Atjaunotās krosoverkupejas "Toyota C-HR" rīcībā ir jau divas hibrīdsistēmas. Jaudīgākā no tām attīsta 184 ZS lielu jaudu.
Pēc "Toyota" marketologu aplēsēm, 95% no plānotajiem atjaunotā "C-HR" pārdošanas apjomiem Eiropā veidos hibrīdi. No tiem 62% būs lētākā un mazjaudīgākā hibrīdmodeļa pircēji, bet 33% priekšroku dos 184 ZS hibrīdmodelim. Arī Baltijā "Toyota" hibrīdmodeļu pārdošanas bilance pret benzīnversiju ir nospiedošā pārākumā, turklāt ar katru nākamo dienu tā palielinās par labu hibrīdiem. Būtiski uzsvērt, ka tas attiecas ne tikai uz "Toyota C-HR", bet visu "Toyota" modeļu klāstu.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Paldies līdzšinējam "Toyota Motor Corporation" prezidentam Akio Tojoda (Akio Toyoda), jo viņa vīzija un redzējums, ka "Toyota" mūsdienās vairs nedrīkst būt tikai tehniski uzticami, toties garlaicīga un pelēcīga izskata auto, rezultējās ar to, ka "Toyota C-HR" debijas brīdī 2016. gadā pārsteidza Eiropu ar savu revolucionāro dizainu. Šī pamanāmā personība iekustināja pat allaž konservatīvos Rietumeiropas pircējus, un "Toyota C-HR" ir tas auto, kas deva attīstības grūdienu pārveidot arī pārējo "Toyota" modeļu gammu, kas tiek tirgota Eiropā. Kas attiecas uz uzlaboto "C-HR", tad līdztekus nelielām vizuālajām pārbīdēm auto ir ieguvis jaunu gaismas tehniku, uzlabotu multimediju centru ar plašākām izmantošanas iespējām un dzidrāku ekrāna izšķirtspēju.
Patīkami, ka pretēji citu ražotāju pēdējo laiku modei salonu tapsējumu piepildīt ar lētas plastmasas apdares materiāliem "Toyota" ir izvēlējies citu ceļu. Japāņu ražotājs neslēpj, ka vēlas izaicināt arī premium zīmolu modeļus, piemēram, "BMW X2". Šī iemesla dēļ "Toyota" ir pārskatījis salona tapsējuma materiālu klāstu un plastmasas apdares detaļas, kas bija iepriekš, ir nomainījis pret mīkstiem apdares paneļiem. Tas ir uzlabojis auto akustisko komfortu.
"Toyota" arī lepojas, ka ir izdevies samazināt vēja un motora radītos trokšņus. Tas patiešām darbojas. Solīdā 2640 milimetru riteņu bāze nodrošinās pietiekami ērtas sēdvietas otrajā sēdekļu rindā, vienlaikus kaldinās automašīnas gaitas īpašības un stabilitāti uz ceļa.
Būtiski ir uzsvērt, ka jaudīgākā 184 ZS hibrīdversija jeb Hybrid Dynamic Force strādās tandēmā ar divu litru benzīnmotoru, turklāt tai ir speciāli uzlabota balstiekārta. Otrs būtisks jauninājums, ka "Toyota" inženieri ir pilnveidojuši "C-HR" stūres pievada darbu. Auto stūre ir kļuvusi acīmredzami precīzāka, ar lielisku atgriezenisko reakciju.
Tehnika un gaitas īpašības
Portugālē, kur norisinājās atjaunotā "Toyota C-HR" testa braucieni, uzmanības centrā, protams, bija jaunais 184 ZS hibrīdmodelis. Nenoliedzami, krietni jautrāks un enerģiskāks auto par 122 ZS hibrīdu, kas tiek kombinēts kopā ar 1,8 benzīnmotoru un litiju jonu bateriju bloku. Jaudīgākajai versijai augstas efektivitātes divu litru benzīnmotors tiek sapārots ar cita veida elektrosistēmas komponentēm. Galvenā atšķirība ir kompakta izmēra niķeļa metāla hibrīda (Ni-MH) bateriju bloks, kas ir labi piemērots arī auto.
"C-HR" izmēriem 184 ZS jaudīgā hibrīdsistēma demonstrēs dedzīgāku dinamiku, kam pretim tiks likti lieliski degvielas patēriņa rādītāji. Tie reālajā dzīvē būs pat labāki nekā 122 ZS versijai. Šoreiz ir tas gadījums, kad var sasniegt tehniskajā pasē ierakstīto vidējo patēriņu, proti, 4,3 litrus uz 100 kilometriem. Jebkurā gadījumā šo rindu autoram bez īpašiem ekobraukšanas paņēmieniem bija viegli iekļauties 4,8 litros, turklāt no braukšanas maršruta aptuveni 60% bija vizināšanās ārpus pilsētas, tostarp pa ātrgaitas maģistrālēm.
Vairāk uzturoties urbānajā vidē, "C-HR" patēriņa rādītāji strauji saruks, un, rūpīgāk piestrādājot pie ekobraukšanas stila, varēs ietaupīt vēl vairāk.
Patīkami, ka japāņi, uzklausot lietotāju pārmetumus, ir pārstrādājuši stūres pievadu, attiecīgi tagad stūres reakcija ir asāka un precīzāka. Nekādu novēlotu un miegainu rīcību. Viss ātri, precīzi un saprotami. Kombinācijā ar energoietilpīgo balstiekārtu "Toyota C-HR" lieliski iekļaujas potenciālo pircēju skalā, kam vajadzīgs pietiekami kompakts un pilsētas videi piemērots krosovers.
Verdikts
Dubults neplīst. Jaunā hibrīdsistēma atklāj jaunu nišu, kur hibrīdsistēma spēj ne tikai taupīgi braukt, bet darīt to pietiekami dinamiski, sagādājot prieku no braukšanas procesa.