Facebook, MySpace un vairāki citi sociālie mediji tika sūtījuši reklāmas kompānijām datus, kas varēja tikt izmantoti patērētāju vārdu un citu personas datu iegūšanai, lai gan tika solīts, ka šie sociālie portāli neatklāj šādu informāciju bez patērētāju piekrišanas.
Sociālie portāli piekopa praksi, kurā reklāmdevējiem tika nosūtīti lietotāju vārdi un personas kodi kopā ar personīgo profila informāciju ikreiz, kad lietotājs atvēra kādu reklāmas logu. Pēc The Wall Street Journal aktualizētajiem jautājumiem Facebook un MySpace nolēma veikt izmaiņas savās darbībās. «Mēs izlabojām problēmu tiklīdz par to dzirdējām,» atklāj Facebook pārstāvis.
Reklāmas kompānijas saņem informāciju, kura var tikt izmantota, lai sameklētu individuālos profilus, kurus atkarībā no lapas informācijas lietotājs ir padarījis publiski pieejamu un kuros ietverta tāda informācija kā personas īstais vārds, vecums, dzīvesvieta un nodarbošanās.
Visā interneta tīmeklī vispārpieņemts, ka reklāmdevējs saņem interneta lapas adresi, kurā lietotājs atvēra reklāmu. Parasti tiek saņemtas tikai nesaprotamas burtu un skaitļu virknes, ar kuras palīdzību var atrast šo lietotāju. Lai vai kā, sociālie portāli šajās virknēs iekļauj arī lietotāja vārdu, kas nosūta reklāmas kompānijas uz profila lapu, kas ir pilna ar personīgu informāciju. Dažos gadījumos lietotāja vārds ir arī cilvēka īstais vārds. Vorčesteras Politehniskā institūta datorzinātņu profesors Kregs Vills (Craig Wills) ir sīkāk pētījis šo problēmu un atklāj, ka daudzi sociālie portāli nav papūlējušies apslēpt lietotāju vārdus un personas kodus viņu interneta vietnēs.
Sociālie portāli, iespējams, ir pārkāpuši pašu izstrādāto privātuma politiku, kā arī industrijas standartus, kas nosaka, ka sociālie portāli nedrīkst atklāt, un reklāmas uzņēmumi nedrīkst saņemt, personu apliecinošus datus bez konkrētās personas piekrišanas.
MySpace, Hi5, Digg, Xanga un Live Journal savu vainu noliedz, jo, atšķirībā no Facebook viņi neprasa norādīt cilvēka īsto vārdu. Turklāt Facebook ir izdarījis vēl lielāku pārkāpumu, jo dažkārt kopā ar personas informāciju ziņoja arī kādas lapas šis cilvēks ir apmeklējis. Līdz ar to var viegli noskaidrot šī cilvēka intereses. «Ja tu apskati savu profilu un uzklikšķinu uz reklāmas, tu atklāj reklāmas kompānijām, kas tu esi,» skaidro Harvardas Biznesa skolas docents Bens Edelmans.