Ja raugās no augstākā līmeņa domēnu puses, dažas valstis ir laimīgākas nekā citas, raksta BBC.
Kā piemēru medijs min Klusā okeāna Tuvalu salas, kurām ir raidorganizācijām pievilcīgs .tv domēns, kā arī Tongu, kuras .to domēns ir sekmējis tādu interneta vietņu kā go.to (doties uz) un how.to (kā) izveidi. Taču, iespējams, visvairāk šajā vārdu spēlē ir paveicies Melnkalnei. Pēc tam, kad tā 2006.gadā atdalījās no Serbijas, Melnkalne ieguva domēnu .me - ideālu domēnu sociālo mediju paaudzei.
«Jau no paša sākuma bija skaidrs, ka .me būs sava daļa tirgū,» stāstījis .me reģistra Melnkalnē izpilddirektors Predrags Lesiks (Predrag Lesic). BBC piebilst: «Šī daļa tagad ir milzīga.»
Kopš «palaišanas dzīvē» 2008.gadā reģistrēti vairāk nekā 320 tūkstoši domēna vārdu, padarot to par jebkad visātrāk pārdoto debitējušo augstākā līmeņa domēnu. Tas ir īss, personisks un populārs, sekmējot tādu domēna vārdu kā youand.me (tu un es) un whatabout.me (dziesmas nosaukums) izveidi. To bijis viegli izmantot uz darbību aicinošu domēna vārdu veidošanai, piemēram, notify.me (paziņo man).
Reģistrētāji Melnkalnē ar lūgumiem reģistrēt konkrētus domēna vārdus tikuši «gāzti apkārt» vēl pirms domēna «palaišanas dzīvē».
Trešā posma pirmajā dienā esot saņemti 50 tūkstoši reģistrāciju.
Viens no .me domēna pircējiem bijis Mets Mansels (Matt Mansell), kas iegādājies domēna vārdu willshemarry.me (vai viņa precēsies ar mani).
Izrādās, viņa ir viņu apprecējusi un vietne internetā izmantota viesu informēšanai, kā nokļūt uz kāzām, pat ļaujot viņiem balsot par dziesmām, kas tika spēlētas pasākumā. Bet, neskaitot jauno sievu, domēna vārds var izrādīties M. Mansela vērtīgākais ieguvums no kāzām. Viņš atzinis, ka ir bijis daudz cilvēku, kuri vēlējušies šo domēna vārdu iegādāties, taču viņš to pārdot nevēloties.
Vienlaikus BBC tehnoloģiju komentētājs Bils Tomsons (Bill Thompson) šajā ziņā esot kritiski noskaņots: «Es esmu domēna vārdu ciniķis. Arvien vairāk cilvēku vienkārši iet uz savu iemīļoto meklētājprogrammu, ieraksta to, ko viņi meklē, un faktiski neskatās, kur ir nonākuši. Tātad, lai arī cilvēki varētu vēlēties labu domēnu, ko ierakstīt savos kāzu ielūgumos vai vizītkartēs, es nedomāju, ka domēna vārdi tagad ir tikpat svarīgi, cik tie bija agrāk. Un es arī nedomāju, ka tiem tādiem vajadzētu būt.»