Līdz ar būvniecības tempu mazināšanos daļa civilo ēku būvnieku ir pievērsušies ceļu būvniecībai, kur vienmēr būs valsts, kas nodrošina darbu.
Pēc A. Lāča teiktā, situācija radusies viena iemesla dēļ - ienākuši jauni spēlētāji, kurus nosacīti var dalīt divās grupās. Pirmā grupa ir tie projektētāji un būvuzraugi, kas iepriekš strādājuši ar privātajiem pasūtītājiem, un pieredze viņiem ir - iepriekš tādi pārsvarā projektējuši un uzraudzījuši piebraucamo ceļu un stāvvietu, kā arī gājēju un velosipēdu celiņu būvniecību. Otra grupa ir vidējas un lielas būvkompānijas, kas iepriekš būvējušas ēkas un ceļu būvē viņiem pieredzes gandrīz nav.
«Lielas civilo būvju kompānijas ceļu būvi sāk ar maziem pasūtījumiem, bet vēlāk, kad būs uzkrāta pieredze, varēs pievērsties arī lielākām būvēm,» tā A. Lācis. Viņš arī norādījis, ka dažiem būvniekiem, piemēram, būvkompānijai Merks, kas sākusi ar lieliem objektiem, iegūtā pieredze dārgi maksājusi, jo būvējot divus lielus objektus - posmu pie Rīgas HES un tiltu pār Gauju pie Murjāņiem bijušas problēmas, nokavēti termiņi, līdz ar to LVC ir spiesti uzlikt naudas sodu.
«Toties tagad Merkam ir pieredze un kvalifikācija, un viņi var turpināt darbu ceļu būvē,» stāstīja A. Lācis. Par to, ka ceļu būvē ir saasinājusies konkurence liecina arī Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā publicētā informācija, kas parāda, ka pēdējā pusgada laikā daudzos iepirkumos uzvar arī ceļu būvē retāk sastopamas firmas, piemēram, SIA VCI, SIA Mikor, SIA M.A.-Taka, kā arī a/s RBSSKALS.
Savukārt Centrālās statistikas pārvaldes dati apliecina, ka šogad jauno pasūtījumu apjomi civilajā būvniecībā ir samazinājušies un arī būvniecības apjomi kritušies. Savukārt LVC informācija rāda, ka ceļu un tiltu būvei valsts piešķir arvien vairāk līdzekļu, kas būvniekiem būs jāapgūst.