Vēloties piesaistīt milzīgo auditoriju, kas izmanto sociālo portālu Facebook, daudzi ietekmīgi zīmoli pērn portālā atvēra savus tiešsasites veikalus, taču pašlaik tos ir spiesti slēgt. Problēma, iespējams, saistīta nevis ar Facebook nepiemērotību tirdzniecībai, bet ar uzņēmumu nemācēšanu sociālo portālu izmantot, vēsta Mashable.
Tādi zīmoli kā Gap, J. C. Penny, Nordstrom un GameStop nesen slēguši savus veikalus Facebook, ziņoja aģentūra Bloomberg.
«Mēs nevarējām atpelnīt ieguldītās investīcijas, tāpēc veikalus slēdzām diezgan ātri,» Bloomberg stāstīja GameStop pārstāvji. «Mums tas izvērtās par vietu komunikācijai ar klientiem, nevis par vietu tirdzniecībai,» norādīja kompānija. GameStop Facebook tiešsaistes veikalu atvēra aizvadītā gada aprīli, taču jau pēc sešiem mēnešiem to slēdza.
«Agrāk tika prognozēts, ka Facebook pārvērtīsies arī par veikalu, taču izrādījās, ka tas ir tā pat kā mēģināt pārdot preces cilvēkiem, kas kopā ar saviem draugiem atpūšas krogā,» norāda analītiķi.
Tomēr, kā uzsver medijs Mashable, tas liecina nevis par to, ka sociālajiem tīkliem nav potenciāls kļūt par tirdzniecības kanāliem, bet gan, ka mazumtirgotāji, iespējams, neizmanto šīs platformas pareizā veidā.
Lielā skaitā gadījumumu mazumtirgotāji sociālajā tīklā bija vienkārši pārcēluši savus tiešsaistes tirdzniecības katalogus, kā arī piedāvājuši savus produktus ar Facebook lietojumprogrammas palīdzību. Šajā gadījumā preču iegādāšanās ir gandrīz identiska ar iepirkšanos mazumtirgotāju interneta vietnē, izņemot tikai to, ka pircējiem nav jāpamet Facebook un sociālā tīkla lietojumprogrammas bieži vien nestrādā korekti.
Citiem vārdiem sakot, pircējiem nav nekāda stimula veikt savus pirkumus izmantojot Facebook. Ievērojama problēma saistīta arī ar Facebook infrastruktūru, kas pašlaik nav izveidota tā, lai nodrošinātu kvalitatīvu iepirkšanos.
Tomēr Facebook kļuvis par nozīmīgu mazumtirgotāju vietņu apmeklētāju skaita palielināšanas avotu. Piemēram, 2010. gada septembrī 1.9% Burberry interneta vietnes apmeklētāju nāca no Facebook, taču gadu vēlāk – tādi jau bijuši 29,1% apmeklētāju.
Medijs norāda, ka ir pārāk agri runāt par Facebook mazumtirdzniecības izgāšanos. Pašlaik ir tikai zināms, ka tiešsaistes veikalu katalogu tieša pārnešana nav veids kādā pelnīt ar sociālo tīklu palīdzību.