Veicinot valsts ekonomisko izaugsmi, šī gada janvārī dibināta Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets".
Eksporta atbalsta kustības paspārnē turpmāk apvienos Latvijas eksportējošos uzņēmumus un organizācijas, kas strādā pie valsts eksportspējas veicināšanas. Asociācijas mērķis ir pašmāju eksportējošo uzņēmumu atbalstīšana un izaugsmes stimulēšana, kā arī Latvijas stāsta radīšana un popularizēšana ārzemēs.
Savas darbības pamatā asociācija ir izvirzījusi trīs prioritāros uzdevumus - pirmkārt, veicināt un rūpēties par Latvijas un pašmāju eksportētāju tēla pozicionēšanu globālajā tirgū, sākot ar to, lai izveidotu un iedzīvinātu vienotu Latvijas zīmola stāstu "Created in Latvia".
Otrkārt, asociācijas uzdevums ir būt par eksportētāju balsi, aizstāvot aktuālus jautājumus dialogā ar valsts pārvaldi un atbildīgajām institūcijām, kā primāro no tēmām šobrīd izvirzot finansējuma nodrošinājumu eksporta veicināšanai ilgtermiņā.
Un, treškārt, asociācijas dienas kārtībā ietilpst eksportētāju kompetences, kapacitātes un saliedētības veicināšana, organizējot dažādus zināšanu pārneses seminārus un mentoringa programmas un nodrošinot pieredzes apmaiņu, kas izglīto, motivē un atbalsta Latvijas daudzsološos eksportējošos uzņēmumus.
Latvijas Eksportētāju asociācijas dibinātāji ir uzņēmuma "Balticovo" komunikācijas un attīstības direktors Toms Auškāps, "Brain Games" valdes priekšsēdētājs Egils Grasmanis, "Skonto Prefab" izpilddirektors Mārtiņš Ķeņģis, zīmola "Ette Tete" dibinātāja Linda Riekstiņa-Šnore, "Gateway&Partners" vadošais partneris Mārtiņš Tiknuss, interjera salona "Krassky" vadītājs Aigars Zelmenis un tulkošanas biroja "Nordtext" izpilddirektors Kristaps Kvelde.
Tāpat dibinātāju vidū ir arī aģentūras "DDB Latvia" vadītājs Andris Rubīns, kā arī kustības "The Red Jackets" aizsācēja Inese Andersone, savukārt asociācijas izpilddirektores amatā ievēlēta Līva Stūrmane.
"Eksports ir valsts virzītājspēks, un mums ir jārūpējas par vidi, kurā tam attīstīties. Manuprāt, uzņēmējam nav labākas motivācijas kā spēcīgs piemērs. No izcilnieka var smelties gan enerģiju un pieredzi, gan ticību, ka viss ir iespējams un ka arī Latvijas produktiem ir potenciāls pasaules tirgū. "The Red Jackets" ir platforma, kurā šie izcilnieki tiek izcelti, lai mēs, pārējie, varētu lepoties, mācīties un, kopīgi sadarbojoties, attīstīt Latvijas eksportu. Aicinu stāties asociācijā, lai pilnvērtīgi piedalītos valstiski svarīgās darba grupās, ņemtu dalību eksporta klubos, attīstītu Latvijas tēlu pasaulē un mācītos no labākajiem. Apvienojoties un sadarbojoties, mēs esam stiprākā eksportētāju balss un varam sniegt vēl lielāku pienesumu Latvijas ekonomikai," komentē Latvijas eksportētāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Tiknuss.
"Eksportētāju asociācijai ir liels potenciāls ar ietekmi runāt par Latvijas uzņēmējiem svarīgiem jautājumiem un panākt šo jautājumu risināšanu iestādēs, kas individuālu uzņēmēju viedokli reti kad ņem vērā. Dalība asociācijā ir iespēja tikties ar līdzīgi domājošiem uzņēmējiem, kam ir aktīvi gan sava uzņēmuma, gan kopējās Latvijas uzņēmējdarbības vides attīstībā," papildina "Krassky" vadītājs Aigars Zelmenis.
"The Red Jackets" ir Latvijas eksportējošo uzņēmumu atbalsta kustība, kuras mērķis ir radīt vienotu, uzrunājošu un visā pasaulē skaidri saprotamu stāstu par Latviju kā izcelsmes valsti, izceļot tās vērtības, stiprās puses un atšķirības iezīmes, kā arī iedrošinot ikvienu uzņēmēju domāt globāli. Kopš 2013. gada kustība ir apkopojusi 120 izcilākos eksporta zīmolus un izdevusi jau trīs "Treasures of Latvia" grāmatas.
Latvijas labāko eksporta zīmolu titulu "The Red Jackets" ir saņēmuši 80 Latvijas uzņēmumi, bet "The Rising Stars" jeb uzlecošo eksporta zvaigžņu titulu -- 40 uzņēmumi. Kustības dibinātāji ir uzņēmumi "Gateway&Partners" un "DDB Latvija", bet tās kodolu veido Inese Andersone, Andris Rubīns un Līva Stūrmane.