16. un 17. novembrī Rīgā notiks Baltijā lielākais starptautiskais forums, kas veltīts e-komercijas jomai – Rietumu eCom21.
Šogad foruma galvenā tēma ir E-Commerce HD2 – Homo Digitalis in High Definition. Tā dalībnieku uzmanības centrā būs cilvēks – klients, kura intereses nosaka mūsdienu tiešsaistes industrijas attīstību.
Konferences eCom 21 patrons tradicionāli ir Rietumu Banka.
Kā human-based ecommerce maina biznesa modeļus
eCom21 tiek rīkots jau sesto reizi, un par tā galveno tēmu katru gadu tiek izvēlēti būtiskākie un aktuālākie tiešsaistes industrijas jautājumi. Šoreiz foruma rīkotāji piedāvā apspriest vienu no elektroniskās komercijas attīstības pamattendencēm, kas noteiks tās nākotnes virzienus un formas.
„2017. gada konferences centrālā līnija ir human-based ecommerce,” stāsta eCom21 programmas direktors Mihails Bode. „Ekosistēmas centrā mēs redzam cilvēku ar viņa izvēli un vēlmēm, ar visu, kas viņu veido, ar viņa uzvedību un drošības prasībām. Pasaule, tai skaitā digitālā pasaule, vienlaikus gan kļūst sarežģītāka, gan arī sadalās atomos. Piedāvāt un pārdot preces un pakalpojumus tiešsaistē bez personalizācijas kļūst aizvien grūtāk. Lai gūtu panākumus, ir jāņem vērā tas, kā uzvedas un ko grib ne tikai cilvēki kopumā, bet arī katrs indivīds, kuru, pateicoties mūsdienu tehnoloģijām, spējam ieraudzīt patiešām high definition – tātad ar augstu izšķirtspēju.”
Konferences dalībnieki pētīs, kā personalizācijas un klienta interešu ievērošanas ietekmē mainās elektroniskās tirdzniecības un ar to saistīto nozaru biznesa modeļi. Tiks analizēta arī to uzņēmēju pieredze, kas savās inovācijās ir pratuši izmantot šīs pārmaiņas, lai veiksmīgi attīstītu biznesu.
Mihails Bode apgalvo, ka viena no tiešsaistes biznesa īpatnībām ir tāda, ka tā formas nemitīgi mainās, jo to ietekmē fokusēšanās uz cilvēku. Piemēram, aizvien aktuālākas kļūst tehnoloģijas, kas palīdz personalizēt piedāvājumu, ņemot vērā potenciālā klienta vajadzības, tātad precīzāk reaģēt uz auditorijas pieprasījumu. Šīs tehnoloģijas ļauj sasniegt konkrētus rezultātus – arī palielināt pirkuma vidējo summu.
Nozares apskats
eCom21, tāpat kā līdz šim, tiks veltīta uzmanība jautājumiem, kas veido nozares būtību. Tās ir principiālas starptautiskās likumdošanas izmaiņas, oriģināli fintech startapu risinājumi, maksājumu servisa transformācija, kriptovalūtas un blockchain, kiberdrošība un citi aktuāli aspekti.
Atsevišķās sekcijās tiks nolasīti ziņojumi un notiks diskusijas par digitālās tirdzniecības praksi un interneta mārketingu tiešsaistes tirdzniecībā, kā arī par big data/smart data izmantošanu Business Intelligence risinājumos.
Atteikties no stereotipiem
Foruma galvenais partneris šogad ir starptautiskā procesinga kompānija DECTA.
„Mēs redzam, cik liela ir uzņēmēju interese par konferenci eCom21. Tā ir autoritatīva platforma, kur pulcējas visas pasaules profesionāļi, lai apmainītos viedokļiem,” uzskata DECTA pārdošanas vadītājs Vladimirs Pankratovs. „Esmu pārliecināts, ka šādas tikšanās ir ārkārtīgi noderīgas, jo e-komercija nepazīst robežu. Ir jāpārzina jaunākās tendences, jāprot izmantot jaunākās izstrādnes, jāpārņem vērtīga pieredze. Tas ir aktuāli arī mums – esam starptautisks uzņēmums un sadarbojamies ar klientiem visā pasaulē.”
Par vienu no interesantākajiem reģioniem tiešsaistes biznesa attīstībai Vladimirs Pankratovs uzskata Āfrikas valstis un Āziju, kam eCom21 konferencē tiks veltīta atsevišķa sesija.
„Salīdzinot ar Eiropu, tur viss tikai sākas. Potenciāls ir milzīgs, un pagaidām visiem pietiek vietas. Manuprāt, lai gūtu panākumus, vispirms ir jāatmet stereotipi. Mēs vēl daudz ko nezinām par šo eksotisko tirgu, un brīžiem arī tur ir ko mācīties. Man, piemēram, par atklājumu savulaik kļuva Irānas finanšu un karšu sistēma – pilnīgi pašpietiekama un vienlaikus ļoti progresīva un efektīva,” stāsta Vladimirs Pankratovs.
Biznesa jaunā psiholoģija
DECTA pārstāvis uzskata, ka tehnoloģiju attīstība maina ne tikai biznesa modeļus, bet arī tā psiholoģiju. Uzņēmēji nevis paši dara visu nepieciešamo, bet aizvien biežāk izmanto ārpakalpojumus – tas ļauj samazināt ieguldījumus un veltīt vairāk laika pamatuzdevumu risināšanai un mārketingam.
Piemēram, banka, izmantojot procesinga centra ārpakalpojumus, atbrīvo lielu daļu savu resursu – nav jāiepērk un nemitīgi jāatjauno IT iekārtas un programmatūra, nav jāuztur speciālistu komanda. Tā vietā spēkus un naudas līdzekļus var veltīt finanšu pakalpojumu pilnveidošanai.
Šāda pieeja pilnībā saskan ar eCom21 pamattematiku. „Pilnīgi piekrītu idejai par to, ka ekosistēmas centrā jābūt cilvēkam – klientam. Svarīgi, lai to saprastu visi, īpaši – jaunie, attīstības stadijā esošie uzņēmumi, kas, iespējams, ir ļoti labi, bet vēl nav guvuši plašu atpazīstamību,” uzskata Vladimirs Pankratovs.
Arī DECTA savā darbā izmanto šo pamatprincipu: „Pret ikvienu klientu cenšamies izturēties saprotoši, atvērti un draudzīgi. Jā, mums ir modernākie tehnoloģiskie risinājumi un izcili speciālisti. Tomēr tas vēl nav viss – cilvēkam, kas izvēlējies mūsu uzņēmumu, ir jājūt, ka viņš mums ir patiesi svarīgs un nozīmīgs. Var teikt, ka tas ir jauns personisku attiecību stils biznesā, un tas ļoti palīdz attīstīties,” pieredzē dalās Vladimirs Pankratovs.
Personīgi kontakti – foruma īpašā iezīme
Noslēgumā ir jāatzīmē, ka tieši iespēju veidot personīgus kontaktus un aprunāties ar spīkeriem un ekspertiem foruma eCom21 dalībnieki vienmēr nosauc par pasākuma raksturīgāko iezīmi un tieši tā mudina novembra vidū braukt uz Rīgu, uz eCom21. Tā ir iespēja piedalīties ekspertu vadītajās sesijās, diskusijās ar zāli, aprunāties kuluāros un pie izstāžu stendiem.
Konferences darbā ar katru gadu piedalās aizvien vairāk interneta komercijas un tiešsaistes finanšu profesionāļu un iesācēju, kas vēlas kļūt par lietpratējiem.
Papildu informācija
Rietumu eCom21 ir Baltijas valstīs lielākā starptautiskā konference elektroniskās komercijas jomā. To regulāri apmeklē simtiem dalībnieku no Baltijas, Eiropas, NVS valstīm, Āzijas un citiem pasaules reģioniem. Katru gadu konferences rīkotāji aicina forumā piedalīties visā pasaulē pazīstamu uzņēmumu augstākā līmeņa vadītājus, e-komercijas ekspertus un biznesa „haizivis”. Rietumu eCom21 – tā ir platforma diskusijām par aktuāliem jautājumiem elektroniskajā komercijā, kā arī iespēja dibināt noderīgus biznesa kontaktus. Tieši šī praktiskā ievirze ir kļuvusi par konferences vizītkarti.
„DECTA” ir starptautisks procesinga uzņēmums. Sniedz augsto tehnoloģiju servisu interneta ekvairinga, procesinga, maksājumu karšu emisijas jomā. Sadarbojas ar bankām, maksājumu servisu attīstītājiem un korporatīvajiem klientiem visā pasaulē. DECTA biznesa filozofijas pamatprincips ir individuāla pieeja katra klienta prasībām; uzņēmums piedāvā labākos risinājumus, kas nemitīgi tiek pilnveidoti saskaņā ar globālās maksājumu industrijas pārmaiņām.