Tehnoloģijas

Bloomberg: Vietējā mērogā Facebook grūti pārspēt Draugiem.lv

Dienas Bizness,08.11.2011

Jaunākais izdevums

Pasaulē lielākais sociālais portāls Facebook ir pārkāpis valodas barjeru jau daudzās Eiropas valstīs, to skaitā arī Latvijā, taču globālajam līderim joprojām ir grūtības apsteigt dažus vietējos spēlētājos. Šajā kontekstā tiek pieminēts arī Latvijas Draugiem.lv.

Kā vēsta Bloomberg, lai arī Facebook ir apsteidzis Eiropas lielāko ekonomiku vietējos sociālos portālus to lietotāju skaitā ziņā, atsevišķās valstīs to izdarīt pagaidām vēl nav izdevies.

Facebook ir panācis Hyves Nīderlandē, kas, tāpat kā Facebook, tika dibināts 2004. gadā. Šā gada augustā Hyves lietotāju skaits samazinājies līdz 7,2 miljoniem, kamēr Facebook lietotāju skaits Nīderlandē pieaudzis līdz 7,7 miljoniem.

Tāpat par pārspētu tiek uzskatīts Vācijas sociālais portāls VZ Netzwerke (agrāk StudiVZ), kuru Facebook iesūdzējis tiesā par dizaina un funkcionalitātes kopēšanu. Vācijā tiesa Facebook prasību noraidīja, bet Kalifornijas tiesa lēma piespriest tolaik vēl StudiVZ soda naudu, kas Vācijas portālam bija jāsamaksā Facebook.

Patlaban par spēcīgākajiem Facebook vietējā mēroga konkurentiem Eiropā tiek minēti Polijas Nasza-Klasa, Krievijas Vkontakte un Odnoklassniki, kā arī Latvijas Draugiem.lv.

Daži eksperti gan prognozē, ka Polijas portālu lietotāju skaita ziņā Facebook izdosies apsteigt jau šogad vai nākamā gada sākumā.

Par Facebook galvenajiem trumpjiem tiek minēta portāla darbība globālā mērogā, populāras spēles, ko rada tādas kompānijas kā Zynga, kā arī iespēja «sekot» līdzi pasaulē populāru mūziķu aktivitātēm tiešsaistē.

Db.lv jau vēstīja, ka sociālais tīkls Draugiem.lv ir metis izaicinājumu TV tirgū un no 11.novembra uzņēmums piedāvās interneta televīzijas pakalpojumus.

Draugiem.lv piedāvās iespēju visiem lietotājiem skatīties bezmaksas TV, kā arī tiem būs iespēja pirkt maksas kanālus pa vienam, kā arī skatīties izvēlētās filmas.

Pēc GemiusAudience datiem, Draugiem.lv reālais apmeklētāju skaits šogad septembrī bija 668,3 tūkstoši, kamēr Latvijas Interneta asociācijas dati liecina, ka šogad novembrī Facebook lietotāju skaits Latvijā ir sasniedzis 304,7 tūkstošus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs,04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan notiek lietotāju migrācija starp sociālajiem tīkliem, daļai Latvijas portāla Draugiem.lv lietotāju aktīvāk pievēršoties Facebook, pašmāju sociālajā tīklā iesaistās cilvēki, kuri iepriekš ar virtuālo vidi bijuši uz «jūs, uzskata eksperti, kuri ir vienisprātis, ka Draugiem.lv ir pāragri «apglabāt».

Dzērienu ražotāja Aldaris komunikāciju direktore Laura Krastiņa norādīja, ka Facebook aug un attīstās, taču kompānijas piemērs rāda, ka nav piepildījušās pirms dažiem gadiem izteiktās prognozes, ka viss notiks Facebook un Twitter tīklos. Tieši portālā Draugiem.lv ražotājam ir lielākais profils, lai gan darbošanās tur sākta tikai pērn. Tagad lapai "Draugiem.lv" ir aptuveni 40 000 sekotāju. Vērtējot pēc auditorijas, kas ir Aldara produktu patērētāji, viss notiek Draugiem.lv, sprieda Krastiņa.

Arī digitālās aģentūras Digibrand sociālo mediju stratēģis Aldis Blicsons aicināja «neglabāt» vēl Draugiem.lv, piebilstot, ka to jau mēģināja darīt 2011.gadā. Savukārt kebabnīcu TurKebab līdzīpašnieks un komunikācijas vadītājs Andis Zusts norādīja, ka ikvienai platformai ir lēcieni un «aizgulēšanās», tāpēc nevar kādu projektu «apglabāt», jo nevar paredzēt, kādi uzlabojumi tiks veikti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nākamos piecus gadus draugiem.lv būs vadošais portāls. Ar Facebook mēs nekarojam. Tas būtu tāpat kā pieteikt karu Anglijai. Mēs vienkārši sargājam savu teritoriju,» tā, iezīmējot nākotnes perspektīvu, saka Draugiem.lv radošais direktors Guntars Meluškāns.

Lai gan pasaulē lielākais sociālais tīkls Facebook pēdējos gados iekarojis arī savu nišu Latvijā, G. Meluškāns uzskata, ka rīkojušies pietiekami ātri, lai savas pozīcijas noturētu. «Krīze mūs iemācīja rīkoties ātri,» OmnicomMediaGroup organizētajā diskusijā «Vai digital nav nākamais burbulis ekonomikā?» pauž G. Meluškāns. Viņš uzskata, ka viens no veiksmes faktoriem, kas ļāva nepievienoties citu valstu lokālajiem sociālajiem tīkliem, ko Facebook parādīšanās aizslaucīja nebūtībā, ir dažādo spēlīšu integrēšana portālā. «Ja mēs nebūtu palaiduši Fermu, būtu «Čau!»».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv,11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti,14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO,12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook, kurā reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni lietotāju, ir lieliska platforma, kur nopelnīt. Daudzi cilvēki uzdod jautājumu – «Vai sociālajā tīklā tiešām ir nauda?», Facebook un mārketinga eksperts Braiens Kārters (Brian Carter) īsumā izklāsta peļņas veidus sociālajā tīklā Facebook portālā mashable.com.

Grāmatas Kā uzņēmumi var pelnīt, izmantojot Facebook (How Businesses Make Money With Facebook) autors un grāmatas Facebook izmantošana tavā mārketinga kampaņā (Leveraging Facebook’s Features For Your Marketing Campaings) līdzautors raksta, ka tad, kad uzņēmumam jau ir izveidots savs Facebook profils, būtu jāsaprot, kas atšķir peļņu nesošas un nerentablas mārketinga kampaņas. Vispirms jānoskaidro, kādi soļi liks patērētājam pirkt jūsu produktu, kā piesaistīt viņu uzmanību, kā arī - kā Facebook var palīdzēt uzlabot jau esošās mārketinga aktivitātes, piemēram, īsziņu un e-pastu sūtīšanu, un nest peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaundibinātais Draugiem Group uzņēmums Draugiem Capital noslēdzis pirmo investīciju darījumu, investējot 1,14 miljonus eiro kosmētikas uzņēmumā Prime Prometics, kļūstot par uzņēmuma mazākuma akcionāru.

Prime Prometics ir e-komercijas uzņēmums, kas tiešsaistē tirgo kosmētikas produktus sievietēm pēc 50. Jaunvārds prometics iezīmē jauno pro-age tendenci skaistumkopšanas nozarē – uzņēmums ir par skaistu novecošanu pretstatā līdz šim nozarē dominējušajai anti-aging ievirzei, ka novecošana ir jāaizkavē. Papildus produktu izplatīšanai Prime Prometics izglīto sabiedrību, organizē kopienu atbalstu un popularizē ideju, ka skaista novecošana ir vērtība.

Uzņēmuma Prime Prometics vadītājs Kaspars Eglītis, kurš pirms šī uzņēmuma izveides strādāja Draugiem Group un vēlāk izmēģināja spēkus dažādās e-komercijas nozarēs, stāsta, kā radās ideja: “Mans tētis ir onkologs un ikdienā daudz strādā, lai palīdzētu sievietēm cīņā ar krūts vēzi. Es zinu, ko sievietes ķermenim nodara ķīmījterapija, un tāpēc sapratu, ka ir vajadzīgi produkti, kas arī pēc vēža ārstēšanas ļauj turpināt sievietēm justies sievišķīgi.” Eglītis ir pārliecināts, ka Draugiem Group iesaiste pavērsīs plašas iespējas Prime Prometics attīstībai: “Šī investīcija ir daudz vairāk nekā tikai nauda – tās ir arī jaunas zināšanas no Latvijas pirmā “vienradža” izveidotājiem, iespēja apgūt jaunus tirgus un pārdošanas kanālus.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai nedaudzas valstis ir spējušas pretoties sociālā tīkla Facebook dominancei, tomēr vienā no Eiropas mazākajām valstiņām – Latvijā – vietējais sociālais tīkls Draugiem joprojām ir līderis, raksta The Wall Street Journal, kas mēģinājis noskaidrot, kas padarījis Draugiem tik unikālu.

Vērtējot procentuāli, arī Facebook varētu apskaust Draugiem panākumus. Sociālais tīkls, kas dibināts 2004. gadā, patlaban apvienojis 1,2 miljonus lietotāju iepretim 327 tūkst. Latvijas lietotāju, kas reģistrējušies Facebook. Ik dienas Draugiem apmeklē 500 tūkstoši lietotāju, aktīvie lietotāji izmanto sociālo tīklu aptuveni 44 minūtes dienā, kopā radot miljardu skatījumu mēnesī. Saskaņā ar Draugiem pārstāvja Jāņa Palkavnieka iepriekš pausto tie ir aptuveni 44% no Latvijas interneta. Uzņēmuma gada apgrozījums veido 14,8 miljonus eiro.

WSJ raksta, ka, iespējams, viens no iemesliem, kādēļ vietējais sociālais medijs spējis pārspēt Facebook, ir tas, ka Draugiem spējuši izveidot vairākus iesācējuzņēmuus, kas laika gaitā pārvērtušies par neatkarīgām kompānijām. Patlaban Draugiem grupa sastāv no 14 mazākiem uzņēmumiem, kuros kopumā strādā ap simts darbinieku, iepriekš vēstīja fastcompany.com. Draugiem paguvis ieiet SMS mārketinga lauciņā, lietotņu izstrādāšanas sfērā, un «pat izveidojuši sociāli integrētu televīzijas platformu», raksta The Wall Street Journal.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa,29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Intervija ar Draugiem.lv izveidotājiem: No draudzēšanās portāla līdz vairākiem saistītiem uzņēmumiem

Anda Asere,25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji draugiem.lv bija vien draudzēšanās portāls, desmit gadu laikā radušies dažādi saistīti projekti, kas pamazām attīstījušies par atsevišķiem uzņēmumiem. Intervijā DB draugiem.lv izveidotāji Lauris Liberts un Agris Tamanis stāsta par desmit gados piedzīvoto, Amerikas pieredzi, neveiksmēm biznesā, kas piederas pie lietas, un atklāj, ka no nulles sākt biznesu ir grūtāk, bet tad, kad ir citi projekti, katra nākamā sākums ir vieglāks.

Desmit gadi – tas ir daudz vai maz?

L.L. Interneta pasaulē tā ir mūžība. Šie desmit gadi bijuši ļoti piesātināti. Pašiem liekas, ka daudz esam iemācījušies un sapratuši. Atskatoties pagātnē, uzsākot to visu, izpratne bija ļoti niecīga. Droši vien, ka tiktāl esam nokļuvuši, jo apkārt ir gudri cilvēki un mums paveicās ar atsevišķiem pakalpojumiem.

Kurā brīdī jūs sākāt darīt kaut ko papildu?

L.L. Jau pēc pāris mēnešiem, kad mēs palaidām draugiem.lv, bija ambīcijas, ka vajag kaut ko piedāvāt ārzemēs saistībā ar portālu. Mēģinājām jau pēc kāda pusotra gada un tad tā pamatīgi apsvilinājāmies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Draugiem TV trin cirvjus, lai turpinātu cīņu par TV3 un LNT retranslēšanu

Sanita Igaune,14.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem TV ir iesniegusi Konkurences padomē (KP) iesniegumu lietas ierosināšanai par TV3 un LNT darbībām. Pēc TV3 dalībnieka Modern Times Group (MTG) publiskā paziņojuma par LNT iegādi un LNT vadības nomaiņu, LNT uzsāka vērst pret Draugiem TV pēc satura tādus pašus pasākumus kā TV3, Db informēja draugiem.lv runasvīrs Jānis Palkavnieks.

Viņš paskaidroja, ka TV3 un LNT retranslācijas aizliegumu pamato ar uzskatu, ka nacionālo programmu retranslēšanai ir nepieciešama piekrišana, lai gan likumā ir noteikts pretējais.

«Neskatoties uz to, ka ar likumu ir noteikts, ka gan programmu izplatīšanai interneta vidē, gan, izmantojot kabeli, ir vienādi noteikumi, TV3 un LNT, slēpjoties aiz šķietama Autortiesību likuma pārkāpuma, cenšas aizliegt Draugiem TV veikt darbības, kuras Draugiem TV prasa likums. Draugiem TV retranslēšanas pienākumu uzliek likums,» atzīmēja draugiem.lv runasvīrs.

Draugiem TV 2011.gada nogalē uzsāka programmu TV3 un LNT retranslāciju. Neilgi pēc retranslācijas uzsākšanas, TV3 izvirzīja Draugiem TV pretenzijas, prasot pārtraukt programmas TV3 retranslēšanu, jo Draugiem TV nav saņēmusi TV3 piekrišanu šādai retranslēšanai. Draugiem TV paskaidroja TV3, ka retranslēšanai piekrišana nav vajadzīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte,21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook pirmais publiskais akciju piedāvājums (IPO) padarīs kompānijas vadību un investorus par miljonāriem un miljardieriem, vēsta businessinsider.com.

Jau vēstīts, ka līdz ar sociālā medija Facebook pirmo publisko akciju piedāvājumu, tā vērtība palielināsies līdz 75 - 100 miljardiem ASV dolāru.

Tā piemēram, viena no Facebook vadītāja Teodora Ulliota (Theodore Ulliot), kuram pieder 0,1% uzņēmuma jeb 1 863 656 akciju, daļa uzņēmumā būs 86,8 miljonus vērta. Savukārt Facebook dibinātāja Marka Cukerberga «labās rokas» Šerilas Sandbergas (Sheryl Sandberg) piederošo akciju vērtība varētu pieaugt līdz vairāk nekā 88 miljoniem ASV dolāru. Facebook inženiera Maika Šroepfera (Mike Schroepfer) daļa lēsta ap 100 miljonu ASV dolāru vērtībā, bet Deivida Ebersmana (David Ebersman), Facebook finanšu vadītāja, daļa – 101 miljona ASV dolāru vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Facebook iet Twitter pēdās un ieviesīs hashtag atbalstu; zīmoliem pavērsies jaunas iespējas

Jānis Rancāns,13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā vietne Facebook ieviesīs hashtag (marķējumu) atbalstu, lai lietotāji varētu veiksmīgāk sekot līdzi populārām tēmām, par kurām notiek diskusijas. Vārdam pievienojot simbolu #, tas tiks pārvērsts klikšķināmā saitē, kas apkopos citu cilvēku ierakstus par attiecīgo tēmu. Eksperti to vērtē kā pozitīvu soli, kas zīmoliem pavērs jaunas iespējas.

[Papildināts 8. - 11. rindkopa]

Hashtag lietošanu sāka popularizēt sociālais portāls Twitter. Šobrīd tos atbalsta tādas vietnes kā Pinterest, Tumblr, Google+, Weibo, LinkedIn un Instagram. «Hashtag ir tikai viens solis, lai ļautu cilvēkiem vienkāršāk atklāt to, ko citi runā par noteiktām tēmām un piedalīties publiskās sarunās,» norāda Facebook.

Sociālais medijs norāda, ka turpmāko mēnešu un nedēļu laikā strādās pie tā, lai jauno pakalpojumu padarītu plašāku un kvalitatīvāku. Facebook lietotāji arī var ierobežot savu hashtag pieejamību citiem portālā esošajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo komunikāciju portāla Draugiem.lv izveidotajā interneta televīzijas platformā Draugiem TV prettiesiski izmantots nacionālo komerctelevīziju kanālu saturs, norāda LNT pārdošanas direktors Guntars Traubergs.

Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums nosaka, ka programmu retranslācijai publiskajos elektronisko sakaru tīklos nepieciešams saņemt retranslējamās programmas īpašnieka piekrišanu. Telekompānija LNT šādu atļauju Draugiem TV nebija devusi, skaidroja Traubergs.

«Kopš pagājušā gada beigām, kad Draugiem.lv, pārkāpjot Autortiesību likumu, testa režīmā iedarbināja jauno platformu, LNT vairākkārt ir vērsusies pie Draugiem.lv ar piedāvājumu noslēgt sadarbības līgumu, lai izbeigtu autortiesību pārkāpumu, taču tas tika ignorēts un LNT bija spiesta vērsties tiesā,» norādīja Traubergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais portāls Facebook noalgojis vairākus bijušos kompānijas Apple inženierus, kas iepriekš strādājuši pie iPhone izveides. Paredzēts, ka šie cilvēki izstrādās jaunu Facebook viedtālruni, vēsta The New York Times.

Pieņemot darbā bijušos kompānijas Apple inženierus, Facebook neizsludināja vakances, bet gan līga speciālistus darbā pēc privātām sarunām, ziņo medijs. Facebook vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) iztaujājis bijušos Apple profesionāļus, uzdodot šoti specifiskus jautājumus, tostarp par viedtālruni iPhone un to, kādas mihroshēmas tajos ir izmantotas.

Šis jau būs trešais Facebook centiens uzsākt pašiem sava viedtālruņa ražošanu, medijam norādīja kāds speciālists, kas jau iepriekš ticis nolīgts Facebook viedtālruņa izstrādei. Jau 2010. gadā TechCrunch rakstīja, ka Facebook strādā pie sava viedtālruņa izveides, tomēr projekts apstājās pusceļā, jo kompānijai radās problēmas sakarā ar pie tā strādājošajiem darbiniekiem, raksta medijs. Savukārt AllThingsD vēstīja pērn par sociālā medija plāniem ielauzties sīkrīku tirgū, sadarbībā ar viedtālruņu ražotāju HTC radot tālruni Buffy.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Business Insider: Ja Facebook sāks ražot viedtālruņus, investoriem jābēg prom brēkdamiem

Gunta Kursiša,28.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sociālā tīkla Facebook lēmums sākt ražot viedtālruņus ir aizsardzības, nevis uzbrukuma taktika,» izskanējušās ziņas, ka Facebook nolīdzis vairākus bijušos Apple darbiniekus jauna viedtālruņa izstrādei, komentē medijs Business Insider, norādot, ka šādā gadījumā investoriem «būtu jābēg prom no Facebook brēkdamiem».

Saskaņā ar Facebook darbinieka teikto, kompānijas vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) ir nobažījies, ka, neattīstot mobilo tālruņu biznesu, Facebook kļūs vien par lietojumprogrammu citām mobilajām plaformām. Tas nozīmē, ka Facebook nevēlas ieiet viedtālruņu tirgū, bet tā ir kompānijas nepieciešamība, raksta Business Inider.

Kā otru argumentu, kādēļ Facebook ideja nav lemta panākumiem, medijs min to, ka tālruņu tehnikas (hardware) ražošana ir sarežģīts un specifisks bizness. Līdz šim tikai divas kompānijas ir spējušas veiksmīgi darboties šajā nozarē – Samsung un Apple, kas ražo datortehniku vairākas desmitgades. Daudzas citas kompānijas, kas darbojas šajā nozarē, piemēram, Research in Motion un Nokia, jau saskaras ar grūtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārais Latvijas sociālais tīkls draugiem.lv veido televīziju Draugiem TV, kas būs interneta televīzijas platforma, kurā tiks pārraidīts plaša spektra saturs - gan vietējā ražojuma, gan ārzemju, portālam Nozare.lv stāstīja draugiem.lv sabiedrisko attiecību speciālists Jānis Palkavnieks.

Patlaban netiek plānots, ka draugiem.lv paši radīs saturu, tas tiks iepirkts no dažādiem avotiem. Draugiem TV būs interesants ne tikai jauniešu auditorijai, bet dažāda vecuma grupu cilvēkiem, solīja Palkavnieks.

Tiks piedāvāts gan maksas, gan bezmaksas saturs. Pārraides būs gan tiešraidē, gan tiks piedāvāts saturs pēc pieprasījuma, kad pats var izvēlēties, kad skatīties izvēlēto raidījumu.

Tiek solīts, ka Draugiem TV būs kaut kas revolucionārs, taču sīkāka informācija par jaunās televīzijas saturu netiek atklāta.

Draugiem TV varēs skatīties uz datoriem un modernajiem televizoriem, izmantojot interneta pieslēgumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēloties piesaistīt milzīgo auditoriju, kas izmanto sociālo portālu Facebook, daudzi ietekmīgi zīmoli pērn portālā atvēra savus tiešsasites veikalus, taču pašlaik tos ir spiesti slēgt. Problēma, iespējams, saistīta nevis ar Facebook nepiemērotību tirdzniecībai, bet ar uzņēmumu nemācēšanu sociālo portālu izmantot, vēsta Mashable.

Tādi zīmoli kā Gap, J. C. Penny, Nordstrom un GameStop nesen slēguši savus veikalus Facebook, ziņoja aģentūra Bloomberg.

«Mēs nevarējām atpelnīt ieguldītās investīcijas, tāpēc veikalus slēdzām diezgan ātri,» Bloomberg stāstīja GameStop pārstāvji. «Mums tas izvērtās par vietu komunikācijai ar klientiem, nevis par vietu tirdzniecībai,» norādīja kompānija. GameStop Facebook tiešsaistes veikalu atvēra aizvadītā gada aprīli, taču jau pēc sešiem mēnešiem to slēdza.

«Agrāk tika prognozēts, ka Facebook pārvērtīsies arī par veikalu, taču izrādījās, ka tas ir tā pat kā mēģināt pārdot preces cilvēkiem, kas kopā ar saviem draugiem atpūšas krogā,» norāda analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānijas Facebook akciju cena pirmo reizi nokritusies zem 29 ASV dolāru atzīmes, kas ir zemākais rādītājs kopš Facebook pirmā publiskā akciju piedāvājuma (IPO), kad viena akcija tika pārdota par 38 ASV dolāriem.

Pēc Facebook IPO kompānijas vērtība palielinājās līdz 104 miljardiem ASV dolāriem. DB jau rakstīja, ka Facebook skeptiķi norāda, ka pašreizējā kompānijas vērtība ir daudz par lielu tādam uzņēmumam, kura peļņa 2011. gadā bijusi viens miljards ASV dolāru, bet apgrozījums - 3,7 miljardi ASV dolāru (apgrozījums gada laikā audzis par 88%).

Kopš pirmā akciju publiskā piedāvājuma Facebook akciju cena ir samazinājusies teju par ceturto daļu no tās sāktonējās vērtības.

Facebook akcijas cenas samazināšanās ietekmē Krievijas lielākais sociālais tīkls VKontakte patlaban ir atcēlis savu pirmo akciju publisko piedāvājumu, baidoties atkārtot Facebook bēdīgo scenāriju, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook uzsācis sadarbību ar Httpool, lai atbalstītu vietējos uzņēmumus nelielos tirgos

Db.lv,09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook un Httpool izziņo stratēģiskās partnerības uzsākšanu Balkānu reģionā - Bulgārijā, Horvātijā, Serbijā un Slovēnijā, informē Httpool pārstāvji.

Tādējādi Facebook uzsver vēlmi būt tuvāk savam klientam - gan aģentūrām, gan vietējiem uzņēmumiem - un veidot ilgtermiņa sadarbību, lai nodrošinātu iespēju gan viņiem sasniegt lielāku auditoriju, gan arī vēl precīzāk un veiksmīgāk veidot jēgpilnas sarunas.

Httpool ir zināms arī Latvijā kā vienīgais oficiālais LinkedIn un Twitter reklāmu partneris, taču grupas uzņēmums tagad būs arī Facebook oficiālais reklāmas pārdošanas partneris Balkānu reģionā. Šajās valstīs Httpool grupa nodrošinās atbalstu un zināšanas mārketinga stratēģijas veidošanai visās Facebook platformās - Facebook, Instagram, Facebook Messenger un Whatsapp. Tādējādi Httpool izmantos citās platformās uzkrātās zināšanas par veiksmīgām kampaņām un realizēs tās arī Facebook platformās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem.lv televīzijas pakalpojums Draugiem TV būs pieejams līdz gada beigām, Db.lv apliecināja sociālā portāla pārstāvis Jānis Palkavnieks.

J. Palkavnieks norādīja, ka pašlaik esot noslēgušies testēšanas darbi un, kā jau iepriekš solīts, Draugiem TV būs pieejams līdz gada beigām. Sociālais portāls par precīzu TV pakalpojuma uzsākšanas datumu paziņošot vēlāk.

Db.lv jau vēstīja, ka 11. novembrī Draugiem.lv testa režīmā palaidis iedarbinājis savu jauno pakalpojumu Draugiem TV. Televīzija bija pieejama noteiktam skaitam cilvēku.

Portāla pārstāvis pastāstīja, ka kopumā ielūgumi TV testēšanai tikuši izsūtīti tūkstoš Draugiem.lv aktīvākajiem un ilgākajiem lietotājiem. Draugiem.lv arī esot ņēmis vērā testētāju ietekumus un uzlabojis savu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru