Korejiešu zīmolu pārstāvniecība Baltijas Gada auto konkursu finālos šogad ir sasniegusi savu kulmināciju. Igaunijas konkursā korejiešu KIA spēja nosmelt pat divas pirmās vietas, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!
Latvijas un Igaunijas konkursos uzvarēja KIA zīmola ražotie KIA Ceed un KIA Stinger. Tikai neliela «pārpratuma» dēļ Lietuvas Gada auto konkursā uzvarētāja tituls tika Peugeot 508. Toties nekur tālu neatpalika jau pieminētais KIA Ceed, kas kaimiņvalsts konkursā nopelnīja otro vietu. Starp citu, KIA Ceed ir arī starp Eiropas Car of the Year 2018 septiņiem titula pretendentiem. Uzvarētāju šajā konkursā uzzināsim 2019. gada 4. martā – Ženēvas auto izstādes laikā.
Lietuviešu izvēli var saprast: elegants auto ar oriģinālu virsbūvi un greznu pildījumu, neba velti tas tika apbalvots par labāko dizainu arī Latvijas Gada auto 2019 konkursa ietvaros. Bezrāmju durvju konstrukcija ir stilīgs, bet vienlaikus ļoti riskants gājiens no Peugeot puses, kas jauno Peugeot 508 var pacelt debesīs vai arī tikpat viegli nogremdēt. Pie stūres vai, sēžot aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses.
Jāatzīst, ka salonā vietas nebūs izšķērdīgi daudz, jo kupejas zemā jumta līnija neļaus pārāk izvērsties, īpaši augumā gariem pasažieriem un tiem, kuri sēdēs aizmugurē. Vieta ir, bet tikai tik daudz, lai sēdētu rāmi un bez liekām kustībām. Skaistums prasa upurus.
Latvijā rīkotais konkurss šogad bija īpaši jautrs.
Par titulu cīnījās 29 pretendenti, turklāt sastāvs bija, iespējams, raibākais, kāds jebkad ir bijis, proti, sākot no izmēros un vērtības ziņā pieticīgajiem Suzuki Swift, Seat Arona, Dacia Duster līdz ceturdaļmiljonu eiro vērtajam Lamborghini Urus. Jaunā korejiešu golf klases modeļa KIA Ceed uzvara ir likumsakarīgs iznākums, turklāt Latvijas Gada auto konkursā tā KIA zīmolam ir pirmā uzvara. Glīts un moderns produkts ar plašu pielietojumu, izmantojot to kā dienesta auto vai kā ģimenes auto. Ar jauno KIA Ceed hečbeku braukt ir patīkami. Labus vārdus ir pelnījis uzlabotais stūres pievads, kas ir ātrāks un precīzāks. Konstruktīvi jaunā KIA Ceed rīcībā ir iepriekš izmantotā platforma, taču tā ir piedzīvojusi vērienīgus uzlabojumus, piemēram, izmantojot KIA Ceed konstrukcijā izturīgākus, tajā pašā laikā vieglākus materiālus, auto ir samazinājis svaru, kā arī panācis lielāku karkasa izturību. Nesošās virsbūves pakojums ir mazinājis trokšņu un vibrāciju līmeni salonā. Nozīmīga jaunā KIA Ceed sastāvdaļa ir jaunie motori un transmisijas.
Visu rakstu Korejiešu dominance pieaug lasiet piektdienas, 21.decembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!