Viens no veidiem, kā iegūt sabiedrotos savā pusē, ir uzdrīkstēties izvēlēties šauru auditoriju un drosmīgu, patiesu ziņojumu , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Lai radītu labu reklāmu, jāatsakās no utopiskas cerības uzrunāt visus cilvēkus, jābūt drosmīgiem, uzrunājot vienu šauru auditoriju, un izcelt tikai vienu ziņu, ieteic šobrīd Baltijā augstāk apbalvotais stratēģis – reklāmas aģentūras DDB Latvia stratēģiskais direktors Kristaps Siliņš.
Ar «nē» pie «jā»
Reklāmā ir ierobežota cilvēku uzmanība, tāpēc lielākajai daļai pārdošanas argumentu jāsaka «nē», mēģinot maksimāli vienkāršot ziņojumu. «Jebkuram jaunam televizoram vai gludeklim būs 50 dažādu iemeslu, kāpēc to pirkt, bet cilvēkam vajag tikai vienu vai pusotru iemeslu, lai pieņemtu lēmumu. Jāmēģina saprast, kuri ir šie iemesli,» skaidro K. Siliņš. Uzņēmumi vēlas, lai to produkti patīk visiem, taču līdz šim nevienam šo mērķi nav izdevies sasniegt. «Ir svarīgi pieņemt faktu, ka visiem nekad vienlīdz labi nepatiks konkrētais zīmols, un tad ir vieglāk izvēlēties konkrēto auditoriju, ar ko strādāt. Reklāmā nevar paralēli mērķēt uz trim auditorijām. Neviens ierocis, kas šodien pieejams, netrāpa labi vairāk kā vienā mērķī. Viena auditorija nenozīmē to, ka citas cilvēku/patērētāju grupas nepamanīs ziņojumu vai diskusiju par to. Cilvēki ir dažādi, un nav iespējams sasniegt viņus visus. Jo īpaši dzīvesstila produktu reklāmā ir svarīgi atrast šauru auditoriju,» viņš turpina. Piemēram, veikalu tīkls Harvey Nichols pēdējos gados ir guvis panākumus publiski, stratēģiski atzīstot – viņu klienti ir modes upuri. Uzdrīkstēšanās pateikt to, par ko citi modes zīmoli labprātāk nerunā, un darot to sarkastiskā, pat plašāku publiku reizēm aizskarošā veidā, šis zīmols spēj apbrīnojami trāpīgi aizsniegt savu galveno fanu grupu – cilvēkus, kuri apzinās, ka tērē modei vairāk, nekā spēj atļauties. Kampaņās ironiski tiek apspēlētas situācijas, kur uz jauno kurpju rēķina tiek taupīts uz pārtiku vai dāvanām radiniekiem Ziemassvētkos – tā ir uzdrīkstēšanās pasmieties par acīmredzamu, lai arī skaudru, patiesību. Tā ir atklātība, ko cilvēki novērtē, uzskata K. Siliņš.
Interesantais – negaidīts
«Jebkura reklāmas stratēģija ir uzdrīkstēšanās pēc definīcijas. Kļūdaini ir gaidīt no reklāmas paredzamību vai garantiju. Visas interesantās lietas ir negaidītas,» saka K. Siliņš.
Visu rakstu Runāt mazāk, bet tieši lasiet 3. augusta laikrakstā Dienas Bizness.