Tehnoloģijas

Cukerbergam stresu rada ASV spiegošana

Gunta Kursiša,14.03.2014

Jaunākais izdevums

Sociālā tīkla Facebook dibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) pavēstījis, ka telefonsarunā ASV prezidentam Barakam Obamam paudis bažas par ASV digitālās uzraudzības praksi, ziņo BBC.

Tāpat 29 gadus jaunais uzņēmējs savā blogā paudis, ka ASV valdībai «vajadzētu būt interneta kompanjonam nevis draudam».

M. Cukerberga paziņojumi nākuši klajā pēc ziņām, ka ASV Nacionālās drošības aģentūra (National Security Agency, NSA) esot imitējusi Facebook servera darbību, lai inficētu savas uzraudzības «mērķu» datorus. NSA gan norādīja, ka šīs ziņas esot «neprecīzas».

Medijs The Intercept publicēja rakstu, kurā tika pausts, ka NSA «dramatiski paplašina savas iespējas piekļūt datoros masveidā». Rakstā tika skaidrots, ka šādas iespējas NSA paver automatizētas sistēmas TURBINE izmantošana, kas samazina cilvēka klātbūtnes nepieciešamību. Viena no iespējām, kā piekļūt lietotāju datoriem, bija viltus Facebook servera izmantošana, lai pārtvertu savienojumus starp konta īpašniekiem un reāliem datoriem.

NSA darbībai būtu jākļūst daudz caurskatāmākai, citādi cilvēki ticēs tam ļaunākajam, blogā pauda Facebook dibinātājs.

NSA aktivitātes kļuva zināmas plašākai publikai pēc tam, kad par drošības aģentūras darbu informāciju nopludināja tās bijušais darbinieks Edvards Snoudens. Atklājās, ka NSA esot ievākusi datus par telefonu zvaniem, ielauzās dažādos tīklos un veica citas spiegošanas darbības.

Saskaņā ar nopludināto informāciju NSA ir piekļuve tādu kompāniju kā Yahoo, Google, Facebook, PalTalk, AOL, Skype, YouTube un Apple serveriem. Visas no minētajām kompānijām noliedz savu sadarbību ar NSA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla «Facebook» vadītājs Marks Cukerbergs, pārtraucot piecas dienas ilgu klusēšanu par «Facebook» lietotāju datu izmantošanas skandālu, atzinis, ka firma pieļāvusi «kļūdas» un tai vajag «sasparoties», lai atrisinātu šo problēmu.

«Mums ir atbildība aizsargāt jūsu datus, un, ja mēs to nespējam, tad mēs neesam pelnījuši jums kalpot,» Cukerbergs pavēstīja savos pirmajos publiskajos komentāros kopš šī skandāla izcelšanās.

«Es esmu strādājis, lai saprastu, tieši kas notika, un kā nodrošināt, lai tas nenotiktu atkal,» paziņoja Cukerbergs.

«Svarīgākās darbības, lai novērstu, ka tas notiek atkal, mēs jau esam veikuši pirms [vairākiem] gadiem,» Cukerbergs rakstīja savā «Facebook» lapā. Piemēram, «Facebook» jau 2014.gadā samazināja ārējo lietotņu piekļuvi tīkla lietotāju datiem, tomēr daži no veiktajiem pasākumiem stājās spēkā tikai gadu pēc tam.

«Tomēr mēs arī izdarījām kļūdas, ir jādara vairāk, un mums vajag sasparoties un to izdarīt,» secināja «Facebook» vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no ASV tehnoloģiju firmas «Apple» dibinātājiem Stīvs Vozņaks ir paziņojis par sava konta slēgšanu sociālajā tīklā «Facebook», izdarot to laikā, kad uzņēmums «Facebook» mēģina tikt galā ar ļaunāko privātuma krīzi savā vēsturē.

Vozņaks e-pasta vēstulē izdevumam «USA Today» pavēstīja, ka «Facebook» gūst daudz reklāmas ienākumu no lietotāju profilu detaļām. «Visa peļņa balstās uz lietotāju informāciju, bet lietotāji nesaņem neko no šīs peļņas,» rakstīja Vozņaks.

«Apple» pelna naudu ar labiem produktiem, nevis ar jums, paziņoja Vozņaks.

Vozņaks pirmdienas vakarā Filadelfijā sniegtā intervijā ziņu aģentūrai «Associated Press» (AP) sacīja, ka jau kādu laiku bija domājis par sava «Facebook» konta dzēšanu, bet izdarījis to pēc tam, kad vairāki viņa uzticami draugi pagājušonedēļ izdzēsa savus kontus šajā sociālajā tīklā.

«Ir liela liekulība neievērot manu privātumu, kad uzņēmuma «Facebook» vadītājs Marks Cukerbergs uzpērk visus namus ap savējo un visus zemesgabalus ap savējo Havaju salās pats sava privātuma dēļ,» teica Vozņaks. «Viņš zina tā vērtību, bet viņam nerūp manējais.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte,21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Cukerbergs otrdien paziņoja, ka kļuvis par tēvu un solīja atdot savu bagātību, lai pasauli padarītu par labāku vietu savai meitai Maksimai un nākamajām paaudzēm.

Facebook ievietotā vēstulē Maksimai Cukerbergs un viņa sieva Priscilla Čana paziņo, ka savas dzīves laikā atdos 99% sev piederošo kompānijas akciju, kuru vērtība tiek lēsta uz 45 miljardiem dolāru, lai izveidotu laimīgu un veselīgu pasauli.

«Maksa, mēs mīlam tevi un jūtam lielu atbildību atstāt pasauli kā labāku vietu tev un visiem bērniem. Mēs novēlam tev dzīvi, kas piepildīta ar tādu pašu mīlestību, cerību un prieku, kādu tu devi mums. Nevaram sagaidīt ieraudzīt, ko tu dosi šai pasaulei,» teikts vēstulē.

Cukerbergs «dāvinās vai citādi novirzīs» gandrīz visas viņam piederošās Facebook akcijas vai ienākumus no akciju pārdošanas, lai veicinātu cilvēka potenciālu un vienlīdzību visiem nākamās paaudzes bērniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Papildināts - Satīriska medija baumas par Facebook «uzspridzina» internetu

Lelde Petrāne,22.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārvalstu interneta vietnēs parādījusies informācija par to, ka visā pasaulē populārais sociālais tīkls Facebook vairs nebūšot bezmaksas pakalpojums. Facebook vadītājs Marks Cukerbergs preses konferencē Kalifornijā it kā paziņojis, ka vairs neesot iespējams segt Facebook izmaksas un ikmēneša maksa, kas tiktu piemērota lietotājiem, ir neizbēgama.Tās gan izrādījušās baumas.

Cukerbergs skaidrojis, ka Facebook lietotāju skaits būtiski pieaug katru dienu, bet Facebook reklāmas sistēma nav pietiekama, lai segtu visas izmaksas un noturētu vietni «virs ūdens». Viņš arī esot paziņojis, ka, ja Facebook arī turpmāk būs bezmaksas pakalpojums, tad pastāvot iespēja, ka to finansējuma trūkuma dēļ būs jāslēdz.

«Pēc ilgām un grūtām pārdomām mēs esam spiesti noteikt ikmēneša maksu. Ja mēs nerisināsim pieaugošo izmaksu jautājumu, Facebook varētu pārstāt eksistēt jau tuvākajā nākotnē,» tiek citēts Cukerbergs. Neviens no lielajiem ārvalstu medijiem gan šādu informāciju nav publicējis, un, kā noskaidrojies, informācijas pirmavots ir satīriska satura medijs National Report. Savu sašutumu par šādas informācijas publicēšanu pauduši daudzi sociālo mediju lietotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs,04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla Facebook vadītājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) atkal sabiedrībai atklājis savu jaunā gada apņemšanos, vēsta euronews.

Šoreiz viņš apņēmies nākamo 12 mēnešu laikā katrās divās nedēļās izlasīt vienu grāmatu. Uzsvaru grāmatu izvēlē viņš likšot uz dažādu kultūru iepazīšanu.

Pirmo grāmatu, kuru lasīs Cukerbergs, sarakstījis Moises Naim.

Cukerbergs 2015. gadu pasludinājis par grāmatu gadu, kā arī atklājis jaunu Facebook lapu, kurā lasītāji var sekot viņa grāmatu sarakstam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook, kuru lietotāji gadiem mudinājuši ieviest pogu «nepatīk», otrdien paziņoja, ka patlaban strādā pie šīs iespējas un to drīzumā izmēģinās.

«Mēs beidzot esam jūs uzklausījuši, » paziņoja Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Cukerbergs.

Kāds lietotājs internetā bija nosūtījis bieži uzdoto jautājumu, kāpēc nav tādu pogu kā «man žēl», «interesanti» vai «nepatīk» līdzās klasiskajai «patīk» pogai, ar kuru lietotāji pauž savu atbalstu draugu, zvaigžņu un zīmolu vēstījumiem sociālajā tīklā.

«Droši vien, simtiem cilvēku to jautājuši, un šodien ir īpaša diena, jo šodien mēs beidzot sakām, ka mēs pie tā strādājam un esam ļoti tuvu, lai sāktu to izmēģināt,» sacīja Cukerbergs, «bija vajadzīgs laiks, lai pie tā nonāktu, jo mēs negribam pārvērst Facebook par forumu, kur cilvēki balso «par» vai «pret» citu vēstījumiem. Mums nešķiet, ka tā ir kopiena, kādu mēs vēlamies veidot. »

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv,11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Facebook pērnā gada pēdējā ceturkšņa peļņa ir vairāk nekā divkāršojusies, jo šī sociālā tīkla lietotāju skaits pērn pieauga līdz aptuveni 1,6 miljardiem, teikts Facebook publicētā paziņojumā.

«Mūsu kopiena turpināja augt, un mūsu bizness plaukst,» pavēstīja kompānijas Facebook līdzdibinātājs un vadītājs Marks Cukerbergs, publicējot pagājušā ceturkšņa rezultātus, kas ievērojami pārspējuši prognozes.

2015.gada pēdējos trijos mēnešos kompānija guvusi peļņu 1,56 miljardu ASV dolāru apmērā, bet attiecīgā 2014.gada posmā - 701 miljonus dolāru.

Ieņēmumi pērnā gada pēdējā ceturksnī pieauga līdz 5,84 miljardiem dolāru salīdzinājumā ar 3,85 miljardiem 2014.gada 4.ceturksnī.

Šie rezultāti parāda Facebook augošo spēku interneta reklāmu jomā, sevišķi mobilajos tālruņos. Pērnā gada pēdējā ceturksnī apmēram 80% no interneta reklāmu ieņēmumiem tika gūti ar reklāmām mobilajos tālruņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Marka Cukerberga brīnišķīgā dzīve – kā viņš tērē savu bagātību

Žanete Hāka,04.08.2014

Marks Eliots Cukerbergs dzimis 1984.gada 14. maijā Vaitplensā, Ņujorkas štatā. 12 gadu vecumā viņš, izmantojot Atari Basic, izveidoja ziņojumu programmu, ko viņa tēvs izmantoja savā zobārstniecības kabinetā.

Foto: Facebook

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā sociālā vietne Facebook paziņoja par labākiem otrā ceturkšņa rezultātiem nekā tika gaidīts, un tās akcijas cena sasniedza visu laiku augstāko atzīmi, kas nozīmē, ka kompānijas īpašnieks Marks Cukerbergs ir vēl par vienu soli tuvāk, lai kļūtu par bagātāko cilvēku pasaulē, raksta Business Insider.

M. Cukerbergam patlaban pieder bagātība aptuveni 33,1 miljarda ASV dolāru apmērā un, pēc Forbes veidotā miljardieru saraksta, viņš ieņem 16. vietu. Tāpat viņš ir viens no trim cilvēkiem pasaulē, kuram ir vairāk miljardu dolāru nekā nodzīvoto gadu skaits.

M. Cukerbergs ir pazīstams ar saviem ziedojumiem, taču tajā pašā laikā paspēj dzīvot arī salīdzinoši ekstravagantu dzīvi.

Galerijā augstāk apskati, kā M. Cukerbergs tērē savu naudu!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla Facebook dibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) un viņa sieva Priscilla Čana (Priscilla Chan) apsolījuši ziedot 3 miljardus ASV dolāru, lai finansētu medicīniskos pētījumus nākamajā desmitgadē.

Preses konferencē Sanfrancisko viņi paziņojuši, ka galvenais mērķis ir līdz 2100. gadam spēt tikt galā ar visām slimībām.

Līdzekļi tiks izplatīti caur Chan Zuckerberg Initiative, kuru pāris izveidoja 2015. gada decembrī.

Zīmīgi, ka tehnoloģiju sektora līderi arvien lielāku uzmanību pievērš medicīnai. Nedēļas sākumā Microsoft pavēstīja, ka mērķis ir apkarot vēzi, izmantojot mākslīgā intelekta instrumentus. Google DeepMind vienība meklē veidus, kā, izmantojot datorus, precīzāk diagnosticēt slimības.

Cukerbergs uzsvēris, ka patlaban daudz vairāk naudas tiek tērēts, lai ārstētu cilvēkus, kuri ir saslimuši, nekā, lai apkarotu slimības to saknē. Tam esot jāmainās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti,14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook plāno lielas izmaiņas ziņu plūsmā

Lelde Petrāne,12.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Informācija, kas nāk no uzņēmumiem, zīmoliem un plašsaziņas līdzekļiem būs mazāk pamanāma.

Interneta sociālais tīkls Facebook gatavojas mainīt savas ziņu plūsmas darbību, padarot ziņas no uzņēmumiem, zīmoliem un plašsaziņas līdzekļiem mazāk pamanāmas, ziņo BBC.

Tā vietā tiks uzsvērts saturs, kas raisa diskusijas starp ģimenes locekļiem un draugiem, kas izmanto šo vietni, informējis tās vadītājs Marks Cukerbergs.

Rezultātā uzņēmumi varētu saskarties ar to, ka to ierakstu popularitāte šajā vietnē krītas, atzīst Facebook.

Šīs izmaiņas stāsies spēkā tuvākajās nedēļās.

«Mēs esam saņēmuši atsauksmes no mūsu kopienas, ka publiskais saturs - uzņēmumu, zīmolu un plašsaziņas līdzekļu ziņas - izstumj personiskus mirkļus, kas liek vairāk savstarpēji sazināties. Veicot šīs izmaiņas, es paredzu, ka laiks, kuru cilvēki pavada Facebook, un kaut kādā mērā arī iesaiste mazināsies, bet es arī ceru, ka laiks, kas tiks pavadīts Facebook, būs vērtīgāks,» skaidrojis Cukerbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānijai Facebook piederošā viedtālruņu īsziņu apmaiņas rīka WhatsApp lietotāju skaits sasniedzis miljardu, paziņojis Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Cukerbergs.

«Viens miljards cilvēku tagad lieto WhatsApp,» Cukerbergs pavēstīja savā Facebook lapā. «Ir tikai daži servisi, kas savieno vairāk nekā miljardu cilvēku.»

Viena miljarda lietotāju atzīmi ir sasniedzis arī interneta pārlūka kompānijas Google bezmaksas elektroniskais pasts Gmail, pirmdien paziņoja šīs kompānijas vadītājs Sundars Pičajs.

WhatsApp lietotāju skaits ir vairāk nekā divkāršojies, kopš Facebook 2014.gada beigās to nopirka par 19 miljardiem ASV dolāru, liecina Cukerberga minēti dati.

«Gandrīz katrs septītais cilvēks uz Zemes katru mēnesi lieto WhatsApp, lai uzturētu kontaktus ar saviem mīļajiem, draugiem un ģimeni,» paziņoja WhatsApp komanda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa,29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Facebook par 2 miljardiem dolāru iegādāsies virtuālās realitātes briļļu izgatavotāju

Žanete Hāka,26.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija Facebook par diviem miljardiem ASV dolāru iegādāsies virtuālās realitātes briļļu izgatavotāju Oculus VR, raksta Reuters.

Tādējādi līdz ar šādu pirkumu Facebook iesaistījies arī strauji augošajā ierīču segmentā, kļūstot par konkurentu Google Oculus. Uzņēmuma vadītājs Marks Cukerbergs seko Google, meklējot jaunus veidus izaugsmei, neskatoties uz viedtālruņiem un planšetdatoriem.

Patlaban tirgū dominē Apple iPhone un Google Android mobilās ierīces, tomēr attīstītāji meklē jaunas ierīces un fokusējas uz tādām, kas nodrošina virtuālo realitāti, uzsvēris M. Cukerbergs. Viņš norādījis, ka mobilais tālrunis ir šīsdienas platforma, taču ir jāgatavojas rītdienas platformām, un Oculus ir iespēja radīt vissociālāko platformu vēsturē, un mainīt veidu, kā mēs strādājam, spēlējamies un komunicējam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO,12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attēls: Graplingaklubs.lv

Kur gan šis sports ir bijis visu manu mūžu?

– Tā jautā Marks Cukerbergs intervijā ar Džo Roganu. Cukerbergs ir svaigākais “upuris”, kurš aizrāvies ar Brazīlijas džiu džitsu, bet varētu minēt vēl veselu virkni citu slavenību un ievērojamu cilvēku, kuri ar lielu entuziasmu trenējas šo cīņas mākslu. Var pieminēt kaut vai Īlona Maska un Marka Cukerberga supercīņu, kas likās pavisam reāla, tomēr Masks, šķiet, pārdomāja. Slavenais aktieris Toms Hārdijs ne vien trenējas cīņu zālē, bet jau piedalījies vairākās sacensībās. Džo Rogans, Kjanu Rīvss, Čaks Noriss, Abū Dabī šeihs Zajeds ir tikai daži no zināmākajiem pārstāvjiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas viedtālruņu ražotāja BlackBerry pārstāvji tikušies ar Facebook vadību, lai pārrunātu iespējamu pārdošanas darījumu, atsaucoties uz anonīmiem avotiem nozarē, vēsta Wall Street Journal.

Nav zināms, kā beigušās šīs sarunas, jo abas kompānijas atteikušās sniegt komentārus. Tomēr ziņas par BlackBerry iespējamu iegādāšanos, var dot jaunu sparu runām, ka Facebook strādā pie sava viedtālruņa izgatavošanas. Aizvadītajos gados sociālais portāls daudz uzmanības un finanšu līdzekļu investējis, lai padarītu savu pakalpojumu pieejamu mobilo ierīču lietotājiem. Strauji kāpuši arī Facebook reklāmas ieņēmumi no mobilo ierīču jomas.

Vienlaikus Facebook kļuvis atkarīgs no tādiem ierīču ražotājiem kā Apple un Samsung, kas nodrošina lietotājiem mobilās platformas, sociālā portāla izmantošanai. Tādējādi BlackBerry iegāde varētu ļaut Facebook iztikt bez starpniekiem mobilā satura nogādāšanā līdz lietotājiem. Taču šāds darījums būtu pilns ar izaicinājumiem, jo sociālajam portālam nāktos atjaunot lietotāju uzticēšanos zīmolam, kura prestižs pēdējā laikā ticis iedragāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai start-up dibinātājiem nepieciešama augstākā izglītība?

Ilona Baumane-Vītoliņa, Rīgas Stradiņa universitātes docētāja,07.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp pasaules veiksmīgākajiem un turīgākajiem cilvēkiem netrūkst tādu uzņēmēju, kuri, būvējot savas biznesa impērijas, iztikuši bez akadēmiskajām zināšanām. Pie drop-out saraksta pieder gan Bils Geitss, Marks Cukerbergs, Ričards Brensons un Stīvs Džobss, gan pašmāju inovatīvais mežu nozares uzņēmējs Gundars Skudriņš. Vaicāts par izglītības nozīmi savā dzīvē, arī datu vizualizācijas stārtapa infogr.am līdzdibinātājs Uldis Leiterts intervijā žurnālam Klubs atzīst, ka bakalaura studijas datorgrafikā ilgušas septiņus gadus un veselu gadu viņš vilcis garumā tādu lietu kā aiziešanu pakaļ diplomam. Vai tas nozīmē, ka nākamajiem biznesa ģēnijiem augstākā izglītība nav nepieciešama?

Runājot par tiem starptautiskajiem biznesa guru, kam nav augstākās izglītības, bieži aizmirst pieminēt, ka daudzi no viņiem jau vidusskolas gados ir izcēlušies ar neparastām spējām un dotībām. Marks Cukerbergs, piemēram, pirms iestāšanās Hārvardas Universitātē lasīja Homēra darbus sengrieķu valodā, pārvaldīja latīņu un mandarīnu valodu, kā arī bija labs paukotājs.

Jāņem vērā arī tas, ka daļa slaveno pasaules uzņēmēju ir cēlušies no visai nelabvēlīgām ģimenēm vai vismaz izjutuši nopietnu naudas trūkumu bērnībā, kas ir kalpojis par stimulu pārvarēt grūtības un izsisties. Piemēram, Amansio Ortegam, Inditex apģērbu impērijas īpašniekam, kurš pārvalda tādus zīmolus kā Zara un Massimo Dutti, nācās 13 gadu vecumā pamest skolu, jo ģimene bija pārāk nabadzīga, lai varētu atļauties izglītot savu atvasi. Arī vairāki ASV pārtikas nozares magnāti, piemēram, miljardieri Karls Lindners (American Financial Group un United Dairy Farmers dibinātājs) un Deivids Merdoks (Dole Food Company īpašnieks) ap 13–14 gadiem ir pametuši skolu, lai varētu uzsākt darbu un palīdzētu savām ģimenēm. Vai tas nozīmē, ka biznesa veiksmes nosacījums ir grūta bērnība? Arī ne! Pārsvarā šādās izejas pozīcijās nonākušos cilvēkus piemeklē sociāli nelabvēlīgs dzīves gājums ar dažādām postošām atkarībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Investori neapmierināti ar gaidāmajām izmaiņām Facebook ziņu plūsmā

Žanete Hāka,12.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Vairums investoru šogad rekomendē pirkt Facebook akcijas, taču informācija par izmaiņām ziņu plūsmā radījusi vilšanos.

Pēc Facebook paziņojuma par izmaiņām ziņu plūsmā, kompānijas akcijas cena piektdien pirms tirdzniecības uzsākšanas saruka par 4%, raksta CNBC.

Pēdējā laikā gan vairāki eksperti paaugstinājuši uzņēmuma akcijas cenas prognozi. Tā, GBH Insights eksperts Daniels Īvs paredz, ka Facebook akcijas cena pieaugs nevis līdz 210 dolāriem, bet 225 dolāriem, kas ir par 20% vairāk nekā ceturtdienas tirdzniecības sesijas noslēguma cena. Viņš gan pēc kompānijas paziņojuma komentēja, ka šīs izmaiņas varētu būt uztraucošas saistībā ar reklāmu pieaugumu.

Arī kompānijas Suntrust Robinson eksperti nesen paaugstinājuši cenas mērķi no 215 līdz 240 dolāriem.

Saskaņā ar Thomson Reuters datiem, Volstrītas analītiķi lielākoties prognozē cenas pieaugumu šajā gadā. 17 eksperti piešķīruši spēcīgu pirkt reitingu, bet 25 analītiķi – pirkt reitingu. Tikai trīs analītiķi rekomendē vai nu turēt, vai pārdot, vai spēcīgu pārdot reitingu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ieņēmumi aug, pateicoties mobilajām reklāmām

Gunta Kursiša,24.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook 2014. gada pirmajā ceturksnī nopelnīja 642 miljonus ASV dolāru, pārspējot analītiķu prognozes.

Kompānijas pārstāvji paziņojuši, ka tieši mobilo reklāmu kāpums licis ieņēmumiem laika posmā no janvāra līdz martam uzlekt par 72% līdz 2,5 miljardiem ASV dolāru, ziņo BBC.

Mobilās reklāmas tagad veido 59% no kopējiem ienākumiem no reklāmas. Pērn to īpatsvars reklāmu ieņēmumos bija vien 30%.

«Facebook bizness ir spēcīgs un augošs, un šis ceturksnis bija lielisks 2014. gada sākums,» paziņojumā pauda Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg).

Gada pirmajā ceturksnī Facebook lietotāju skaits sasniedzis 1,28 miljardus, un vairāk nekā miljards lietotāju piekļūst sociālajam tīklam, izmantojot mobilo ierīci.

Komentāri

Pievienot komentāru