Jaunākais izdevums

Facebook, MySpace un vairāki citi sociālie mediji tika sūtījuši reklāmas kompānijām datus, kas varēja tikt izmantoti patērētāju vārdu un citu personas datu iegūšanai, lai gan tika solīts, ka šie sociālie portāli neatklāj šādu informāciju bez patērētāju piekrišanas.

Sociālie portāli piekopa praksi, kurā reklāmdevējiem tika nosūtīti lietotāju vārdi un personas kodi kopā ar personīgo profila informāciju ikreiz, kad lietotājs atvēra kādu reklāmas logu. Pēc The Wall Street Journal aktualizētajiem jautājumiem Facebook un MySpace nolēma veikt izmaiņas savās darbībās. «Mēs izlabojām problēmu tiklīdz par to dzirdējām,» atklāj Facebook pārstāvis.

Reklāmas kompānijas saņem informāciju, kura var tikt izmantota, lai sameklētu individuālos profilus, kurus atkarībā no lapas informācijas lietotājs ir padarījis publiski pieejamu un kuros ietverta tāda informācija kā personas īstais vārds, vecums, dzīvesvieta un nodarbošanās.

Visā interneta tīmeklī vispārpieņemts, ka reklāmdevējs saņem interneta lapas adresi, kurā lietotājs atvēra reklāmu. Parasti tiek saņemtas tikai nesaprotamas burtu un skaitļu virknes, ar kuras palīdzību var atrast šo lietotāju. Lai vai kā, sociālie portāli šajās virknēs iekļauj arī lietotāja vārdu, kas nosūta reklāmas kompānijas uz profila lapu, kas ir pilna ar personīgu informāciju. Dažos gadījumos lietotāja vārds ir arī cilvēka īstais vārds. Vorčesteras Politehniskā institūta datorzinātņu profesors Kregs Vills (Craig Wills) ir sīkāk pētījis šo problēmu un atklāj, ka daudzi sociālie portāli nav papūlējušies apslēpt lietotāju vārdus un personas kodus viņu interneta vietnēs.

Sociālie portāli, iespējams, ir pārkāpuši pašu izstrādāto privātuma politiku, kā arī industrijas standartus, kas nosaka, ka sociālie portāli nedrīkst atklāt, un reklāmas uzņēmumi nedrīkst saņemt, personu apliecinošus datus bez konkrētās personas piekrišanas.

MySpace, Hi5, Digg, Xanga un Live Journal savu vainu noliedz, jo, atšķirībā no Facebook viņi neprasa norādīt cilvēka īsto vārdu. Turklāt Facebook ir izdarījis vēl lielāku pārkāpumu, jo dažkārt kopā ar personas informāciju ziņoja arī kādas lapas šis cilvēks ir apmeklējis. Līdz ar to var viegli noskaidrot šī cilvēka intereses. «Ja tu apskati savu profilu un uzklikšķinu uz reklāmas, tu atklāj reklāmas kompānijām, kas tu esi,» skaidro Harvardas Biznesa skolas docents Bens Edelmans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs,04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv,11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti,14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook, kurā reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni lietotāju, ir lieliska platforma, kur nopelnīt. Daudzi cilvēki uzdod jautājumu – «Vai sociālajā tīklā tiešām ir nauda?», Facebook un mārketinga eksperts Braiens Kārters (Brian Carter) īsumā izklāsta peļņas veidus sociālajā tīklā Facebook portālā mashable.com.

Grāmatas Kā uzņēmumi var pelnīt, izmantojot Facebook (How Businesses Make Money With Facebook) autors un grāmatas Facebook izmantošana tavā mārketinga kampaņā (Leveraging Facebook’s Features For Your Marketing Campaings) līdzautors raksta, ka tad, kad uzņēmumam jau ir izveidots savs Facebook profils, būtu jāsaprot, kas atšķir peļņu nesošas un nerentablas mārketinga kampaņas. Vispirms jānoskaidro, kādi soļi liks patērētājam pirkt jūsu produktu, kā piesaistīt viņu uzmanību, kā arī - kā Facebook var palīdzēt uzlabot jau esošās mārketinga aktivitātes, piemēram, īsziņu un e-pastu sūtīšanu, un nest peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Grimstošais MySpace centīsies atdzimt ar dizaina uzlabojumiem

Gunta Kursiša,26.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls MySpace, kura popularitāte pēdējo gadu laikā ir ievērojami samazinājusies un turpina kristies, cer atgūt aizgājušos lietotājus, pārveidojot lapas dizainu, vēsta BBC.

Sociālais tīkls, kurš daļēji pieder mūziķim Džastinam Timberleikam (Justin Timberlake), turpmāk sola vairāk fokusēties uz mūziku un ciešāk integrēties ar tādiem sociālajiem tīkliem kā Facebook un Twitter.

Patlaban MySpace «auditorija» ir 54 miljoni cilvēku, liecina comScore dati. Salīdzinot ar MySpace ziedu laikiem 2005. gadā, tas ir simtiem miljonu kritums, raksta medijs.

«Jaunais MySpace būs jau pavisam drīz. Tas tiek būvēts pilnīgi no jauna,» liecina informācija MySpace galvenajā lapā.

Pirmo «pārbūvi» MySpace piedzīvoja 2010. gadā, kad tas tika pārdēvēts par sociālu izklaides tīklu. 2011. gadā Rūperta Mērdoka News Corp, kas MySpace iegādājās 2005. gadā par 580 milj. ASV dolāru, pārdeva savas daļas reklāmas kompānijai Specific Media. 2011. gadā uzņēmums jau cieta ievērojamus zaudējumus, jo liela lietotāju daļa tā vietā izmanto tādus tīklus kā Facebook un Twitter.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa,29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte,21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook pirmais publiskais akciju piedāvājums (IPO) padarīs kompānijas vadību un investorus par miljonāriem un miljardieriem, vēsta businessinsider.com.

Jau vēstīts, ka līdz ar sociālā medija Facebook pirmo publisko akciju piedāvājumu, tā vērtība palielināsies līdz 75 - 100 miljardiem ASV dolāru.

Tā piemēram, viena no Facebook vadītāja Teodora Ulliota (Theodore Ulliot), kuram pieder 0,1% uzņēmuma jeb 1 863 656 akciju, daļa uzņēmumā būs 86,8 miljonus vērta. Savukārt Facebook dibinātāja Marka Cukerberga «labās rokas» Šerilas Sandbergas (Sheryl Sandberg) piederošo akciju vērtība varētu pieaugt līdz vairāk nekā 88 miljoniem ASV dolāru. Facebook inženiera Maika Šroepfera (Mike Schroepfer) daļa lēsta ap 100 miljonu ASV dolāru vērtībā, bet Deivida Ebersmana (David Ebersman), Facebook finanšu vadītāja, daļa – 101 miljona ASV dolāru vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO,12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Meklē 50 miljonus dolāru MySpace reinkarnācijai

Dienas Bizness,20.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MySpace mātes kompānija Interactive Media Holdings patlaban aktīvi meklē finansējumu 50 miljonu dolāru apmērā, lai jau nākamgad laistu klajā sociālā tīkla MySpace reinkarnāciju Spotify un Pandora slepkavas izskatā.

Dokumentos, kas nonākuši Business Insider rīcībā, Interactive Media Holdings norāda, ka meklē investorus, kas būtu gatavi ieguldīt kompānijā kopumā 50 miljonus dolāru, no kuriem lielākā daļa tiks novirzīti MySpace pārveidē par tiešsaistes mūzikas servisu Pandora un Spotify konkurentu.

No 50 miljoniem aptuveni piektdaļa tiks tērēta marketinga aktivitātēm, 15 – 25 miljonus dolāru paredzēts tērēt licenču iegādei no ierakstu kompānijām, bet vēl tikpat lielu summu - atlikt operatīvajām izmaksām.

Interactive norāda, ka lielākais MySpace trumpis ir tas, ka portāls ierakstu kompānijām maksā zemāku maksu par mūzikas atskaņošanu. Tāpat MySpace pieejami aptuveni 27 miljoni ieraksti no mūziķiem, kuri nav noslēguši līgumus ar ierakstu kompānijām. Tā ir aptuveni puse no portālā atskaņotās mūzikas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais portāls Facebook noalgojis vairākus bijušos kompānijas Apple inženierus, kas iepriekš strādājuši pie iPhone izveides. Paredzēts, ka šie cilvēki izstrādās jaunu Facebook viedtālruni, vēsta The New York Times.

Pieņemot darbā bijušos kompānijas Apple inženierus, Facebook neizsludināja vakances, bet gan līga speciālistus darbā pēc privātām sarunām, ziņo medijs. Facebook vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) iztaujājis bijušos Apple profesionāļus, uzdodot šoti specifiskus jautājumus, tostarp par viedtālruni iPhone un to, kādas mihroshēmas tajos ir izmantotas.

Šis jau būs trešais Facebook centiens uzsākt pašiem sava viedtālruņa ražošanu, medijam norādīja kāds speciālists, kas jau iepriekš ticis nolīgts Facebook viedtālruņa izstrādei. Jau 2010. gadā TechCrunch rakstīja, ka Facebook strādā pie sava viedtālruņa izveides, tomēr projekts apstājās pusceļā, jo kompānijai radās problēmas sakarā ar pie tā strādājošajiem darbiniekiem, raksta medijs. Savukārt AllThingsD vēstīja pērn par sociālā medija plāniem ielauzties sīkrīku tirgū, sadarbībā ar viedtālruņu ražotāju HTC radot tālruni Buffy.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Business Insider: Ja Facebook sāks ražot viedtālruņus, investoriem jābēg prom brēkdamiem

Gunta Kursiša,28.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sociālā tīkla Facebook lēmums sākt ražot viedtālruņus ir aizsardzības, nevis uzbrukuma taktika,» izskanējušās ziņas, ka Facebook nolīdzis vairākus bijušos Apple darbiniekus jauna viedtālruņa izstrādei, komentē medijs Business Insider, norādot, ka šādā gadījumā investoriem «būtu jābēg prom no Facebook brēkdamiem».

Saskaņā ar Facebook darbinieka teikto, kompānijas vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) ir nobažījies, ka, neattīstot mobilo tālruņu biznesu, Facebook kļūs vien par lietojumprogrammu citām mobilajām plaformām. Tas nozīmē, ka Facebook nevēlas ieiet viedtālruņu tirgū, bet tā ir kompānijas nepieciešamība, raksta Business Inider.

Kā otru argumentu, kādēļ Facebook ideja nav lemta panākumiem, medijs min to, ka tālruņu tehnikas (hardware) ražošana ir sarežģīts un specifisks bizness. Līdz šim tikai divas kompānijas ir spējušas veiksmīgi darboties šajā nozarē – Samsung un Apple, kas ražo datortehniku vairākas desmitgades. Daudzas citas kompānijas, kas darbojas šajā nozarē, piemēram, Research in Motion un Nokia, jau saskaras ar grūtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

LinkedIn apsteidz MySpace, kļūstot par otru lielāko sociālo tīklu ASV

Lelde Petrāne,12.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz īpašnieku maiņu, sliktas ziņas par sociālo portālu MySpace turpinās, vēsta CNN.

LinkedIn, tiešsaistes tīkls, kas vērsts uz profesionāļiem, apsteidzis nīkuļojošo Myspace, kļūstot par otru populārāko tiešsaistes sociālo tīklu ASV aiz Facebook.

LinkedIn jūnijā bija 33,9 miljoni unikālo apmeklētāju, liecina uzņēmuma comScore jaunākie dati. Turpretī pagājušajā mēnesī Myspace apmeklējuši mazāk nekā 33,5 miljoni amerikāņu.

MySpace joprojām ir aptuveni 130 miljoni aktīvo lietotāju, salīdzinot ar aptuveni 115 miljoniem, kas ir LinkedIn, bet šis ir vēl viens simbolisks trieciens reiz dominējošajam sociālajam tīklam.

Myspace joprojām apsteidz Twitter, bet, iespējams, tas ir tikai dažu mēnešu jautājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānijas Facebook akciju cena pirmo reizi nokritusies zem 29 ASV dolāru atzīmes, kas ir zemākais rādītājs kopš Facebook pirmā publiskā akciju piedāvājuma (IPO), kad viena akcija tika pārdota par 38 ASV dolāriem.

Pēc Facebook IPO kompānijas vērtība palielinājās līdz 104 miljardiem ASV dolāriem. DB jau rakstīja, ka Facebook skeptiķi norāda, ka pašreizējā kompānijas vērtība ir daudz par lielu tādam uzņēmumam, kura peļņa 2011. gadā bijusi viens miljards ASV dolāru, bet apgrozījums - 3,7 miljardi ASV dolāru (apgrozījums gada laikā audzis par 88%).

Kopš pirmā akciju publiskā piedāvājuma Facebook akciju cena ir samazinājusies teju par ceturto daļu no tās sāktonējās vērtības.

Facebook akcijas cenas samazināšanās ietekmē Krievijas lielākais sociālais tīkls VKontakte patlaban ir atcēlis savu pirmo akciju publisko piedāvājumu, baidoties atkārtot Facebook bēdīgo scenāriju, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju gigants News Corp. patlaban izskata tam piederošā sociālā tīkla MySpace stratēģiskās iespējas nākotnē; tiek apsvērta arī MySpace pārdošana vai apvienošana, ziņo Reuters.

News Corp., kas 2005. gadā iegādājās MySpace par 580 miljoniem ASV dolāru, norāda, ka, visticamākais, solis būtu populārā sociālā tīkla īpašnieku bāzes daļēja maiņa, tādējādi paverot ceļu jaunām investīcijām. Tiek paredzēta arī privātā kapitāla piesaiste.

News Corp. pārstāve Džūlija Hendersone (Julie Henderson) darbinieku sapulcē paziņoja, ka iespējama arī MySpace apvienošana ar kādu citu kompāniju.

Šonedēļ tika arī paziņots, ka MySpace par 47% samazina kompānijā strādājošo skaitu, tādējādi bez darba paliks aptuveni 500 cilvēki.

Reiz pasaulē populārāko sociālo tīklu MySpace patlaban aizēno konkurents Facebook, kuru izmanto vairāk nekā 500 miljoni cilvēku visā pasaulē. Facebook nesen tika novērtēts par 50 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

News Corp zūd pacietība attiecībā uz MySpace

Lelde Petrāne,04.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MySpace, kas savulaik bija vadošais sociālais tīkls tiešsaistē, saņēmusi brīdinājumu no mātes kompānijas News Corp. Viens no kompānijas vadošajiem darbiniekiem izteicies, ka MySpace zaudējumi nav ne pieņemami, ne ilgtspējīgi, ziņo guardian.co.uk.

Čeiss Karejs (Chase Carey), News Corp prezidents, sacījis, ka kompānijai ir skaidrs - MySpace ir problēma.

MySpace, kuru tagad popularitātes ziņā krietni pārspējusi Facebook, ir atjaunota kā mūzikas un izklaides tīkls, bet Karejs akcentējis, ka statistika joprojām nevirzās pareizajā virzienā. Viņš brīdinājis, ka vietnes sniegums tiks izvērtēts ceturkšņu, nevis gadu laikā.

News Corp vietni MySpace 2005.gadā iegādājās par 580 miljoniem ASV dolāru, un sākotnēji tā tika uzskatīta par mazu cenu, jo vietne strauji auga. Taču panākumi izrādījās īslaicīgi.

Tomēr MySpace neefektīvā darbība nav aizkavējusi News Corp peļņas pieaugumu. Tīrā peļņa kompānijas pirmajā ceturksnī - līdz 30.septembrim - uzlabojusies par 36% līdz 775 miljoniem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

News Corporation ir pārdevis neveiksmīgo sociālo portālu MySpace tiešsaistes reklāmaģentūrai Specific Media, vēsta BBC.

2005. gadā News Corporation iegādājās MySpace par 580 miljoniem ASV dolāru, taču tagad, lai arī darījuma vērtība netiek atklāta, tiek lēsts, ka uzņēmumam izdevies pārdot sociālo portālu tikai par 35 miljoniem ASV dolāru.

Kad Rupertam Mērdokam piederošais News Corporation iegādājās MySpace, tas bija pasaules vadošais sociālais portāls. Tomēr laika gaitā to pārspēja Twitter un Facebook, bet mēģinājumi atjaunot MySpace lomu nebija īpaši veiksmīgi.

Aizvadītā gada novembrī News Corporation amatpersonas bija jau paziņojušas, ka MySpace zaudējumi ir «neilgtspējīgi».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēloties piesaistīt milzīgo auditoriju, kas izmanto sociālo portālu Facebook, daudzi ietekmīgi zīmoli pērn portālā atvēra savus tiešsasites veikalus, taču pašlaik tos ir spiesti slēgt. Problēma, iespējams, saistīta nevis ar Facebook nepiemērotību tirdzniecībai, bet ar uzņēmumu nemācēšanu sociālo portālu izmantot, vēsta Mashable.

Tādi zīmoli kā Gap, J. C. Penny, Nordstrom un GameStop nesen slēguši savus veikalus Facebook, ziņoja aģentūra Bloomberg.

«Mēs nevarējām atpelnīt ieguldītās investīcijas, tāpēc veikalus slēdzām diezgan ātri,» Bloomberg stāstīja GameStop pārstāvji. «Mums tas izvērtās par vietu komunikācijai ar klientiem, nevis par vietu tirdzniecībai,» norādīja kompānija. GameStop Facebook tiešsaistes veikalu atvēra aizvadītā gada aprīli, taču jau pēc sešiem mēnešiem to slēdza.

«Agrāk tika prognozēts, ka Facebook pārvērtīsies arī par veikalu, taču izrādījās, ka tas ir tā pat kā mēģināt pārdot preces cilvēkiem, kas kopā ar saviem draugiem atpūšas krogā,» norāda analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook uzsācis sadarbību ar Httpool, lai atbalstītu vietējos uzņēmumus nelielos tirgos

Db.lv,09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook un Httpool izziņo stratēģiskās partnerības uzsākšanu Balkānu reģionā - Bulgārijā, Horvātijā, Serbijā un Slovēnijā, informē Httpool pārstāvji.

Tādējādi Facebook uzsver vēlmi būt tuvāk savam klientam - gan aģentūrām, gan vietējiem uzņēmumiem - un veidot ilgtermiņa sadarbību, lai nodrošinātu iespēju gan viņiem sasniegt lielāku auditoriju, gan arī vēl precīzāk un veiksmīgāk veidot jēgpilnas sarunas.

Httpool ir zināms arī Latvijā kā vienīgais oficiālais LinkedIn un Twitter reklāmu partneris, taču grupas uzņēmums tagad būs arī Facebook oficiālais reklāmas pārdošanas partneris Balkānu reģionā. Šajās valstīs Httpool grupa nodrošinās atbalstu un zināšanas mārketinga stratēģijas veidošanai visās Facebook platformās - Facebook, Instagram, Facebook Messenger un Whatsapp. Tādējādi Httpool izmantos citās platformās uzkrātās zināšanas par veiksmīgām kampaņām un realizēs tās arī Facebook platformās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook Lielbritānijā apsūdz nodokļu nemaksāšanā

Jānis Rancāns,11.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas varasiestādes apsūdzējušas sociālo portālu Facebook par izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Facebook Lielbritānijā nodokļos samaksājis 238 tūkstošus britu mārciņu (aptuveni 203 tūkstoši latu), bet analītiķi apgalvo ka kompānijai vajadzējis maksāt vairāk, vēsta laikraksts The Guaradian.

Facebook apgalvo, ka portāla ienākumi no darbības Lielbritānijā pērn bijuši 20,4 miljonu britu mārciņu (aptuveni 17,4 miljoni latu) apmērā, no kuriem arī maksāti nodokļi. Tomēr analītiķu kompānijas Enders pārstāvji uzskata, ka patiesībā Facebook ienākumi Lielbritānijā sasnieguši 175 miljonus mārciņu (aptuveni 150 miljoni latu). Ironiskā kārtā pērn Facebook Lielbritānijas nodaļas darbinieki gadā vidēji katrs nopelnījuši 275 tūkstošus mārciņu (aptuveni 234 tūkstoši latu), kas ir vairāk nekā portāla samaksātais nodokļos.

Lai izvairītos no nodokļu maksāšanas Facebook esot izmantojis Īrijas galvaspilsētā Dublinā atvērto starptautisko pārstāvniecību, lai noformētu līgumus ar Lielbritānijas reklāmdevējiem. Īrijā uzņēmumiem ir jāmaksā zemāks ienākuma nodoklis nekā Lielbritānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ar 20 tūkstošiem apbalvo pētnieku, kurš atklāja lietotāju datu noplūdes iespēju

Gunta Kursiša,01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook samaksājis 20 tūkstošus ASV dolāru britu pētniekam Džekam Vaitonam (Jack Whitton), kurš laimīgā kārtā apsteidza kibernoziedzniekus un pirmais atklāja Facebook nepilnību, kas ļautu hakeriem piekļūt sociālā medija lietotāju profiliem, vēsta BBC.

Nepilnība bija sociālā medija piedāvātajā iespējā, kas ļauj Facebook lietotājiem savienot savus mobilos tālruņus ar viņu Facebook lietotāju kontiem. Iespēja ļauj lietotājiem piekļūt saviem Facebook profiliem nevis izmantojot e-pasta adresi, bet viedtālruni, savukārt profila atjauninājumus iespējams veikt, nosūtot teksta ziņojumu. Lai aktivizētu šo iespēju, lietotājam jānosūta teksta ziņojumu uz Facebook. Sociālā tīkla sistēma, savukārt, lietotājam uz tālruni nosūta aktivizācijas kodu, kurš savieno lietotāja Facebook profilu ar viņa viedierīci.

Pašlaik Facebook šo nepilnību ir salabojusi, taču, kā norāda drošības analītiķis Grehams Klūlijs (Graham Cluely), šī nepilnība varēja atstāt ievērojamu negatīvu efektu uz sociālā medija lietotājiem. Riskam, ka visai viegli varētu tikt uzlauzti viņu Facebook konti, bija pakļauti simtiem miljonu lietotāju, norāda G. Klūlijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Bloomberg: Vietējā mērogā Facebook grūti pārspēt Draugiem.lv

Dienas Bizness,08.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais sociālais portāls Facebook ir pārkāpis valodas barjeru jau daudzās Eiropas valstīs, to skaitā arī Latvijā, taču globālajam līderim joprojām ir grūtības apsteigt dažus vietējos spēlētājos. Šajā kontekstā tiek pieminēts arī Latvijas Draugiem.lv.

Kā vēsta Bloomberg, lai arī Facebook ir apsteidzis Eiropas lielāko ekonomiku vietējos sociālos portālus to lietotāju skaitā ziņā, atsevišķās valstīs to izdarīt pagaidām vēl nav izdevies.

Facebook ir panācis Hyves Nīderlandē, kas, tāpat kā Facebook, tika dibināts 2004. gadā. Šā gada augustā Hyves lietotāju skaits samazinājies līdz 7,2 miljoniem, kamēr Facebook lietotāju skaits Nīderlandē pieaudzis līdz 7,7 miljoniem.

Tāpat par pārspētu tiek uzskatīts Vācijas sociālais portāls VZ Netzwerke (agrāk StudiVZ), kuru Facebook iesūdzējis tiesā par dizaina un funkcionalitātes kopēšanu. Vācijā tiesa Facebook prasību noraidīja, bet Kalifornijas tiesa lēma piespriest tolaik vēl StudiVZ soda naudu, kas Vācijas portālam bija jāsamaksā Facebook.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Facebook iet Twitter pēdās un ieviesīs hashtag atbalstu; zīmoliem pavērsies jaunas iespējas

Jānis Rancāns,13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā vietne Facebook ieviesīs hashtag (marķējumu) atbalstu, lai lietotāji varētu veiksmīgāk sekot līdzi populārām tēmām, par kurām notiek diskusijas. Vārdam pievienojot simbolu #, tas tiks pārvērsts klikšķināmā saitē, kas apkopos citu cilvēku ierakstus par attiecīgo tēmu. Eksperti to vērtē kā pozitīvu soli, kas zīmoliem pavērs jaunas iespējas.

[Papildināts 8. - 11. rindkopa]

Hashtag lietošanu sāka popularizēt sociālais portāls Twitter. Šobrīd tos atbalsta tādas vietnes kā Pinterest, Tumblr, Google+, Weibo, LinkedIn un Instagram. «Hashtag ir tikai viens solis, lai ļautu cilvēkiem vienkāršāk atklāt to, ko citi runā par noteiktām tēmām un piedalīties publiskās sarunās,» norāda Facebook.

Sociālais medijs norāda, ka turpmāko mēnešu un nedēļu laikā strādās pie tā, lai jauno pakalpojumu padarītu plašāku un kvalitatīvāku. Facebook lietotāji arī var ierobežot savu hashtag pieejamību citiem portālā esošajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru