Jāņa Čakstes bulvāris gar Driksas upi ir viena no Jelgavas centrālajām ielām, kas allaž bijusi prestiža; pārbūve varētu veicināt uzņēmējdarbības aktivizēšanos un citādu rosību.
Tiesa, pašu rekonstrukcijas laiku no 2010. līdz 2013. gadam ielā mītošie ilggadīgie saimnieciskās darbības veicēji (kādi lielākoties tur arī ir) atminas kā īpašu piedzīvojumu, jo bija jāstrādā teju būvlaukumā. Tas, protams, nebija pievilcīgi nedz pašiem, nedz klientiem, kā arī nācies netieši iesaistīties remontdarbos.
Divu līmeņu promenāde
Toties tagad bulvāris mainījis savu seju līdz nepazīšanai. Gar krastmalu ir izbūvēta divu līmeņu promenāde pastaigām, riteņbraucēju celiņš. Vasarā strūklakas no platformām liecas pāri apakšējai promenādei, un gājējiem ir iespēja iziet zem ūdenskritumiem. Bulvāri papildina īpaša dizaina laternas un soliņi. Objektā izbūvētas ne vien strūklakas no skatu platformām, bet arī stāv izmircis Jelgavas students. Ūdens strūklakām tiek ņemts no Driksas upes, kur nonāk arī atpakaļ. J. Čakstes bulvāra rekonstrukcijas projektā izbūvēts arī arhitektoniski izteiksmīgs gājēju tilts Mītava, kas savieno pilsētas centru un Pasta salu, un tā risinājums ir izliekums trijās dimensijās. Tas gan savulaik izpelnījās atšķirīgas atsauksmes.
Padomāts arī par satiksmes drošību un autostāvvietām atbilstoši pilsētas esošajām un perspektīvajām vajadzībām.
Jāņa Čakstes bulvāra posmā no Raiņa ielas līdz Lielajai ielai un Mītavas tilta rekonstrukcijas darbu izmaksas – nepilni 9 milj. eiro.
Biznesam atturīga
Krastmalā ir izveidotas laivu un kuģu piestātnes vietas. Promenādi aktīvi iespējams izmantot arī diennakts tumšajā laikā. Īsāk sakot, darīts viss, lai vieta taptu par vilinošu pulcēšanās vietu kā vietējiem, tā arī labi nostrādātu tūrisma virzienā. Jāpiebilst, ka turpat vien ir arī vecā tirgus vieta – Jēkaba laukums, Trīsvienības baznīca, tagad – Tornis.
Tomēr izteiksmīga dzīvība tur kūsā galvenokārt svētku laikā, kādu Jelgavā nav mazums. Savukārt ikdienā iela ir rāma, un arī biznesam tā ir visai atturīga vieta, nav elastīga. Iespējams, tāpēc, ka J. Čakstes bulvāra vienā pusē ir Driksas upes krasts, bet otrā ir dzīvojamās mājas, izglītības iestādes, Latvijas Lauksaimniecības universitātes kopmītnes jeb dienesta viesnīcas. Studenti mācību laikā aizņem autostāvvietas. Savukārt vietas labiekārtošanas rezultāts ne vienam vien telpu īpašniekam kļuvis par lielisku argumentu nomas maksas pacelšanai.
Visu rakstu lasiet 17. maija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!
#1/17
Saskaņā ar Jelgavas pilsētas teritorijas plānojumu 2009.-2021. gadam Jāņa Čakstes bulvāris ir pilsētas nozīmes maģistrālā iela, kas stiepjas no Uzvaras ielas gar Driksas krastmalu, šķērsojot Lielo ielu līdz Raiņa ielai. Lielās ielas un Čakstes bulvāra krustojumu var dēvēt arī par pilsētas centra sākuma vietu.
#2/17
Saskaņā ar Jelgavas pilsētas teritorijas plānojumu 2009.-2021. gadam Jāņa Čakstes bulvāris ir pilsētas nozīmes maģistrālā iela, kas stiepjas no Uzvaras ielas gar Driksas krastmalu, šķērsojot Lielo ielu līdz Raiņa ielai. Lielās ielas un Čakstes bulvāra krustojumu var dēvēt arī par pilsētas centra sākuma vietu.
#3/17
«Jelgava ir maza, viss ir tuvumā, tūrisma maršrutus var veikli izstaigāt, tālab nevar teikt, ka visi koncentrējas Čakstes bulvārī. Bet kafejnīcai ar stāžu tā ir labvēlīga vieta,» teic krodziņa Istaba īpašniece Kristīne Šmite.
#9/17
Paralēli fotografēšanai Juris Zēbergs atsācis izgatavot dažādus suvenīrus ar paša fotomākslas darbiem, piemēram, bildi iestrādājot kokā.
#10/17
Kuru kuģīti izvēlēties – gaumes un pasākuma mērķa jautājums. Piedāvājumā ir ap 10 Driksas upes «iemītnieku». Bērniem prieku sagādā ieskats kuģošanā un ballītes uz kapteiņa Jāņa Mickēviča pirātu kuģa Moana.
#12/17
Kuru kuģīti izvēlēties – gaumes un pasākuma mērķa jautājums. Piedāvājumā ir ap 10 Driksas upes «iemītnieku». Bērniem prieku sagādā ieskats kuģošanā un ballītes uz kapteiņa Jāņa Mickēviča pirātu kuģa Moana.
#13/17
Šīs sezonas beigās tiks nopietni izvērtēts, vai atpūtas braucienus turpināt arī nākamajā, jo visām atļaujām un kuģa uzturēšanai ir lielas izmaksas, bet cilvēku nav tik daudz, teic Mītavas saimniece Olga Kokareva.
#14/17
Floristikas meistardarbnīcas Grieta kolektīvs uzskata, ka iela būtu ļoti piemērota amatnieku darinājumu apskatei, taču pirms laika neņemas spriest, kā veiksies iecerētajam ziedu veikalam.
#15/17
Floristikas meistardarbnīcas Grieta kolektīvs uzskata, ka iela būtu ļoti piemērota amatnieku darinājumu apskatei, taču pirms laika neņemas spriest, kā veiksies iecerētajam ziedu veikalam.
#16/17
Floristikas meistardarbnīcas Grieta kolektīvs uzskata, ka iela būtu ļoti piemērota amatnieku darinājumu apskatei, taču pirms laika neņemas spriest, kā veiksies iecerētajam ziedu veikalam.