Nacionālās aviokompānijas airBaltic samilzušās problēmas jāatrisina līdz 20. septembrim, lēmusi valdība, proti, lēmums tiks pieņemts pēc vēlēšanām. Gadījumā, ja tas nenotiks, Satiksmes ministrijai un pieaicinātajam finanšu konsultantam Prudentia dots uzdevums meklēt citus risinājumus, lai kompānija turpinātu darboties un dot būtisku ieguldījumu Latvijas tautsaimniecībā.
Neraugoties uz valdības konceptuālu lēmumu jau pirms trim nedēļām, iesaistīties airBaltic finanšu problēmu risināšanā, no Baltijas Aviācijas Sistēmu puses vēl aizvien nav saņemta visa nepieciešamā informācija, preses konferencē sacīja premjers Valdis Dombrovskis (V), tā apliecinot sarunu lēno virzību.
Valdība atkārtoti uzdevusi BAS iesniegt pieprasīto informāciju un līdz nākamajai valdības sēdei panākt vienošanos par nosacījumiem, lai valdība varētu ieguldīt līdzekļus kompānijā.
Gadījumā, ja vienošanās netiek panākta, Satiksmes ministrijai un pieaicinātajam finanšu konsultantam Prudentia dots uzdevums meklēt citus risinājumus, lai kompānija turpinātu darboties un dot būtisku ieguldījumu Latvijas tautsaimniecībā.
Taču, lai valdība pieņemtu galīgo lēmumu un varētu būt droša par iespējamiem ieguldījumiem, pusēm jāatrod vienotu izpratni par neizpirktajām akcijām, norādīja satiksmes ministrs Uldis Augulis. Tāpat jābūt vienprātībai par vadības maiņu, akcionāru līguma izmaiņām un Rīgu kā bāzes vietu. Par šā rīta preses konferencē minēto nepieciešamību abiem akcionāriem izpirkt neizpirktās akcijas, ministrs sacīja, ka bijis rūpīgāk jāklausās, jo viņš to pieļāvis tikai tādā gadījumā, ja Uzņēmu reģistrs tomēr lemtu, ka viss kapitāls nav apmaksāts. Premjers uzsvēra, ka Valsts kancelejas juristu viedoklis esot viennozīmīgs – ir spēkā akcionāru sapulces lēmums par šo akciju dzēšanu. Savukārt airBaltic valdes priekšsēdētājs Bertolts Fliks nav veicis nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu šī akcionāru lēmuma izpildi. Tādēļ mēģinājums dzēstas akcijas kādam pārdot faktiski ir mēģinājums īstenot fiktīvu darījumu.
Uz jautājumu, vai reisu slēgšana ir ekonomisku grūtību radīta, vai arī valsts šantāža, premjers sacīja, ka pievienojas Satiksmes ministrijas viedoklim – tā ir destruktīva rīcība no Flika kunga puses, kas airBaltic rada gan tiešus, gan netiešus zaudējumus, tostarp, nepieciešamas kompensācijas pasažieriem, gan cietusi kompānijas reputācija. Viņš pieļāva, ka tā nav sagadīšanās, ka reisi tiek atcelti tieši vēlēšanu nedēļā.
Prudentia pārstāvis Kārlis Krastiņš norādīja, ka notiek intensīvas sarunas gan ar airBaltic vadību, gan privāto akcionāru BAS, gan lielāko kreditoru Krājbanku. Šonedēļ kļuvuši zināmi fakti, kas būtiski ietekmē darījuma struktūru, piemēram, par apmēram 59 tūkstošu akciju statusu, kur ir viedokļu dažādība starp valsts pārstāvjiem un privāto akcionāru. Tāpat ir kļuvusi zināma informācija par dažādām finanšu plūsmām, starp airBaltic un BAS. Viņš pēc preses konferences izteica cerību, ka BAS tomēr rīkosies racionāli un spēs vienoties par valsts izvirzītājiem nosacījumiem.