Pērn, neskatoties uz kopējā alus tirgus kritumu par 2 %, AS Cēsu alus palielinājis Latvijā realizētā alus apjomu par 9%.
Līdz ar to uzņēmums pastiprinājis savu ietekmi kopējā Latvijas alus tirgū, norāda Cēsu alus sabiedrisko attiecību vadītāja Agita Baltbārde. Stagnējošā alus tirgus situācijā, aizvadītajā gadā Cēsu alus Latvijā realizētais alus apjoms pieauga par 9%, sasniedzot 40 miljoni litru, kas, savukārt, pozitīvi veicinājis alus tirgus daļas pieaugumu par 2.5%, nodrošinot vidējo Cēsu alus tirgus daļu alus segmentā 26.5% (saskaņā ar The Nielsen Company datiem). Kopējais Cēsu alus dzērienu realizācijas apjoms 2008.gadā sastādīja 58.7 miljoni litru. Lai arī 2009. gads nozarē sācies trauksmaini – ar izmaiņām nodokļu likumdošanā, Cēsu alus šo gadu ir iesācis ļoti aktīvi – ieviešot strauji augošā 0.33 l iepakojuma segmentā veiksmīgu jauninājumu – alus un kolas kokteili Beershake.
Produktu portfeļa paplašināšana nodrošināja uzņēmumam jau 27.5% tirgus daļu šī gada janvārī. Alus tirgus sarukums par 2 % ir ievērojams apjoms – salīdzinājumam iepriekšējos gados alus tirgus saglabāja tikai augošu tendenci. Kopējā valsts ekonomiskās situācijas ietekme uz alus tirgu 2008. gadā izpaudās ar patērētāju paradumu maiņu un izteiktu alus patēriņa samazinājumu gada beigās. Izmaiņas novērojamas patēriņa paradumos – patērētāji arvien vairāk alu lieto mājās vai draugu kompānijās, savukārt jau vairākus gadus būtisku kritumu piedzīvo alus patēriņš kafejnīcās, bāros un restorānos. Tāpat mainās iepakojuma izvēle – alus skārdeņu iepakojumā alus segmentā 2008. gadā pieaudzis par 35%, un šobrīd tas kopējā Latvijas alus tirgū jau sastāda 14%.
Jau ziņots, ka 2008. gadā ieguldījis 10 miljoni eiro jaunas – modernākās Baltijā – skārdeņu pildīšanas līnijas izveidē Cēsu alus ražotnē Cēsīs, kas šobrīd ir vienīgā alus skārdeņu pildīšanas līnija Latvijā, pateicoties, kuras darbībai Cēsu alus optimizācijas nolūkos neplāno atlaist darbiniekus. «Valsts ekonomikas recesijas apstākļos esam spējuši ne vien saglabāt, bet arī palielināt savas pozīcijas tirgū. 2008. gadā esam investējuši perspektīva dzērienu iepakojuma attīstībā, ražošanas kvalitātes pilnveidē, iegūstot augstākās pakāpes kvalitātes sertifikātu. Tikpat intensīvi darbosimies arī šogad: jaunu zīmolu izveidē, attīstot alus lietošanas kultūru Latvijā un uzsākot darbu pie jaunām dzērienu kategorijām,» komentē Cēsu alus vadītāja Eva Sietiņsone Zatlere.