Lidsabiedrības airBaltic glābšana būtiski atšķiras no situācijas ar Parex banku, intervijā Latvijas Radio sacīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V).
"Situācijas ir atšķirīgas. Nevar salīdzināt banku sektoru ar aviosabiedrību. Atšķirīgas nozares ar atšķirīgām problēmām," uzsvēra Dombrovskis.
Aviokompānijas gadījumā nauda tiek ieguldīta uzņēmuma darbības stabilizēšanai, "valdība to gatava darīt, taču ar konkrētiem nosacījumiem", savukārt Parex bankas gadījums bijis pavisam citāds, uzsvēra premjers.
Valdība iesaistīsies Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic glābšanā, kā nosacījumu izvirzot kompānijas vadības un menedžmenta maiņu, jo valsts kapitāla daļu pārdošana pašreizējā situācijā faktiski būtu to atdošana par pārāk zemu cenu, skaidroja Dombrovskis.
Šie divi nosacījumi airBaltic finanšu konsultanta vērtējumā ir bija valstij visizdevīgākie un labvēlīgākie. Kopā konsultants bija piedāvājis piecus iespējamos variantus valsts līdzdalībai lidsabiedrības glābšanā.
Dombrovskis norādīja, ka pašlaik primāri tiek risināts jautājums par airBaltic, nevis ar to saistītajiem uzņēmumiem.
Uz jautājumu, kā Dombrovskis kā pasažieris vērtē lidsabiedrības airBaltic sniegti pakalpojumu kvalitāti, viņš atbildēja, ka, viņaprāt, tā būtiski neatšķiras no citām. "Tā nav ne labāka, ne sliktāka kā citas aviosabiedrības," sacīja premjers, komentējot servisa līmeni un punktualitāti.
Pašlaik viens no galvenajiem jautājumiem, kas ir tās problēmas, kas aviosabiedrībai rada tādus zaudējumus. Jautājuma risināšanai un vērtēšanai "jāpiesaista Flika sekotājs".
Jau ziņots, ka valdība vakar nolēma piedalīties Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic glābšanā, pēc valdības sēdes paziņoja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Konsultāciju kompānijai Prudentia divu nedēļu laikā ir jāizvērtē, kā valstij labāk piedalīties kompānijas tālākā attīstībā. Prudentia pētīšot divus scenārijus - valsts piedalās līdzvērtīgi kā otrs akcionārs vai "valsts pilnībā piedalās visā kompānijas darbībā". Pēc valdības pārstāvju teiktā, pārdot airBaltic akcijas pašreizējā situācijā valstij nav ieteikuši konsultanti.
Divu nedēļu laikā esot jāpanāk, ka tiek nomainīts līdzšinējais menedžments, tiek veikti grozījumi statūtos, tiek veiktas akcionāra līguma izmaiņas, lai valstij būtu lielāka ietekme uz lēmuma pieņemšanu, kā arī jāpanāk vienošanās, ka bāzes lidosta ir Rīgā.
Otrs akcionārs arī tikšot aicināts mainīt lidsabiedrības vadību, lai būtu pilnīga pārliecība par to, kas notiek kompānijā un kāda ir tās tālākā attīstība. Ja partneris kādu no nosacījumiem nepiekritīs pildīt, valdība nevarēs pieņemt lēmumu.
Par iespējamiem pārkāpumiem, nolaidību vai neizdarītiem vadības darbiem esot jālemj Tieslietu ministrijai ar Valsts kanceleju un sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM).
Pēc valdības sēdes Dombrovskis norādīja, ka ir jāmeklē iespējamais finansējums, neizslēdzot iespēju uzņēmumu šajā nelabvēlīgajā situācijā atdot kādam trešajam akcionāram.
Air Baltic Corporation ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un Baltijas Aviācijas sistēmas (47,2%). Baltijas Aviācijas sistēmas vienādās daļās pieder Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai Taurus Asset Management Fund Limited.