Konferenču, semināru un izglītojošu festivālu apmeklētāji kļūst prasīgāki un papildus kvalitatīvam saturam vēlas arī pārsteigumu, izklaidi, raksta laikraksts Dienas Bizness.
Tomēr aktuāls ir jautājums, vai cilvēki ir gatavi maksāt par to, lai tiktu apmierinātas visas viņu gaidas. Jauna un nebijusi pieredze pasākuma apmeklētājiem, šova elementi, pasaules līmeņa runātāji – tas viss kopā veido lielas izmaksas. «Galu galā organizatori ir tie, kuriem jāmaksā visi rēķini. Ir sarīkojumi, kuros nav vērts pārspīlēt ar formu, tāpat arī nav vērts ieguldīt apjomīgos šova elementos, dārgākajās telpās vai investēt pasaules līmeņa runātājos. Viss ir atkarīgs no mērķa. Ja ir vēlme pārsteigt, radīt emocijas un iedvesmot, vairāk būs nepieciešams investēt formā un dizainā, tehniskajā nodrošinājumā. Savukārt, ja pasākums ir vairāk orientēts uz biznesu, praktisks, ar skaidru izglītošanās mērķi, jo lielāks uzsvars būs uz saturu,» klāsta reputācijas vadības aģentūras Lejiņa & Šleiers vadītāja, Digital Freedom Festival dibinātāja un vadītāja Dagnija Lejiņa.
DB aptaujātie eksperti teic, ka tieši formas dažādības dēļ konferences un semināri pārtop par nelieliem festivāliem. Līdzīgi kā mūzikas festivālā organizatoram ir jāseko līdzi aktuālajam pasaulē, jāapmeklē citi festivāli, lai pēc tam, atkarībā no savas gaumes un vēlamās auditorijas, atrastu gan saturisko, gan dizaina virzienu.
«Digital Freedom Festival bija viens no pirmajiem, kas savā nosaukumā ielika vārdu festivāls. Tagad šo tendenci redzam vai uz katra stūra. Te nav runa par mūzikas festivāliem, bet vairāk par izzinošiem biznesa pasākumiem, kas sevi pozicionē kā festivālu,» teic D. Lejiņa. Pēc viņas novērojumiem, konferenču rīkotāji saprot, ka semināri vairs nav tikai saturs vien, ka jāpievērš uzmanība arī noformējumam un noskaņojumam. Tas notiek gan tāpēc, ka auditorija kļūst prasīgāka, gan tāpēc, ka notikumu ir vairāk un kaut kā ir jāizceļas. To var darīt dažādi – gan ar saturu, gan dizainu, gan tīklošanos, ko arī pats festivāla jēdziens sevī ietver. «Tas nav tikai bizness, bet, kā saka, work hard-party harder,» turpina D. Lejiņa.
Visu rakstu lasiet 28. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!