Starptautiskā kredītrisku apdrošinātāja Coface grupas konsolidētais apgrozījums 2015.gada pirmajos deviņos mēnešos pieaudzis par 5.1%, salīdzinot ar 2014. gada pirmajiem trim ceturkšņiem, sasniedzot 1 126.3 miljonus eiro. Uzņēmuma neto peļņa šā gada pirmajos deviņos mēnešos sasniegusi 98,3 miljonus eiro.
Coface grupas apgrozījuma apmērus šogad īpaši veicinājuši jaunie tirgi. Savukārt nobriedušākos tirgos, kur pašreiz kredītrisku apdrošināšanas jomā valda sīva konkurence, Coface paredz īstenot dziļas strukturālās pārmaiņas atbilstoši savai attīstības stratēģijai.
Coface Latvijas filiāles apgrozījums šā gada pirmajos trīs ceturkšņos pieaudzis par 2%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, un nopelnīto prēmiju apmērs pieaudzis par 6.4%. Latvijā pieprasījums pēc Coface kredītrisku apdrošināšanas pakalpojumiem 2015. gada pirmajos deviņos mēnešos kāpis par 0.4%, salīdzinot ar aizvadīto gadu. Tikmēr parādu piedziņas apjoms kāpis par 41.3%, bet pieprasījuma apmērs pēc uzņēmumu finanšu atskaitēm samazinājies par 10.9%.
«Rādītāji liecina, ka tirgus dalībnieku interese par debitoru apdrošināšanu turpina pieaugt. Šogad bija vērojama izteikta sezonalitāte, kad vasaras mēnešos aktivitāte kļuva pavisam mērena, tāpēc 10% samazinājumu finanšu atskaišu pieprasījumos vērtējam kā apmierinošu. Šo rādītāju ietekmējusi arī būtiska intereses samazināšanās par Krievijas tirgu, kas iepriekš bija eksportētāju pieprasīts virziens,» uzsver Coface direktors Latvijā Arnis Blūmfelds.
«Tai pat laikā redzams būtisks pieprasījuma kāpums pēc parādu piedziņas pakalpojuma, īpaši eksporta tirgos, kas no kopēja pieauguma sastāda 92%. Coface ieņem pārliecinošas pozīcijas starptautiskajā parādu piedziņā, un uzņēmuma pārstāvniecību 99 valstīs īpaši novērtē eksportētāji, kas saskaras ar izaicinājumiem līdzekļu atgūšanā no partneriem, kuri nonākuši finansiālās grūtībās. Tāpat vērojama tendence maksātnespēju un bankrotu gadījumiem arvien vairāk pieaugt tajās Eiropas valstīs, uz kurām Latvijas uzņēmumi eksportē visbiežāk, tostarp Lietuvā, Igaunijā, Polijā un Vācijā. Šādās situācijās nereti nonāk uzņēmumi ar iepriekš ļoti stabiliem finanšu rādītājiem, attiecīgi darījuma apdrošināšana ir praktiski vienīgais risinājums, kā atgūt līdzekļus par jau piegādāto preci vai pakalpojumu,» norāda A.Blūmfelds.