Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte,19.09.2014

Jaunākais izdevums

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Pieredze un uzticamība

Jaunais Corolla modelis ir pievilcīgs ar futūristisko LED apgaismojumu – kā jau visi jaunie Toyota spēkrati, ieskaitot Avensis un un vienu no Toyota flagmaņiem – krosoveru Toyota RAV4, kas jau no attāluma pasaka, ka pretī brauc jaunā Toyota. Pēdējo gadu laikā ražotājs būtiski uzlabojis un padarījis interesantākas Corolla ārējās formas un arī salona dizainu, tādēļ daudzos autotirgus speciālistu apskatos Corolla šodien pielīdzina biznesa klases sedanam un uzskata par sīvu konkurentu tam gan cenas, gan ekspluatācijas izdevumu ziņā, stāsta Toyota dīlera Wess Motors korporatīvo klientu vadītājs Juris Mežs. «Corolla raksturīga izteikti augsta tehniskā kvalitāte. Lai gan Corolla savu saimnieku varbūt nepārsteigs ar pārlieku apdares materiālu izsmalcinātību kā Premium klases sedani, tomēr tās tehniskais aprīkojums un kvalitāte ir apbrīnojama. Jebkurš Corolla īpašnieks apliecinās – šīm automašīnām reti ir nepieciešami nopietni remonti. Turklāt līdzšinējā praksē Corolla nav novērotas izteiktas sistemātiskas kļūdas, kas novestu pie kārtējiem remontiem. Teju 50 gadu laikā uzkrātā pieredze, uzlabojot modeli no paaudzes uz paaudzi, ir ļāvusi ražotājam atklāt un jau ražošanas procesā novērst visas iespējamās kļūdas,» atzīst Wess Toyota servisa direktors Jurijs Šestakovs. Corolla iemantojusi arī lielāko autoparku apsaimniekotāju uzticību, jo šī modeļa automašīnu ekspluatācijas izmaksas jeb Cost of ownership no gada uz gadu ir būtiski uzlabojušās un ir stipri konkurētspējīgas uz citu auto marku fona. Turklāt automašīnu dīkstāve neparedzētu remontu dēļ ir maza, kas ir būtiski uzņēmumiem, kuru darbiniekiem nepieciešams auto izmantot ikdienā, atklāj J. Šestakovs.

Faktiski par kompaktklases cenu jūs iegūstat vidējās klases automašīnu, pauž J. Mežs. «Toyota galvenais akcents automašīnu ražošanā sākotnēji bija praktiskums un drošība, tādēļ ilgu laiku automašīnu dizains netika īpaši akcentēts. Taču kādā brīdī ražotājs sāka just, ka konkurentu pārdošanas apjomi sāk tuvoties Toyota un tam par iemeslu bija dizains. Toyota sāka ražot «emocionālākus» auto, mainot pilnīgi visu savu automašīnu izskatu, vienlaikus ieturot vienotas dizaina iezīmes visiem modeļiem. Tādējādi šodien Toyota atkal ir stabilās pozīcijās – klienti iegādājas dizainiski skaistas automašīnas, kurām joprojām tradicionāli noturīga kvalitāte,» stāsta J.Mežs.

Mazais hibrīds seko

Kompānija Toyota ir hibrīda automašīnu tehnoloģijas pionieris pasaulē, kas savu pirmo hibrīda modeli publikai prezentēja 1997. gadā. Kopš tā laika šī tehnoloģija ir ieviesta daudzu autoražotāju ikdienā, taču Toyota atkal ievēro tradīciju – ražošanas procesā tiek īpaši ņemti vērā iepriekšējie secinājumi, un ar katru jaunu modeli, kas nobrauc no konveijera jau ar hibrīddzinēju, tehnoloģija ir pilnveidota. Pagājušajā nedēļā Wess Motors autosalonos Latvijā ieripoja jaunie Yaris hibrīdauto, par kuru uzņēmuma pārstāvji saka – šis ir nopietns konkurences pieteikums Latvijas autotirgū šajā segmentā. «Tas ir pilnīgs jaunums Toyota piedāvājuma klāstā, jo jaunais Yaris ir šobrīd vienīgais mazās klases auto ar hibrīddzinēju. Yaris patiešām sagādās baudu ikvienam tā lietotājam, turklāt ekspluatācijas ziņā tas no ekonomiska ir kļuvis vēl ekonomiskāks! Kaut vai bremžu kluču nolietojums – tā kā hibrīdauto bremzēšanai izmanto elektromotoru, loģiski, ka arī klasiskā bremzēšana tiek izmantota mazāk – tātad bremžu kluči jāmaina retāk. Arī degvielas patēriņš ir mazāks. Jā – šādi hibrīdauto ir dārgāki par saviem līdziniekiem ar benzīna vai dīzeļdegvielas dzinēju, bet ilgtermiņā klients iegūst uz mazākām izmaksām,» apgalvo J. Mežs. J. Šestakovs norāda – Yaris tikai ļoti retos gadījumos jāveic būtiski remonti. «Iespējams, tas ir saistīts ar Yaris īpašnieku saudzīgo attieksmi pret auto. Jau kopš Yaris ienākšanas tirgū pamanījām šo tendenci – tā īpašnieki nemēdz sūdzēties par būtiskiem tehniskiem defektiem ne dzinēja darbībā, ne automašīnas ritošajā daļā,» viņš piebilst.

«Šis auto noteikti ir piemērots pilsētniekam un ikvienam, kurš darba vajadzībās daudz braukā pa pilsētu un kuram ir nepieciešams ērti, viegli un ātri novietot automašīnu. Pēdējais arguments plus cenas atšķirība, ja nebaida nedaudz mazāks bagāžnieks, ir labs risinājums. Noteikti izdevīga šī mašīna ir dažādu uzņēmumu autoparkiem, kuru darbinieki ir aģenti, nekustamo īpašumu brokeri vai izmanto biežu braukšanas uzsākšanu un apstāšanos. Pārliecinošs piemērs – saldumu ražotāja Kalev rūpnīca Igaunijā nupat iegādājās 51 Toyota hibrīda automašīnu un paziņoja, ka mīl dabu un ciena apkārtējos,» stāsta J. Mežs. Tas ir vispārzināms fakts – paatrinājums, bremzēšana un šo darbību biežums – īpaši sastrēgumos – ir lielākais degvielas patēriņa iemesls, jo operatīvais patēriņš kompaktklases auto var būt līdz pat 25–35 l uz 100 km. Savukārt hibrīdauto, līgani uzņemot vai samazinot ātrumu, degvielas patēriņš ir tieši 0 l! Tas ir spēcīgs arguments, ja jūsu autoparkā ir vairāki desmiti automašīnu.

Kad lētāks ir dārgāks

«Joprojām Latvijā ir tendence, ka pircēji bieži izvēlas pirkt lietotas automašīnas. Arguments ir naudas ekonomija. Bet matemātika ir nepielūdzama un apstiprina, ka ekspluatācijas laikā jauns auto ir pat finansiāli loģiskāks lēmums, nemaz nerunājot par emocionālo prieku, ko sniedz jauna automašīna,» stāsta J.Mežs. Izmaksas nesaistās tikai ar cenu pirkšanas brīdī, ikviens zina, cik izmaksā automašīnas uzturēšana ikdienā – amortizācija, apkope, remonti. Jaunai automašīnai līdzi vienmēr nāk garantija, ar kuru autoražotājs jau sākotnēji apliecina; ja auto atklāsies rūpnieciski defekti, tos garantijas laikā novērsīs bez maksas.

Pretēja situācija ir ar līzingā ņemtiem lietotiem auto – automašīnas īpašnieks maksā kredītu un jau sāk maksāt par auto remontiem. «Turklāt uzņēmējiem atšķirībā no privātpersonas ir vēl kāds būtisks faktors – jaunas mašīnas, ja tās atbilstoši ekspluatē, nav nepieciešams bieži remontēt, kā tas ir vecāka gadagājuma automašīnām. Gan jauna, gan lietota automašīna lietošanas laikā «dilst» vienādi, tikai atšķirība ir tā, ka jauna automašīna «dilst» no nulles. Tātad lietošanas laiks bez nepieciešamajiem ieguldījumiem remontos ir garāks, pauž J. Šestakovs. «Kādēļ ārvalstu kompānijas autoparkiem pērk jaunas automašīnas un pēc trim vai pieciem gadiem tās pārdod? Var domāt, ka tās ir bagātas un var atļauties regulāri pirkt jaunus auto. Taču tā nemaz nav – šo kompāniju finansisti jau sen ir izrēķinājuši, ka ekonomiski izdevīgāk ir regulāri autoparku atjaunot, nevis ieguldīt laiku un resursus lietotu automašīnu remontos,» skaidro J. Šestakovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sāk īstenoties autogiganta Toyota stratēģiskais plāns, jo arī leģendārā Toyota Corolla jaunākie modeļi ir acīmredzami emocionālāki un «garšīgāki» nekā jebkad agrāk

No more boring cars... Tā skan Toyota Motor Corporation šā brīža vadītāja Akio Tojodas (Akio Toyodas) izvirzītais mērķis. Uzmundrinoši esošajiem un topošajiem klientiem, bet biedējoši konkurentiem. Pēc jaunākas paaudzes Toyota RAV 4 modeļa tagad arī Corollas jaunākie modeļi ļauj vaļu emocijām. Laikam jau Toyota C-HR panākumi Eiropas tirgū likuši mainīt stratēģisko virzienu arī pārējos segmentos. Vēl viena būtiska piebilde, ka, sākot ar 12. paaudzes Corolla, visas virsbūves versijas, tostarp piecdurvju hečbeks, ko pazinām ar nosaukumu Auris, turpmāk arī sauksies Corolla.

Pēc pārdošanas apjomiem jauno kompaktklases modeļu segmentā Toyota Corolla ir visvairāk pirktais modelis Baltijā, aiz sevis drošā attālumā atstājot gan šīs klases ciltstēvu VW Golf, gan KIA Ceed. Atšķirībā no abu kaimiņu tirgiem pie mums Corolla vēl jūtami zaudē VW Golf, tāpēc ar jaunākās paaudzes Corolla modeļiem ir plāns iekarot pirmo vietu arī Latvijā. Potenciāls, lai to izdarītu, ir. Trīs dažādas virsbūves versijas, proti, hečbeks, universāls un sedans izstiepj potenciālo Corolla pircēju auditoriju ļoti garā ierindā. Visas trīs virsbūves ir atšķirīgas pēc rakstura. Hečbeks ir jauneklīgākais no visiem. Ja vēl kopā ar 180 ZS jaudīgo hibrīdsistēmu, ko atbalsta divu litru benzīnmotors, tad jautrība un braukšanas prieks ir garantēts. Universāls jau ir krietni atbildīgāka personība. Mērķauditorija ir ģimenes, kā arī firmas un uzņēmumi, kas iepriekš bija uzticīgi Toyota Avensis, jo jaunais Corolla universālis varētu būt lieliska alternatīva. Kā zināms, Avensis no Toyota modeļu gammas ir izslēgts. Tā vietā jau šopavasar Latvijā ieradīsies jaunais Toyota Camry. Skaidrs, ka Camry būs dārgāks pirkums par Avensis, attiecīgi Corolla universāla vai sedana izpildījumā varētu automātiski kļūt par pilnvērtīgiem aizvietotājiem. Sedana izpildījuma Corolla ir visvairāk atšķirīgā versija no pārējām gan pēc izskata, gan pēc satura. Ņemot vērā, ka lielākie noieta tirgi būs Krievija un Turcija, atbilstoši arī sedana motora gamma ir veidota pēc lielāko tirgus vajadzībām. Uz papīra sedana potenciāls Baltijā izskatās visbālāk, taču laiks rādīs, kā tauta uzlūkos sedanu. Pēc cenu pozicionējuma: Corolla piecdurvju hečbeks būs pieejamākā virsbūve, proti, sākot no 16 490 eiro, bet par universālu nāksies noskaitīt par 1100 eiro vairāk. Abos gadījumos bāzes modeļa benzīnmotors būs jaunais 1,2 litru turbomotors, kas attīstīs 116 ZS lielu jaudu. Sedana modeļa pamatmotors būs labi zināmais 132 ZS jaudīgais 1,6 l benzīnmotors. Komplektā ar to sedana bāzes modeļa cena, sākot no 16 850 eiro. Skaidrs, ka lauvas tiesu no Corolla modeļiem veidos hibrīdversiju pārdošana. Tiek lēsts, ka kopumā Eiropā hibrīdmodeļu īpatsvars veidos 77% no kopējiem Corolla pārdošanas apjomiem, bet pie mums, Baltijā, šis skaitlis noteikti būs vēl lielāks. Hibrīdmodeļu cena, sākot no 21 750 eiro, kas tiek prasīta par hečbeka versiju. 22 790 eiro – par Touring Sports Hybrid, bet visdārgāk maksās Corolla sedana hibrīds, proti, sākot no 23 600 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Toyota dīleris Latvijā WESS Motors Toyota jūnijā pārdevis 174 jaunas Toyota automašīnas, kas ir par 87% jeb 81 spēkratu vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī. Tas ir rekordliels jaunu pārdoto auto skaits viena mēneša ietvaros pēdējo divu gadu laikā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Kopumā šī gada pirmajos sešos mēnešos Wess Motors Toyota pārdeva 673 jaunu Toyota automobiļu, kas ir par 182 auto vairāk nekā pērn. Neskatoties uz kopējā auto tirgus kritumu par 1% šī gada pirmajos sešos mēnešos, Wess Motors Toyota ir izdevies audzēt pārdošanas apjomus par 37%, kas veido 7,0% tirgus daļu no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Pozitīvi, ka šogad aktīvāks kļuvis privātais sektors, pieprasījums audzis par 37,8% salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem pieciem mēnešiem. Tas liecina par to, ka iedzīvotāji jūtas stabili un ir gatavi veikt lielākus pirkumus,» pirmā pusgada rādītājus pozitīvi vērtē AS WESS izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada martā Toyota pārdošanas apjomi palielinājušies par 41 %, pārdodot 271 jaunu Toyota auto, informē WESS Motors Toyota.

Baltijas valstīs kopā martā pārdoti 1058 jauni Toyota automobiļi, kas ir par 275 automobiļiem vairāk nekā pērn martā. Tādējādi Toyota pārdošanas apjomi Baltijas valstīs kopumā auguši par 35 %, un Toyota ir pircēju visiecienītākā automobiļu zīmola izvēle Baltijā. Toyota tirgus daļa Baltijā kopumā sasniedz 15,6 % no kopējā jaunu auto tirgus.

Aleksejs Radionovs, AS WESS izpilddirektors uzsver, ka Šobrīd nozarē ir vērojama stabila augšupejoša tendence. Līdz ar pieprasījuma pieaugumu, Latvijā par 5,4 % palielinājusies Toyota zīmola tirgus daļa, sasniedzot 16,6 % no kopējā tirgus.

Baltijā populārākie Toyota auto modeļi martā bija Toyota Auris un Toyota Corolla, kā arī C segmenta Toyota automobiļi, kurā viennozīmīgi viens no Toyota jaunumiem un populārākajiem auto modeļiem ir pērn prezentētais Toyota C-HR. Latvijā nemainīgi pieprasītāko Toyota auto modeļu priekšgalā ir Toyota RAV4 un Toyota Yaris, kā arī Toyota Auris un Toyota Corolla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS Motors Toyota sasniedz rekordlielu pārdoto auto skaitu

Laura Mazbērziņa,14.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos sešos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdošanas apjoms audzis par vairāk nekā 17%, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn, informē kompānija.

Kopš šā gada sākuma «WESS Motors Toyota» pārdevis 791 jaunu «Toyota» auto, no kuriem 28% jeb 225 bija hibrīdauto. Mazlietoto auto pārdošanas apjomu pieaugums ir 28%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. «WESS Motors Toyota» auto tirgus daļa ir 7,7% no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Šā gada pirmajā pusē vērojam pakāpenisku tirgus izaugsmi – pieaug pārdošanas rādītāji gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Visstraujāk šogad audzis korporatīvais segments – šā gada sešos mēnešos pieaugums ir 31%. Pieprasījuma pieaugumu veicinājusi līzinga risinājumu un kreditēšanas pieejamība gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Kopumā pirmo pusgadu vērtējam pozitīvi – augam ātrāk nekā kopējais auto tirgus. Arī nākamajā pusgadā, visticamāk, būs vērojams attīstības temps - tirgus pakāpeniski augs, ja vien to nesatricinās kādi nepatīkami lēmumi ekonomikā, piemēram, pēc vēlēšanām,» komentē Aleksejs Radionovs, AS «WESS» izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas jauno auto tirgū nosacīti panākumi

Lelde Petrāne,24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādījis stabilu 8,6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, liecina Auto Asociācijas sniegtā informācija.

Asociācija norāda, ka "tas ir ļoti labs rezultāts, ņemot vērā, ka arī 2019. gada otrajā pusē turpinājās jaunu izmešu normu izraisītas modeļu tehnisko risinājumu izmaiņas, ietekmējot piegādes, gan arī arvien sarežģītākā situācija kreditēšanas tirgū". Lielāko daļu no tirgus pieauguma veido kompaktā apvidus automobiļu klase.

2019. gads vieglo automobiļu tirgū Latvijā ir bijis ar stabilu izaugsmi gandrīz katru mēnesi. Nebūtiski reģistrāciju samazinājumi ir bijuši vien jūnijā, augustā un novembrī. Kopumā ir tikuši reģistrēti 20 939 jauni automobiļi. "Mēs beidzot pirmo reizi pēc 2008. gada esam pāri 20 tūkstošu slieksnim," vēsta Auto asociācija.

Tas gan esot stipri nosacīts panākums, jo arvien esam vairāk nekā 10 gadu attālumā no 2007. gada rezultāta. Eiropas kopējais tirgus, kā arī, piemēram, Igaunija jau vairākus gadus ir ļoti tuvu 2007.-2008. gadu tirgum un, visticamāk, to sasniegs tuvākā viena līdz divu gadu laikā, kamēr Lietuva to ir pārsniegusi jau pirms trim gadiem un turpina izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos trīs mēnešos Latvijā iegādāts par 61% vairāk jaunu hibrīdauto nekā šajā pašā laikā pirms gada, aģentūru LETA informēja "Citadele Leasing" pārstāvji, atsaucoties uz kompānijas apkopoto informāciju.

Pirmajā ceturksnī audzis ne tikai pieprasījums pēc hibrīdauto, bet arī automašīnām, kas aprīkotas ar gāzes dzinēju - tās iegādātas par 33% vairāk nekā pirms gada. Kopējais darījumu skaits jauno auto tirgū piedzīvojis kritumu 9% apmērā.

Biežāk pirktāko zīmolu topā pirmās piecas pozīcijas ieņem "Toyota", "Volkswagen", "Škoda", "Dacia" un "Renault" automašīnas. "Toyota", "Volkswagen" un "Škoda" ir trīs populārākie auto ražotāji gan privātpersonu, gan juridisko personu segmentā.

Pirmajā ceturksnī privātpersonas visbiežāk iegādājušās tādus auto modeļus kā "Toyota Rav4", "Toyota Yaris Cross" un "Toyota Corolla". Tikmēr juridiskās personas aktīvāk iegādājušās "Toyota Hillux", "Toyota Corolla" un "Renault Master".

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Aizvien vairāk automašīnu nozog, izmantojot jaunākās tehnoloģijas

Žanete Hāka,10.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā nozagta 421 automašīna, kas ir par 53 automašīnām vairāk nekā pērn šādā laika periodā, liecina Valsts policijas dati.

No tām 159 automašīnas bijušas ražotas laika posmā no 2006.gada līdz 2015.gadam. Analizējot zādzības, redzams, ka zagļu pielietotās tehnoloģijas arvien attīstās – gada otrajā pusē zagļi iemanās nozagt pat tajā pašā gadā ražotas automašīnas. Šāda tendence tika novērota jau pagājušajā gadā, kad rudenī, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, tika nozagtas vairākas 2014.gadā ražotas automašīnas. Policija prognozē, ka tuvākajos mēnešos zagļi būs iemanījušies aizdzīt arī vairākus šogad ražotos auto – pagaidām Latvijā nozagtas divas 2015.gadā ražotas automašīnas, taču līdz gada beigām šis skaitlis varētu krietni pieaugt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Slyfox", kas pārstāv automašīnu koplietošanas pakalpojumu zīmolu "Carguru", sadarbībā ar Swedbank papildinās savu autoparku ar jaunām, videi draudzīgām automašīnām. Investīcijas autoparka palielināšanā mērāmas 1,7 miljonu eiro apmērā.

Ar Swedbank atbalstu SIA "Slyfox" jau iegādājies 26 “Toyota” markas automašīnas ar samazinātu CO2 izmešu daudzumu. Tādējādi Latvijas iedzīvotajiem ikdienas lietošanai ir pieejamas vēl vairāk "Toyota Yaris", "Toyota Corolla" un "Toyota RAV4" automašīnas ar hibrīda dzinējiem.

“Mums ka uzņēmumam svarīga zaļā domāšana un mēs redzam, ka arī mūsu klientiem svarīgs ir ne tikai komforts, bet iespēja izmantot videi draudzīgus mobilos risinājumus, kas samazina nelabvēlīgo ietekmi uz apkārtējo vidi. Piešķirtais finansējums ļāvis mums būtiski papildināt mūsu autoparku ar modernām un videi draudzīgākām automašīnām. Ir būtiski uzsvērt to, ka izvēlētie auto modeļi ir Toyota pašuzlādes hibrīdi un tie dod mūsu klientiem iespēju laiku pavadīt ceļā, nevis veicot auto uzlādi,” komentē "Carguru" dibinātājs Vladimirs Reskājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānijas Toyota Motor Corp. un Mazda piektdien paziņoja, ka vienojušās par kapitāla apvienošanu, lai koncentrētos uz kopīgu elektrisko automašīnu izstrādi.

Tāpat abi autoražotāji nolēmuši ASV kopīgi uzbūvēt ražotni, radot līdz 4000 darbvietu.

2015.gadā Toyota un Mazda parakstīja saprašanās memorandu, lai izvērtētu sadarbības iespējas. Piektdien abi uzņēmumi norādīja, ka apvienos spēkus attiecībā uz nozīmīgu nākamās paaudzes tehnoloģiju attīstību.

Kompānijas investēs 1,6 miljardus ASV dolāru (1,3 miljardus eiro), lai ASV uzbūvētu rūpnīcu, kurā no 2021.gada tiks ražoti krosovera modeļi un Toyota Corolla automašīnas. Rūpnīca spēs saražot aptuveni 300 000 automobiļu gadā un radīt līdz 4000 darbvietu.

Paplašinot sadarbību, Toyota iegūs aptuveni 5% Mazda akciju daļu, bet Mazda investēs Toyota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais autoražotājs Toyota Motor Corp visā pasaulē atsauc 6,39 miljonus transportlīdzekļu, raksta MarketWatch.

Kompānija atsauc tādas automašīnas kā RAV4, Corolla, Yaris un Highlanders, kā arī apvienotos uzņēmumos ražotos Pontiac Vibe un Subaru Trezia.

Šoreiz atsaukto automašīnu skaits ir lielākais kopš Toyota atsauca 7,4 miljonus transportlīdzekļus 2012.gadā.

Uzņēmums nav skaidrojis, kādēļ automašīnas tiek atsauktas, taču Toyota ziņojusi, ka to problēmas nav radījušas ievainojumus vai negadījumus.

Db.lv jau rakstīja, ka februārī Toyota Motor paziņoja par 1,9 miljonu automašīnu Prius atsaukšanu, jo konstatētas problēmas šo automašīnu programmatūrā.

Šis bija jau trešais atsaukums šās sērijas Prius automašīnām. Iepriekš problēmas bija saistītas ar bremžu sistēmām. Prius ir viena no Toyota visvairāk pārdotajām automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vēl viens solītis autonomās braukšanas virzienā

Aldis Zelmenis,26.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotais astotās paaudzes VW Passat sper vēl vienu soli autonomās braukšanas virzienā, tostarp neaizmirst par pamatlietām, kas virza auto uz priekšu

Rietumeiropā D segmenta sedani ir izzūdoša parādība un visai ticams, ka devītās paaudzes Passat, ja tāds vispār būs, iespējams, būs tikai universāla čaulā. Pagaidām nav pamata spekulācijām un būtu aplami Passat, kas savā mūžā kopš 1974. gada ir tiražēts vairāk nekā 30 milj. eksemplāru, norakstīt pirms laika. Starp citu, Vācijā, kur norisinājās atjaunotā Passat testa braucieni, izdevās izbraukt tieši ar jubilejas 30 milj. modeli, kas pēc testa braucieniem taisnā ceļā devās uz Volkswagen muzeju.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

VW Passat ir viens no atpazīstamākajiem dienesta vāģiem Baltijā, kas iepriekš sīvi cīkstējās ar citu tikpat pieprasītu personību Toyota Avensis. Šobrīd, kad japāņu ražotājs ir nolēmis pārtraukt Toyota Avensis ražošanu, Volkswagen tirgotājiem tā ir ļoti priecīga ziņa, jo jaunais Toyota Camry hibrīds ir dārgāks, konkurējot vienīgi ar dārgā gala Passat un viņam līdzīgiem modeļiem, turpretim, lai kā Toyota vēlētos, nedz jaunais Toyota Corolla universālis, nedz arī sedans pilnvērtīgi neaizstās Avensis. Atšķirībā no Rietumeiropas, D segmenta sedani pie mums ir lielā cieņā, piemēram, Lietuvā bilance starp Passat sedanu un universālu ir 70% pret 30%. Arī Latvijā sedani ir tikpat lielā cieņā kā universāli, jo visbiežāk dažāda līmeņa privātā sektora menedžeri izvēlas sedana virsbūvi. Tas liek domāt, ka arī uzlabotajam Passat netrūks pircēju, kas līdzīgi kā līdz šim nesmādēs arī dīzeļmotorus. Passat tiek mīlēts arī privātpersonu vidū. Vācijā vai citās bagātajās Rietumeiropas valstīs salīdzinoši viegli sasniedzams, turpretim pie mums tas jau vairāk apliecinās bagātas ģimenes statusu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Japāņi atsāk investēt

Didzis Meļķis,15.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms pašpasludinātā investīciju plānu iesaldēšanas termiņa beigām Toyota atsāk ekspansiju

Pasaulē lielākais autoražotājs Toyota šodien paziņos par miljardu USD vērtu ieguldījumu jaunā ražotnē Meksikā, atsaucoties uz saviem avotiem, raksta Reuters. Notikums ir zīmīgs ar to, ka šādi kompānija gadu ātrāk pārtrauc iepriekš pasludināto jaunu investīciju iesaldēšanu uz trijiem gadiem.

Jaunā ražotne ar jaudu 200 tūkst. jaunu automašīnu jaudu gadā būs domāta tieši vieglajiem pasažieru spēkratiem. Reuters ir ziņas, ka konkrēti tās būs kompakti Corolla modeļa auto, kas no konveijera sāks ripot 2019. gadā.

«Amerikas ekonomikas atlabšana ir fenomenāli veiksmīga, un arī jauno auto tirdzniecība ir ar nopietnu uzrāvienu un pārsniedz jebkuras prognozes. Tāpēc jebkura autoražotāja skats pašlaik pilnīgi dabiski ir vērsts tai virzienā,» DB saka Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS padomes priekšsēdētājs: Auto dīleriem nav tik liels uzcenojums, kā daudzi uzskata

Uldis Andersons,24.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Esmu vietējais cilvēks, nevis ārzemnieks, kurš atbraucis uz šejieni, tikai lai nopelnītu un aizvestu peļņu uz savu dzimto zemi

Te dzīvoju un strādāju, lai šeit arī ieguldītu savu nopelnīto, » tā intervijā Dienas Biznesam atzīst Aleksandrs Oskins, AS WESS padomes priekšsēdētājs, kurš auto tirdzniecības biznesā aizvadījis 25 gadus.

Fragments no intervijas:

Ar abreviatūru WESS nosaukumā ir vairāki uzņēmumi. Kuri no tiem tad ir galvenie biznesa stūrakmeņi?

Šodien lielākā un pazīstamākā kompānija ir AS WESS, kā trade name jeb tirdzniecības marka ir WESS motors, kas ir Toyota un Lexus bizness – kā jaunu, tā lietotu auto pārdošana, apkope un remonts. Vēl ir uzņēmums WESS Select, kas septiņus gadus bija BMW dīleris un tagad ir autorizētais BMW automašīnu servisa dīleris. Uzņēmums WESS Financial Services nodrošina līzinga un apdrošināšanas pakalpojumus – tā ir spēcīga brokeru kompānija, kas sadarbojas ar visiem apdrošinātājiem un līzinga sniedzējiem, piedāvājot klientiem pilnu izvēli. Vēl ir WESS Capitals u.c. uzņēmumi, kas vairāk saistīti ar nekustamajiem īpašumiem, ko izmatojam. Kopā mums ir četri autocentri – divi Toyota, viens BMW un viens Lexus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota ASV investēs desmit miljardus dolāru

LETA,10.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota Motor Corp. nākamo piecu gadu laikā ASV investēs desmit miljardus dolāru (9,5 miljardus eiro), pirmdien paziņoja uzņēmums.

Šāds paziņojums izplatīts dažas dienas pēc tam, kad jaunievēlētais ASV prezidents Donalds Tramps kritizēja "Toyota" par tās plāniem pārvietot "Toyota Corolla" automašīnu ražošanu uz Meksiku.

Uzņēmuma preses pārstāve norādīja, ka lielākā daļa jauno investīciju tiks veltīta rūpnīcu uzlabošanai.

Toyota gan neprecizēja, vai šīs investīcijas veicinās jaunu darba vietu radīšanu. Kompānija ASV nodarbina 40 000 cilvēku, no kuriem 5000 tikuši pieņemti darbā pēdējos piecos gados.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotās krosoverkupejas "Toyota C-HR" rīcībā ir jau divas hibrīdsistēmas. Jaudīgākā no tām attīsta 184 ZS lielu jaudu.

Pēc "Toyota" marketologu aplēsēm, 95% no plānotajiem atjaunotā "C-HR" pārdošanas apjomiem Eiropā veidos hibrīdi. No tiem 62% būs lētākā un mazjaudīgākā hibrīdmodeļa pircēji, bet 33% priekšroku dos 184 ZS hibrīdmodelim. Arī Baltijā "Toyota" hibrīdmodeļu pārdošanas bilance pret benzīnversiju ir nospiedošā pārākumā, turklāt ar katru nākamo dienu tā palielinās par labu hibrīdiem. Būtiski uzsvērt, ka tas attiecas ne tikai uz "Toyota C-HR", bet visu "Toyota" modeļu klāstu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Paldies līdzšinējam "Toyota Motor Corporation" prezidentam Akio Tojoda (Akio Toyoda), jo viņa vīzija un redzējums, ka "Toyota" mūsdienās vairs nedrīkst būt tikai tehniski uzticami, toties garlaicīga un pelēcīga izskata auto, rezultējās ar to, ka "Toyota C-HR" debijas brīdī 2016. gadā pārsteidza Eiropu ar savu revolucionāro dizainu. Šī pamanāmā personība iekustināja pat allaž konservatīvos Rietumeiropas pircējus, un "Toyota C-HR" ir tas auto, kas deva attīstības grūdienu pārveidot arī pārējo "Toyota" modeļu gammu, kas tiek tirgota Eiropā. Kas attiecas uz uzlaboto "C-HR", tad līdztekus nelielām vizuālajām pārbīdēm auto ir ieguvis jaunu gaismas tehniku, uzlabotu multimediju centru ar plašākām izmantošanas iespējām un dzidrāku ekrāna izšķirtspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts policija atklāj automašīnu zādzību tendences Latvijā

Lelde Petrāne,21.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan dažos Latvijas reģionos ir samazinājies zagto automašīnu skaits, tomēr Valsts policijas apkopotā statistika liecina, ka automašīnu zādzības pieaug. Salīdzinot šā gada pirmo pusgadu ar šo pašu laika posmu pērn, Valsts policija kopumā fiksējusi par 72 automašīnu zādzību gadījumiem vairāk nekā pagājušogad. Garnadži īpaši iecienījuši Latvijā populārākos auto – BMW, Audi un VW markas spēkratus, kurus pēc tam pārdod vai realizē detaļās.

Kā liecina Valsts policijas Kriminālizmeklēšanas pārvaldes 2.nodaļas darbinieku apkopotā informācija, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusi, šā gada pirmajos sešos mēnešos automašīnu zādzību skaits ir nedaudz pieaudzis. Kopā šā gada sešos mēnešos reģistrētas 428 spēkratu zādzības, bet pērn šajā pat laika posmā – 356. Tiesa, lielāko pieaugumu automašīnu zādzību skaitā var novērot Rīgas reģionā – šogad sešos mēnešos fiksētas 315 automašīnu zādzības, kas ir par 91 vairāk nekā pērn – 224.

Iemesli automašīnu zādzībām ir vairāki, tomēr galvenokārt var izcelt divus – parasti automašīnas, kuras ir jaunākas par septiņiem gadiem, tiek zagtas, lai tās varētu pārdot tālāk, savukārt vecāka izlaiduma gada auto – tiek izjaukti un realizēti detaļās. Jāpiebilst, ka zagļi mēdz zagt auto arī ar mērķi veikt noziedzīgus nodarījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gadā auto zādzību skaits, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir palielinājies un pērn kopā nozagti auto 6,98 miljonu eiro vērtībā. Zagtākās automašīnu markas pārliecinoši ir bijušas Volkswagen, Audi un Toyota, bet zagtākie automašīnu modeļi nemainīgi ir Volkswagen Golf, Transporter un Passat, liecina uzņēmuma Autonams apkopotie dati.

Pēc Autonams apkopotajiem datiem, visbiežāk tiek zagtas tās automašīnas, kurām ir plašs noieta tirgus un tās rezerves daļām ir liels pieprasījums, līdz ar to šo produktu ir viegli realizēt tālāk melnajā tirgū.

2014.gada zagtāko auto Top10 aplūkojams raksta galerijā!

Salīdzinot ar 2013.gadu, saraksta pirmās divas vietas ir saglabājušās nemainīgas - jau otro gadu pēc kārtas visbiežāk tiek zagtas automašīnas Volkswagen un Audi. Volkswagen markas zagto auto skaits pērn palielinājies par nepilniem 4%. Gandrīz uz pusi palielinoties zādzību skaitam, saraksta 3.vietā ierindojas Toyota markas automobiļi. Gadu iepriekš šīs markas auto bijuši vien 5. zagtākie auto Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas transporta platforma Bolt uzsāk automašīnu koplietošanas “Bolt Drive” pakalpojuma sniegšanu Rīgā un Jūrmalā.

Automašīnas būs iespēja iznomāt, izmantojot lietotni “Bolt”, kas klientiem ļaus kartē redzēt sev tuvākos transportlīdzekļus un rezervēt sev vēlamo.

Rīga un Jūrmala ir otrā un trešā pilsēta Eiropā, kurā būs pieejams “Bolt Drive”. Automašīnu koplietošana būs daļa no “Bolt” mobilitātes piedāvāto rīku klāsta, lai palīdzētu pilsētām pārorientēties no privātajām automašīnām uz ilgtspējīgām alternatīvām. Uzņēmums Latvijā jau piedāvā kopbraukšanas un elektrisko skrejriteņu nomas pakalpojumus.

“Bolt Drive” automašīnas var izmantot braucieniem gan pilsētā, gan ārpus tās. Tiek piedāvāts plašs transportlīdzekļu klāsts, tostarp Toyota RAV4, Audi Q2, Audi A3, Volkswagen T-Roc un Volkswagen T-Cross, Toyota C-HR, Toyota Corolla, Hyundai i20 un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Robežsargi Latgalē atraduši 10 zagtas luksusa klases automašīnas, informē Valsts robežsardzes pārstāve Kristīne Pētersone.

Šā gada 4.februārī, kādai SIA piederošajā angārā Daugavpilī tika konstatēti četri luksusa klases auto - BMW X5, Audi A7, Land Rover un Lexus LX570. Visas automašīnas izrādījās starptautiskajā meklēšanā. BMW, Audi un Land Rover 2014.gada augustā - septembrī ir zagtas Vācijā, savukārt Lexus auto zādzība notikusi Latvijā. 2014.gada jūlijā VP Rīgas RP Jūrmalas iecirknis ir uzsācis kriminālprocesu.

Savukārt, 8.februārī robežsargi, veicot imigrācijas kontroli un pārbaudot iespējamos nelegālo imigrantu pārvietošanās maršrutus, Rēzeknes stacijā kādā kravas vilciena vagonā atklāja sešas automašīnas - Mercedes Benz C220, BMW X5, divas Toyota Land Cruiser un divas Toyota Corolla Verso. Šo automašīnu pavaddokumentos tika konstatētas nesakritības - atšķīrās automašīnu modeļi, krāsa un izlaiduma gadi. Veicot minēto automašīnu padziļināto pārbaudi, noskaidrots, ka visas minētās automašīnas atrodas starptautiskajā meklēšanā, saistībā ar to zādzību dažādās Eiropas Savienības valstīs - Vācijā, Zviedrijā un Latvijā. Divas automašīnu Toyota Land Cruiser auto zādzība notikusi Latvijā, par šo faktu 2014.gada oktobrī VP Rīgas RP Baložu iecirknis ir uzsācis kriminālprocesus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Toyota leģenda ar BMW gēniem

Aldis Zelmenis,24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atskaitot virsbūves čaulu un par braukšanu atbildīgo mezglu regulējumus, visu pārējo jaunajai Toyota GR Supra ir izveidojis vācu ražotājs BMW

Auto, kura izstrādes procesā aktīvi iesaistījās viens no planētas Zeme aizņemtākajiem cilvēkiem, proti, Toyota Motor Corporation prezidents Akio Toijota (Akio Toyoda). Kaislīgs autoentuziasts, kurš testēja Supra prototipus un pieņēma galalēmumu par modeļa sērijveida ražošanu. Auto izlolots ar Toyota sporta apakšnodaļas Toyota Gazoo Racing tiešu atbalstu, attiecīgi auto nosaukumā, kā arī uz automašīnas virsbūves daudzviet atradīsim Gazoo Racing (GR) logo.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Leģendāras personības atgriešanās. BMW un Toyota sadarbības sinerģija ir radījusi unikālu auto, kas būs pamanāms koplietošanas satiksmē un atpazīstams pēc savām gaitas īpašībām. 340 ZS jaudīgs sešcilindru rindas turbomotors ar trīs litru tilpumu kupejas degungalā, astoņpakāpju automāts, aizmugurējā diferenciāļa bloķētājs un citas sastāvdaļas liks ortodoksālas orientācijas autofaniem sajūsmināties. Pirmās atsauksmes ir ļoti pozitīvas, jo neba velti japāņu koplietošanas ceļiem piejaucētā klasiskās piedziņas sporta auto 900 vienību kvota pirmajam gadam jau ir pārdota. Arī 90 vienībās tiražētās limitētās Mate Gray Metallic virsbūves krāsas Toyota GR Supra modeļi jau atraduši savus pircējus, starp citu, viens no tiem esot ceļā pie kaimiņzemes Igaunijas klienta. Atgādināsim, ka pats modelis tiks ražots Austrijā, Grācā jeb turpat, kur dvīņubrālis BMW Z4. Tādējādi var teikt, ka Toyota GR Supra ir Eiropā dzimis un arī Eiropā attīstīts produkts ar japāņu zīmotni pierē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotāji Toyota un Mazda paziņojuši par kopīgiem plāniem Alabamas štatā ASV būvēt jaunu rūpnīcu, investējot 1,6 miljardus dolāru, vēsta ārvalstu mediji.

Rūpnīcā Huntsvilā plānots pieņemt darbā aptuveni 4000 cilvēkus. Ražošanu plānots sākt 2021.gadā. Iecerēts, ka jaunā rūpnīca spēs saražot 300 000 automašīnu gadā. Abi uzņēmumi līdzvērtīgi ražos Toyota Corolla un Mazda jauno krosovera modeli.

Abas kompānijas plāno arī kopīgi izstrādāt tehnoloģijas elektriskajiem automobiļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kurbads aktivizējis lietotu auto eksportu uz Āfriku

LETA,04.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietotas automašīnas no Eiropas, arī Latvijas, patlaban visai bieži tiek eksportētas uz Āfrikas valstīm, īpaši uz Togo, Ganu un Beninu, no kurienes pa sauszemes ceļiem tās tiek nogādātas ekonomiski spēcīgākajā Nigērijā, liecina transporta kompānijas Kurbads dati.

Reizi nedēļā no Antverpenes, Roterdamas vai Hamburgas ostām uz Āfrikas rietumu piekrasti atiet lielais ro-ro prāmis ar 1000 lietotām automašīnām no visas Eiropas. Šos automobiļus sarūpē dažādi piegādātāji, arī Latvijas.

«Vēl populāri galamērķi lietoto automašīnu eksportam no Eiropas ir Senegāla un Lībija. Šim nolūkam vēl mēdz izmantot Itālijas ostas - Dženovu un Savonu,» skaidro uzņēmuma loģistikas daļas vadītāja Kristīne Rīmene. Āfrikas auto tirgotāji līdz niansēm pazīstot lietotus automobiļus, tāpēc nelabprāt uzpērkot tos no Latvijas vai visas bijušās Padomju Savienības telpas, jo automašīnu tehniskais stāvoklis šajā reģionā ir ievērojami sliktāks nekā Rietumeiropā. «Tāpēc mums ir grūtāk pārdot un nākas ieinteresēt pircējus ar zemāku cenu,» skaidro kompānijas pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv,18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Avis

Lai arī mūsdienu dzīvē automašīna ir neatņemama sastāvdaļa, jo sniedz pārvietošanas iespējas un brīvības sajūtu, tomēr tā var sastādīt arī nozīmīgu daļu no ikdienas izdevumiem. Kā pārvietoties ekonomiskāk un kā, ar mazām izmaiņām ikdienas braukšanas paradumos, radīt ievērojamas ietaupījumu iespējas, uzzini, lasot rakstu!

Auto, kas atbilst tavām vajadzībām

Ja ikdienā ar auto pārvietojas tikai viens cilvēks un netiek pārvadātas lielāku gabarītu mantas, izdevīgāk būs braukt ar nelielu pilsētas auto, kam ir ekonomisks degvielas patēriņš. Visai elastīgs variants ir tā saucamie pilsētas krosoveri, piemēram, Toyota Yaris Cross, kas noderēs piepilsētniekiem ar darbu pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada aprīlī, pēc trīs gadu pārtraukuma, sasniegts auto zādzību antirekords, pārsniedzot 100 automašīnas mēnesī, taču maijā tas ticis pārsniegts vēlreiz ar 110 nozagtām automašīnām mēnesī, liecina uzņēmuma Autonams apkopotie dati.

Noslēdzot 2015. gada 1. pusgadu, kā ierasts, vietu topa augšgalā saglabā Volkswagen markas automašīnas un modelis Golf (33), taču ir vērojams būtisks pieaugums Touran (16) modeļu zādzībās, salīdzinot ar iepriekšējo pusgadu. Zagtāko modeļu topa otro vietu ieņemt automašīnas Audi A4 (22), kam cieši seko Toyota Corolla Verso (21).

Tāpat kā iepriekšējā ceturksnī, Top10 zagtākās markas veido vairāk nekā 85% no visiem zagtajiem transporta līdzekļiem. Zagto automašīnu vidējais vecums ir samazinājies par vienu gadu, un īpaši tas ir novērojams Audi gadījumā, kur vidējais zagto automašīnu vecums ir samazinājies par 3,34 gadiem – tiek zagtas arvien jaunākas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru