Sava izbraukuma treilera iegāde un aprīkošana ar vajadzīgām iekārtām nav lēts prieks, bet ēdinātāji uzsver, ka tas atmaksājas
Līdz ar ielas ēdiena (jeb street food) popularitātes pumpuru šķilšanos Latvijā naskāk šajā jomā sāk darboties gan esoši, gan jauni ēdinātāji. Kādreiz āra pasākumos ēdinātāji virtuvi iekārtoja katru reizi no jauna, tagad daudzi novērtē treilera jeb virtuves uz riteņiem priekšrocību, un šādi braucamie tiek iepirkti un publiskos pasākumos sāk sakuplot straujāk.
Līdz ar šo pavasari SIA Bao Bun Latvia piedzīvo savu otro sezonu izbraukumu ēdināšanas nodrošināšanā. «Mēs neiegādājāmies kafejnīcu uz riteņiem, to izveidojām paši no nulles – nopirkām metāla kasti jeb piekabi un to pielāgojām tirdzniecībai un gatavošanai. Pieaicinot nepieciešamos meistarus, piemēram, galdnieku un elektriķi, to izveidot nebija sarežģīti, bet laikietilpīgi gan, lai visu izdarītu pareizi. Īpaša uzmanība tika pievērsta vizuālajam noformējumam – kā izskatās, kad kafejnīca ir atvērta vai aizvērta, un braucot. Tāpat svarīgi bija izveidot pārskatāmu ēdienkarti un nodrošināt saprotamu rindas sistēmu. Kopumā treilera izveide un aprīkošana iekļāvās aptuveni 12 tūkst. eiro, un investīcijas esam atguvuši iepriekšējā sezonā,» stāsta SIA Bao Bun Latvia direktore un līdzīpašniece Monta Vecozola. Viņā šajā biznesā sāka darboties, jo šķita interesanti, ka Latvijā beidzot sāk attīstīties ārvalstīs tik populārā ielu ēdiena kustība, kas sniedz iespēju doties pie cilvēkiem, nevis tos tikai uzņemt pie sevis. Viņasprāt, izbraukuma formāts sniedz iespējas strādāt ļoti dažādā, interesantā un dinamiskā vidē, cieši komunicējot ar dažādu nozaru un vecumu cilvēkiem, veidojot plašu klientu loku.
Otrs ceļš, kā tikt pie tirdzniecības treilera, ir to iegādāties jau gatavu. Šādu taktiku pirms sešiem gadiem izvēlējās SIA Terra Restorāni, kas šo gadu laikā vien piedalījusies neskaitāmos āra pasākumos. «Esam to nosaukuši par Terra mobīli. Bijām vieni no pirmajiem Rīgā, kam bija virtuve uz riteņiem. Terra mobīlim šī ir jau sestā sezona. Tolaik kopējās investīcijas bija ap 20 tūkst. eiro. Ņemot vērā, ka Terra mobīlis ir papildu biznesa līnija mūsu restorānam Terra, investīcijas atgūt mums bija krietni vieglāk. Busiņu pirkām lietotu, Vācijā, un paši to pielāgojām Terras vajadzībām,» stāsta SIA Terra Restorāni valdes locekle un dibinātāja Ilze Megne, kura atminas, ka tolaik šādas virtuves uz riteņiem jau bija iecienītas citur pasaulē, bet līdz Latvijai tās vēl īsti nebija atnākušas. «Biju redzējusi ēdiena tirgošanu no šādiem busiņiem ielās citās valstīs un gribējās ko līdzīgu iesākt Latvijā. Terras koncepcija ir veselīga un kvalitatīva ēdiena pasniegšana ātri, vienkāršā un nesamākslotā veidā. Likās ļoti piemēroti tirgošanai uz ielām no mobilās virtuves. Diemžēl mūsu normatīvi nav pārāk labvēlīgi šādai vienkāršai ielu tirdzniecībai, tai ir ļoti daudz birokrātisku šķēršļu,» atzīst I. Megne.
Pie sava treilera pirms diviem gadiem tika arī Crepes Cafe (SIA Bistro 1838). «Sākām darbību ar divām pastāvīgām (vairāk gan sezonas) tirdzniecības vietām Jomas ielā, Jūrmalā, un Mežaparkā, Rīgā. Lēmumu par treileri pieņēmām uzriez, sākot darbību, lai popularizētu savu produktu Crepes Cafe. Mūsu treilera un nepieciešamo iekārtu izmaksas sasniedza 30 tūkst. eiro, investīcijas plānojam atgūt šā gada laikā. Ņemot vērā, ka sākām darbību bez pieredzes ēdināšanas nozarē, pieņēmām lēmumu par jauna treilera iegādi – pasūtījām to aprīkotu ar visu mums nepieciešamo jau pašā sākumā,» atklāj SIA Bistro 1838 valdes loceklis Māris Višinskis.
DB aptaujātie komersanti stāsta, ka aktīvākais izbraukumu tirdzniecības laiks ir no maija līdz septembrim, bet, augot ielu ēdienu popularitātei, dažādi pasākumi notiek arī rudenī un ziemā. Turklāt Rīgā lēnām tiek veidotas vietas, kur šādi treileri būs izvietoti regulāri, piemēram, šāda attīstības iecere ir Tallinas ielas kvartālā.
Visu rakstu lasiet 11. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!