Lai arī pērn kopējais “Valmiermuižas alus” apgrozījums krities par 2,9%, sasniedzot 5 517 672 eiro, alus darītava kāpinājusi eksportu par 5%, zelteru pārdošana augusi par 13%, eilu pārdošana dubultota, savukārt peļņa sasniegusi 310 731 eiro, salīdzinot ar 15 827 eiro pirms gada.
Kaut arī kopējais Latvijā pārdotā alus apjoms pērn samazinājies par 7,5%, Valmiermuižas alus darītavas pārdotā alus apjomi pagājušajā gadā sarukuši par 5,5%, kopumā pārdodot 2 181 551 litru alus, bet ievērojami palielināta pārdošana nišas garšām ar augstu pievienoto vērtību.
“No pirmās dienas “Valmiermuižas alus” svarīgākie klienti ir bijuši restorāni un bāri, kas veidoja ap 25% pārdošanas apjoma. Pērn martā līdz ar ārkārtas situācijas stāšanos spēkā šos klientus burtiski pazaudējām vienā dienā. Lai Covid-19 “vētrā izpeldētu”, esam izmantojuši valsts atbalsta programmas: subsidētās darba vietas, dīkstāves pabalsti, nodokļu atlikšana un grants apgrozāmajiem līdzekļiem ir ļāvis neapstāties, saglabāt darba vietas, attīstīt jaunas nišas garšas , interneta veikalu un eksportu. Esam “airējuši stiprāk”, lai līdzsvarotu zaudēto pārdošanas apjomu,” stāsta “Valmiermuižas alus” saimnieks Aigars Ruņģis.
Apgūstot Lielbritānijas tirgu un uzsākot bio cidoniju zeltera eksportu uz Igauniju un Zviedriju, “Valmiermuižas alus” darītava audzējusi eksporta apjomu par 5%, kopumā sasniedzot 290 000 eiro. Pērn par otru lielāko eksporta tirgu aiz Igaunijas kļuvusi Īrija.
Pateicoties rabarberu zeltera ieviešanai, zīmola “Gardu muti” zelteru pārdošanas apjomu izdevies palielināt par 13%, sasniedzot 253 639 eiro. Zelteris gatavots tikai no Latvijas zemnieku izaudzētiem rabarberiem. Arī šogad “Valmiermuižas alus” plāno zelteru ražošanai iepirkt 10 tonnu Latvijas rabarberu.
Kā novērojis Aigars Ruņģis, pircēji kļuvuši patriotiskāki, bet arī izvēlīgāki, tāpēc “Valmiermuižas alus” pārsteidz ar jaunām alus garšām, kas darītas Latvijā. Ieviešot gaišo medalu, medalus “Namejs” pārdošanas apjoms pērn pieaudzis par 80%, sasniedzot 83 000 eiro. “Pircēji novērtē, ka medalu brūvējam ar Latvijas bišu medu, nevis ekstraktu vai cukuru,” panākumu formulu atklāj A. Ruņģis. Savukārt trīs bezalkoholiskā alus garšu ieviešana pērn ļāvusi dubultot “Kokmuižas” eilu pārdošanu, sasniedzot 153 422 eiro. “Esam vienīgā alus darītava Latvijā, kas brūvē bezalkoholisko IPA (Indian Pale Ale), ko novērtējuši autovadītāji,” stāsta A. Ruņģis.
“Valmiermuiža ir maza muižas alus darītava ar kopējo tirgus daļu 1,1% un izbrūvētiem 2,18 miljoniem litru gadā. Esam padsmit reižu mazāki par Latvijas lielajām alus darītavām. Pēdējais gads bijis ļoti grūts, bet ražīgs jaunām nišas garšām ar augstu pievienoto vērtību. “Valmiermuižas alus” no pirmās dienas tiek brūvēts tikai Valmiermuižā, dodam darbu 100 cilvēkiem, sildot Latvijas ekonomiku. Tādēļ uz katras etiķetes varam rakstīt “darīts Valmiermuižā”", gandarījumu pauž A. Ruņģis.