Jaunākais izdevums

Pēc Ceļu satiksmes drošibas direkcijas (CSDD) datiem, jūnijā Latvijā reģistrēti 556 jauni automobiļi. Tas joprojām ir par 17% mazāk nekā 2009. gada jūnijā, taču par 212 automašīnām vairāk nekā šī gada maijā (344).

Tomēr savu ieguldījumu autotirgus pieaugumā devuši arī vairāki lieli iepirkumi Latvijā. LPAA prezidents Andris Kulbergs: «Jūnijs bija pārsteidzošs mēnesis. Vēl pusmēneša rezultāti neliecināja par jelkādiem uzlabojumiem salīdzinot ar maiju, turklāt Jāņu nedēļa faktiski bija brīva.»

LPAA prezidents norāda, ka jūnijā bijuši vismaz 7 prāvi jaunu auto iepirkumi. Savus autoparkus papildinājuši komunikāciju, enerģētikas, autoceļu uzturēšanas, pārtikas un citi uzņēmi. Jaunus Mercedes-Benz Sprinter neatliekamās medicīniskās palīdzības vajadzībām saņēmusi sanitārā autobāze, un nepieredzēti daudz automašīnu, 36, vienā mēnesī pārdevis Fiat dīleris.

«Tas nozīmē, ka uzņēmumiem ir nepieciešamas komerctransports, un arvien vairāk kompānijām ir iespēja tādu iegādāties,» ar gandarījumu secina A. Kulbergs. Jūnijā Mitsubishi tirgotājam izdevies realizēt pat trīs pikapus L200, lai gan iepriekš šis automobiļu segments bija gandrīz pilnībā «apstājies».

LPAA arī norāda, ka vadošais finansētājs jauno auto iegādei joprojām ir Nordea Finance, taču ar katru mēnesi aktīvāki kļūst arī citi, piemēram, DnB Nord Līzings.

*2009.g. janv. - jūnijs

**2010.g. janv.- jūnijs

+/-

%

1

TOYOTA

347

296

-51

-14,7

2

VW

369

290

-79

-21,41

3

RENAULT

103

197

94

91,26

4

ŠKODA

125

120

-5

-4

5

PEUGEOT

27

113

86

318,5

6

HYUNDAI

115

94

-21

-18,26

7

FORD

139

82

-57

-41,01

8

MITSUBISHI

173

81

-92

-53,18

9

BMW

145

74

-71

-48,97

10

MERCEDES BENZ

103

62

-41

-39,81

11

OPEL

82

58

-24

-29,27

12

SUBARU

75

58

-17

-22,67

13

LEXUS

33

56

23

69,7

14

VOLVO

81

50

-31

-38,27

15

AUDI

77

49

-28

-36,36

16

DACIA

13

46

33

253,8

17

NISSAN

48

46

-2

-4,167

18

HONDA

71

45

-26

-36,62

19

FIAT

12

43

31

258,3

20

MAZDA

38

37

-1

-2,632

21

KIA

44

30

-14

-31,82

22

LADA

37

24

-13

-35,14

23

CITROEN

51

22

-29

-56,86

24

LAND ROVER

22

18

-4

-18,18

25

SEAT

10

12

2

20

26

CHEVROLET

11

11

0

0

27

PORSCHE

11

9

-2

-18,18

28

SUZUKI

22

7

-15

-68,18

29

BENTLEY

4

3

-1

-25

30

CHRYSLER

7

3

-4

-57,14

31

DODGE

3

3

0

0

32

JEEP

9

2

-7

-77,78

33

ALFA ROMEO

3

1

-2

-66,67

34

CADILLAC

1

1

0

0

35

JAGUAR

5

1

-4

-80

36

LAMBORGHINI

0

1

1

37

MASERATI

0

1

1

38

MINI

12

1

-11

-91,67

39

SAAB

15

1

-14

-93,33

40

ASTON MARTIN

0

0

0

41

BUICK

1

0

-1

-100

42

GMC

0

0

0

43

HUMMER

20

0

-20

-100

44

INFINITI

2

0

-2

-100

45

KOENIGSEGG

0

0

0

46

KTM

1

0

-1

-100

47

LOTUS

0

0

0

48

SSANG YONG

1

0

-1

-100

2468

2048

-420

-17,02

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv,18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdaļa (21%) autovadītāju tuvākā gada laikā plāno iegādāties automašīnu, pārsvarā (17%) apsverot lietota auto iegādi, liecina Swedbank aptaujas dati.

Zīmīgi, ka trešdaļa jeb 31% no potenciālajiem auto pircējiem plāno iegadāties savu pirmo auto. Savukārt pārējiem būtiskākais apsvērums jau esoša auto nomaiņai ir tā vecums – 28% iedzīvotāju, kas apsver auto iegādi tuvākā gada laikā, vēlas to darīt, jo esošajam auto ir jau vairāk nekā 10 gadi. Tāpat par sava spēkrata nomaiņu vēl liek domāt esošās automašīnas tehniskie defekti (16%), liels nobraukums (12%) vai vēlme mainīt auto vismaz reizi trīs līdz piecos gados (12%). Par automašīnas iegādi visbiežāk domā jaunie autovadītāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem (49%), kuriem lielākajai daļai plānotais pirkums būtu sava sapņa īstenošana par pirmo auto. Lai arī jaunie autovadītāji biežāk nekā citi sapņo par pilnīgi jauna auto iegādi, tomēr iecerējuši pirkt spēkratu, kas vecāks par pieciem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunieši krāj savam mājoklim, automašīnai vai citam lielākam pirkumam

Dienas Bizness,19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa (61%) 18-25 gadus veci jaunieši Latvijā krāj naudu konkrētam mērķim – liecina SEB bankas veiktā aptauja Baltijas valstīs. Igauņu un lietuviešu jaunieši ir nedaudz aktīvāki krājēji – apstiprinošu atbildi snieguši attiecīgi 76% Igaunijā un 78% no aptaujātajiem jauniešiem Lietuvā.

Populārākais iemesls, kādēļ Latvijas jaunieši krāj naudu, ir vēlme veikt kādu lielāku pirkumu, iegādāties savu mājokli vai automašīnu. Neliela daļa jauniešu atbildējuši, ka krāj līdzekļus savām kāzām.

Aptaujas dati liecina, ka Latvijā ir vismazākais jauniešu skaits, kuri veic uzkrājumus nākotnes mērķiem – ar šādu rīcību izceļas vien seši no desmit aptaujātajiem jauniešiem. Taču, to jauniešu vidū, kuri uzkrāj naudu, visbiežāk krāj lielākiem pirkumiem, piemēram, datoram un mobilajam tālrunim - 18% Latvijā, 21% Lietuvā un 23% Igaunijā. Otrs kārotākais mērķis Latvijā ir mājokļa iegāde – šim mērķim krāj 12% Latvijas, 13% Igaunijas un 22% Lietuvas jaunieši. Trešajā vietā ierindojas vēlme iegādāties savu auto – Latvijā šim mērķim krāj 8% jauniešu, kamēr Lietuvā - 22% un Igaunijā 10% aptaujāto jauniešu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ķīnas elektroauto nākotne Latvijā. Ko izvēlēties šodien?

Diāna Šafīra, "Inchcape Latvija" uzņēmuma vadītāja,25.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai pieejamākas elektroauto cenas mainīs automašīnu segmentu uz Latvijas ceļiem?

Latvijas auto tirgū vienmēr būtiska nozīme ir bijusi cenai. Tāpēc jaunu auto iegādes ziņā mēs visai būtiski atpaliekam no saviem kaimiņiem. Igauņi un lietuvieši salīdzinoši ir gatavāki investēt lielāku summu, iegādājoties jaunu automašīnu, lai pēc tam dzīvotu mierīgi, veicot tikai regulāras apkopes. Savukārt Latvijā automašīnu pircēji ir salīdzinoši gatavāki lielākas summas investēt automašīnas lietošanas periodā, kas, protams, pozitīvi veicina automašīnu remonta darbnīcu tirgus attīstību.

Līdzīgu tendenci varam novērot arī Latvijas jauno elektroauto tirgū, kas kaut cik nozīmīgas dzīvības pazīmes sāka izrādīt tikai brīdī, kad šo transportlīdzekļu iegādi privātpersonām sāka subsidēt. Papildu uzrāvienu šā gada sākumā elektroauto Latvijā piedzīvoja līdz ar lētāku Ķīnas auto aktivizēšanos vietējā tirgū, kas šā gada pirmajos piecos mēnešos pat ievērojami apsteidza elektroauto zīmolu Tesla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Arni Jaudzemu, Sixt vadītāju Baltijas valstīs

Lelde Petrāne,08.08.2014

Viena no retajām fotogrāfijām, kurās var redzēt mani – parasti esmu kameras otrā pusē. Singapūras putnu dārzs.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild uzņēmuma Sixt vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

Šobrīd Sixt ir pieejams vairāk nekā 100 pasaules valstīs. Baltijā vairāk nekā desmit gadus uzņēmums sniedz auto nomas un līzinga pakalpojumus, konsultē Baltijas lielāko uzņēmumu autoparkus, kā arī uzņēmumus ar nelielu automašīnu skaitu. Rīgā un Jūrmalā pieejams arī Sixt velo nomas tīkls.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Darbs auto nomā un auto līzingā apvieno visas tās lietas, kas mani vienmēr ir interesējušas – auto, ekonomika un ceļošana. Automašīnu lieta, kā jau visiem puikām, sāka interesēt bērnībā; pēc pamatskolas uzreiz sāku studēt ekonomiku un biznesu, un pēcāk, atveroties robežām, ceļošana ir viens no maniem hobijiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte,19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijā kopumā pirmreizēji ir reģistrēti 12,8 tūkstoši automašīnu (pasažieru un vieglais komerctransports līdz 3,5t), kas ir par 1% mazāk nekā 2012.gadā, liecina Auto asociācijas dati.

Pasažieru automašīnu skaits aizvadītā gadā ir bijis teju identisks nekā iepriekšējā gadā (10,6 tūkstoši vienību), bet vieglais komerciālais transports reģistrēts par 3% mazāk nekā 2012.gadā.

2013. gada auto tirgu kopumā var raksturot kā ar skaitliskā ziņā stipri samazinātiem lielajiem korporatīvajiem darījumiem – ļoti maz bija lielāki valsts iestāžu iepirkuma konkursi, skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš. Tieši korporatīvo darījumu mazo apjomu dēļ kritusies arī vieglā komerctransporta realizācija, kas savukārt kalpoja par pamatu auto tirgus pieaugumam 2012.gadā.

Tomēr, ja analizējam Latvijas auto tirgus potenciālu, nevar nepieminēt, ka kopējais auto reģistrāciju skaits ir nedaudz mānīgs, jo tas ietver arī re-eksportētos auto. Tie ir darījumi, kas dažu mēnešu laikā no reģistrācijas Latvijā tiek noņemti no uzskaites un pēc tam izvesti uz citām valstīm. Ja 2012.gadā re-eksporta apjoms bija 9% no kopējā pirmreizēji reģistrēto vieglā transportlīdzekļu skaita, tad 2013.gadā re-eksportēto auto apjoms ir jau sasniedzis 14%, uzsver asociācijas pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadītājam uzņēmuma veiksmes stāstā ir liela nozīme, taču vēl būtiskāka ir vadības komandas loma, uzskata Ilze Grase-Ķibilde, bijusī Møller Baltic Import izpilddirektore.

Cik spēcīga ir vadības komanda, tik spēcīgs ir arī uzņēmums, jo mēs nevaram likt visas kārtis uz vienu cilvēku. Svarīgi apzināties, ka neviens no mums nav supercilvēks - mēs visi pieņemam gan pareizus, gan kļūdainus lēmumus, tāpēc ir būtiski darbavietā radīt tādu vidi, kurā nevienam no mums nav jābaidās atzīt savas kļūdas vai palabot citam citu, domā I.Grase-Ķibilde. Tādā veidā tiek radīts spēcīgs komandas kodols, kurā mēs viens otru atbalstām un kopā dodamies nosprausto mērķu virzienā. Es pati esmu dalītās līderības piekritēja, kas nozīmē, ka es uzticos savai vadības komandai un man viņu viedoklis ir svarīgs, atzīst I.Grase-Ķibilde.

Augustā tapa zināms, ka pēc 12 gadu darba jūs esat nolēmusi atstāt Møller Baltic Import izpilddirektores amatu, lai turpinātu karjeru vienā no pasaules vadošajiem automobiļu ražotājiem Audi. Kas bijuši jūsu nozīmīgākie ieguvumi Møller Baltic Import, un kā tie ir palīdzējuši jūsu profesionālās karjeras veidošanā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Nākotnes enerģija

Māris Ķirsons,09.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļi ar alternatīvo degvielu pakāpeniski ienāks ikdienas dzīvē, to veicinās gan tehnoloģiju attīstība, gan Eiropas Savienības klimata mērķu sasniegšana un valstu valdību lēmumi attiecībā uz mazu emisiju vai bezemisiju transportlīdzekļu iegādi un ekspluatāciju.

Tāds secinājums skanēja izdevniecības Dienas Bizness sadarbībā ar AS Gaso, Neste Latvija un Møller Baltic Import SE rīkotajā nozares pasākumā, kas veltīts tīras enerģijas izmantošanai. Šāda konference tiek organizēta jau otro gadu, šogad tās nosaukums bija NĀKOTNES ENERĢIJA: mobilitāte. efektivitāte. klimats.

Alternatīvo degvielu attīstība ir ļoti būtiska arī Latvijai, it īpaši, ja vairāk nekā 700 000 spēkratu lielais autoparks lielākoties ir vecāks par 10 gadiem. Risinājumi attiecībā uz tā dēvēto tīro enerģiju autotransportam ir vairāki – visvienkāršākais ir fosilo degvielu aizstāt ar atjaunojamo, ir iespējas iegādāties auto, kuri izmanto saspiesto dabasgāzi (CNG), kuru perspektīvā varētu iegūt no Latvijā saražotā biometāna, un tādējādi tas jau būtu BioCNG, sava veida alternatīva varētu būt sašķidrinātā dabasgāze (LNG) un, protams, elektroauto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Swedbank: Pieprasījums pēc līzinga jaunu auto iegādei audzis par trešdaļu

Dienas Bizness,11.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā rāda Swedbank dati, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo ceturksni, 2015.gada pirmajos trīs mēnešos (janvāris - marts) jauno auto līzinga tirgus audzis par 30%.

Pieprasītākie jaunie auto ir tā dēvētie pilsētas džipi - Nissan Qasqai, Nissan Juke un Toyota RAV4. Savukārt pieprasījums pēc lietoto auto iegādes līzingā salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo ceturksni šogad palielinājies par piekto daļu (20%), informē bankā.

«Šis pavasaris iezīmē «zaļo asnu» tendenci auto līzinga tirgū – redzam, ka pirmo reizi kopš pirmskrīzes laika pieprasījums ir stabils un no jauna izsniegtais Swedbank līzings finansējums auto iegādei pārsniedz portfeļa samazinājumu. Šāda tendence liecina, ka iedzīvotāji jūtas droši par savu finanšu stabilitāti jeb, vienkāršiem vārdiem sakot, viņiem ir stabila darba vieta ar regulāriem ienākumiem un viņi ar optimismu raugās nākotnē. To veicina arī fakts, ka auto nomaiņas procesu nevar atlikt ilgstoši, jo ar gadiem būtiski palielinās auto remonta izmaksas, un kādā brīdī jauna auto iegāde ir racionāli pamatots lēmums,» uzsver Swedbank Privātpersonu auto finansēšanas atbalsta nodaļas vadītājs Kaspars Sausais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izzinošo ekskursiju pa uzlaboto VW Polo noteikti būtu vēlams sākt ar autosalona un jauno motoru klāsta izpēti, jo no ārpuses diži lielu izmaiņu mazajam tautas auto neatradīsiet.

Salona iekārtojuma un motoru klāsta pilnveidošana ir galvenie mājas darbi, ko Volkswagen izpildījis, lai atjaunotu pircēju interesi par Eiropā populāro modeli. Kā zināms, Vecajā kontinentā VW Polo un citi viņiem līdzīgie mazās klases auto tiek izķerti kā karsti pīrādziņi, jo atšķirībā no Latvijas tiem ļoti bieži tiek uzticētas ģimenes auto funkcijas. Diemžēl pie mums mazi un ekonomiski auto pagaidām nav modē. Automašīnu blīvums uz mūsu ceļiem un lielpilsētu ielām nav tik nogalinošs kā Eiropas megapilsētās Romā, Londonā vai Parīzē. Turklāt arī mūsu ceļu un ielu nožēlojamais stāvoklis šo automobiļu klasi pircējiem padara nepievilcīgu salīdzinājumā ar lielāka izmēra braucamajiem. Toties līdzīgi kā pārējiem savas klases brāļiem Polo pie mums tiek uzlūkots kā gana labs firmu un uzņēmumu dienesta auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pērn reģistrēts par trešdaļu vairāk jaunu automobiļu

Aldis Zelmenis,13.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītā gada pēdējais mēnesis bijis ražīgākais Latvijas jaunu auto tirgū. Decembrī piereģistrēti 604 jauni auto, vairāk kā jebkurā citā 2010. gada mēnesī.

Tomēr LPAA prezidents Andris Kulbergs norāda, ka pārliecīgam optimismam nav pamata: «Decembris tradicionāli ir «trekns» mēnesis auto tirgotājiem. Pagājušā gadā tas papildus bija skaidrojams ar klientu paaugstinātu interesi un vēlmi iegādāties automašīnas, iekams stājas spēkā jaunie ar auto transportu saistītie nodokļi. Taču patīkamajām gada beigām var sekot gauss 2011. gada sākums ar auto tirgus aktivitātes samazinājumu un reģistrāciju kritumu.»

Saskaņā ar CSDD reģistrācijas datiem populārākā marka Latvijas jaunu auto tirgū 2010. gadā bijusi Toyota ar 846 reģistrētiem automobiļiem. Otrajā vietā ir Volkswagen ar 599, bet trešajā čehu Škoda ar 338 reģistrētām vieglajām automašīnām. Citu marku pārstāvjiem izdevies realizēt mazāk par 300 automašīnām. Procentu izteiksmē ar vislielāko pieaugumu 2010. gadā var lepoties Peugeot pārstāvis, kas pārdevis par 416,1% automobiļiem vairāk kā 2009. gadā. Ievērojams pieaugums decembrī bijis novērojams arī jauna komerctransporta tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Paaudžu atšķirīgās rūpes par auto drošību

Compensa Latvijas filiāles vadītāja Evija Dundure,30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobraucēju uzskati par automašīnas apdrošināšanu, attieksme pret drošību kopumā un arī notikušo negadījumu skaits mainās atkarībā no šoferu vecuma un pieredzes, liecina apdrošinātāja Compensa pieredze. Turklāt jānorāda, ka jauniešu vērtības būtiski atšķiras no tās paaudzes, kura dzimusi laikā, kad nebija mobilo sakaru, interneta un par drošību uz ceļiem tika domāts salīdzinoši mazāk.

Jauniešiem svarīgs ātrums, nevis drošība

Pētījums Latvijas paaudžu anatomija atklāj, ka jauniešiem jeb digitālajiem bērniem vecumā no 18 līdz 25 gadiem patīk izjūtas, ko sniedz ātrums. Arī Compensa pieredze liecina, ka, iegādājoties automašīnu, šī grupa izvēlas vecākus, bet salīdzinoši jaudīgākus transportlīdzekļus. Likumsakarīgi, ka automašīnas drošība t.s. «digitālajiem bērniem» ir otršķirīga un, kas ne mazāk būtiski, lielā mērā ir atkarīga no viņu finansiālajām iespējām. Kopējās tendences liecina, ka līdz 20 gadu vecumam jauniešu ienākumus pamatā nodrošina vecāki. Var novērot, ka šo digitālo bērnu vecāki mazāk domā par pretaizdzīšanas iespējām, jo eksistē pieņēmums, ka automobilis ir pārāk vecs, lai uztrauktos par tā nozagšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

DNB banka atvērs kafejnīcu

Lelde Petrāne,19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DNB banka uzsākusi programmu jauniešiem – TRY. Papildus jauniešiem piemērotiem pakalpojumiem banka ir radījusi arī grāmatu – tajā apkopotās atziņas jauniešiem noderēšot dažādās dzīves situācijās no traipu tīrīšanas līdz pat auto iegādei.

Tāpat tiks atvērta arī tematiska pop-up kafejnīca, kurā jaunieši varēs radošā ballītes atmosfērā pavadīt laiku.

Bezmaksas grāmatā, kuras nosaukums arī ir TRY, apkopoti dažādi padomi no A līdz Z, kas esot noderīgi jauniešiem, uzsākot patstāvīgu dzīvi. Grāmatā ir apkopotas atziņas par tādām tēmām kā automātiskā rēķinu apmaksa, dress code, dzīvokļa meklēšana, dažādi glāžu veidi, nodokļi, olīveļļas dažādie pielietojumi, tapešu līmēšana, traipu tīrīšana u.c.

«Sasniegumiem dažkārt ir nepieciešami neskaitāmi mēģinājumi, un tikai tie, kuri nebaidās izmēģināt ko jaunu, nonāk pie laba rezultāta. Tieši tāpēc DNB bankas programmai jauniešiem vecumā no 20 līdz 26 gadiem izvēlējāmies nosaukumu TRY jeb tulkojumā uz latviešu valodu – Mēģinājums. Bankas izdotā grāmata būtībā ir noderīgu ideju kopums, kas palīdzēs tikt galā ar lietām, ar kurām, iespējams, nekad agrāk jaunietim nav bijusi vajadzība saskarties – gan bankas pakalpojumiem, gan sadzīviskām situācijām mājās, darbā vai mācību iestādē,» par grāmatu stāsta Līva Brakša, DNB bankas Mārketinga projektu vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Lielbritānijā uzņēmumi, visticamāk, padomās divreiz pirms prestiža celšanai savus vadītājus vizināt ar dārgiem luksusa klases automobiļiem, jo jau pēc pavisam neilga laika valstī nodoklis par šādu auto izmantošanu varētu ievērojami palielināties, vēsta Telegraph.

No šā gada 6. aprīļa Lielbritānijā stāsies spēkā jaunie noteikumi attiecībā uz nodokli, ko uzņēmumi maksā par saviem luksusa klases auto, kuru skaitā ir tādi spēkrati kā Ferrari, Lamborghini, Bentley, kā arī augstākās klases Mercedes-Benz un BMW.

Lai labāk izprastu, par ko ir runa, sākotnēji jāpaskaidro, ka šo nodokli aprēķina atkarībā no automašīnas vērtības. Patlaban ir noteikti auto vērtības griesti 80 tūkstošu sterliņu mārciņu apmērā, tādējādi maksimālais nodokļu apjoms, kāds ik gadu jāmaksā uzņēmumam, kam pieder luksusa klases automašīna, kuras vērtība pārsniedz noteiktos griestus, patlaban ir 14 tūkstoši mārciņu ienākuma nodokļa veidā un nacionālās apdrošināšanas nodeva 3 584 mārciņu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietotu auto tirgū Latvijā vērojams nozīmīgs ar dīzeļdzinējiem aprīkoto automašīnu pārsvars pār benzīna dzinēju auto – tas veido teju 85% no visiem pārdotajiem lietotiem automobiļiem mūsu tirgū.

Kaut arī par dīzeļdzinēju nākotnes perspektīvām pasaulē tiek aizvien aktīvāk diskutēts, eksperti uzskata, ka tuvākajā laikā pieprasījuma tendences aizvien būs par labu tiem, ņemot vērā, ka kopumā tie autoīpašniekam nodrošina zemākas kopējās ekspluatācijas izmaksas. Papildu tam dīzelis arī nākotnē ieņems nozīmīgu lomu gan privātajā, gan komercsektorā. Dīzeļu attīstībā un uzlabošanā ir ieguldīts ievērojams izpētes darbs, un šodien tirgū pieejamie jaunie produkti ir arvien konkurētspējīgāki, videi draudzīgāki, acīmredzami graujot mītus, kas apvijuši šo tehnoloģiju iepriekš.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu zīmolu pārstāvniecība Baltijas Gada auto konkursu finālos šogad ir sasniegusi savu kulmināciju. Igaunijas konkursā korejiešu KIA spēja nosmelt pat divas pirmās vietas, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Latvijas un Igaunijas konkursos uzvarēja KIA zīmola ražotie KIA Ceed un KIA Stinger. Tikai neliela «pārpratuma» dēļ Lietuvas Gada auto konkursā uzvarētāja tituls tika Peugeot 508. Toties nekur tālu neatpalika jau pieminētais KIA Ceed, kas kaimiņvalsts konkursā nopelnīja otro vietu. Starp citu, KIA Ceed ir arī starp Eiropas Car of the Year 2018 septiņiem titula pretendentiem. Uzvarētāju šajā konkursā uzzināsim 2019. gada 4. martā – Ženēvas auto izstādes laikā.

Lietuviešu izvēli var saprast: elegants auto ar oriģinālu virsbūvi un greznu pildījumu, neba velti tas tika apbalvots par labāko dizainu arī Latvijas Gada auto 2019 konkursa ietvaros. Bezrāmju durvju konstrukcija ir stilīgs, bet vienlaikus ļoti riskants gājiens no Peugeot puses, kas jauno Peugeot 508 var pacelt debesīs vai arī tikpat viegli nogremdēt. Pie stūres vai, sēžot aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot modes tendencēm, zviedru Volvo ir radījis pilnīgi jaunu dzinēju paaudzi, kas jau ir pieejama gandrīz visos modeļos, izņemot pašreizējo XC90.

Svarīgi ir piebilst, ka turpmākajos gados jaunie motori būs neatņemama visu Volvo modeļu sastāvdaļa, kuri tiks būvēti uz jaunās t.s. SPA platformas.

Pašu spēkiem radītās motoru paaudzes dīzeļmotori un benzīnmotori tiek veidoti, balstoties uz divu litru tilpuma četrcilindru agregātu bāzes. Tos apkarinot ar dažāda izmēra turbīnām un/vai kompresoriem, tiks panākta motoru jaudu daudzveidība. Sāksim ar to, ka tie ir pilnīgi jaunas paaudzes motori, kuros plaši izmantots alumīnijs un citi modernie materiāli, ļaujot spēka dzelzim nomest 30 līdz 50 kilogramus liekā svara. Volvo jauno motoru unifikācijas plāns paredz plašu pielietojumu, sākot no pašiem mazākajiem Volvo priekšpiedziņas auto un beidzot ar lielāko un prestižāko SUV modeli XC 90.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķi iekasēt pēc iespējas vairāk naudas valsts budžetā, pērn tika pieņemti daudzi dažādi lēmumi, būtiski palielinot nodokļu slogu. Šogad, laikā, kad jaunie nodokļi jāsāk iekasēt, arvien vairāk sāk atklāties dažādas nepilnības, bet attiecībā uz tā saucamo dienesta auto nodokli tā vien izskatās, ka ar to kaut ko prātīgu vispār izdarīt nav iespējams.

Proti, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ir konstatējis, ka, liekot šo nodokli maksāt valsts un pašvaldību iestāžu darbiniekiem, kas dienesta auto izmanto privātajām vajadzībām, faktiski tiktu atļauts veikt nelikumības.

Redz, likumdošana nosaka, ka minētās personas dienesta līdzekļus privātajām vajadzībām vispār nedrīkst izmantot. Protams, Latvijā ir gan bijušie, gan arī esošie valdības pārstāvji (ar dažādām partiju piederībām), kas uzskata, ka ar dienesta auto vest savus bērnus uz skolu vai bērnudārzu esot gandrīz vai pašsaprotami, taču diez vai kāds nodokļu maksātājs vēlas apzināties, ka šāda vizināšanās notiek uz viņa iemaksātās naudas rēķina. To pašu var attiecināt arī uz braukāšanu, piemēram, posmā ministrija — ministra mājas un otrādi (kaut gan droši vien ir amatpersonas, kas uzskata, ka šādi braucieni ir valstiski svarīgi). Nu nav nodokļu maksātājiem jāsedz izdevumi, kas rodas, amatpersonai dodoties no rīta uz darbu. Savukārt, saprotot, ka valsts kabatā noteiktu papildu naudas summu tomēr vajag iegūt, būtu ieteicams rūpīgi pārskatīt, vai tiešām dienesta auto ir nepieciešams visām tām personām, kam tie ir piešķirti. Tāpat, paskatoties, ar kādas klases auto pārvietojas mūsu amatpersonas, kļūst skaidrs, ka jēdzienu «ekonomiska darbība» tās līdz galam neizprot. Būtu tikai normāli, ja ministri (par pārējām amatpersonām nemaz nerunājot) tik mazā un ne īpaši turīgā valstī, kāda ir Latvija, pārvietotos ar salīdzinoši lētām mazlitrāžas automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrotransports nav jauna tēma, taču tā kļūst aizvien aktuālāka. Daudziem tas kļuvis par ikdienas pārvietošanās līdzekli, un elektroauto vairs nevar uzskatīt tikai par luksusa preci. Salīdzinot ar kaimiņvalstīm, Latvijā šī nozare attīstās salīdzinoši lēnāk, kā arī valsts nesniedz atbalstu elektroauto iegādei. Toties to lietošana ļauj izbaudīt ievērojamas priekšrocības un arī atteikties no atsevišķām izmaksu pozīcijām savā ikdienā.

Uzlabojoties elektroauto pieejamībai un cenai, ir sasniegts brīdis, kad arvien vairāk cilvēku nopietni apsver to iegādi.

Dārga investīcija, ko atpelna lietošana

Pamazām pieaug ne tikai elektroauto, bet arī elektromopēdu un autobusu popularitāte.

Tieši mazie transportlīdzekļi lietotājam ir visizdevīgākie, jo to cena daudz neatšķiras no analogiem ar iekšdedzes dzinēju. Kamēr Latvijā tie vēl iegūst popularitāti, tikmēr, piemēram, Ķīnā daudzām ģimenēm jau tagad aizvieto parasto automašīnu ikdienā.

Tiesa, jauna elektroauto cena tirgū šobrīd pat divreiz apsteidz līdzvērtīgu auto ar benzīna vai dīzeļa dzinēju. Te nepieciešams ilgtermiņa skatījums, jo bonusi, braucot ar elektromobili ikdienā, 5 - 10 gadu termiņā atpelna pirkuma cenu ar uzviju, nemaz nerunājot par samazināto kaitējumu videi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līzingā iegādāto auto pārņemšanas tēma ir pilnībā «nogājusi no skatuves» un ir neaktuāla, Db.lv pauda Swedbank valdes loceklis Daniils Ruļovs, kurš savulaik vadīja Swedbank līzinga biznesu.

Db.lv vēl pērn septembrī rakstīja par līzinga auto pārņemšanas aktualitāti - lai arī parādnieku situācija bija uzlabojusies, lielās līzinga kompānijas ik mēnesi katra pārņēma vidēji 20 – 30 auto, kas gan bija 20 reizes mazēk nekā 2009. gadā.

«Jaunie darījumi ir ļoti kvalitatīvi. Savukārt, ja kādam no esošajiem klientiem arī rodas problēmas, tie cenšas auto pārdot paši. Tas ir iespējams, jo auto tirgus vērtība šobrīd daudz maz atbilst līzinga atlikumiem un problēmu gadījumā auto ir salīdzinoši vieglāk pārdot. Tie gadījumi, kas vēl nonāk līdz atgūšanai, ir izņēmumi,» tā D. Ruļovs. Pēc viņa atzītā, arī to darbinieku skaits bankā, kas nodarbojās ar auto pārņemšanu, ir jau samazināts līdz minimumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Eiropas auto tirgus šogad audzis

Jānis Šķupelis,20.09.2018

Joprojām savu dominējošo lomu te ieņem no Volkswagen rūpnīcām nākušie spēkrati. Šī autoražotāja tirgus daļa šā gada astoņos mēnešos ES palielinājusies līdz 25,1% no 23,7% attiecīgajā periodā pērn.

Foto: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas auto tirgus šogad audzis; autoražotāju akcijām šajā laikā gan tik labi klājies nav.

Eiropieši pēdējo mēnešu laikā visai spēji sarosījušies jaunu spēkratu iegādes ziņā. Tas varētu nozīmēt, ka vecā kontinenta iedzīvotāji acīmredzami šos laikus vērtē kā ļoti labus, lai izdarītu pa kādam lielākam pirkumam, kas droši vien nāk komplektā ar jau kādu laiku aktuālo algu palielināšanos.

Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati liecina, ka augustā salīdzinājumā ar attiecīgo periodu vēl pirms gada jaunu vieglo automašīnu reģistrācija Eiropas Savienībā (ES) «palēkusies» par 31,2%. Tas ir ļoti daudz, ja ņem vērā sevišķi to, ka augusts mašīnu pirkšanas aktivitātes ziņā tradicionāli tiek vērtēts kā visai vājš mēnesis. Kopumā augustā tādējādi reģistrēts vairāk nekā 1,1 miljons jaunu pasažieru auto. Šādi dati turklāt nāk pēc ļoti spēcīga jūlija, kad ES tika reģistrēti gandrīz 1,3 miljoni jaunu auto, kas bija par 10,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Eksperti gan norāda, ka šādiem labajiem datiem ir arī izskaidrojums, kas daļēji, visticamāk, saistās ar to, ka no šā gada septembra ieviests jauns, stingrāks WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) tests, kas mērīs auto degvielas patēriņu un izmešu intensitāti. Tiek skaidrots, ka pēdējā laikā daudzi spēkratu pārdevēji dažādiem auto, lai tos pārdotu pirms šī stingrākā testa obligātās iziešanas, piedāvājuši pievilcīgas atlaides, tas lielā mērā novedis pie ļoti pieklājīgiem šī tirgus izaugsmes rādītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 7. septembrī, patiesi ekskluzīvā pirmizrādē Latvijā tika atklāts jaunās paaudzes Range Rover Sport. Baudot iespēju klātienē iepazīt Range Rover sportiskā SUV izcilo dizainu un tehnoloģijas, viesi gremdējās lieliskā atmosfērā, kuru jo īpašu padarīja prezentācijas vieta.

Pasākums notika FBO Riga biznesa aviācijas centrā, kur klienti, auto žurnālisti, Land Rover pārstāvji, auto cienītāji un partneri spožu lidaparātu ielenkumā noskatījās satriecošu priekšnesumu, kura vizuālie un skaņas efekti neatstāja vienaldzīgu nevienu. Savukārt par neaizmirstamu svētku gaisotni rūpējās 36. Līnija & Chivas Regal.

Ilgi gaidītā trešās paaudzes Range Rover Sport prezentācija bija turpinājums jaunā modeļa nervus kutinošajai starptautiskajai debijai. Atgādinām, ka tajā Džeimsa Bonda jaunākās filmas kaskadiere ar jauno Sport veica pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē, kur ūdens plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Biedējošais un ārkārtīgi bīstamais izaicinājums tika pārliecinoši pārvarēts un apliecināja jaunā Range Rover Sport spējas un tehnoloģijas, kas to padara par visu laiku jaudīgāko Range Rover.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krīzes situācijā virsroku gūst zīmoli, kas pārstāv nacionālas vērtības.

Tā intervijā DB pauž Jevgeņijs Toņevs – Odesā uzaugušais un Kijevā ilgāku laiku strādājušais reklāmas speciālists tagad jau vairākus gadus pārstāv Leo Burnett reklāmas tīklu Maskavā, šobrīd pildot aģentūras Arc Russia radošā direktora pienākumus un apkalpojot vislielākos zīmolus Krievijā.

Daudzas Latvijas radošās nozares ierasti lūkojas rietumu virzienā, tāpēc dažkārt nākas secināt, ka, neskatoties uz kopīgo ģeogrāfiju, tikpat kā neko nezinām par notikumiem un tendencēm, kas valda vien pārsimts kilometru uz austrumiem. Viens no izņēmumiem ir vietējā reklāmas industrija, kuras gada centrālajā pasākumā Golden Hammer regulāri viesojas arī Krievijas speciālisti, tostarp J. Toņevs. Sarunā ar DB viņš stāsta par Krievijas interneta drudzi, dalās pieredzē par darbu ar naftas magnātiem un apgalvo, ka pārāk labos apstākļos reklāma kļūst neinteresanta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

If Apdrošināšana kā LTAB pārstāvis saņēmusi administrēšanai regresa prasību par zaudējumu piedziņu saistībā ar pirms kāda laika automašīnas VAZ izraisītu satiksmes negadījumu, kurā cieta 5 cilvēki un otru negadījumā iesaistīto auto – BMW X5 – nācās norakstīt.

Negadījums notika netālu no Igaunijas robežas un to ar 1983.gada izlaiduma VAZ auto izraisīja kāds 18 gadus vecs jaunietis. Automašīna, kurā bez vadītāja atradās vēl divi tāda paša vecuma jaunieši, neievēroja ceļa zīmi «Dodiet ceļu», izbrauca uz galvenā ceļa un izraisīja sadursmi ar 2004.gada BMW auto. Otrajā automašīnā negadījuma brīdī atradās 5 vīrieši – visi vecumā ap 30 gadiem. Sadursmes rezultātā 5 no negadījumā iesaistītajām personām guva vieglus miesas bojājumus, bet abas automašīnas bija jānoraksta.

BMW automašīnai bija iegādāta KASKO polise un tās īpašniekam tika atlīdzināts automašīnas zaudējums un transportēšanas izdevumi par kopējo summu LVL 19 848 apmērā. Tā kā ceļu satiksmes negadījumu izraisījušajam auto VAZ nebija OCTA, visi zaudējumi tiks piedzīti no 18 gadus vecā jaunieša vai auto īpašnieka.

Komentāri

Pievienot komentāru