdzniecībā uzzināja tikai pēc nepatīkama PVD darbinieces zvana.

No PVD pārstāves teiktā Kūkotavas īpašniece atklāja, ka cepumi tiek tirgoti atlaižu kuponu portālā Cherry.lv, un cepumu tirgotājs ir kāds uzņēmums Eko Alianse. Tādējādi Kūkotavas saimniecei tika sagādāti divi pārsteigumi - viens, ka labdarībai paredzētie cepumi tiek tirgoti, un otrs, ka tie maldinoši saukti par eko produktu. «PVD ir ļoti stingri standarti, lai produkcija varētu iegūt eko statusu, un mūsu cepumi nevar būt dēvēti par eko cepumiem,» norāda I. Tomsone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina iegādāties bērnu zīmētas Ziemassvētku kartiņas, tādējādi palīdzot slimnīcai

,29.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skolēnu sabiedrība Eurika arī šogad aicina iegādāties bērnu zīmētās Ziemassvētku labdarības kartiņas. No to pārdošanas iegūtie līdzekļi tiks nodoti Rīgas Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas Reanimācijas nodaļai iekārtu iegādei.

Kartiņas ikviens var iegādāties gan vairākos tirdzniecības tīklos, gan internetā, tādējādi atbalstot Bērnu slimnīcu.

Kā katru gadu, arī šogad biedrība piedāvā kartiņas iegādāties arī uzņēmumiem, kuri sev tīkamo kartiņu var rezervēt interneta vietnē www.eurika.lv, izvēloties to no kartiņu galerijas. Šogad biedrība piedāvājot iespēju izveidot arī flash kartiņu ar konkrēto zīmējumu, lai uzņēmumi sadarbības partnerus varētu apsveikt arī elektroniskā veidā.

Eurikas pārstāvis Matīss Barkovskis skaidroja: «Kartiņas uzņēmumiem mēs piedāvājam iegādāties pret ziedojumu. Lai iegādātos kartiņas, uzņēmumam ir jaizvēlas zīmējumus internetā mūsu mājaslapā, pēc tam jāaizpilda rezervācijas formu, tad šis zīmējums tiks rezervēts un mēs ar uzņēmumu sazināsimies. Ir uzņēmumi, kas jau vairākus gadus atbalsta šo akciju, to skaitā advokātu birojs Krodere & Judinska, RE&RE, Nelsens, Latloto, Narvesen, Borenius, Kolonna, Storenso, Rīgas Miesnieks, Vision Express, Lindorf, 3M, Mēnes Aptieka, Baltcom un daudzi citi uzņēmumi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Karaliskie jūras kājinieki pozē labdarības kalendāram

Gunta Kursiša,21.11.2012

2013. gada Karalisko jūras kājinieku veidots kalendārs, kas tiek pārdots, lai atbalstītu Afganistānā dienošos karavīrus un viņu ģimenes

Avots: Go Commando

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labdarības organizācija Go Commando, kas vāc līdzekļus Lielbritānijas Karalisko jūras kājinieku (Royal Marines) ģimeņu atbalstam, sākusi pārdot kalendāru, kuru izveidojuši jūras spēku kareivji, iejūtoties modeļu un fotogrāfu lomā.

Kalendāru 2013. gadam veidojuši desantnieki, kas pašlaik dienē Afganistānā. Karavīri iejutās gan modeļu, gan fotogrāfu lomā, tādēļ kalendārs pilnībā uzskatāms par Royal Marines dienējošo «šedevru», skaidrots labdarības organizācijas Go Commando mājas lapā.

«Lai arī kalendārs ir ļoti jautrs, lūdzu atceraties fakta, kādēļ tas izveidots, nopietno pusi. Jo vairāk kalendāru mēs pārdosim, jo vairāk līdzekļu tiks savākts Afganistānas kareivjiem un viņu ģimenēm,» teikts labdarības organizācijas mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas vēstniecība Londonā popularizē Latvijas ražojumus

Lelde Petrāne,18.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

15. un 16.maijā Latvijas vēstniecība Apvienotajā Karalistē piedalījusies vēstniecību labdarības tirdziņā, ko organizē labdarības organizācija Bērni un ģimenes pāri robežām. Vēstniecība Latvijas stendā tirgojusi Latvijas uzņēmumu ziedoto produkciju – Latvijā ražotus saldumus, cepumus, žāvētus augļus, maizi, medu, alu, un skaistumkopšanas līdzekļus, ekoķemmes un rokām darinātus rotaļu lāčus, vēsta portāls baltic-ireland.ie.

Tirdziņa apmeklētājiem bijusi liela interese par Latvijas ražojumiem, stendu apmeklējuši vairāki simti pircēju. Visi ieņēmumi – 1060 mārciņas – nodoti labdarības organizācijai.

16. maijā Latvijas stendu apmeklējusi arī pasākuma patronese, britu karaliskās ģimenes locekle princese Aleksandra. Īsi aprunājusies ar vēstniecības pārstāvjiem un izteikusi atzinību par plašo produktu klāstu, princese Aleksandra iegādājusies Latvijas saldumus. Latvijas vēstnieks Lielbritānijā Eduards Stiprais pasniedzis princesei īpaši viņai gatavotu Hugu rotaļu lāci.

Tirdziņš, kas notika jau 53. reizi, ir viens no lielākajiem labdarības tirdziņiem Apvienotajā Karalistē. Šogad tirdziņā ar saviem nacionālajiem produktiem piedalījās ap 70 vēstniecību. Bērni un ģimenes pāri robežām (Children and Families Across Borders) ir britu labdarības organizācija bērnu, kuri dažādu iemeslu dēļ ir nošķirti no ģimenēm, atbalstam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Bruņinieku ielā atvērts ceturtais labdarības veikals «Otrā Elpa». Jaunajā veikalā var iegādāties dažādās preces, kā arī šis veikals pieņem ziedojumus.

Ziedojumi, kas tiek ziedoti labdarības veikaliem «Otrā Elpa», tiek sašķiroti - daļa nonāk labdarības veikalos «Otrā elpa», kur iegūtie līdzekļi tiek ziedoti labdarības projektiem, bet daļa tiek ziedota mantiski sociālām organizācijām, kas tās izsniedz tiem, kam nepieciešama palīdzība – sociāliem centriem, bērnu namiem, aprūpes iestādēm u.c.

No 9. līdz 20. aprīlim «Otra elpa» jau astoto reizi rīko reto un vērtīgo priekšmetu izsoli. Šajā izsolē tiks izsolīts 121 priekšmets, iegūtie līdzekļi tiks ziedoti projektam «Zied ģimene», kura mērķis ir atbalsts Taurupes pagasta maznodrošinātajiem iedzīvotājiem.

Pagājušā izsolē, kura notika 2017. gada decembrī, visi iegūti līdzekļi tika ziedoti «Dod Pieci» atbalsta programmai «Plecs» 3050 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir iesakņojušās dažādas apģērba ziedošanas iniciatīvas, kas kaut nedaudz palīdz samazināt atkritumu apmērus

Latvijā tekstila izstrādājumus, piemēram, var nodot labdarības organizācijām Pestīšanas armija un Latvijas Sarkanais krusts, ievietojot t/c Spice izvietotajā stendā Palīdzības siena. Šajā jomā aktīvi darbojas organizācija Otrā elpa, kas ir izveidojusi labdarības veikalu tīklu, kuros var nodot un iegādāties privātpersonu un organizāciju nodotus/ziedotus dažādus priekšmetus, tostarp apģērbus.

Drēbes pārvērš naudā

«Cilvēki ziedo labas, bet sev vairs nevajadzīgas lietas – apģērbus, apavus, traukus, grāmatas u.c. Lietas tiek šķirotas un pēc tam veikalā labākās no tām piedāvājam iegādāties,» stāsta labdarības veikalu Otrā elpa vadītāja Zane Priedīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AKKA/LAA par labdarības pasākumu audžuģimenēm no organizatoriem pieprasījusi 120 Ls

Gunta Kursiša,30.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Vērmanes dārzā gaidāmu labdarības pasākumu audžuģimenēm Autortiesību un komunicēšanas konsultāciju aģentūras/Latvijas Autoru apvienība (AKKA/LAA) sastādījusi 120 latu lielu rēķinu.

Šosvētdien gaidāmā labdarības pasākuma laikā tiks dziedātas tautasdziesmas un, piemēram, dažas Mārtiņa Freimaņa dziesmas, portālam Db.lv stāstīja pasākuma organizētāja Sindija Meluškāne. Pasākuma organizētāji uzskata, ka par labdarības pasākumiem organizācijai AKKA/LAA atlīdzība nebūtu jāmaksā.

«Diez vai Mārtiņš Freimanis būtu gribējis, ka par viņa dziesmu atskaņošanu tiek iekasēta nauda labdarības pasākumā,» saka S.Meluškāne.

«Nevar zināt, ar kādu dziesmu uz skatuves kāps kāds audžubērns ar akordeonu,» pasākuma rīkotāji norādīja uz sarežģījumiem, izveidojot AKKA/LAA iesniedzamo dziesmu sarakstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojums: Pārvarēt bailes Zambezi upē

Sagatavojusi Linda Zalāne,07.11.2014

Viktorijas ūdenskritums jeb Mosi-Oa-Tunya (Smoke that Thunders - Dūmi, kas pērkoņo) – viens no septiņiem pasaules brīnumiem.

Foto: no Matthew Taylor arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesaka Ieva Gailuma, The Body Shop (SIA Bodybalt) Baltijas tirgus direktore

Uz Zambiju devos izaicinājuma braucienā Charity Challenge, kuru par godu savai 25. gadu jubilejai organizēja The Body Shop Fondation. Charity Challenge ir ziedojumu vākšanas forma, kas visā pasaulē ir ļoti populāra, – tas ir projekts, kurā tiek vākti līdzekļi konkrētam mērķim, popularizēšanas nolūkiem tiek īstenots kāds izaicinājuma brauciens. Man bija jāsavāc vairāk nekā 3000 eiro ziedojums The Body Shop Foundation izvēlētajiem projektiem: palīdzēt Āfrikā bez pajumtes dzīvojošajiem bērniem, ziloņu populācijas saglabāšanai, kā arī ūdens attīrīšanas ierīcēm, kuru bērni paši spēj iedarbināt skrienot un rotaļājoties. Mans izaicinājums bija nedēļu ilga sevis pārvarēšana Zambijas upē Zambezi un karstajā saulē. Naudas vākšanas process nebija viegls, jo Latvijā cilvēkus ir grūtāk pārliecināt ziedot naudu Āfrikas iedzīvotāju problēmu risināšanai, nevis kādiem lokāliem mērķiem, līdz ar to Charity Challenge ceļojums bija tikai daļa no projekta, kas bija grūts un izaicinājumiem bagāts piedzīvojums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu aviokompānija Ryanair paziņojusi, ka par 2013.gada Ryanair stjuaršu labdarības kalendāra partneri izraudzīts TVN fonds (Varšava, Polija).

Saskaņā ar aplēsēm ar kalendāra palīdzību labdarībai varētu savākt līdz 100 tūkstošiem eiro. Līdz ar to kopš pirmā kalendāra publicēšanas 2008. gadā kopējā summa pārsniegtu 600 tūkstošus eiro.

2013.gada Ryanair stjuaršu labdarības kalendārs, kas laists klajā vakar, esot «karstāks» nekā jebkad agrāk - tajā seksīgās Ryanair stjuartes pozējot gan peldkostīmos, gan apakšveļā.

Potenciālo labdarības partneru skaits šogad pārsniedzis 450. Galu galā Ryanair salona apkalpes skaistules izvēlējušās TVN fondu. Tā esot viena no lielākajām labdarības organizācijām Polijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu perspektīvas joprojām saglabājas negatīvas, jo saglabājāss risks, ka šīs valstis nevarēs izvairīties no smagās piezemēšanās, norādījusi Standard&Poor kredītu analītiķe Eilena Zanga (Eileen Zhang), ziņo Baltic Business News.

Jāpiemin, ka E. Zanga atzinīgi novērtē eksporta pieaugumu Baltijas valstīs, norādot, ka tas ir pietiekami spēcīgs. "Jautājums paliek atvērts

Standard&Poor reitingi Baltijas valstīm: Lietuva (A-/Negatīvs/A-2), Igaunijai (A/Negatīvs/A-1) un Latvijai (BBB+/Negatīvs/A-2).

Visu tekstu varat lasīt, klikšķinot šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrība "Taureņa efekts" kļuvusi par pirmo labdarības organizāciju Latvijā, kas ziedojumus pieņem arī alternatīvā formātā: turpmāk ziedotājiem būs iespēja atbalstīt biedrību arī bartereiro veidā.

"Mēs pastāvīgi paplašinām iespējas veikt ziedojumus. Tagad mūsu biedrība ir kļuvusi arī par ABSI, lielākās FinTech tirdzniecības platformas Ziemeļeiropā, tirdzniecības platformas dalībnieku, un var pieņemt ziedojumus bartereiro veidā," saka Olga Kazaka, "Taureņa efekts" līdzdibinātāja.

Ziedojumi dažādos alternatīvos formātos jau sen vairs nav jaunums daudzviet pasaulē, tomēr Latvijā tā joprojām nav izplatīta prakse.

"Mēs varam un mums ir jāstrādā pie tā, lai nodrošinātu ikvienam pēc iespējas ērtākas ziedojuma metodes. Progresīvās valstīs jau sen ir populāri ziedojumi virtuālajā valūtā: UNICEF sniedz iespēju ziedot Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH) un Litecoin (LTC) veidā. Pēc ANO Bērnu fonda datiem, kriptovalūtas ziedojumi pozitīvi ietekmē bērnu dzīvi visā pasaulē: tie palīdz nodrošināt izglītību Sīrijas konflikta laikā, piegādāt pārtiku Klusā okeāna reģiona valstīs un atbrīvot bērnus no militārā dienesta Dienvidsudānā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Turpmākā gada laikā var palielināties bezdarbs

Mārtiņš Jaunarājs, Parex bankas vecākais viceprezidents,30.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kredītreitingu aģentūra Fitch Ratings publicējusi Latvijai piešķirto līdzšinējo kredītreitingu, atstājot negatīvu to attīstības prognozi. Arī aģentūras Standart&Poors Baltijas valstu perspektīvas joprojām saglabājusi negatīvas.

Kredītreitings nosaka šīs reitingu aģentūras viedokli salīdzinošā skalā par to, kāds ir risks, ka attiecīgais aizņēmējs varētu nepildīt savas saistības. Šajā konkrētajā gadījumā tas attiecas uz Latviju. Abu aģentūru kredītreitingi atbilst relatīvi drošu ieguldījumu sadaļai.

Kredītreitingus ieguldījumu veikšanai ņem vērā investori – pensiju fondi, apdrošināšanas sabiedrības, bankas. Daudziem ieguldītājiem dažādos fondu noteikumos pat ir paredzēts, ka viņi nedrīkst ieguldīt vērtspapīros, kuru kredītreitings ir zemāks par kādu noteiktu vērtību. Reitingam šajā ziņā ir liela nozīme, jo, ja reitings ir pārāk zems, tad Latvijas valsts vērtspapīrus vairs nedrīkst pirkt vesela virkne potenciālo investoru. Tas, savukārt, nozīmē, ka, valstij aizņemoties, ir jāmaksā augstāka procentu likme, lai piesaistītu investorus. Kredītreitings tiešā veidā ietekmē valsts spēju aizņemties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izmēģina videi draudzīgu smagās mašīnas prototipu

,29.10.2009

Izmēģinājumu braucienos kompānija Panasonic izmantoja kravas furgonu, lai transportētu Viera platekrāna televizorus no ražotnes Osakā uz vairumtirdzniecības centru Urajasu pilsētā. (Foto: Panasonic)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Panasonic un Tomy veiksmīgi izmēģinājušas lielas noslodzes kravas mašīnu, kas tika darbināta ar saspiestu dabasgāzi (SDG) (compressed natural gas). Testos, kas ilga sešus mēnešus no šī gada aprīļa līdz septembrim, smagā mašīna veica 48 turp un atpakaļ reisus starp Osakas un Tokijas apgabaliem.

Testi parādīja teicamus rezultātus: 10 procentu samazinājumu CO2 izmešiem un 90 procentu samazinājumu NOX izmešiem, salīdzinot ar standarta kravas mašīnām. Projektu organizēja Japānas Zemes, infrastruktūras, transporta un tūrisma ministrija. Šobrīd Japānā tiek lietoti jau aptuveni 37 000 zema piesārņojuma līmeņa SDG transporta līdzekļi, kas aizstāj ierastās ar degvielu darbināmās automašīnas. 17 000 no tiem ir kravas mašīnas, galvenokārt ar kravnesību divas tonnas.

Savukārt, runājot par garvilces, lielas noslodzes SDG kravas mašīnām, tad radītais prototips šobrīd ir vienīgā šāda veida automašīna Japānā. Izmēģinājuma laikā smagā mašīna parādījusi ne vien zemus izmešu rādītājus, bet arī augstu degvielas ekonomiju. Tā spēj veikt 600 km garu ceļa posmu tikai ar vienu degvielas uzpildi. Tādēļ to var uzskatīt par nākamās paaudzes kravas furgonu, kas būtiski samazinātu apkārtējās vides piesārņojuma līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Labdarības tirdziņa dalībnieki gaida dāvanu pircējus

Laura Mazbērziņa,21.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labdarības tirdziņš tirdzniecības centrā Domina Shopping tā dalībniekiem ir ļoti gaidīts pasākums. Tas sniedz prieku un arī iespēju uzlabot savu finansiālo situāciju.

Decembrī Domina Shopping norisinās Ziemassvētku tirdziņš, kurā līdz pat gada nogalei no teju 200 pašmāju amatniekiem un ražotājiem ir iespēja iegādāties dažādus darinājumus. Jau ceturto gadu tur piedalās arī Invalīdu un mazturīgo senioru atbalsta fonds (IMSA Fonds) ar savu Labdarības tirdziņu. Tajā pārstāvēti 47 tirgotāji.

Labdarības tirdziņā pārstāvēti dalībnieki no Apes, Jēkabpils, Talsiem, Smiltenes, Ādažiem, Ropažiem, Rīgas un citām Latvijas pilsētām. Visbiežāk viņi Rīgā uzturas pie draugiem un radiem, jo tirdziņa laikā izbraukāt lielus attālumus līdz mājām esot ļoti grūti. Tirdziņā ir jāpavada ilgas darba stundas - no 10:00 līdz 21:00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AKKA/LAA: ir taisnīgi pieprasīt atlīdzību no labdarības organizācijas ar 174 tūkst. Ls gada ieņēmumiem

Gunta Kursiša,31.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūra/ Latvijas Autoru apvienībai (AKKA/LA) uzskata, ka ir taisnīgi prasīt autoratlīdzības maksu no Sociālo pasākumu aģentūras, kas organizēs audžuģimenēm veltītu labdarības pasākumu, ņemot vērā, ka aģentūras pērnā gada ieņēmumi bija 174,8 tūkst. Ls, pauž AKKA/LAA pārstāvis Reinis Briģis.

Jau vēstīts, ka par Vērmanes dārzā gaidāmu labdarības pasākumu audžuģimenēm Autortiesību un komunicēšanas konsultāciju aģentūras/Latvijas Autoru apvienība (AKKA/LAA) sastādījusi 120 latu lielu rēķinu. Turklāt, ja nav noslēgts līgums ar AKKA/LAA, tad Rīgas Dome neizsniedz pasākuma rīkošanas atļauju. AKKA/LAA pārstāvis R. Briģis norāda, ka licences maksa šim pasākumam - 120 Ls - aprēķināta, ņemot vērā tā rīkotāju norādīto koncerta klausītāju skaitu – līdz tūkstotim cilvēku.

Koncerta rīkotājs – nodibinājums Sociālo pasākumu aģentūra – realizējot savas darbības mērķus - sniedzot palīdzību cilvēkiem ar sociālām problēmām – veic samaksu par dažādiem pakalpojumiem, transportu, reklāmu, tāpat arī šīs aģentūras darbinieki saņem darba algas. AKKA/LAA uzskata, ka pie šādiem apstākļiem nodibinājumam, kura ieņēmumi saskaņā ar Lursoft pieejamo 2011. gada darbības pārskatu bija 174 868,00 Ls, ir taisnīgi maksāt autoratlīdzību arī koncertā izmantoto darbu darbu autoriem, portālam Db.lv norādīja AKKA/LAA pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Ir jāatrod efektīvs kompromiss nodokļu atlaižu kompensācijas jautājumā

Gvido Endlers, 4finance Latvija izpilddirektors,27.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziedošana ir katra cilvēka un uzņēmuma labprātīga sociālā iniciatīva. Vienlaikus nodokļu atlaižu kompensācijas ir atbalsts uzņēmējiem, kas savus finanšu līdzekļus novirza labdarībai. Valdībai ir nepieciešams rast kompromisa risinājumu, kas atbilst ne tikai nodokļu reformas mērķiem, bet arī uzņēmumu un nevalstiskā sektora interesēm.

Pie šī brīža lēmuma zaudētāji būs visi

Publiskajā telpā jau ir izskanējusi informācija, ka valdība nodokļu reformas paketes ietvaros, sākot no 2018. gada, plāno samazināt nodokļu kompensāciju uzņēmumiem un organizācijām, kas nodarbojas ar labdarību un sponsorēšanu. Šī brīža plānā valdība ir apstiprinājusi kompensāciju samazinājuma apmēru, kas radījis ievērojamas bažas nevalstisko organizāciju, sportistu un uzņēmēju vidū.

Iesaistīto pušu satraukums ir saprotams, jo pastāv risks, ka atsevišķi uzņēmumi varētu samazināt finanšu apjomu, kas ik gadu tiek atvēlēts dažādām bezpeļņas organizācijām, kultūras projektiem un pasākumiem, kā arī sportistiem, kas pārstāv valsti starptautiskajā arēnā. Raugoties no uzņēmumu perspektīvas, kompensāciju samazinājums daudziem varētu likt pārvērtēt savu finansiālo rīcību un pārdefinēt konkrētus atbalstāmos virzienus. Skaidrs, ka konkurējošā un augošā tirgū uzņēmēju iespējas radīt papildus budžeta resursus, ko atvēlēt sociālās atbildības projektiem, nav bezgalīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru