Šajā ceturtdienā biznesa portāls db.lv viesojas AS «Liepājas papīrs», vērojot, kā poligrāfijas uzņēmumā tiek ražotas etiķetes un uzlīmes.
Akciju sabiedrība «Liepājas papīrs» ir viens no vadošajiem poligrāfijas nozares ražotājiem Baltijas valstīs. Uzņēmuma pamatdarbības virziens ir dažādu uzlīmju un etiķešu druka, kas ietver pilnu pakalpojumu servisu - dizaina izstrādi un maketēšanu, filmu un iespiedformu izgatavošanu, apdrukāta materiāla pēcapstrādi, produkcijas piegādi klientam.
Šajā gadā uzņēmums neplāno būtiski palielināt apjomu. Galvenais uzdevums būs Krievijas eksporta daļu pārnest uz Vāciju, Dāniju un Skandināvijas valstīm.
«Mūsu eksporta Krievijas daļu mēs esam strauji samazinājuši, atstājot to aptuveni 10% apmērā. Viss šis eksporta apjoms šobrīd tiek aktīvi pārnests uz Eiropu. Tāda ir uzņēmuma stratēģija, jo Krievija ir ļoti sarežģīta - muita, valūtas maiņa, Krievijas rublis,» stāsta «Liepājas papīrs» pārdošanas direktors Artūrs Gabaliņš.
Visu rakstu Plāno pamest Krievijas tirgu lasiet 3.maija laikrakstā Dienas Bizness!
Fotogrāfijas no ražošanas procesa skatāmas raksta galerijā!
#1/51
Akciju sabiedrība «Liepājas papīrs» tika nodibināta 1993. gadā, bet šī uzņēmuma darbības vēsture ir krietni senāka.
#5/51
«Liepājas papīrs» eksports sasniedz aptuveni 50% no saražotās produkcijas. Otra puse paredzēta Latvijas tirgum. Lielākais uzņēmuma produkcijas eksports vēsturiski bijis uz Lietuvu un Krieviju.
#7/51
Pēc uzņēmuma pārstāvja domām, etiķetēm ir nākotne, jo arī turpmāk ūdens, alus vai jebkurš cits produkts tiks atšķirts no citiem konkurējošiem produktiem ar etiķeti.
#9/51
Sākot no ķīmijas, laboratoriju, pārtikas, alkohola, bezalkoholisko dzērienu produktu etiķetēm līdz pat tādām, kas paredzētas medicīnas iestādēm, bērnu pārtikai un ekskluzīviem produktiem.
#11/51
Tiek ražotas arī daudz un dažādas vīna etiķetes, kas no Liepājas aizceļo uz Franciju, Spāniju, Gruziju un tad kopā ar vīnu atceļo atpakaļ.
#15/51
Domājot par kvalitāti, uzņēmums izmanto tikai augstas kvalitātes izejmateriālus, kas, protams, iespaido arī tā produkcijas cenu.
#16/51
Uzņēmums pats pasūta visas nepieciešamās sastāvdaļas, lai varētu veikt pilnīgu ražošanu savā rūpnīcā Liepājā.
#17/51
Etiķešu un uzlīmju ražošanā tiek izmantotas divas galvenās iespiedtehnoloģijas – fleksogrāfija un digitālā druka.
#21/51
Sastāvdaļām ierodoties, seko pats ražošanas process, pēcapstrāde, lakošana, griešana un citi darbi.
#24/51
Fleksogrāfijā tiek izmantota klišeja, kurā tiek ielieta krāsa un ar katru rotāciju tā tiek uznesta virsū etiķetes materiālam.
#27/51
Pārdošanas direktors uzsver, ka visas uzņēmuma iekārtas tiek iegādātas nelietotas.
#39/51
Pirms diviem gadiem ir iegādāta digitālās drukas iekārta, iepriekš izmantotajai fleksogrāfijai pievienojot jaunu ražošanas opciju.
#45/51
Ņemot vērā klienta vēlmes, gala rezultātu iespējams piegādāt gan ruļļos, gan sagrieztu dažādos formātos.